Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7
|
153
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Reisebrev SCC 2008
|
på: august 19, 2008, 06:41:50 am
|
"Marius og kompis" = Marius og Are Ingen tvil om at jeg skal tilbake neste år. Har en del bilder fra når vi kjørte hjemmover, men dataen min er til rep. for tiden, så det kan ta litt tid før de kommer på nett. Are
|
|
|
156
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt.
|
på: juli 09, 2008, 16:14:58 pm
|
Skal kun bruke den til å lakkere innvendig i bilen, og på innsiden av panser, motorluke osv. Har lakkert en del småting med den før, og resultatet blir helt fint. Utvendig blir det lakkert med "fersk" 2k lakk. Har en kjenning som jobber på elgeseter billakkering som ordner dette. I dag har jeg tatt ut stolene og fjernet asfaltplatene som lå i gulvet. Dette var en møkkajobb, fordi platene satt som støpt, selv om jeg brukte varmepistol. Ble forholdsvis lettet av å kun finne overflaterust, og et bittelite hull ved stolfestet. Skal pusse rent å male opp i morra. stilen på bilen blir vel noe allà dette, muligens med t-bars istedet for fangere:
|
|
|
157
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt.
|
på: juli 08, 2008, 23:00:19 pm
|
takk og takk...
bilen skal lakkeres i den fargen som er på kanal'ene / innerskjermene. Altså baby blue, eller telenor blå om du vil (har mye av den lakken til overs, ettersom far jobbet i televerket en gang i tiden)
Felger blir 8 spoke med koks grå metallic senter, og 145 foran og 165 bak. Holder meg til litt smale dekk bak, da jeg ikke er så stor fan av traktor stuket som alt for mange kjører....
Ellers blir den lav foran, og litt lav bak (ikke fult så mye som 1 hakk på splines'n)
også skal det gå fort etter hvert, eller ivhertfall spøle =P Har fått fatt på ny turbo og, da den gamle jeg hadde ikke var noe å ta vare på. Har også fått i en 69mm motvektsveiv, som mest sannsynelig må slipes, og en råtten 40mm dellorto gasser.
Are
|
|
|
158
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt.
|
på: juli 08, 2008, 15:39:34 pm
|
Hei og hå =) Etter en serdeles lang vinterdvale, har jeg omsider fått tilbake litt motivasjon til å holde på med bilen. Har endelig fått bilen ned på hjulene igjenn etter et halvt år. Nå med senket forstilling med nye bærekuler, en ny bærearm og 2 nye styreledd og caster shims på plass. Ble ikke så aller værst. Må få den ned et lite hakk bak nå så.... Hadde i utgangspunktet bare tenkt å bytte frontplata, men etter å ha kappet den ut, ser det ut til at hele frontstykket må byttes pga. at det er skeivt i alle retninger. Har bestillt fra veng, og får det forhåpentligvis på mandag..... så , "stay tuned" =P
|
|
|
161
|
Forum / Problemløseren / Sv: Stopper når varm
|
på: juni 23, 2008, 21:29:31 pm
|
Enda et "longshot" : ventiler som er justert i strammeste laget kansje? slik at de ikke lukker ordntlig når det blir varmt ?
|
|
|
167
|
Forum / Problemløseren / Skjermer i Glassfiber.....
|
på: mai 15, 2008, 18:33:29 pm
|
Hei....
Er det noen som vet av firmaer som selger glassfiber skjermer til boble som ikke er breddet, i Norge? Gjærne med nogenlunde bra passform....
Are.
|
|
|
170
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: mai 06, 2008, 16:08:13 pm
|
Varmebestandig lakk isolerer varme faktisk. Omtrent som "heat wrap", bare ikke i så ekstrem grad. Vanlig lakk har sikkert fungert helt fint det og.
|
|
|
171
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva kjøpte dere på Ekeberg?
|
på: mai 03, 2008, 22:22:02 pm
|
Fikk tak i et par slicks til 15" hjul, "nytt" repropanser til bobla for 200,- Nye stabstagforinger, pokemon t-skjorte og to pølser... en kompis på bildet.....
|
|
|
176
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Overhaling av turbo?
|
på: mars 22, 2008, 12:55:42 pm
|
Hei. Fikk tak i en havarert turbo for en tid tilbake. Hadde egentlig bare tenkt å bruke den til å bygge eksosanlegg etter, for så å kjøpe ny turbo når resten av motoren var ferdig. Men når etter å ha tatt en titt på nypris på turbo, og pris på rep-kit, så fant jeg ut at en overhalt turbo får holde i første omgang. Saken er den at turboen hadde stoooor slakke alle veier, både opp og ned og til siden Men det er ingen sprekker å se noen plass. Men som jeg fryktet har den fått "slitekant" på akslingen, der hvor lagerene står. Jeg lurte på om det da er noe vits i å prøve å overhale? Har ikke fått målt noe med micrometer enda, men noe sier meg at det er svært små tolleranser ute å går her.... Are =)
|
|
|
|