april 27, 2024, 18:42:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 57 58 [59] 60 61 62
1741  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Oval vurderes solgt. Blanding av 54 og 56. 15000,- Redigert. på: august 25, 2008, 09:17:47 am
opp

Ok 15 laken da... du finner dem som nevnt under på jysk...
1742  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Oval vurderes solgt. Sliten blanding av 54 og 56. 15000,- på: august 23, 2008, 08:23:41 am
Rusta er dessverre litt overalt som overflate rust, men mest graverende er den i venstre kanal foran og litt bak på kanalen og fra kanalen, og inn til tunellen bak under setet.

Ingen umulighet.
1743  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva mener DU 3.0 på: august 22, 2008, 08:29:02 am
Målet er at ovalen skal bli med ja ! Er øyeblikkelig i mål med rustsveisingen . Vi får ta en konvoi fra Elverum Glad

DA satser vi på det  Blunker
1744  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: august 22, 2008, 08:27:27 am
Spotta denna luringen i elverum en dag. snakk om "boblekar"
Og ja det er bygd på ei boble eller noe.

1745  Bruktbørsen / Biler selges / Oval truket fra salg. Blanding av 54 og 56. på: august 22, 2008, 08:13:17 am
Vurderer ett lite bytte i bilparken så da må denne gå... Hvis noen vil ha den da?

Hvit oval som er fillete men ganske komplett.
Bunnen er en 54 med håndbrekkstenger som går fram til forstillinga. denne er i ganske bra stand og har bra støtdempere, røde koni bak. Det er puma forstilling på den. 1600 motor som går ok. Den er senket både foran og bak. 5,5" porsche replica felger bak 15" ventilerte eller 14" tette foran ettersom kjøper ønsker.

Karossen er en 56 eller 57, jeg har ikke kontrollert nummeret på den, det er litt rust her og der men egentlig lite som har rusta bort, venstre kanal trenger litt sveising men jeg tror ikke den må byttes.
Innvendig har den vært trekt med skai på dasjen, da denne er revet av sitter det igjen limrester og det har vært fuktig under skai'en så der er det overflaterust, bare å pusse bort så blir det bra.
Bilen er helt fri for tepper inni, men det sitter Fiat? stoler og opptrekt baksete i svart skai, alle seter er svarte. Bilen har ei dør med onepiece og ei dør med vanlig ventilasjonsvindu. Pilene som følger med Virker ikke men er komplette, piler som virker kan selges med for tillegg i prisen.
Alt det elektriske virker men vindusvisker bryteren er koblet forbi for den er defekt. Den sitter der men er defekt.

Bremser virker overraskende bra. Og ser ganske nye ut.
Bilen er konvertert til 12 volt dvs, bilen har 12 volt dynamo, regulator, batteri og pærer.
Denne Ovalen er altså rullende, og har vært i drift helt til nylig.

Girkassa er problemet da denne er gåen, jeg har ikke hatt tid til å se hva det er men den trekker ikke forover på noen gir, så jeg mistenker at det er noe kødd med diffen.

15000,-

Fikser flere bilder.

Gunnar tlf 97484892



se fra 3:03 i denne snutten.

1746  Bruktbørsen / Biler selges / Solgt!!!1303s '74 Tilnærmet rustfri og Kerscher breddet. på: august 22, 2008, 07:27:55 am
Legger ut denne for søstra mi.
















Jeg vet egentlig lite om bilen men har sett litt på den og Skjermene er veldig like Kerscher skjermer så de kan være det. Flared og bredda. Fin inni, med sportstoler og opptrekt. Nytt teppe som må monteres bedre. Motoren virker litt uggen men den går. Nye plugger og litt så er den nok helt fin.
Det beste med denne bilen må være rust, veldig lite av den, noen steder har det blitt sveist men fant ingen hull, reiv ikke ut alt men det så bra ut. Har ikke sett mange 1303 med så lite rust.
Bilen er lakkert med Lilla Benga lakk og det kunne vært penere, men finn fram fint pusse papir og puss ned bølgene i lakken og rubb lakken etterpå så tipper jeg at den vil se veldig bra ut. Antydning til en bulk på ene døra og så er det en på bakplata som må rettes. Høyre hjullager foran er dårlig og må byttes. Kaliperen venstre foran har heng en stund så skivene foran er ikke helt rene for rust, men med litt kjøring så blir nok det bra også.

