april 20, 2024, 14:55:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60
1711  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ombygging av std skiver til ventilerte.... på: mars 30, 2008, 17:52:25 pm
Ei ny bremseskive er vel ikke så hard.
1712  Forum / Snikk-snakk / Sv: Retningspiler fra 6 til 12 v på: mars 29, 2008, 21:02:04 pm
det stemmer so Oddemann sier. Men bare ikke la dem lyse for lenge:) Da blir det varmt.
1713  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lakk-Hjelp på: mars 28, 2008, 21:55:00 pm
Du har nok ikke gjort noe dårlig kjøp:) Men jeg ville trent noe før jeg prøvde meg med dette. Her har du et forsøk:) Og ut fra spørsmålene dine tør jeg tippe at du ikke har tatt i ei lakksprøyte før. For dette er basis ting som går på trykk, dyse, viskositet, blandingsforhold og tørketid. Nå er jo jeg generelt negativ til det meste:). Men mitt råd er som sakt at du legger den lakken på vent, kjøp noe billig bengalakk og tren. Lær deg sprøyte bilde, overlapp osv Bare bli litt kjent med sprøyta. Vis du ikke kjenner sprøyta spiller det ikke noe rolle hvilke lakk du har. Resultate blir sjeldent bra. Dette er min erfaring, sikkert 100 stk som skal kjefte på meg igjen, men dette tror jeg er virkeligheten.

Det var lite lakk vis du skal ha det på en hel bil, hobby folk pleier å bruke litt mere enn proffe.
1714  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Party party..... på: mars 27, 2008, 19:57:08 pm
Dette vil jeg bli med på. Men Bryne? Gjilja er jo mye mere passende  Gliser Gliser
1715  Forum / Problemløseren / Sv: Gjenge opp tennpluggjenger på: mars 24, 2008, 23:48:44 pm
Bruk MYE fett på gjengetappen så går dette bra. Gjort det selv. Og ta det med ro:)
1716  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilke seter er dette? på: mars 24, 2008, 17:42:15 pm
Er det gode gamle fjøslukt? Godt og se at det er liv:)
1717  Forum / Snikk-snakk / Sv: Spraylim på: mars 22, 2008, 17:46:35 pm
men de selger ikke til privat....
1718  Forum / Snikk-snakk / Sv: Spraylim på: mars 21, 2008, 20:10:46 pm
Det  er 2 typer hos Wurth. En permanent og en avtagbar. Er vel den permanente som er mest brukte. Koster 225,-
1719  Forum / Problemløseren / Sv: Hvem vil sveise på bilen min? på: mars 20, 2008, 23:02:46 pm
frakt den til stavanger, så skal jeg ta den. Har tid i morgen haha
1720  Forum / Problemløseren / Sv: roadster på: mars 20, 2008, 23:01:34 pm
Stemmer det. Blir litt vanskelig å få det til å sitte.
1721  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lakk-Hjelp på: mars 20, 2008, 14:46:05 pm
Skal jo helst ikke vannslipe filler eller sparkel. Dette "suger" jo vann ganske godt. Har jeg lært:)
1722  Forum / Problemløseren / roadster på: mars 20, 2008, 14:42:12 pm
Hei sann.

Jeg har tatt på meg en resturerings jobb på en 60 mod roadster.
Her er det jo et kjent problem med sprekking mellom den nye toppen og bakskjermene.
Noen forslag hvordan dette skal holde lengst mulig UTEN sprekking?
Tenkte å slipe vekk all gammel sparkel, legge en fin remse med karosserikitt. Blande mykemiddel i lakken akkurat i skjøten.
Eller bruke skjermkjedelist? Noen som har bildet av det på en roadster?

Noen som har en roadster uten sprekker? Hva er blitt gjort?
1723  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor bør man handle sveisedeler? på: mars 20, 2008, 11:57:48 am
Tror ikke dalheims er noe dårligere enn andre, det er generelt bare mye dårlige sveisedeler.

eg handlet ein del sveise deler hos dalhems, ingenting vondt om dalhems, men kvaliteten kunne/burde vert bedre. kreves ein god del banking for å ligne på orginalt... men men...

vegar
1724  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lakk-Hjelp på: mars 20, 2008, 11:55:14 am
Det er rett begge deler. Jeg har alltid sparklet rett på stål, filler, grunning/sealer og farge og evt klarlakk

