april 25, 2024, 15:42:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 5
1  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: T3 deler, kpz, takstativ på: april 11, 2012, 13:29:38 pm
noen fler bilder
2  Bruktbørsen / Deler selges / T3 deler, kpz, takstativ på: april 11, 2012, 13:27:32 pm
Har litt ting som bare ligger og tar plass.

Bak og lave forseter til type3. Kommer fra Fastback 70modl. Bakrygger skikkelig sprekt i toppen. Har også noen dørsider. Trengs en vask. Selges, gis bort eller kastes.
Plasthylle til å ha under dasj har jeg og, men ikke festene. Samme skjebne.
Kjøleblekk til samme. bud?
Varmepotter til samme. aner ikke tilstand, motoren de kommer fra stod bom. Måtte kappe av potta, se bilde. bud?
NOS bakpotte til samme. Tror det er store hullet bak, kan sjekke. Prisant 1500.

Felger 4x130 med brukbare piggdekk. Kpz, lakket svart. 2000?
Takstativ av justerbar type.
3  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 70 Fastback småprosjekt på: desember 12, 2011, 12:57:43 pm
Kjenner jeg angrer litt allerede, ihvertfall når du ødelegger den utrolig fete, patinerte/falma lakken!!  Gliser
Gikk ihvertfall altfor billig.  Glad

Og var den virkelig kobla feil tenningsrekkefølge?? Den har vært sånn så lenge jeg har hatt den, og den ble nok spræk dersom det var galt.
Skulle ikke tro det var mulig...  Sjokkert
4  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: -70 T3 fastback på: september 07, 2011, 07:30:40 am
Er mottakelig for bud.
bytte i 95 passat stv 1,9 tdi? og du kan beholde alt det derre poåsjhe greiene.

Naaah, vil helst bytte i kroner.  Glad
5  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: -70 T3 fastback på: september 06, 2011, 14:41:57 pm

Hvor kan jeg få tak i et sånt ratt!? Gliser
Gjør som Lowlife sier!  Gliser  (ev. følg med på ekeberg, der fant jeg dette. )
6  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: -70 T3 fastback på: september 06, 2011, 09:25:54 am
Bilder av rust.

litt herjet kanal men ikke rust


Rustet ved batteri, her er hull.


ved bakhjul.


friskluftsinntak, sveiset for noen år siden:


overflaterust i takrenne.  Pusset og oljet. De oransje prikkene er noe blymønjegreier.


er et par tre bilder til her https://picasaweb.google.com/110501162398781822793/Vbb?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOOQspm-4IftBA&feat=directlink
7  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: -70 T3 fastback på: august 29, 2011, 09:33:58 am
Er mottakelig for bud.
8  Bruktbørsen / Biler selges / -70 T3 fastback på: august 25, 2011, 09:14:44 am
1970 Type3 fastback vurderes solgt siden jeg ikke får brukt den.

Starter fint, går dårlig på tomgang når den er kald. Har vel kjørt hele 3-4 turer i år. 

Ble EU-godkjent i vår mars/april, men var et år på etterskudd og skal inn ila vinteren.  (innen april)
Nye bremser rundtom med Porschemønster - 5x130. Ventilert Kerscher foran, ombygd til T1 bak..
Porsche Fuchs 6x16 foran 7x16 bak, med helt nye dekk i dim hhv 195/55-16 og 205/55-16.
Originale bremser følger med, samt sprintstar med sommerhjul og kpz med vinterhjul. Alle 5,5x15. 
Svært matt i lakken. Ble omlakkert engang på nittitall og har nok stått stort sett ute der sola har godgjort seg på den engang røde lakken. Originalt var den vel hvit.
Svart interiør med høye rygger foran. original lave røde kan gjerne følge med.
Rust finnes. Den ble vel rustsveiset da den fikk ny lakk, men trenger litt fiks her og der i overskuelig fremtid. Tror jammen det er et lite hull ved batteriet.
Den tar inn litt vann når det regner, men er vel ikke den eneste T3 som gjør det  Blunker
Senket foran. Usikker på bak, men den ser noe lav ut.
Bråkete potte(er det Monza det heter?), altfor bråkete for gamle kvalitetsbevisste som meg, NOS potte kan følge med.
Sånn der tøff girspake med utveksling er installert. Ble litt mindre rørepinne og mer girspak med den.
Sånn der tøft treratt er også installert. Ukjent merke. Tidenes tuteknapp. Kult
En del motordeler kan også følge med.
Helrøde(minus ryggelysfeltet) baklykter.
Turteller med italienskklingende navn er moddet inn der klokka var. Har fungerende klokke liggende.
Universelt takstativ (sånn justerbart i bredde).
"Bambus"(dvs svart plast) hylle i diskutabel stand. Reparert med crc og gaffateip.

Ønsker helst en palle med penger for den, men ser at rundt 25k er mer rimelig.