Turid vil ha 12000,- og det skulle den være verdt, uvanlig rustfri, bredda skjermer, sportstoler.
tlf    41268658
Bilen står på Ottestad mellom Stange og Hamar
1747  Forum / Hva skjer? / Sv: TREKKNING GAVEKORT SCC!! på: august 21, 2008, 07:36:13 am
En verdig vinner Glad

Gratulerer!
1748  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva mener DU 3.0 på: august 18, 2008, 07:38:36 am
Enig.
1749  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2008 - Nordens beste VW arrangement!! på: august 18, 2008, 07:33:17 am
Utrolig heftig. Jeg har stor kost meg.
Deilig å komme over i det jeg heller vil kalle Versjon 3.0, da SCC først var ett lite enkeltstående treff med enkle former for underholdning, kom med din luftkjølte VW og still ut eller kjør på bane, lekende lett og enkelt, sjarmerende rett og slett. Dette var da eventuelt Versjon 1.0 spør dere meg og hadde det gått å fortsette å gjennomføre det på den måte så hadde det vært kult.

Versjon 2.0 sammen med Right On var også bra og ganske billig og lettvindt iforhold til å være frittstående, men helt klart for lite av det beste. Få ting er som å kjøre fra en AmCar på stripa, men sånn blei det jo lite av uansett....

Versjon 3.0 Helt Best!!! Der SCC skal være, 1 ring to rule them all.... Ringbanen for ALLE luftkjølte VW's

Masse Racing, Masse fine/kule biler, drøssevis av folk, DØDSBRA x1000.

Racingen, jeg tenkte litt om det hvorfor Speakerne måtte rippe opp i at ventingen under saneringen først og fremst er bilene sin feil og ikke SCC eller bane sjefen sin.. alle vet jo det.... nå er jeg litt usikker, kanskje han skulle sagt det absolutt hver gang.
Jeg vil bare si at dette er noe av det beste med SCC at det er ett treff der de viktige tingene tas på allvor! Skikkelig bra.

Bilettprisen er for meg nesten utrolig billig, det er til sammenligning bare noen minutter med gokart leie, Tilsvarer 2 kjøpe DVD til fullpris, 6 Leie DVD med maks 18timers underholdning, det er billigere enn å slå opp teltet på Gatebil. Det er rett og slett grisebillig!!!
Og blir det for lite i kassa så skru opp prisene litt til. jeg har råd og det har nok de fleste andre også.

Klarer ikke la være, http://www.gatebil.no/index.php?pageid=261 til sammenligning.

Til dere som eventuelt liker at bilene på utstillingen blir kategorisert: Uspesifisert utstilling er utrolig bra. da blir man ikke satt i bås som en spesiell stil, på Bug Run syntes jeg det med kategoriene grenser til idioti og jeg stiller ikke ut bilen min der, ikke at den hadde vunnet noen pris heller da, men om den hadde kunnet gjort det og jeg hadde vunnet i de klassene bilen min har blitt plassert i oppigjennom ja da hadde jeg kunne vunnet både orginal, resto, custom og golf gti klassen, selvom Bilen min er ifølge meg T1 1300 1965 modell er i en slags CAL LOOK stil.

Jeg stod og hørte på Øystein Asphjell på rampa i depotet på søndagen, det var skikkelig bra, vel verdt å hoppe over ett par stripe drag for å se det. Genialt.

Kunne sagt mer enn 100ting til sikkert

Avslutter med Tusen takk for min beste treff helg de siste åra.
1750  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: ...og jeg som trodde min Ghia var rustete.... på: juli 23, 2008, 06:52:03 am
Er nok faktisk en lowlight se på bremse veske beholder, sikringsboks, håndbrekk, og antagelig baklyktene. Men så var det 4 bolt, høye lykter nyere ratt, hehe skikkelig blandings ja...

VIL IKKE HA DEN....
1751  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: White spokes 14" + sorte T-bars på: juli 21, 2008, 07:09:14 am
Har noen i 14" men de er breie tror det er 7 eller 8 tom med dårlige dekk 1000,-
1752  Forum / Drag-race / Sv: RIP Scott Kalitta på: juli 18, 2008, 07:05:29 am
Har vel vært snakk om å endre bane reglementet lenge, problemet er vel mer det å få lov til å anlegge en ny bane i USA, ingen vil ha dem i nærheten av seg, og da blir det å plassere dem langt faen uti ødemarka som det er usannsynlig langt til og dermed lavere publikumere.

Det er vel litt typisk drag baner i statene at de ble bygd langt unna folk før men så har folka kommet etter og dermed ikke plass til dragrace lenger, pluss at det går "litt fortere nå enn på 70tallet da ;-)
1753  Forum / Drag-race / Sv: Drag-buss! på: juli 18, 2008, 07:00:09 am
Snakk om lett skrudd motor, en stk panel splitt buss "double door" da er det bare å gå inni og rundt og skru... synd at det var litt luft motstand i en buss da..

