april 29, 2024, 01:01:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 62
121  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem har norges mest komfortable senkede balljoint bil? på: desember 05, 2014, 10:09:07 am
På balljoint forstilling så blir det ennå stivere med smalnet forstilling så den kan du fint kjøre uten dempere siden den allerede sitter fast. På linkpin er ikke dette problemet ett tema, kjøre uten dempere på ei forstilling som går fritt og fint opp og ned uten dempere er for spesielt interesserte, og jeg vil helst ikke vite om det.

Rocket, høres ikke behagelig ut å miste festet slik, har kjørt virkelig mye tulling med min og aldri opplevd noe slikt foran, bare bak, min er forøvrig senket 3 knepp inne og ute bak og har litt løse dempere.
Jeg har prøvd masse forskjellige innstillinger på fjærpakkene mine uten at det har gjort noe forskjell, har også hatt den litt høyere for å prøve det, men nei fortsatt forbanna stiv. 135 dekk ga jeg opp fort da ble det for stivt.
122  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem har norges mest komfortable senkede balljoint bil? på: desember 04, 2014, 19:30:00 pm
Min er faktisk så stiv at hele forestillinga setter seg fast. Jeg har aldri opplevd det som farlig, bare ukomfortabelt. At bilen skal hoppe av veien etc... Det der er bare tull etter min mening og erfaring. Det farlige ned dønn stiv forstilling, er ei bakstilling som mer totalt lealøs.
123  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem har norges mest komfortable senkede balljoint bil? på: desember 04, 2014, 19:26:14 pm
KPI er som nevnt dårlig i utgangspunktet,og blir vel vanligvis heller bedre med senkespindler, enn dårligere.
Fjæra blir ikke stivere med original bredde nei, det er vi nok enige om alle mann. Problemet er vi nok enige om at er vinkelen på armene, samt at de ikke er parallelle.

Nå må du komme med noen påstander Hot Owl ;-)
124  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem har norges mest komfortable senkede balljoint bil? på: desember 03, 2014, 17:52:57 pm
Men hvorfor ikke senkespindler?
Ja det blir en kvart tomme breiere spreidde eller noe, og det kan normalt sett ikke godkjennes.
Plasseringen av hjulet kan vel ordnes med castershims og stivhet med dempere. Da er bare godkjenning ett problem eller?
125  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bensinvarmer 1303. på: desember 02, 2014, 11:02:32 am
Link bb?
126  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem har norges mest komfortable senkede balljoint bil? på: desember 02, 2014, 10:56:26 am
Så lenge armene peker oppover og ikke har sine opprinnelige vinkler tror jeg ikke det er mulig å få både i pose og sekk.
Jeg er så vant til at bilen ikke er godkjent fullt ut at jeg har gitt opp, balljoint bobler er i mine øyne utrivelig når det gjelder senk, komfort og veiholdning på annet enn flat vei.
Har kjørt i 14 år med stiv puma, eneste som fjærer er dekk med høy profil og urethanforinger.

Hadde det ikke vært for min gråe 1300, hadde jeg aldri eid en balljoint bil, men den ble kjøpt mens jeg så på alle bobler mellom 58 og 67 som like.

