Blir vel nødt til å legge ut prosjektet mitt jeg og da, som alle andre.
Her er da den utrolig stygge (men potensielle) bobla mi:
Bildet var tatt i 2001, rett før den ble satt på vinterlagring på Kvikne....der ble den forøvrig stående til i vår =P
I løpet av sommer og høst 06 overhalte jeg en 1600 motor, som skal bli "dayli driver" motoren.
Den fikk nye stempelringer, og hona sylindre:
Dynamoen fikk nye lager, ble dreid, og fikk nye børster.
Ventilene ble slipt, og ventilsetene fikk seg en oppfriskning. Samtidig fikk portene en lett frisering.
Forgasser ble overhalt med nye pakninger og akspumpe, og innsuget ble lakkert.
Alt av deksler ble lakkert i silkematt svart.
Så ble hele sullamitten satt sammen etter beste evne.
________________________________________________________________________
Omsider så fikk jeg også hentet bilen i fra sitt skjulested på kvikne.
Vel hjemme i trondheim ventet et par nye deler....Og en galing med skiftnøkkel
Så ble det avplukking av diverse....
Det har ikke vært så voldsomt til skruing siden jeg hentet den, men noe er vertfall gjort...
Rusta i hjulbuene er tatt.
Framskjerm og kanaler er sveiset.
Forstillinga ble erklært død, og ny skulle handles fra statene. Men ny forstilling var ikke på lager hos de jeg handlet til, så denne blir restaurert etter beste evne, med "sway 'a way" senkere.
Bremseskjold, styreledd, styrestag og spindler var reddbare, og har fått seg 2 tjukke strøk med arcanol.
For å holde motivasjonen oppe, har det blitt en del prøvemontering av nydelene =P
Shortshiftern var absolutt verdt pengene. Det ble ordntlig tight giring. Og bare så det er sakt, jeg har nytt gulvteppe og nye setetrekk :lol:
Måtte montere det nye rattet også....turtellern er fra torshov. Den røde knappen på rattet er til vindusspylern
__________________________________________________
Ordtlig motor må også til. Planen er en 1915cc med turbo. Jeg har så smått begynt å lage hideaway eksosanlegg ( 1-1/2 rør) Og Dellorto 40 gasser er handlet.
Skal ikke gå så nøye inn på specs, men det blir vertfall 40x35,5 mm topper og motvektsveiv. Størrelse på kam og turbo finner jeg ut etterhvert. Satser på å lade rundt 1bar.
Det var alt for denne gang. Jeg venter på en kontainer med deler fra statene, som skal dukke opp til jul, og fram til da har jeg desverre en bmw som trenger litt omsorg. Så en oppdatering vil ikke komme med det første =P
Are.