Men må si det, det var ei heftig skute det der.. blir litt som en modell bil med kjempe hjul.. kuult.
1754  Forum / Problemløseren / Sv: Problem med godkjenning av 1600cc!! på: juli 16, 2008, 08:13:30 am
Og du er sikker på at det er en 1600ccm? hvordan så verkstedet denne oppgraderingen? Det er jo kun motor kodene og små detaljer som er forskjell på 1300 og 1600 dobbelt port, nå er vel din levert med enkelport motor da så litt forskjell blir det der.. uansett er det som nevnt over her så liten effekt økning at dette ikke burde være noe problem.

Det er sikkert løsninger for dette hvis det er lenge til du evt får time hos biltilsynet.
Da bytter du forstilling, eller evt skrur den på maks høyde, og drar til ett annet verksted og nevner ingen ting om hverken 1600ccm eller senking.
Det ville jeg gjort hvertfall. Og så evt tatt timen hos biltilsynet når du får den og prøve å få dette godkjent da..

1755  Forum / Snikk-snakk / Sv: Chrome 5 Spoke felger? på: juli 16, 2008, 07:42:50 am
Og det i Veldig korte trekk vil jeg tro... bittelitt regn og så... ratlook, Rustspoke whatever...

Bortsett ifra det tror jeg det kunne blitt kult.
1756  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lage et trim oppsett for maks ca 10 tusen til 1600cc boble. på: juli 16, 2008, 07:40:03 am
Streetfight: Her ser du at det er mange veier å gå, for å dra sammenligningene dine til moped videre, så er det det samme med boble, bare værre, det er forskjellige produsenter på de samme delene, og det er enda flere meninger om hva som passer sammen. Ser du er på god vei med de "Kit'ene" som du har sett på. Gasser velger du selv, kan f.eks la prisen bestemme. Kommer du over noe bra billig så sparer du fort ett par tusen der. Om det er progressiv 32/36 eller doble 40 spiller liten rolle. Som du ser er det folk som har fått til 32/36, og jeg kan garantere at det ikke blir overkill med 40mm dell'orto. Har brukt mine i mange år på forskjellige motorer tom. på en helt standard 1600 uten uvettug bensinforbruk eller drukning.

Men har du tenkt til å "bruke" bobla litt så er det hvertfall lurt å gå hele veien med å åpne opp motoren og skjekke tilstanden på den, for så å bytte lagre og tetninger hvis alt er ok. Og da får du byttet løftere og kam og det er bra, en kam gjør veldig mye på en boble motor da den orginale er veldig langt ifra "livlig." Og så med litt forsiktig porting, og større gassere så blir det bra.

Ikke tenk så mye på hvor mange hester du vil ha når det skal bygges på budsjett, det blir så mange det blir ettersom hvor mye du har råd til. Bedre går det uansett, så er det bare å begynne å gruble på hvordan den neste motoren skal bygges...

Lykke til.
1757  Forum / Problemløseren / Sv: Castershims, gull eller tull? på: juli 10, 2008, 07:53:14 am
Ikke noe spes til erfaring annet enn at jeg på min 65 med kulebolt puma med castershims 1 stk har hatt pumaen fra bunn til topp og følelsen er så og si den samme, og det med tilnærmet lik orginal høyde bak. Jeg har tro på at det er noe kødd med noen andre vinkler. Det er ikke alltid at de orginale vinkla er de beste etter at bilen ikke har sin opprinnelige høyde lenger.

Wide 5: Min personlige mening er at det ikke er så viktig med castershims på en linkpin bil som er senket da forstillinga på en linkpin lager seg mer caster da den senkes, hvis teorien min er rett da ;-)

Kalle: Hvis du ikke har Caster shims på din så bør vel du prøve. Jeg har ihvertfall ikke giddi å ta av mine noen gang da den er ganske god å kjøre enda jeg har slakk i snekka.

En annen mulighet er jo å ta Go-Kart metoden, drite i dekkslitasje og justere litt "toe out" for å få bedre respons, vi har jo vanligvis ikke de feiteste dekka foran og da skjer jo vanlivis ikke ting med en gang.

1758  Forum / Snikk-snakk / Sv: overhaulin på: juni 18, 2008, 06:20:32 am
Den blei spes. Og stort sett så liker jeg den, litt uvant med listverket, og emblemet foran, litt usikker på "skjørtene" men dem følger jo liksom linjene til fangerne, klarer ikke å bestemme meg. Men jævlig mange bra detaljer, spes siste takvinduet, buen på framdørene, dash'n, fangere og motorluka. Jeg liker den 50 talls smood looken som Foose har gitt flere av bila som  har blitt overhauled... det er som tatt ut av en reklame på 50 tallet, og akkurat det med emblemet foran er med på å forsterke den følelsen syns jeg.

På samba forumet er det masse klager om at dem har ødelagt en samba buss... akkurat som om dem er grise sjeldne, bra ikke alle gjør det for det hadde vært krise, men verden er rikere med en Foose buss enn med bare enda en orginal samba.

