Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 30
|
151
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bygger ny girkasse og lurer....
|
på: februar 04, 2014, 17:07:00 pm
|
2251 Duration 266° / Dur. @ .050" 210° / Lift @ cam .276" / Lift w/1.1:1 Rocker Arms .303" 2252 Duration 270° / Dur. @ .050" 214° / Lift @ cam .298" / Lift w/1.1:1 Rocker Arms .327" 2254 Duration 308° / Dur. @ .050" 236° / Lift @ cam .319" / Lift w/1.1:1 Rocker Arms .350" Jeg valgte 2280 kammen til min Oxy motor (Earlybay camper) ut fra erfaringen i denne tråden: http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=37&t=122471&hilit=cooler&start=15Det er ikke en kam CB annonserer for hydrauliske løftere, men det fungerer fint. 2280 Duration 274° / Dur. @ .050" 222° / Lift @ cam .359" / Lift w/1.1:1 Rocker Arms .394" "Tmbryn" valgte vel også 2280 kammen til sitt oxy prosjekt. Vet ikke om han har fått den motoren ferdig Om du skal kjøre sentermontert kammer/spjell og MAP styring kan det være greit å velge en kam som er egnet. Jeg hadde Engle 130 i TL'en med WBX plenum kammer/spjell, hjemmemekket innsug fra Tine Meierier og Megasquirt i 2004/2005. Var noe klatt å få en stabil tomgang Du kan selvsagt benytte Alpha-n (TPS) i stede.. eventuelt hybrid Alpha-n. For lenge siden jeg holdt på med dette merker jeg.... du får lese deg opp selv :-)
|
|
|
153
|
Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: Nytt på nytt
|
på: januar 28, 2014, 12:26:02 pm
|
Demonterte vist motoren.. Nye lager og råder står på ønskelisten.. Motoren begynte å lekke olje i slutten av sesongen så det var egentlig ingen vei utenom.. Har muligens tatt meg vann over hodet men tiden vil vise... Satser på å sende deler til vektkjustering og balansering snart. [attachment=1]
Hvorfor vil du bytte rådene? No name greier du ikke stoler på eller har du målt og funnet defekter? Er en fin tråd her om motorbygging.. mye nyttig ang måling og måleutstyr: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,52592.0.htmlDet gikk kaldt nedover ryggen når jeg åpnet motoren og såg hvordan rådene var Fikk opplyst at det skulle være Scat råder i denne motoren, men dette er orginale råder som er slipt ned for å rotere i blokka.. [attachment=1] Har printet ut linken tidligere og skal ta en skikkelig gjennomgang av deler før montering.
|
|
|
154
|
Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: Nytt på nytt
|
på: januar 28, 2014, 08:25:59 am
|
Demonterte vist motoren.. Nye lager og råder står på ønskelisten.. Motoren begynte å lekke olje i slutten av sesongen så det var egentlig ingen vei utenom.. Har muligens tatt meg vann over hodet men tiden vil vise... Satser på å sende deler til vektkjustering og balansering snart. [attachment=1]
Hvorfor vil du bytte rådene? No name greier du ikke stoler på eller har du målt og funnet defekter? Er en fin tråd her om motorbygging.. mye nyttig ang måling og måleutstyr: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,52592.0.html
|
|
|
157
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ny motor
|
på: januar 22, 2014, 13:59:20 pm
|
@vidar, eg bygge nok kun med innsprut, så vett ikkje om du har noge eg har lyst på...
Et par blokker med veiv som med "litt arbeid" ligger på min plass i lokalet, men det vet du jo: Legger du til Vidar sine 94mm cylindere/stempel og topper gir det deg 2109cc med god puste evne Usikker på hvilket innsprut du tenker på, men om det er org T3 EFI innsug rør + hjemmemekk plenum/spjell bør du nok vurdere noen topper med mindre ventiler. Om du går for et sett med efi spjellhus på korte innsug slik at du kommer under motorlokket kan det bli spennende :-)
|
|
|
158
|
Forum / Problemløseren / Sv: bulkete og styggt viftehus
|
på: januar 13, 2014, 15:35:38 pm
|
Kan jo bruke tinn om du ikke vil bruke sparkel Jeg tinnet både viftehus og det bakre kjøledekselet til 54'en da jeg bygget om for Porsche 356 motor. Det ligger rett over eksosen, men det er ingen problemer med varme slik jeg har opplevd med sparkel tidligere. Men en bør jo rette så mye som mulig først...
