november 15, 2019, 09:35:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7]
181  Forum / Drag-race / Sv: dette er min stil, hvordan er din? på: januar 21, 2008, 23:30:55 pm
Skal ikke si det for sikkert, men tror dette er bilen fra "dragrace" filmen...

182  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Hvor mange biler har du? på: januar 13, 2008, 17:39:18 pm
Har 1 stk 1300s, og 1 stk kebab....
183  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Intercooler ønskes kjøpt.... på: januar 13, 2008, 01:53:48 am
Skudd i mørket, men skulle hatt meg en intercooler. Da helst i fra noe sånt som Opel Astra 1.8 diesel. Spiller egentlig ikke så stor rolle hva den er fra, bare den er liten nok. Send meg mål osv.
Max 500 spenn.....

Skal brukes på luftkjølt såklart.

Send på PM om du har noe liggende Blunker

Are.
184  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -79 doka, på godt å vondt!! på: januar 13, 2008, 01:46:11 am
Litt bilder fra kveldens veldig lokale treff, med hele 3 luftkjølte  Rekker tunge

1 stk DOKA, 1stk vw 1300s og 1 stk porsche 911..



Heldig som jeg er fikk jeg låne en "trykkboks" av marius imens han var på besøk  Osteaktig


Are  =)


185  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motor bygging litt hjelp? på: januar 09, 2008, 19:47:58 pm
Trodde orginal veiva holdte til max 4500 jeg, før den begynner å banke ut lager/blokk..?

Uansett, det ligger sikkert et par timer bak den motoren =)
186  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motor bygging litt hjelp? på: januar 09, 2008, 18:58:18 pm
Rekker tunge  Tipper det er rimelig høyt turtall på den 1641cc motoren.



187  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo kit på: januar 06, 2008, 21:19:38 pm
Bør nok ha noe mer enn en vanlig 1600 å sette det på, hvis det skal være værdt det Rekker tunge

188  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: HC's lille blå... på: januar 06, 2008, 00:00:49 am
Snasen bil du har der  Blunker

Tørr jeg spørre hvor du har kjøpt de beltene? 
189  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: ny turbo t3/t4 på: januar 04, 2008, 23:22:06 pm
Ok, da blir den nok litt i største laget for min del.

Are.
190  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: ny turbo t3/t4 på: januar 04, 2008, 22:38:44 pm
hvor stor A/R på innsug og eksos på denne?

191  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt. på: desember 25, 2007, 16:58:55 pm
Hei hå nå er det jul igjenn ^^ 

Bilen står like uferdig som før  Øyerulling men nissen kom innom med et par pakker  Osteaktig





Han kom også med nye stigtrinn, frontplate og frontrute.

Nå er det bare å få kebab'en ferdig og på veien, så kan jeg endelig begynne på bublan igjenn Blunker
192  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Dobble Dellortho 45mm gassere og t-4 motor selges på: desember 08, 2007, 12:00:56 pm
PM
193  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Berger`s Oval på: desember 03, 2007, 21:37:39 pm
Blir tøft dette Berger....


Og heftige motorplaner ser jeg og. Men et lite spm. Hvor mye tåler 1300s kassa egentlig? Hadde du 1300s kasse i "dødsvogna"?
194  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt. på: november 29, 2007, 21:46:45 pm
Jeg så for meg at kobberpakninger ville gjøre susen. Tror ikke det kommer til å bli noe problem, jeg er ikke den første som setter turbo på en 1915. En ekstern oljekjøler (i tillegg til den orginale) skal også monteres.
195  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -79 doka, på godt å vondt!! på: november 29, 2007, 18:43:48 pm
Fortell oss hva som skjedde med saab'en da?  Osteaktig

Dette er den sykeste bilen jeg noen gang har sittet på =P   Ikke bare går den jævli godt, men det lukter godt inni den og. Hvem trenger øl på en fredagskveld når man kan sniffe bensin i en doka med 2,1 turbo `? 