Og jeg er sikker på at om Foose hadde kjent enda bedre til VW verdenen og de forskjellige detaljene og modellene som finnes så hadde det blitt enda bedre.

Digger nesten alltid det han gjør, ofte akk slik jeg liker det..

JHU sier at VW ikke trenger hjelp og det er jo nesten riktig, det var bare noen ting, sånn som de buene på dørene og noe annet småtteri, blir som panser lista på boblene... hva gjør den der?
1759  Forum / Snikk-snakk / Sv: Den store brannslukkerbestillingen! på: juni 16, 2008, 05:31:55 am
Hei ja det hørtes interessant ut, ettersom jeg har lært at det er ett helvete å få bort pulver, selvom det går bra om man bare er rask til å vaske det bort så er det noe dritt.

Finn en pris du.
1760  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bensin med renseeffekt på: juni 02, 2008, 07:26:53 am
Drit i rense effekten men fyll V-power racing.. Bobler i varmen nyter godt av 99oktan så lenge kompen er slik den skal, og har du trimma litt så er det hvertfall lurt. Og nå i disse varme Mantorp tider er det ekstra lurt så slipper du unna tenningsbank i de værste svenske motbakka... Mindre tenningsbank = lengre holdbar motor. Jeg fyller 99oktan på Langtur.
1761  Forum / Cal-look / Sv: Hvem er DKP? på: mai 29, 2008, 06:20:26 am
DKPIII = resto...

Det er ihvertfall den klassen de bila ville ha havnet i på Bug Run ;-)
1762  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor får jeg tak i skivebremser som blir godkjent av Biltilsynet for ~120 HK? på: mai 26, 2008, 07:11:29 am
Dette må jo være riv ruskende galt , som alle andre biler er bremsene
kraftigere fremme enn bak , spesielt Porche . Se på kalipperne så ser du det . På min fd. 944 turbo er stempla /skivestørrelse m.m mye kraftigere fremme .
Mvh 

Dette stemmer men skivene er større bak... ikke kraftigere bremser.. bare større skiver.
1763  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor får jeg tak i skivebremser som blir godkjent av Biltilsynet for ~120 HK? på: mai 23, 2008, 16:35:50 pm
På litt tynn is her men mener at caliper er lik ombyttbar på alle typer T-1. mens skivene ikke er det så da bør du vel sende en mail kanskje?
1764  Forum / Hva skjer? / Sv: BugRun - Mantorp, hvordan ligger DU an? på: mai 23, 2008, 16:12:03 pm
Forferdelig trist, dyp medfølse fra en som har opplevd noe i samma gata....
1765  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: vw 1303 s med 2,5 liter 160 hk, porsche 5 gear og skive bremser på: mai 23, 2008, 06:11:16 am
Hvis noen vil så kan jeg eventuelt ta en titt på denne bilen for noen, jeg har ledige timer i helga.
Isåfall ring meg. (bor på Elverum)

97484892
1766  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2008 - Nordens beste VW arrangement!! på: mai 23, 2008, 05:47:13 am
Bay'n:
Har vel sett en del andre fete bay'er.... men er den absolutt kuleste jeg kommer på...
JHU: Fete farger i mitt hode.... kanskje gubben er en anelse fargeblind ;-)

Nettsida:
Må jeg si er utrolig bra. så lettvint å finne det man skal og all info er akk der man håper å finne den, imotsetning til enkelte andre biltreff sine sider.

Konge..
1767  Forum / Hva skjer? / Sv: BugRun - Mantorp, hvordan ligger DU an? på: mai 21, 2008, 06:18:44 am
Alt er som det pleier, KAOS, men det er enda ei stund igjen, bilen går men trenger ny clutch og dynamo, og det skal den få til helga, så hvis noe går til h.... nå ja da er alt som vanlig.

Mantorp passer som alltid like bra, når jeg var student ja da var det alltid eksamen rett etter BR. Nå er det husbygging, får takstoler uka etter BR og skulle helst ha revet tak BR helga.

Altså Kaos, det eneste som virker til å ordne seg i år er altså bil... det er jo godt det og..
1768  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: mai 21, 2008, 06:12:08 am
Må vel nesten si gratulerer ;-) Her snur på en måte hele prosjektet fra det som virker endeløst, til det som tydelig viser slutten, gleder meg til å se den ferdig.
1769  Forum / Porsche-look / Sv: Porschebobla Beigebug på: mai 19, 2008, 06:04:12 am
Kult å se at noen bygger bil etter sitt eget hode.
1770  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 1957 Deluxe Beetle Sunroof - European Model - 40 us på: mai 14, 2008, 06:01:15 am
Og det værste er faen meg at jeg syntes det var billig... 
Bare synd at ikke jeg heller ser forhjula, hadde det ikke vært for det så...... Gliser
Sider: 1 ... 57 58 [59] 60 61 62
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!