Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30
|
848
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Biltema og andre
|
på: april 11, 2008, 17:07:29 pm
|
Jeg har to biltema sprøyter, en med kopp over,og en med kopp under. PS! De har flere dyser på tema også.. rett dyse er viktig.... Har også lånt en proff sprøyte.... men for å si det sånn.. Problemet med å sprøyte hjemme i garasje er at det blir så mye lakkstøv at det blir problemer med sikten, og alt støvet faller ned lakket etter hvert, og den blir matt/hås Å sette en diger vifte igang, når en bor i byggefelt er antagelig ikke populært.. Har ikke prøvd (Ikke enda) Jeg fikk låne et lokale på en ca 400 kvadrat med meget godt lys og høyt under taket når jeg lakket 03'en DET var en stor forskjell fra garasjen! Sist jeg lakkete delte jeg opp bilen (Passat stasjonsvogn) Forskjermer og panser, Dørene på begge sider, Bakluke og bakskjermer, og til slutt taket Mye lettere når en jobber med mindre areal, men det blir litt maskeringsjobb Og et barberblad til på ta eventuelle renninger (det er lett å få på skjermene på bobla!) og våtsliping/polering fikser amatørlakken!
|
|
|
850
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T-4 Turbo
|
på: mars 27, 2008, 17:10:41 pm
|
Er to svensker som bygger T4 motor med turbo i boble og T3 De startet som low budget, men det ser ut til at det baller litt på seg der også¨ Har vært litt utfordringer ja....det er det der med 100 hester ekstra og du er hekta greiene :-) Problemet er vel å stoppe der det er fornuftig til lowbudget å være... Ligger ute tråder på shoptalkforums.com og zatzy.com
|
|
|
853
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Når blir sør rogaland vw treff på bore i 2008
|
på: februar 20, 2008, 10:50:29 am
|
Hei, og velkommen som medlem. Vi leiger området fra hele helgen, så de som ønsker å dra ut på fredag kvelden må gjerne gjøre det... Klubben starter å rigge på formiddagen på Lørdagen, og i ca 4-5 tiden bruker vi starte en cruizing fra et eller annet sted i Stavanger og ut til Bore. Tidligere startet vi fra Roskilde torget, men det er vanskelig for tiden, så i fjor startet vi på Shell statsjonen på Forus. Lørdagskvelden er det grilling av medbrakt mat.. og inntak av valgfri drikke... De fleste lokale medlemmer bor også i telt der ute for å prøve å lage et så godt miljø som mulig for de tilreisende. Søndagen er selve treffet, da starter vi normalt i 10 tiden Premieutdeling ca kl 15 Det er da salg av grillmalt, kaffe og brus Da venter vi bare godt vær.. som vi nesten alltid har når vi har treff
|
|
|
854
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Bredbåndslambda
|
på: februar 11, 2008, 18:45:15 pm
|
Leg kjører med Inovate LC1 i min Passat syncro (Megasquirt og Audi 3B 20V turbo) Fungerer kanon den, har brukt den til å tune T3 med 1915 og MS, Porsche 912 med MS samt noen eldre Audi turbo 5'ere Kjøpte fra http://www.diyautotune.com$199, og da den er stort sett er fastmotert i Passaten har jeg ene utgangen på Megasquirt og den andre på analogt instrument til $60
|
|
|
856
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Bakskjermer
|
på: januar 30, 2008, 16:08:39 pm
|
Jeg har et sett med originale 63 skjermer liggende som kan reddes, men de vil jeg helst spare til mitt eget prosjekt. Vi ser først om vi kan redde skejrmene dine med litt ny plate og tinn, ellers skal jeg vurdere å ofre mine for dette prosjektet
|
|
|
857
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Party party.....