Men jeg lurer på om jeg er nødt til å kjøpe spindler, har bestemt meg for arkeologi om det blir noe.
127  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 Overhaulin' på: desember 01, 2014, 12:42:27 pm
Blir skikkelig tøff, kult at det begynner å bli så mange fine germanlookere nå:-)
128  Forum / Drag-race / Sv: Drag Week 2014 er igang på: november 30, 2014, 22:14:20 pm
Må nok si meg enig med Trond, men det er imponerende at dem klarer å kjøre Dragbila sine så langt på gata ;-)
129  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Velutstyrt 74' 1303S automat selges i deler på: november 27, 2014, 09:58:52 am
Lykke til med salget, hadde jeg ikke allerede hatt ett 03 prosjekt så skulle jeg kjøpt den hel! For en kul og uvanlig 03!
130  Forum / Snikk-snakk / Sv: Etterlysning!! , stjålet Brian James bilhenger LR4079! på: november 27, 2014, 09:56:52 am
Skummelt, den er vel dessverre ute av landet med en veldig dyr bil oppå :-(
131  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Porsche felger.... på: november 27, 2014, 09:44:43 am
Begrense svingradiusen med skruene på pitmanarmen så går nok det bra. Blir litt dårligere svingradiusen isåfall.
132  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stjålet på: november 21, 2014, 15:31:00 pm
Kjennetegn på motoren og verktøyet?
133  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche Hus feste t1 på: november 21, 2014, 15:02:15 pm
Ser Bas har to størrelser, både 240 og 260, hvilken er dette?
134  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CB marged dual muffler på: november 20, 2014, 18:46:21 pm
Passer denne på A1 low Downs headeren jeg kjøpte av Erlend tro?
135  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: A1 1 3/4" Lowdown merged header på: november 15, 2014, 11:41:23 am
Regner med at jeg får kjøpe den? Merkelig stille egentlig!?
136  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: november 14, 2014, 12:42:47 pm
Med macperson bein er det spindelen og fjærbeinet som tar seg av rotasjonskreftene fra bremsingen så sålenge kaliperen sitter fast i spindelen og den i beinet så blir det gjort om til lineære krefter der, og da blir det eneste som er igjen å bekymre seg for de kreftene som dere allerede prater om altså 90' ut ifra fjærbeinsvinkelen. Det er jo lagret i toppen og der sitter det godt, og beinet og spindelen er sterke nok
137  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: november 14, 2014, 12:34:12 pm
Det er artig å synse om dette, men artigere å få det rett!
138  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: november 14, 2014, 12:33:28 pm
Ta en prat med Henrik Persson, om det koster noen få kronasjer så sparer du deg for å gjøre dyre feil og så kan vi få noen tips samtidig.

Han driver på gamle Fina Bensinstasjonen i Solbergelva
Norsk chassi teknikk
139  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Konas t2 lateby på: november 13, 2014, 06:28:36 am
Fin kjerre, som det skjer litt med, stå på .
140  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 Overhaulin' på: november 11, 2014, 19:19:43 pm
Er det polo open air tak?
141  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 Overhaulin' på: november 11, 2014, 19:18:11 pm
Nesten som om jeg skulle ha bestemt, og dermed må jeg vel si at detta blir nydelig!
142  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: A1 1 3/4" Lowdown merged header på: november 11, 2014, 14:05:11 pm
Jeg begynner jeg, med 1500kr
143  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: A1 1 3/4" Lowdown merged header på: november 10, 2014, 12:20:11 pm
Hvor langt utafor bakplata stikker flensen?
144  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min -74 1303 Super Dumper - en lang reise som sklir ut... på: november 10, 2014, 12:14:48 pm
Tror kanskje jeg akkurat kasta ett sett, men skal ta en titt.
145  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche Hus feste t1 på: november 10, 2014, 10:30:07 am
Oljepåfylling?
146  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porschefelger på: oktober 26, 2014, 19:00:06 pm
Hva er et på Compo felga?
147  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: CB senkespindler BJ og skiver? på: oktober 26, 2014, 18:56:16 pm
Nei, kvalitetsforskjell, hva med airkewld Erlend? Tenke jeg skulle ha handlet derfra selv, men sikkert ikke dumt med en samlebestilling.
148  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Boss til GT-ratt på 1303 KJØPES på: oktober 17, 2014, 06:44:01 am
Viktig å vite om det er -73 eller 74- modell ett skille i splines der.
149  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motorstativ.? på: oktober 12, 2014, 18:03:22 pm
Det jeg har fra Biltema har 4 festepunkter for å gjøre det stabilt og de passer ikke direkte på boblemotor, dessuten er beste metode for våre motorer som blokka skal deles i to, å bare ha 2 festepunkter slik at den ene blokkhalvdelen kan løsnes. Unneberg bil kan vel skaffe egnede motorstativ, eller du kan sveise ett nytt feste til ett Biltema stativ.
150  Forum / Snikk-snakk / Sv: til minne om Bugbus/Torleif´s bortgang. på: oktober 09, 2014, 05:29:29 am
Hvil i fred Torleif.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 62
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!