april 26, 2024, 00:06:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30
841  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Sørlandets VW treff 30.mai -> 1. juni på: mai 19, 2008, 06:44:18 am
Jeg har også tenkt å kjøre i den tiden!
(Har med treski til deg Torgeir! )

Eirik

Er det meldt snø?!  Osteaktig

Fine!
Me ska jo til sørlandet.. der bruker de vel bare ski på havet..
Er vel en slepebåt til låns der nede  Øyerulling
842  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sørlandets VW treff 30.mai -> 1. juni på: mai 14, 2008, 10:26:39 am
Reiser med kone og barn, har bestilt hytte fra fredag til søndag.
Kjører ovalen.. kona i Audi
Vi reiser etter jobb på fredag, ca 17/18 tiden fra Ålgård?
Andre som kjører da?
843  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endres Notch på: mai 06, 2008, 12:20:43 pm
Avstemming her? Jeg stemmer BRM  Kult
844  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn) på: april 25, 2008, 12:17:29 pm
Hvordan er det å kjøre med de nye dekke der framme?
Har 165 med høy "rett frem eller skrap" profil i dag, men hadde tenkt et hakk mer gummi en deg likevel
845  Forum / Problemløseren / Sv: 12v dynamo på Porsche industrimotor på: april 19, 2008, 17:21:39 pm
På industri motoren jeg kjøpte hadde de frest av dynamofoten for å få plass til 12V dibamo med større diameter, og kappet i viftehuset og poppet på et deksel over oljekjøleren  Sint Sint Sint

Måtte sveise igjen viftehuset og Ebay'e en 6V dynamofot.

For å få dette rett må du nok investere i en Porsche 356/912 dynamo (Dersom du ikke vikler om 6V dynamoen)
Denen for eksempel:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Porsche-911-912-12-Volt-Generator-Voltage-Regulator_W0QQitemZ160230503983QQcmdZViewItem
Mener det finnes 12V med mindre diameter også, slik at den passer i 6V dynamofoten...

Om du ikke vil ødelegge (frese ut til større diamenter) 6V dynamo foten din har jeg en som er ødelagt  Blunker
846  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Party party..... på: april 13, 2008, 22:26:20 pm
Du får legge til meg på lista di  Gliser
Planen er å få båten på sjøen den dagen, men håper å være klar til kvelden
847  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Trenger 180mm clutch lammel!! på: april 13, 2008, 16:46:09 pm
Har en lamell som duger litt til liggende om du fortsatt trenger
848  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Biltema og andre på: april 11, 2008, 17:07:29 pm
Jeg har to biltema sprøyter, en med kopp over,og en med kopp under.
PS! De har flere dyser på tema også.. rett dyse er viktig....

Har også lånt en proff sprøyte.... men for å si det sånn..
Problemet med å sprøyte hjemme i garasje er at det blir så mye lakkstøv at det blir problemer med sikten, og alt støvet faller ned lakket etter hvert, og den blir matt/hås
Å sette en diger vifte igang, når en bor i byggefelt er antagelig ikke populært.. Har ikke prøvd (Ikke enda)  Blunker

Jeg fikk låne et lokale på en ca 400 kvadrat med meget godt lys og høyt under taket når jeg lakket 03'en
DET var en stor forskjell fra garasjen!

Sist jeg lakkete delte jeg opp bilen (Passat stasjonsvogn)
Forskjermer og panser, Dørene på begge sider, Bakluke og bakskjermer, og til slutt taket
Mye lettere når en jobber med mindre areal, men det blir litt maskeringsjobb

Og et barberblad til på ta eventuelle renninger (det er lett å få på skjermene på bobla!) og våtsliping/polering fikser amatørlakken!
849  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: volksworld show england 29-30 march 2008 på: april 06, 2008, 22:30:15 pm
Har lagt ut noen bilder fra VolksWorld på www.srvwk.com  Gliser
850  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T-4 Turbo på: mars 27, 2008, 17:10:41 pm
Er to svensker som bygger T4 motor med turbo i boble og T3
De startet som low budget, men det ser ut til at det baller litt på seg der også¨
Har vært litt utfordringer ja....det er det der med 100 hester ekstra og du er hekta greiene :-)
Problemet er vel å stoppe der det er fornuftig til lowbudget å være... Øyerulling

Ligger ute tråder på shoptalkforums.com og zatzy.com
851  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 40 MM. Kadron gassere (Enkle) på: mars 17, 2008, 21:06:54 pm
Det vil si.. det koster dem nye (+ frakt og mva)
Byr deg derfor 1800 ink frakt
852  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: bay transporter 1975 mod. på: februar 26, 2008, 08:23:26 am
Hmm.... Noen som har en OK camping innredning til denne, eventuelt en dårlig innreding, men som kan brukes til mal for å lage ny?
853  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Når blir sør rogaland vw treff på bore i 2008 på: februar 20, 2008, 10:50:29 am
Hei, og velkommen som medlem.