|
|
|
161
|
Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: Right On Haugesund
|
på: januar 07, 2014, 16:31:56 pm
|
Har lagt inn dette i klubb kalenderen til Sør Rogaland VW klubb. Enig med Carl Otto, Amcar treffet vi var med på i fjor var ikke spesielt bra... Og Ronny som speaker er ikke feil :-) Han har antagelig fortsatt sin flammelakkerte VW roadster Blir været bra håper jeg vi klarer samle sammen en god gjeng her fra sørfylket..snakkes på Aksal
|
|
|
167
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oppstartshus vs starter
|
på: november 29, 2013, 13:48:22 pm
|
Jeg har en starter fra en TDI tverrstilt motor (2 KW) i mitt oppstarthus fra T3 Benytter adapter ring fra: http://westyventures.com/parts.htmlBenytter også samme type starter i en eldre 003 kasse / vanlig T1 IRS kasse. Da med en "automat" kasse adapteren til Westyventures. Den er ca dobbelt så tykk Cluch huset er altså "lengre" på T3 (094) og 6 ribb bay kassene (091)
|
|
|
168
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Tig-sveiseapperat
|
på: november 26, 2013, 20:42:32 pm
|
Du må ha AC/DC tig for å sveise alu da... De billigste ligger rundt 7.000 på Fin DC funker for rustfritt...
|
|
|
170
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rongaren 1300 68
|
på: november 19, 2013, 14:35:17 pm
|
Ser godt ut.. og godt det kommer noen GL'er med BJ / kingbolt forstilling også.. ikke bare 02/03'er Kunne godt tenkt meg et 1300 karosseri som dette selv til bunpanna jeg holder på med (IRS/BJ), men får tre over et 65 karosseri jeg har stående så får vi mer variasjon her i Sør Rogaland
|
|
|
171
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Holley Bug Spray - Erfaringer søkes
|
på: november 15, 2013, 15:37:56 pm
|
Jeg kjørte med 2100 Bugspray i 03'en min. Glasspack eksos, litt hjemmeporting og noe mer kompresjon, husker ikke hvor mye, men antar jeg tok av rundt 1.5mm Kjørte med den året rundt.. fungerte greit, men det var store problemer med ising når det var vanlig vintervær her i Rogaland. Det vil si rett over 0 og regn. Lekkasje i akselerasjonspumpen var også noe klatt mener jeg å huske
|
|
|
172
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Import av buss fra Usa/kanada
|
på: november 04, 2013, 18:16:13 pm
|
Jeg fikk en som driver med formidling av brukte VW til å se på bussen min i California før jeg kjøpte den...betalte ca nok 1500 for dette Nå er vi vel ikke helt enige om hvor god stand den var i.. det er noen tykke lag med sparkel på hjørnene bak, og noe mer rust i bakkant av taket en jeg hadde regnet med Men det er vel vanskelig å finne en earlybay i Norge som er like god under Jeg hadde først bestemt meg for en urestaurert bil formidlet via oldbug.com.. Denne var solgt, så det ble en via thesamba i stede. Neste gang jeg kjøper bil som er "klar til å kjøre" skal jeg se den selv uansett før jeg kjøper :-)
|
|
|
175
|
Forum / Problemløseren / Sv: Feil dekk...?
|
på: oktober 28, 2013, 23:41:27 pm
|
Men kan en helt uten videre sammenligne en passat og en T2? T2'en har høyre tyngdepunkt, mer utsatt for sidevind osv.. Litt erfaringer her:http://ratwell.com/technical/Tires.html
Basert informasjon fra Ratwell og erfaringer med de dekka jeg har nå.. har jeg kjøpt nye 195/70 15C dekk. Litt større rulleomkrets for bedre utveksling - og stivere dekksider. Har ikke fått byttet bremser enda, så den nye 5X112 felgene passer ikke helt (69 modell camper). Min erfaring med de nye dekka for derfor vente.
|
|
|
176
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1303-74 mod ryggelys
|
på: oktober 28, 2013, 08:21:47 am
|
På bussen går det kabel fra tenning (coil) til ryggelys bryter - så tilbake til ryggelyset Antar dette skal være likt på boble, enten den var levert med dette eller omd et er ettermontert
|
|
|
178
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Min siste store tabbe:
|
på: oktober 24, 2013, 14:47:18 pm
|
Jeg forventet å lese om en støtfanger rundt et skilt på Roskildetorget her Men ja.. jeg er enig i at salg av Crewcab'en var en større tabbe
|
|
|
179
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: oktober 23, 2013, 21:11:30 pm
|
Du kan jo se om du finner noen flere bilder av hvordan de har løst det på denne bilen Du har sikkert sett bilen før, antar du finner mer om den på noen tyske forum
|
|
|
|