Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 30
|
122
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 92mm AA stempel
|
på: mai 19, 2014, 16:55:11 pm
|
Etter et lite uhell med en skrue som ikke lenger ville ligge i innsuget, men tok turen gjennom ventilen for å hilse på stempelet trenger jeg et AA 92mm stempel. Haster ikke, har kjøpt et nytt sett, men cylinder var hel, og det kan være greit å ha et komplett sett liggende.
Noen andre som har vært uheldige.. og har et stempel (eller flere) til overs?
|
|
|
125
|
Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: Noen fra Karmøy og omegn her
|
på: mai 06, 2014, 19:37:41 pm
|
Skulle gjerne tatt turen til Nordfylket en vårtur i år også...... Men bussen står Ass up-nose down for tiden.. Nei den har ikke fått cal-look syken men motoren er ute ¨ Det var en liten skrue som har holdt til i innsuget en ukjent periode, men som på 1. mai fant ut at nå er det nok og tok turen gjennom innsug ventilen og inn i cyl.1 Den har "kranglet" litt rundt der.. så det ble noe jobb. Deler er på vei, men får de ikke før helgen.
|
|
|
126
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Porsche 356 brødbil :)
|
på: mai 04, 2014, 07:53:42 am
|
Ja, jeg kjøpte et brukt grenrør for porsche, og flensen mot potta ligger der høyere en tilsvarende for boble. Det vil si den går ikke under bakplata. Så ja, om en kjøper et ferdig må en antagelig bygge det om Dette bildet tok jeg av en bil på Wolksworld i 2008, det indikerer i alle fall litt om hvor mye høyere porsche grenrøret er
|
|
|
129
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Har du slitt ingeriør fra en oval liggende?
|
på: april 09, 2014, 20:54:28 pm
|
Min Strato Silver oval har grått interiør. Det er nå slitt hull i siden på førerstolen, og det er noen hull i dørtrekk her og der.
Et grått passasjersette ville vært perfekt Dørtrekk, sidetrekk og taktrekk og andre stoltrekk er også interesant. Trenger ikke være hele - hullete deler er interessant da jeg kan benytte det for å lappe sammen det jeg har (Ble litt inspirert av kaptainen :-))
|
|
|
130
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bredda skjermer 1303
|
på: april 07, 2014, 11:52:08 am
|
Ang "valsing" mener jeg leste på et eller annet GL forum at det var "umulig" å få dette til med originale skjermer - da de var for stive. De brukte tynne repro skjermer - de lar seg forme enklere... Jeg liker både kersher kanten og "hellaflush" looken
|
|
|
136
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på en wbx 2,1l?
|
på: mars 07, 2014, 18:02:31 pm
|
Når du sier endre med litt hjemmemekk, hva mener du egentlig? Endre på slange/røropplegg? Hvilke deler må anskaffes for å bygge om til T1 løftere? Skal åpne motor(2,1l) uansett for overhaling. Hvor stor effekt kan en ta ut før det evt er nødvendig å gjøre no med smøresystemet? Sikkert masse grønnskollingspørsmål, her, håper dere bærer over med Wannabe-faktene mine! Dersom dysene skal stå der de står.. og det er nok en grunn til at tyske ingeniører har plassert de der hjelper det ikke veldig mye å endre på bensin slanger og "fuel rail/rør", men kanskje litt. Det beste er nok å fjerne "hyllene" på hver side av motor rommet ja
|
|
|
138
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på en wbx 2,1l?
