Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
|
94
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: februar 12, 2009, 19:54:05 pm
|
Ser utrolig bra ut Har du noen planer om å få ombyggingen godkjent hos tilsynet for etikk og moral?
|
|
|
100
|
Forum / Problemløseren / Sv: Omslipt veiv, brukbar til "High Performance" ?
|
på: desember 23, 2008, 19:00:52 pm
|
vel, en ny veiv koster jo rundt 1000 lappen, men da er det av billigste sort. Alt må jo ballanseres uansett, ny veiv eller ikke. Så ser ut til at jeg går for sliping. Har kansje tidenes lengste og tregeste motorprosjekt på gang, så leveringstid er ikke en faktor
|
|
|
102
|
Forum / Problemløseren / Sv: Omslipt veiv, brukbar til "High Performance" ?
|
på: desember 22, 2008, 18:03:04 pm
|
Tenkte i de banene jeg og. Blir bare litt forvirret, fordi som vanlig når du spør om noe på thesamba, er det eneste som duger splitter nytt, og heller ikke orginale vw deler. Har fått pris på rundt 1000,- + moms på sliping av veiva, så da ser det ut til at jeg kommer til å gå for det. Har ikke fått vist fram veiva til de som skal maskinere, men de kan sikkert komme med gode råd de også
|
|
|
103
|
Forum / Problemløseren / Omslipt veiv, brukbar til "High Performance" ?
|
på: desember 21, 2008, 16:36:11 pm
|
Hei. Har en orginalveiv med påsveisede motvekter liggende. Den er godt brukt, og har revet 2 rådelager... Veiva har vært slipet til første underdim allerede (0.25mm) og må ned på 0.50mm underdim vil jeg tro, ihvertfall på rådejournalene. Har målt den til følgende: veivjournal 1 : 54,73mm / 54,73mm veivjournal 2 : 54,73mm / 54,72mm Veivjournal 3 : 54,73mm / 54,74mm Rådejournal 1 : 54,72mm / 54,73mm Rådejournal 2 : 54,99mm / 54,98mm Rådejournal 3 : 54,57mm / 54,57mm Rådejournal 4 : 54,71mm / 54,72mm Tenkte å bruke denne i en 1915 turbo motor, men jeg lurer litt på hva folket tror om omslipede veiver? Blir det like bra som nytt? Har hørt mye rart om at overflaten på veiva mister hardheten/herdingen når du sliper den. Er dette tilfellet, eller bare normal thesamba hysteri`? Hadde vært greit med litt synspunkter fra noen som har hold på med dette lenger enn meg, før jeg legger penger i noe som kansje hører hjemme som båtanker Are..
|
|
|
110
|
Forum / Problemløseren / Sv: Sparkling ?
|
på: november 26, 2008, 17:50:26 pm
|
Jeg har hatt god erfaring med å pusse krommen med grovt sandpapir, for deretter å legge syregrunning rett oppå. Vidre brukte jeg vanlig 2k primer, og 2k lakk.
Dette var riktignok på rustfri krom, og på mindre mc-deler, men det holdt seg veldig bra i de 2 årene jeg hadde sykkelen.
|
|
|
111
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ting som ikke anbefales..
|
på: november 26, 2008, 17:43:41 pm
|
Ikke kjør en gjengefil inni øyet, dette resulterer i blod, tårer, litt svette og 2 sting på øyeeplet Å ikke port en mopedsylinder med dårlige værnebriller, fordi da må legen skrape av innstørknet blod på øyet ditt med en sprøytespiss
|
|
|
118
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: zapperx's 74' 1300S
|
på: november 11, 2008, 17:43:07 pm
|
Utrolig lite rust å se her ja Men spør du meg hadde det kansje vært værdt å lakkere den opp ordntlig i orginalfarge når den er i såppas bra stand rustmessig. Min bil er et mye dårligere utgangspunkt lakkmessig enn denne (lakket opp flere ganger, + mye lakkrust) men jeg skal lakkere den i orginalfarge. Stå på videre
|
|
|
|