Stå på marius,     ikke glem at du skal kjøre på lade, og da kan du ikke ha suge motor vettu  Blunker
196  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt. på: november 29, 2007, 18:32:18 pm
Sitat
får se om det blir noe turbo da, å om du greier å kjøre raskere enn meg da

Det blir turbo ja, og akkurat nå så går nok min bil fortere enn din  Osteaktig

Sitat
hva slags ratt er det du har satt inn ?

Rattet er et billigt grant ratt (også kjent som Falukorv ratt) fra EBAY

Sitat
Du skal vel ikke sveise opp den forstillinga der?

Blir nok til det ja. Men kommer til å kjøpe en ny ved anledning. Når det først skal sveises inn senkere, så hvorfor ikke sveise i "tårnet"....

For øvrig er det ikke gjort noenting, bortsett fra at "Mø" har tatt turboen min, og at jeg fikk turbomania i posten her om dagen.

Are.
197  Forum / Prosjektgarasjen / Are's 1300s prosjekt. på: november 26, 2007, 19:37:12 pm
Blir vel nødt til å legge ut prosjektet mitt jeg og da, som alle andre.


Her er da den utrolig stygge (men potensielle) bobla mi:


Bildet var tatt i 2001, rett før den ble satt på vinterlagring på Kvikne....der ble den forøvrig stående til i vår =P

I løpet av sommer og høst 06 overhalte jeg en 1600 motor, som skal bli "dayli driver" motoren.




Den fikk nye stempelringer, og hona sylindre:



Dynamoen fikk nye lager, ble dreid, og fikk nye børster.



Ventilene ble slipt, og ventilsetene fikk seg en oppfriskning. Samtidig fikk portene en lett frisering.




Forgasser ble overhalt med nye pakninger og akspumpe, og innsuget ble lakkert.



Alt av deksler ble lakkert i silkematt svart.




Så ble hele sullamitten satt sammen etter beste evne.








________________________________________________________________________




Omsider så fikk jeg også hentet bilen i fra sitt skjulested på kvikne.






Vel hjemme i trondheim ventet et par nye deler....Og en galing med skiftnøkkel Rekker tunge






Så ble det avplukking av diverse....




Det har ikke vært så voldsomt til skruing siden jeg hentet den, men noe er vertfall gjort...

Rusta i hjulbuene er tatt.


Framskjerm og kanaler er sveiset.








Forstillinga ble erklært død, og ny skulle handles fra statene. Men ny forstilling var ikke på lager hos de jeg handlet til, så denne blir restaurert etter beste evne, med "sway 'a way" senkere.


 Bremseskjold, styreledd, styrestag og spindler var reddbare, og har fått seg 2 tjukke strøk med arcanol.


For å holde motivasjonen oppe, har det blitt en del prøvemontering av nydelene =P  
Shortshiftern var absolutt verdt pengene. Det ble ordntlig tight giring. Og bare så det er sakt, jeg har nytt gulvteppe og nye setetrekk :lol:

Måtte montere det nye rattet også....turtellern er fra torshov. Den røde knappen på rattet er til vindusspylern



__________________________________________________

Ordtlig motor må også til. Planen er en 1915cc med turbo. Jeg har så smått begynt å lage hideaway eksosanlegg ( 1-1/2 rør) Og Dellorto 40 gasser er handlet.




Skal ikke gå så nøye inn på specs, men det blir vertfall 40x35,5 mm topper og motvektsveiv. Størrelse på kam og turbo finner jeg ut etterhvert. Satser på å lade rundt 1bar.



Det var alt for denne gang.  Jeg venter på en kontainer med deler fra statene, som skal dukke opp til jul, og fram til da har jeg desverre en bmw som trenger litt omsorg. Så en oppdatering vil ikke komme med det første =P

Are.
Sider: 1 ... 5 6 [7]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!