Kontakt på PM, hrsande<ætt>gmail.com eller 48084672

Bilen befinner seg sentralt i Horten og blir for tiden brukt som oppbevaringshylle.


https://picasaweb.google.com/110501162398781822793/Vbb?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOOQspm-4IftBA&feat=directlink







9  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trimming og bremser . på: april 13, 2011, 09:02:35 am
Hvorfor trenger man skivebremser med større motor? Jeg spør ikke fordi jeg mener man ikke trenger det eller for å provosere, men fordi jeg ikke vet - jeg mener spørsmålet bokstavelig talt Glad

Nå er mitt utgangspunkt en buss, men likevel: La oss si man får 100 eller 150 hk i en buss - Hvis man ikke har planer om høyere "marshastighet" - men å holde seg i 80-110 km/t på motorveien som før og ikke har planer om mer "sporty" kjøring/hyppig bremsing osv (man kjører tross alt en fullastet buss) - hva er da fordelen med skivebremser?

0-100 vil gå raskere med en større motor, men så lenge man ikke kjører i høyere hastigheter enn før, så vil vel tromler funke som før- å bremse fra 50-60-70-80-90-100 km/t er det samme selv om det gikk kortere tid før man nådde den hastigheten, tenker jeg. Vil skiver bremse bedre og hvis ja, hvordan?

Trommelbremser krever endel justeringer for å bremse jevnt, men selv trommelbremser kan låse hjulene uten problemer som Pan sier. Bremser skivebremser "mer" eller "bedre" på noen måte?

Jeg er ikke spesielt skarp i fysikk, så det er sikkert en effekt jeg ikke kjenner til, jeg er bare oppriktig  nysgjerrig på om og hvorfor skivebremser  er bedre.

Har egentlig stussa litt på det samme. Sålenge man ikke endrer hverken topphastigheten eller vekten på bilen, skulle man ikke tro man må oppgradere bremser. Misforstå meg rett, jeg er på ingen måte motstander av bremseoppgradering, men ser ikke sammenheng med BTs krav sett kun ifht motorens effekt.

Ang skiver er vel de bedre bl.a. fordi de får bedre kjøling og dermed virker bedre (men jeg fikk ganske uffne bremser med (relativ) frisk kjøring nedoverbakke med Mazdarati med skiver foran og bak).

Hva du 'har planer om' er vel nokså irrelevant så lenge bilen er i stand til mye annet Blunker
10  Forum / Type 3 og 4 / Dekk på 16" på type3 på: mars 24, 2011, 12:21:55 pm
Hvilken dekk dim passer, og hvilken er pen på type3 med 16" felg?
Lurer på 205 bak og 195 foran, men usikker på profil...
Noen tips? Bilder?


11  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trenger tips og råd om kamvalg til 2332 motor på: mars 18, 2010, 20:18:56 pm
Heller ikke mitt fag, men her står litt her om hvilke kammer som passer til hva(s69->)

http://books.google.com/books?id=PuhW4TC-U00C&pg=PA67&lpg=PA67&dq=engle+fk&source=bl&ots=ycYI08ewVP&sig=W_ayNA7_rX47hixHTnAxPuZyhFE&hl=en&ei=fXqiS6ymEpHh-Qal5oHCBg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=9&ved=0CCQQ6AEwCDge#v=onepage&q=engle%20fk&f=false
12  Forum / Snikk-snakk / Sv: EU-kontroll på: mars 12, 2010, 10:23:45 am
Noen som har noen gode tips til få godkjenningen flyttet til 2011?

Lever inn skiltene/kjør til de blir klippet. Få ny kontroll i 2011..  Gliser
gjenta i 2012, 2014, osv osv
13  Forum / Snikk-snakk / Sv: Erfaringer med dette annlegget? på: februar 20, 2010, 19:57:36 pm
ligner fælt på det som er på fastbacken min.
Monza heter det vel.
Bråker såpass at man fort får noen (mer eller mindre syrlige) kommentarer mtp støy.
14  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Volks-Air kompressor? på: februar 16, 2010, 21:24:34 pm
Men den nederste der hadde jo vert morro å hatt i garasjen! 230V 50A Det bør jo kunna utgje litt ampere i 3fas, sånn att eg kan gå til innkjøp av noko morro verktøy i 3fas?
Tenkter den vw-generatoren er 3fas(Y), burde vel duge den også med sine 27hk &Oslash;yerulling men bensin vs avg.fri. diesel...
Ikke glem at du også bruker generatoren på en sinna varmeovn på vinterstid og får varm garage uten at fattern tilter på strømregninga. Blunker
15  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Volks-Air kompressor? på: februar 16, 2010, 20:51:50 pm
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20971009
+
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16066571
 Blunker

