Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 62
|
121
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem har norges mest komfortable senkede balljoint bil?
|
på: desember 05, 2014, 10:09:07 am
|
På balljoint forstilling så blir det ennå stivere med smalnet forstilling så den kan du fint kjøre uten dempere siden den allerede sitter fast. På linkpin er ikke dette problemet ett tema, kjøre uten dempere på ei forstilling som går fritt og fint opp og ned uten dempere er for spesielt interesserte, og jeg vil helst ikke vite om det.
Rocket, høres ikke behagelig ut å miste festet slik, har kjørt virkelig mye tulling med min og aldri opplevd noe slikt foran, bare bak, min er forøvrig senket 3 knepp inne og ute bak og har litt løse dempere. Jeg har prøvd masse forskjellige innstillinger på fjærpakkene mine uten at det har gjort noe forskjell, har også hatt den litt høyere for å prøve det, men nei fortsatt forbanna stiv. 135 dekk ga jeg opp fort da ble det for stivt.
|
|
|
122
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem har norges mest komfortable senkede balljoint bil?
|
på: desember 04, 2014, 19:30:00 pm
|
Min er faktisk så stiv at hele forestillinga setter seg fast. Jeg har aldri opplevd det som farlig, bare ukomfortabelt. At bilen skal hoppe av veien etc... Det der er bare tull etter min mening og erfaring. Det farlige ned dønn stiv forstilling, er ei bakstilling som mer totalt lealøs.
|
|
|
123
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem har norges mest komfortable senkede balljoint bil?
|
på: desember 04, 2014, 19:26:14 pm
|
KPI er som nevnt dårlig i utgangspunktet,og blir vel vanligvis heller bedre med senkespindler, enn dårligere. Fjæra blir ikke stivere med original bredde nei, det er vi nok enige om alle mann. Problemet er vi nok enige om at er vinkelen på armene, samt at de ikke er parallelle.
Nå må du komme med noen påstander Hot Owl ;-)
|
|
|
126
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem har norges mest komfortable senkede balljoint bil?
|
på: desember 02, 2014, 10:56:26 am
|
Så lenge armene peker oppover og ikke har sine opprinnelige vinkler tror jeg ikke det er mulig å få både i pose og sekk. Jeg er så vant til at bilen ikke er godkjent fullt ut at jeg har gitt opp, balljoint bobler er i mine øyne utrivelig når det gjelder senk, komfort og veiholdning på annet enn flat vei. Har kjørt i 14 år med stiv puma, eneste som fjærer er dekk med høy profil og urethanforinger.
Hadde det ikke vært for min gråe 1300, hadde jeg aldri eid en balljoint bil, men den ble kjøpt mens jeg så på alle bobler mellom 58 og 67 som like.
Men jeg lurer på om jeg er nødt til å kjøpe spindler, har bestemt meg for arkeologi om det blir noe.
|
|
|
136
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: november 14, 2014, 12:42:47 pm
|
Med macperson bein er det spindelen og fjærbeinet som tar seg av rotasjonskreftene fra bremsingen så sålenge kaliperen sitter fast i spindelen og den i beinet så blir det gjort om til lineære krefter der, og da blir det eneste som er igjen å bekymre seg for de kreftene som dere allerede prater om altså 90' ut ifra fjærbeinsvinkelen. Det er jo lagret i toppen og der sitter det godt, og beinet og spindelen er sterke nok
|
|
|
138
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: november 14, 2014, 12:33:28 pm
|
Ta en prat med Henrik Persson, om det koster noen få kronasjer så sparer du deg for å gjøre dyre feil og så kan vi få noen tips samtidig.
Han driver på gamle Fina Bensinstasjonen i Solbergelva Norsk chassi teknikk
|
|
|
149
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Motorstativ.?
|
på: oktober 12, 2014, 18:03:22 pm
|
Det jeg har fra Biltema har 4 festepunkter for å gjøre det stabilt og de passer ikke direkte på boblemotor, dessuten er beste metode for våre motorer som blokka skal deles i to, å bare ha 2 festepunkter slik at den ene blokkhalvdelen kan løsnes. Unneberg bil kan vel skaffe egnede motorstativ, eller du kan sveise ett nytt feste til ett Biltema stativ.
|
|
|
|