|
på: januar 18, 2008, 15:50:12 pm
|
Eg trur Ball genserene og de steinvaskede buksene mine er passert det vi kan kalle "møkkete men brukbart" Har blitt brukt som garasje klær litt for lenge Tror kanskje de har krypet litt også Kjetil: Hmm.... det var vel det du holdt på med på 90 tallet også tenker jeg, husk at du ikke tåler dagen derpå
|
|
|
858
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Styret 2008
|
på: januar 11, 2008, 15:43:49 pm
|
Kom igjen folkens Det må da være noen som har lyst til å være med i styret Meld din intreresse til formann@srvwk.com så snart som mulig Du må gjerne tipse om andre medlemmer du mener kan være aktuell også Har selv vært med i mer en 10 år i styret, men jeg tror klubben gar godt av litt nytt friskt blod i styret
|
|
|
859
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "High Performance" 6V - fordelervalg?
|
på: januar 04, 2008, 14:29:52 pm
|
Det går bra å bruke 009... men den har for flat kurve for 356 motoren, så den må modifiseres litt... 050 har en noe brattere kurve... og skal passe bedre Får lage en prosjekt trår av den etter hvert tenker jeg... Samler fortsatt deler selv om det nå begynner å dra seg til
|
|
|
862
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 356 industri motor
|
på: desember 23, 2007, 12:57:42 pm
|
Kommer an på volumet på motor da.. Men er det en 1680 som den jeg har bør det gå bra med rette dyser og halsringer.
I 356 og 912 bruker Porsche doble Solex 40mm gassere, men jeg ser det er mange som memer det er mye klatt med de, og bytter de ut med 40mm weber. Om det er på grunn av at de generelt er dårligere en Weber vet jeg ikke.. tviler vel litt på at de er så mye dårligere. Er vel helst på grunn av at de er utslitt :-) De med delt spjellaksling sites mer, og det blir slark i aksling
|
|
|
863
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 356 industri motor
|
på: desember 21, 2007, 09:19:38 am
|
Viftehus og kjøleblekk over cylindere passer ja.. Men du må jo lage alt det som er rundt mellom selve motoren og bilen... Du vil ikke ha varm luft opp i motor rommet igjen.. og inn i viften :-)
|
|
|
865
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "High Performance" 6V - fordelervalg?
|
på: desember 18, 2007, 08:26:33 am
|
Jeg har bare kjørt 6V motorer der stift og annet tenningsdeler har blitt byttet som "vanlig service" Og det er som regel alltid noe klatt med at gnist ikke er god nok... Bilen går bedre om en slår av lys osv... Men når ledningsnett, pluggledninger, dynamo, coil osv er 40år++ så er vel det kanskje grunnen Har leitet litt etter 050 fordeler, og det ser ut til å være vanskelig 26graders magneto finnes det flere av.. men det koster litt. Ser at på ulike 356 / 912 forum anbefales IKKE 009 fordeleren, men det må da gå om en endrer fjærene litt slik at en får den kurven en ønsker. Jeg får se hva jeg får tak i... takker for info
|
|
|
866
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / "High Performance" 6V - fordelervalg?
|
på: desember 17, 2007, 08:54:23 am
|
Jeg holder på med en 1680 Porsche 356 motor med Doble Solex 40mm til 54 modellen (Tidligere industrimotor) (Jaja, jeg vet det der pratet med at det er billigere og bedre å gå ut fra en VW blokk osv.. Drid i det.. jeg mener det er kult med 356 motor og 6V i en 54!)
Er det noen som har erfaring med 6V tenning? Jeg har vurdert 050 fordeler om jeg får tak i... (Skal være bedre en 009 på 356 motor), eventuelt fikse litt på fjærene i 009 Hva med Magneto?.. Hvordan fungerer dette i forhold til 6V stift tening?`
|
|
|
870
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Trenge gasser solex32-34 PDSIT
|
på: desember 02, 2007, 13:55:46 pm
|
Tar med et par kasser med demonterte forgassere på Klubbmøtet Har 2 sett, så det bør gå bra å sette sammen et OK sett tror jeg.
Eller du kan drite i de gamle gasserne og kjøpe innsprutet jeg har på TL'en min Ingen så vil ha den så det er mulig jeg hugger den snart Har ikke tid til å restaurere den selv
|
|
|
|