|
på: mars 02, 2014, 11:49:26 am
|
Det renner ikke akkurat inn tips her....Jeg tror ikke din post blir tatt seriøst.... Ja dette kan gjøres og flere på dette forum har gjort dette. Mitt råd er at dersom du vil gjøre en slik installasjon må du lese deg opp først, så stille mer konkrete spørsmål. Her er en egen forum del om wbx http://shoptalkforums.com/viewforum.php?f=37Litt tips til hva du må se på Svinghjul og startmotor - frese ut i girkasse eller nytt 200 mm svinghjul? Golvet over girkasse heves? plass til vannsølet med rør og dilldall Kompresjonen i den vanlige 2,1wbx motoren i Norge DJ motoren er 10,5 om jeg husker rett.. Plassering av radiator, luftinntak og rør frem til radiatoren, hva med varme apparat Noen tråder på vwnorge jeg tror du kan lære av som jeg kommer på i farten.... GD sin tråd ( Subaru) http://www.vwnorge.no/index.php/topic,56864.0.htmlTurbo heraune sin tråd (Subaru) http://www.vwnorge.no/index.php/topic,688.0.htmlKnasten sin busstråd http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1110.0.htmlReiel sin doka http://www.vwnorge.no/index.php/topic,54616.0.htmlBerger sin rabalder http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31037.0.htmlSavanna67 http://www.vwnorge.no/index.php/topic,14645.0.htmlVwfreak sin turbonotch http://www.vwnorge.no/index.php/topic,39334.0.html
|
|
|
140
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kjøleviftespørsmål type 3
|
på: februar 27, 2014, 12:37:52 pm
|
Det kommer vel an på hvilken kam og topper du velger - det vil si hvilket turtall den vil gå på. Om du ikke har endret planer er det vel opp til 6k kanskje 6,5k som er aktuelt?
|
|
|
143
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Visning biltilsynet?
|
på: februar 15, 2014, 17:05:42 pm
|
Det eneste jeg måtte gjøre på min 69 earlybay var å fjerne det oransje glasset i park/blinklys og den røde refleksen på siden. Den har helrøde baklys
Det var lov med hvite blinklys, men ikke orange parklys. Et annet alternaitv er selvsagt å bytte hovedlysene fra sealed beam til H4 med parklys
Det var lov med gule relekser på siden, men ikke røde
|
|
|
147
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Valg av fordeler til 1915cc motor
|
på: februar 11, 2014, 22:18:27 pm
|
Om du kjører med en WBX fordeler, ta også coilen fra WBX.... eller en annen VAG med tilsvarende fordeler tenning. Det er ikke lik motstand i stift og elektronisk tenning, kjører du med feil rissikerer du å brenne coilen. (Det har jeg erfart i båten rett utenfor alle holmer og skjær ved Lindøy.. "Elias" var heldigvis under bybrua.. på vei ut fra Stavanger)
På den gamle bussmotoren byttet jeg vakum klokka på WBX fordeleren. Den var bare koblet til ene forgasseren. Og på 54'en med Porsche 356 motor har jeg stift tenning, men der er også vakum klokka koblet på det ene gasser løpet som har vakum tilkobling. 010 fordeleren jeg kjørte med i starten ga meg bare klatt etter en stund
|
|
|
149
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: type 4 /type 1
|
på: februar 09, 2014, 17:39:54 pm
|
Dynamofoten på bildet er "hjemmelaget" Det er en Type-1 fot for vekselstrøm dynamo som er nedkappet og montert på en alu plate. Jeg har sett denne festet til alu platen med to bolter i det "D-formede" hullet, men vanlig er å tig-sveise den fast til alu platen. Original T-4 olje påfylling røret kan kappes, vinkles og sveises slik at det sammen med det orignale T-4 påfylling røret i plast blir "tilsvarende" røret du poster bile av. Dersom du ikke har sett denne, så er det noen greie tips der for "chep-o" ombygging, noen greie nedre kjøledeksel han har laget der http://www.aircooledtech.com/type4_upright_conversion/
|
|
|
150
|
Forum / Problemløseren / Sv: oxyboxer i type 3
|
på: februar 09, 2014, 14:01:27 pm
|
Kontakte "Type5 joe" for et konvertering sett? http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=92500Du mangler antagelig to hull til å feste viftehuset - de samme en mangler for å feste kjøledekselet bak reimhjulet ved Type-1 konvertering. Det er jo en overkommelig utfordring :-) Du kan antagelig lage deg et feste fra ene bolthullet til vannpumpa på venstre siden, og et fra bolten under på høyre siden. Eller rett og slett få litt TIG hjelp og få sveiset fast noen alu fester der de skal være? Type-1 WMX / Type1
|
|
|
|