Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 57 58 [59] 60
|
1744
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: vurd. ny bruksbil passat
|
på: februar 16, 2008, 21:58:26 pm
|
jeg støtter ikke deg i dette Kjetil:( Har en 97mod selv, denne har gått 204000. 30 av disse er kjørt av oss med 18" og Marius-senking:) Har byttet en av 4 link-armer til en pris av 590,-. ellers bare olje og vanlige slitedeler. Det er sikkert noen biler med mange feil, men husk en bil som er 10 år har byttet alle disse barnesykdommene. Brøv noen biler, du kjenner fort hva som er bra eller dårlig
|
|
|
1745
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilket sveiseapparat skal jeg kjøpe?
|
på: februar 16, 2008, 21:51:40 pm
|
eller spar penger litt lenger. ikke sats på flusstrå. dette er noe ræl å sveise med. egner seg ikke til karosseri. har selv et gammelt 150a fra bt, men med slangepakke fra esab, skikkelig gass og 0,8mm tråd. har også byttet alle kabler.
|
|
|
1748
|
Forum / Problemløseren / Sv: Rustløser
|
på: februar 16, 2008, 12:26:35 pm
|
Rust løser ja, her er det mye og velge i. Rust off Pluss er jo ikke den beste, dette er av type "verktøy på boks" den har god kryp og den inneholder smørestoff som er viktig. Den beste er Rust off Ice, artnr 0893 240. Denne koster 160,- Det ligger litt i navnet, denne kjøler overflaten til ca -40 grader og da skjer den en "bevegelse" i delene.
Prøv den:)
|
|
|
1751
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering!
|
på: februar 10, 2008, 21:22:26 pm
|
Ikke bli en slik som spør bare for og spørre. Begynn og hør på tips, kan spare deg for mange timer. Vist du har gjort en god jobb med å få VEKK rusten da trenger du egentlig ikke rustgrunning. Dette brukes for og nøytralisere den rusten som finnes i porene. Enten kutter du vekk, eller så kan du sanblåse. Det finnes sparkel some er beregnet for rett på blankt stål, og det finnes spparkel du bør grunne under. Men da er det viktig og bruke en god grunning. Såkalt "rødgrunning" er ikke egnet for oversparkling vis den ikke er påført under optimale forhold. Det har du ikke i en kald garasje i februar mnd. Du kan gå hos Wurth og kjøpe en sparkel som heter GTZ, art nr 1993 111 70, denne koster 270,- med da har også as norge fått sin del. Bruk enden en 2-k grunning eller vanlig grunningsspray art nr 0890 180, denne koster 65,- m moms. Du kan fint bruke 1-k grunning, men la den få tørke i henhold til instr. Det er ofte 4 dager i 20 grader. 2 år i -10 grader;) Du virker som en oppegående gutt, så dette får du til veldig bra. Men grunnarbeid er det lurt og rådføre seg nøye om, da dette er basisen for endelig resultat. Det spiller ingen rolle om du bruker verdens beste lakkerer, vis grunnarbeidet er dårlig da blir også lakken dårlig. Det er en regel du ikke kommer unna.
Alle som vil kan handle hos Wurth med en koto som heter vw4you, kundenr 81575. Den er det kanske bra priser på. Er det noe spesielt dere lurer på, gi meg beskjed. Da kan jeg lage en god pris på dette.
|
|
|
1752
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW/Porsche 914 til salgs
|
på: februar 10, 2008, 09:45:06 am
|
Nei nei nei. Hva er det du holder på med:) Den bilen er jo deg Bjørn Inge. Du har iallefall hatt den like lenge som jeg har kjent deg;) Kjør den heller til østerdalen
|
|
|
1753
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Profilene deres
|
på: februar 10, 2008, 09:07:34 am
|
Dette burde vært et krav. Kan jeg si etter at jeg har gjort det selv... Og Jalle, tusen takk for at du fiksa panserforsterkingen mi:) Kjempe topp!
|
|
|
1754
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: tilbake ette ren 27 timers kjørestur.
|
på: februar 10, 2008, 09:03:43 am
|
Helt enig Odd Thomas. Dette kalles dårlig planlegging!!! Den veien er ALTID stengt om vinteren. Stenges første helgen i november tror jeg. Men en tur innom notodden er jo alltid morro for bilfolk:)
Men det er godt og se at dere ble fornøyd etter en liten tur;)
|
|
|
1758
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: isr i 1500 t1?
|
på: februar 01, 2008, 22:11:01 pm
|
husk at alle rør osv er sveiset fast inne i tunellen. Dette skaper litt tenking. Jeg kappet min rett foran torsonsrørene. Boret opp alle punktene under og delte tunellen. Splitt den gamle gaffelen, da får du beholdt rørene til brekket og varmen.
Marius
|
|
|
1761
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: isr i 1500 t1?
|
på: februar 01, 2008, 07:43:34 am
|
Skal du senke mye bør du ta med hele bakenden. Det er litt annerledes dempertårn på 03-02. På min siste ombygging tok jeg sveisepunktene under og bytte hele bunnen. Da får du allt helt rett på. IRS opphenget tar fort i standard dempertårn.
|
|
|
1764
|
Forum / Problemløseren / Dreneringsrør
|
på: januar 31, 2008, 22:11:31 pm
|
Har slitt i 5 år med lekkarse på min 64 notch. Har endelig funnet ut at det må komme fra luftinntaket foran frontruten. Her er det 2 slanger som går fra luftinntaket og inn i bilen. Hvor ender disse. De går inn i veggen. Har prøvd og blåse luft inn i slangene, da blåser det bare alle steder. Noen forslag?
Mvh Marius
|
|
|
1767
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / lister til t1-t3
|
på: januar 30, 2008, 14:13:53 pm
|
Hei, er det noen i området sandnes-stavanger som har noen lister til T1 eller T3. -67. Den brede typen. Helst 2 panserlister fra T1 da de må være litt lengde på de. Ønsker også listene rundt frondt og bak vindu til notch.
Marius 99516845
|
|
|
1768
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvor nøye?
|
på: januar 26, 2008, 20:24:55 pm
|
Det er jo ingen folkevogner som er helt rette. De retteste folkevognene er faktisk de som er resturert. Du må bare måle og gjøre det beste ut av det. Dette ble litt bob bob svar ser jeg. Men du har mye større mulighet til å få denne bilen rett nå, enn da den kom fra fabrikken. Mål, ta gjenomsnitt og gjør det beste ut av det. Delene du kjøper er som regel av noe laber kvalitet med tanke på passform at alle ods egentlig er i mot. Tar du del fra en annen bil passer jo ikke det rett på heller. Prøv og feil, bruk litt tid på det.
|
|
|
|