Vi leiger området fra hele helgen, så de som ønsker å dra ut på fredag kvelden må gjerne gjøre det...
Klubben starter å rigge på formiddagen på Lørdagen, og i ca 4-5 tiden bruker vi starte en cruizing fra et eller annet sted i Stavanger og ut til Bore. Tidligere startet vi fra Roskilde torget, men det er vanskelig for tiden, så i fjor startet vi på Shell statsjonen på Forus.

Lørdagskvelden er det grilling av medbrakt mat.. og inntak av valgfri drikke...
De fleste lokale medlemmer bor også i telt der ute for å prøve å lage et så godt miljø som mulig for de tilreisende.

Søndagen er selve treffet, da starter vi normalt i 10 tiden
Premieutdeling ca kl 15
Det er da salg av grillmalt, kaffe og brus

Da venter vi bare godt vær.. som vi nesten alltid har når vi har treff Gliser
854  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Bredbåndslambda på: februar 11, 2008, 18:45:15 pm
Leg kjører med Inovate LC1 i min Passat syncro (Megasquirt og Audi 3B 20V turbo)
Fungerer kanon den, har brukt den til å tune T3 med 1915 og MS, Porsche 912 med MS samt noen eldre Audi turbo 5'ere

Kjøpte fra http://www.diyautotune.com
$199, og da den er stort sett er fastmotert i Passaten har jeg ene utgangen på Megasquirt og den andre på analogt instrument til $60

855  Forum / Problemløseren / Sv: Turbo på orginal t4 motor? på: januar 30, 2008, 16:19:24 pm
Les Jonas Linder og Jonas Nordqvist sine tråder på zatzy.com og shoptalkforums.com

http://zatzy.com/showthread.php?t=244433&highlight=Jonas+nordqvist
Shoptalkforums er vist nede for tiden :-(

856  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Bakskjermer på: januar 30, 2008, 16:08:39 pm
Jeg har et sett med originale 63 skjermer liggende som kan reddes, men de vil jeg helst spare til mitt eget prosjekt.
Vi ser først om vi kan redde skejrmene dine med litt ny plate og tinn, ellers skal jeg vurdere å ofre mine for dette prosjektet  Kult
857  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Party party..... på: januar 18, 2008, 15:50:12 pm
Eg trur Ball genserene og de steinvaskede buksene mine er passert det vi kan kalle "møkkete men brukbart"
Har blitt brukt som garasje klær litt for lenge  Gråter
Tror kanskje de har krypet litt også  Øyerulling

Kjetil: Hmm.... det var vel det du holdt på med på 90 tallet også tenker jeg, husk at du ikke tåler dagen derpå  Øyerulling
858  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Styret 2008 på: januar 11, 2008, 15:43:49 pm
Kom igjen folkens  Sjokkert
Det må da være noen som har lyst til å være med i styret  Hæ
Meld din intreresse til formann@srvwk.com så snart som mulig
Du må gjerne tipse om andre medlemmer du mener kan være aktuell også  Øyerulling

Har selv vært med i mer en 10 år i styret, men jeg tror klubben gar godt av litt nytt friskt blod i styret Blunker
859  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "High Performance" 6V - fordelervalg? på: januar 04, 2008, 14:29:52 pm

Det går bra å bruke 009... men den har for flat kurve for 356 motoren, så den må modifiseres litt...
050 har en noe brattere kurve... og skal passe bedre
Får lage en prosjekt trår av den etter hvert tenker jeg... Samler fortsatt deler selv om det nå begynner å dra seg til
860  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: volksworld show england 29-30 march 2008 på: januar 02, 2008, 19:58:54 pm
Tenkte jeg skulle bestille biletter til selve showet også på forhånd, slik at en kanskje slipper litt kø..
Lørdag og søndag.. eller bare Søndag  Hæ
Er damene med  Øyerulling .. eller svir de av alle penga på shoping Sjokkert
861  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: volksworld show england 29-30 march 2008 på: desember 23, 2007, 14:17:35 pm
Ble stille på denne tråden .... Sjokkert
Men nå bestiller jeg og sjefå Kysser atlernativ 1  Rekker tunge
862  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 356 industri motor på: desember 23, 2007, 12:57:42 pm
Kommer an på volumet på motor da..
Men er det en 1680 som den jeg har bør det gå bra med rette dyser og halsringer.