1. Sandblås/puss ned/slip/rens, der det skal lakkast.
2. Epoxy-grunning
3. Sparkel
4. Filler
5. Dekkfarge

1. Sparkel
2. Etsgrunning
3. Filler
4. Sealer eller epoxy primer
5. Dekkfarge


No har eg plutselig to lister Hæ Kve av dei er rett???
1725  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lakk-Hjelp på: mars 20, 2008, 09:36:53 am
Gaston, du kan dra på Økern, Lørenveien 68 0580 Oslo. den meste brukte er vel GTZ-sparkel. Denne hefter på det meste. Også blakt stål, sink og fortinnede flater. Art nr på denne er 1993 111 70 og koster 270,- med moms på kundenr: 81575, vw4you.
1726  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lakk-Hjelp på: mars 19, 2008, 07:59:15 am
2k-lakk er tilsatt herder ja:) Dette er jo egentlig ikke dyrere, men du må jo ha ei god sprøyte. Denne må jo renses godt etter bruk. Det er litt mere jobb og bruke 2k lakk og sprøyte. Hvor man får kjøpt dette i ditt område vet jeg ikke. Ta en titt på gulesider:) Kjøp deg ei sprøyte hos biltema så kan du starte trening. Det er litt vanskelig, men jeg er sikker på at du får det til:)
1727  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Boxer diesel på: mars 18, 2008, 22:44:09 pm
Bilen din er faktisk ikke så spesiell. Om den er godkjent med den ene eller andre motoren betyr faktisk ikke så mye. Det er bremser og hk som er avgjørende. Du har bremser som er TÜV godkjente med en viss mengde hk, derfor er bilen din godkjent. Det er MANGE biler i norge som er godkjent med like mange, eller mere hk. Begynner bare og bli litt "metta" på skryt av den bilen.

Men diesel hadde vært kult, men det er jo sikkert noen billigere alternativer enn denne:)
1728  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lakk-Hjelp på: mars 18, 2008, 22:36:27 pm
Det beste er jo og gjøre dette skikkelig. Det høres ut som det er det du er på vei til og gjøre. Men da bør du ha vekk det 1-k grunninga du har holdt på med. Du bør ikke blande spray lakk med 2k lakk. Men først av allt, du sparer ganske mye jobb vis du begynner og følge noen av rådene som blir gitt:) Jag sa til deg at den grunningen ikke bør overlakkeres. sandblås det eller bruk malingsfjærner, bare få det vekk vis du skal bruke 2k. 2k lakk sitter jo også mye bedre, det er også mere slitesterkt!

1729  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lakk-Hjelp på: mars 18, 2008, 21:05:27 pm
Du fikk vel noen tips om dette for en stund tilbake... Tror ikke du skal ta produktene for dette:)
1730  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1968 T1 roadster på: mars 17, 2008, 08:36:00 am
Det ble en kortvarig hobby Glad
1731  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Boble 1300 Turbo byttes i cab! på: februar 29, 2008, 16:16:34 pm
Kan jo krympes:)
1732  Forum / Snikk-snakk / Sv: hva er det med folk??? på: februar 26, 2008, 22:04:05 pm
Da tok jeg feil Rekker tunge Beklager dette på det høyeste Osteaktig
1733  Forum / Snikk-snakk / Sv: hva er det med folk??? på: februar 25, 2008, 23:10:25 pm
Kjøpslov gjelder jo uansett forhandler eller privat.
1734  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hovedlykter koblet via rele direkte til batteriet på: februar 23, 2008, 11:29:15 am
Og husk, bytt alle ledninger når du holder på med dette. Det største spenningsfallet er faktisk i de gamle ledningene. Så legg opp nye ledninger fra bat til rele og fra rele til pære:) Vis du i tilleg legger rele nærme lykta og øker kvaderatet på kabelen til releet. Da skal dette bli veldig bra.
1735  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Noen som har 2 stk gamle 5x205 hjul på: februar 23, 2008, 11:24:11 am
Jeg har det Kjetil. Legger 2 stk bort til din far på mandag:)
1736  Forum / Snikk-snakk / Sv: hva er det med folk??? på: februar 20, 2008, 22:28:09 pm
Det er vel med dette som ellers, det er faktisk KJØPEREN som skal betale. Får du ikke solgt delene til prisforlangende så er det jo ikke kjøperen sin feil, da har du priset for høyt!!!!
1737  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Din type-3/ type-4 på: februar 17, 2008, 22:19:40 pm
Den er bare senket i ytre hakk foran. Jeg teller ikke hakk, tar det av og setter det på der det passer:)  Dekk dimen er 145/65-15. Det er også kortere dempere + noen "yrkes hemligheter;) Bak sitter det 165SR15 men disse blir sikkert byttet ut men noe litt mindre med tiden
1738  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilket sveiseapparat skal jeg kjøpe? på: februar 17, 2008, 18:23:10 pm
Det du vil oppleve med flusstråd på karosseri er at det dannes en hinne på platene eller tråden så du ikke får kontakt mod stålet. Dette hender ofte, og er veldig slitsomt. Men som sakt, vis du ikke bryr deg så mye om resultatet er det jo en løsning. men en veldig dårlig løsning.
1739  Forum / Snikk-snakk / Sv: vurd. ny bruksbil passat på: februar 17, 2008, 08:47:09 am
Du traff spikeren rett på hodet Kjetil hihi
1740  Forum / Snikk-snakk / Sv: ?spørsmål: slippe eu, faens mas...... på: februar 17, 2008, 08:45:54 am
Vi får håpe på det:) men verden er full av raringer, blir aldri overasket!
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!