dette er vel også Tistlo-mat: Gliser
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20550654
16  Forum / Snikk-snakk / Sv: Byttte IRS tromler på type 3 til type 1? på: februar 16, 2010, 11:20:24 am
det var da dette mine planer også var... CSP mannen solgte meg også en større pumpe(mener det var noe 19mm porsche greier), mulig det kompenserer litt for redusert flate?  H&aelig;
hvor meget betalte du cirka for dette?
Ble vel rundt en 300EUR såvidt jeg husker..  tromler, bremsesko, bakplate, monteringskit og pumpe.
17  Forum / Snikk-snakk / Sv: Byttte IRS tromler på type 3 til type 1? på: februar 15, 2010, 12:33:19 pm
det var da dette mine planer også var... CSP mannen solgte meg også en større pumpe(mener det var noe 19mm porsche greier), mulig det kompenserer litt for redusert flate?  H&aelig;
18  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop på: februar 09, 2010, 23:06:00 pm
Jup matt blirn Blunker men må våtslipen litt for ja blir litt støvete kan du si, du får svinge innom en dag du er borti her Blunker er ræserbilen her er jeg hjemme
Stadig rundtforbi å kikker, har en arving som ikke roer seg uten et sig på kvelden..  Flau
19  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop på: februar 09, 2010, 22:56:55 pm
Gjorde du dette hjemme i Holtandalen(for det var vel Porscha di jeg så der:))?
Hvordan ordnet du med avsug under lakking? Rett på naboens fete nye BMW?
Stemmer det er gjort hjemme, der ræser bilen står ja Blunker Den feteste bmw rundt her er nok min den å hehe.
Avsug hva er det Osteaktig Osteaktig sånn passe miljøskada fra før kansje  &Oslash;yerulling
Hehe, var mer for finishen på lakken jeg tenkte avsug  Gliser:D  Men litt støv gjør den jo bare enda mattere &Oslash;yerulling
20  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop på: februar 09, 2010, 22:46:00 pm
Gjorde du dette hjemme i Holtandalen(for det var vel Porscha di jeg så der:))?
Hvordan ordnet du med avsug under lakking? Rett på naboens fete nye BMW?

21  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Deilige type-3 / type-4 på: februar 09, 2010, 11:39:57 am
 Blunker

http://retrorides.proboards.com/index.cgi?board=readersrides&action=display&thread=36944&page=1



22  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min 1968 VW Fastback på: november 29, 2009, 13:23:22 pm
Husker ikke innpress men 6" byger like mye ut som inn mens 7" bygger en tomme mer utover Gliser

Hørtes helt merkelig ut den forklaringen Rekker tunge men er sånn det funker vist...

Kommer de i mange forskjellige innpress da? Tror ikke det, var org de jeg hadde iallefall Blunker

Jeg går med samme planer til min langnese, deler på lager og kommer nok til å prøve dekkdim som du anbefaler. Muligens en tanke smalere foran..
Sjekka litt da jeg kjøpte felgene: originale Fuchs 6x16 har inpress 36 og 7x16 har 23,3.

Nå har jeg 5,5x15 et24, 195x55 og 65 hhv foran og bak. Senket (tre hakk foran) og det går fint om du regner med litt subbing foran Blunker

Bilen så finfin ut, og sementblanderen så litt liten ut  Gliser
23  Forum / Snikk-snakk / Sv: the martin har bursdag jo på: oktober 18, 2009, 22:08:46 pm
Grattis!
Spotta deg i krysset på Bekkajordet her om dagen.  Blunker
24  Forum / Snikk-snakk / Sv: Return og the Ducktail! Til dem der ikke har set den næste 911.. på: september 30, 2009, 11:03:51 am
Sitat
Based on the 911 Carrera S, the Sport Classic receives a modest 17kW power boost to its 3.8 litre naturally-aspirated inline six, bringing total output to 300kW.

inline six? Kan vel ikke stemme...  &Oslash;yerulling

Men 19" fuchs kan man like  Glad
25  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / motor til type3 ønskes på: september 17, 2009, 15:43:00 pm
Ønsker motor til type 3. Kjøling må være med, men utover det er tilstand mindre viktig.

26  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Jens-Oles 72-modell Fastback.. på: september 15, 2009, 18:53:17 pm
De kommer ikke til at bygge for meget ud? Og er der noen der ved indpres på stålfælg og på cookie cutters?

Innpress på cookiesene er avhengig av bredden.. er vel 23mm på 7" og 36mm på 6".
Jeg skal også bygge om til 5x130, og landa på nye bremser...  &Oslash;yerulling

Jeg kjører nå 5,5" breie med ET24, og med 195bredde klarer jeg ikke å få fingra mellom dekk og hjulbue bak. Senka foran, det subber... Tipper det blir trangt med adaptere, men ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid! Blunker
27  Forum / Type 3 og 4 / Sv: fastback 1600tl på: september 13, 2009, 21:11:24 pm
iflg denne lista http://home.clara.net/hallvw/t3engnos.htm
er bilen produsert mellom desember-68 og juli 69.
28  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: prosjekt rat #%€/) på: mai 20, 2009, 19:55:04 pm
Kjør på. Husk: det er lettere å få tilivelse enn tillatelse.. Blunker
Tøff bil.
29  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Fuchs 7 X 16 på: mai 16, 2009, 23:31:03 pm
Hvor mye innpress er det på disse?

http://members.rennlist.com/911pcars/WheelWts.html
30  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Motoren til Maroon Baboon på: mai 11, 2009, 23:06:51 pm
Hmm.. tør jeg gutse på hele pakken her da? Sånn uten motor-bygger/-monteringserfaring? Sjokkert

For 20k, er veiva reparert og polert, mao er alle delene klar for montering?
Sider: [1] 2 3 ... 5
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!