I 356 og 912 bruker Porsche doble Solex 40mm gassere, men jeg ser det er mange som memer det er mye klatt med de, og bytter de ut med 40mm weber. Om det er på grunn av at de generelt er dårligere en Weber vet jeg ikke.. tviler vel litt på at de er så mye dårligere. Er vel helst på grunn av at de er utslitt :-) De med delt spjellaksling sites mer, og det blir slark i aksling
863  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 356 industri motor på: desember 21, 2007, 09:19:38 am

Viftehus og kjøleblekk over cylindere passer ja..
Men du må jo lage alt det som er rundt mellom selve motoren og bilen...
Du vil ikke ha varm luft opp i motor rommet igjen.. og inn i viften :-)
864  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 356 industri motor på: desember 18, 2007, 16:35:41 pm
Det er jo flere industrimotorer da.. men her er en link til infom om den jeg har:
http://www.eckstein-kuebel.de/Porengines.htm

Om tallene for effekt osv stemmer vet jeg ikke...

På min står det et merke på toppen på viftehuset med typenummer.
Bare googlet det jeg.. og fikk den info jeg trengte
865  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "High Performance" 6V - fordelervalg? på: desember 18, 2007, 08:26:33 am
Jeg har bare kjørt 6V motorer der stift og annet tenningsdeler har blitt byttet som "vanlig service"
Og det er som regel alltid noe klatt med at gnist ikke er god nok... Bilen går bedre om en slår av lys osv...
Men når ledningsnett, pluggledninger, dynamo, coil osv er 40år++ så er vel det kanskje grunnen  Øyerulling

Har leitet litt etter 050 fordeler, og det ser ut til å være vanskelig
26graders magneto finnes det flere av.. men det koster litt.
Ser at på ulike 356 / 912 forum anbefales IKKE 009 fordeleren, men det må da gå om en endrer fjærene litt slik at en får den kurven en ønsker.

Jeg får se hva jeg får tak i... takker for info
866  Forum / Teknisk, teori og praksis / "High Performance" 6V - fordelervalg? på: desember 17, 2007, 08:54:23 am
Jeg holder på med en 1680 Porsche 356 motor med Doble Solex 40mm  til 54 modellen (Tidligere industrimotor)
(Jaja, jeg vet det der pratet med at det er billigere og bedre å gå ut fra en VW blokk osv.. Drid i det.. jeg mener det er kult med 356 motor og 6V i en 54!)

Er det noen som har erfaring med 6V tenning?
Jeg har vurdert 050 fordeler om jeg får tak i...  (Skal være bedre en 009 på 356 motor), eventuelt fikse litt på fjærene i 009
Hva med Magneto?.. Hvordan fungerer dette i forhold til 6V stift tening?`
867  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: volksworld show england 29-30 march 2008 på: desember 17, 2007, 08:31:21 am
Jeg stemmer for alternativ 1.. Deeeeet er vel en grunn til du har satt det som nr 1 også  Øyerulling
868  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: volksworld show england 29-30 march 2008 på: desember 07, 2007, 16:47:52 pm
Jeg blir med, og håper å få barnevakt på plass slik at også kona kan være med
869  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Klubbmøte 03.12.07 Julegrøt på: desember 05, 2007, 16:49:06 pm
Hmm.. du må få sjekket kameraet ditt, det viser ikke at det er "bling bling" (glitter) på bilene på genseren min  Sjokkert
870  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Trenge gasser solex32-34 PDSIT på: desember 02, 2007, 13:55:46 pm
Tar med et par kasser med demonterte forgassere på Klubbmøtet
Har 2 sett, så det bør gå bra å sette sammen et OK sett tror jeg.

Eller du kan drite i de gamle gasserne og kjøpe innsprutet jeg har på TL'en min
Ingen så vil ha den så det er mulig jeg hugger den snart
Har ikke tid til å restaurere den selv
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!