Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 38
|
31
|
Forum / Problemløseren / Sv: tennplugger
|
på: mai 15, 2013, 23:03:09 pm
|
Får vel kaste inn min erfaring også...
Byttet til Denso Iridium på original 1200 6V motor i fjor (har også blå Bosch coil), og fikk en langt jevnere og penere gange, med lettere start. Ikke mye dyrere hvis man handler disse på eBay.
|
|
|
32
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Låvefunn på Høyjord - Vestfold - Oval
|
på: mai 14, 2013, 06:49:09 am
|
Ble en lang dag i garasjen sammen med knøttet som var håndlager Men, fikk da byttet børster i min originale 30 hester dynamo. Var litt av en jobb med å få ut dynamoen. Mutteren på vifta satt noe inni "!#¤#"% så jeg begynte å demontere hele skiten for å prøve den veien.. Plukket løs innsuget, av med gasser, båndet som holdt dynamo, 4 skruer på viftehuset, løsnet hele viftehuset også begynte jeg å røske og dra.. Bra å få bytta børster, det er kjekt med god ladespenning på en 6V bil. Men... du hadde jo ikke trengt å ta ut hele dynamoen for å bytte børster? Skal vel holde med å skru av forgasser, løsne de 4 skruene på viftehuset og båndet som holder dynamoen, så er det bare å vri den rundt, så kommer man til den nedre børsta også...
|
|
|
43
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Gearolje boble
|
på: mai 07, 2013, 14:31:10 pm
|
Fylte på Castrol TAF-X 75W-90 når dette fantes, denne var spesielt anbefalt til VW girkasser, og merket en god del forskjell i støy med denne. Mulig du finner den i noen butikker ennå. Nå heter den Castrol Syntrans Transaxle 75W-90, og kan brukes på transaksler hvor det anbefales bruk av GL-4. Regner med at den ikke er dårligere enn det utgåtte produktet
|
|
|
47
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Polen restaurering av Crew cab 65 mod
|
på: mai 03, 2013, 16:34:42 pm
|
... 5. painting - 10000pln ... Som du sikkert ser er Welding (sveising) den usikkre posten i kontrakta som vart gjennomgått i polen. Men ca det samme som lakkering ++. Tiden får vise Har ikkje fått timeprisar, men "fastprisar". Arnstein Så kostnaden for sveis er ca 18000kr + + ? Regner du med at det koster mye mer enn dette, eller?
|
|
|
48
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Har forumet en tråd der vi kan komme med ris og ros til Posten?
|
på: mai 02, 2013, 13:49:02 pm
|
Posten... hva skal man si... hurra?
Fikk sendt en liten pakke med FedEx International Priority forrige fredag, dvs 26.04. Mandag 29.04 var den sluppet fri fra tollbehandling her i landet, og overlatt til posten for utlevering. Nå i dag får jeg beskjed ved sporing at forventet levering er mandag til uka.
Posten klarer det kunststykket å bruke ei uke fra Skedsmokorset til her jeg bor.. jeg kunne jo likegjerne gått baklengs i blinde og hentet pakka, og gått hjem igjen på samme måte - og likevel vært framme før posten. Posten er iallefall ikke identisk med "rask", "ekspress" og lignende adjektiver, noe som er surt når jeg faktisk betaler for rask levering.
DHL vinner hver gang... rask levering uten unntak på døra etter maks 1 dag fra EU, 2-4 dager fra resten av verden.
|
|
|
49
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 68-72 baklysglass, originalskjermer >67, Harald A. Møller skvettlapper + +
|
på: mai 01, 2013, 11:27:39 am
|
Framfanger early bay, mangler høyre stigtrinn, liten bulk på høyre side som kan rettes uten problemer. 100kr ved henting, går i resirk om ikke lenge... kan gå via forumekspress om det er noen som reiser forbi her. Speedometer 68> Ikke testet tankmåler, ellers ukjent tilstand. 50kr + fraktDelevegger under baksete, 5 stk, trenger en vask, ellers hele og greie 200kr + frakt for alle sammen Overgang varmepotter -> varmekanaler, 7 stk, trenger en vask, fant en sprekk i 2 av dem 200kr + frakt for alle sammen Hjemmelaget (?) girspak, massivt stål, denne er tung. 50kr + frakt
|
|
|
50
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 68-72 baklysglass, originalskjermer >67, Harald A. Møller skvettlapper + +
|
på: mai 01, 2013, 11:19:26 am
|
Original bakskjerm >67, lar seg fint redde med litt sveis, retting og sandblåsing. Javagrønn under den svarte malingen, men går an å fjerne med Biltema malingsfjerner. 400kr, sendes ikke med posten, men kan gå via forumekspress om det er noen som reiser forbi her, evt leveres SCC.
|
|
|
52
|
Bruktbørsen / Deler selges / 68-72 baklysglass, originalskjermer >67, Harald A. Møller skvettlapper + +
|
på: april 30, 2013, 11:05:47 am
|
Har våronn i delehaugen, og noe må vike plass. Legger ut litt nå og da etterhvert som jeg graver fram ting og tang. Ca 20 stk NOS originale VW bremsebånd til det jeg antar er Type 2. Disse må nagles (kan sikkert vulkes/limes også). Blir overlatt til VW Veteranklubben ved neste delelagerkveld om ingen vil ha dem. 200kr + frakt for alle. (SOLGT)4 stk 68-72 baklysglass (tombstone) selges. 2 stk Hella, hvorav 1 er så og si strøken, den andre har noen tynne cracks som er vanlig. Mørke og fine i glasset, ikke solbleket. Følger med pæreholdere/reflektorer. 2 stk Hassia (? - usikker), begge ser ganske greie ut men er lysere i oransjefargen enn Hella-glassene, kromring/pakning følger med. 300kr + frakt 140kr for alle baklysglass + reflektorer EDIT 13.05: Har noen flere også, bilder kommerHarald A. Møller skvettlapper, ubrukte, men med lagringsstøv og liten sprekk i gummien på den ene som vist på bildet. (kan fint ordnes med en liten mengde Tec7 e.l.) Fint og hvit i VW-merket. Braketter følger med, har også 2 sett til med braketter som kan bli med for 200kr ekstra. 400 + frakt 140kr eller bud over.
|
|
|
55
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensin lekkasje 1200 boble
|
på: april 27, 2013, 20:37:40 pm
|
Mags la opp 8mm rør i rustfritt stål i min '53 - det var ingen enkel operasjon, ihvertfall ikke med rustfritt... Man må kutte hull i tunnelen om man skal legge opp nytt innvendig. Om du ønsker en enklere jobb, gjør som Tistlo sier over her, legg rør inni kupéen. Det har strengt tatt ikke så mye å si så lenge du legger det langs kanten av tunnelen og beskytter det mot slitasje. Enkelt å inspisere blir det også. Bruk kobbernikkelrør, evt rustfritt stål, så er du sikker på å ikke måtte gjøre jobben igjen senere.
|
|
|
59
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Overhalings-sett til Split Boble bremser?
|
på: april 25, 2013, 23:08:46 pm
|
Jeg skal snart igang med renovering av bremser på Zwitter'n (mars 1953). Bilen har ikke vært i bruk siden 1972, så den bør ha unngått saltet vei. Jeg er så heldig at jeg har 4-boltede hjulsylindre rund baut og håpet er at de fortsatt er brukbare, men det vet jeg jo ikke før jeg får demontert.
- Er det noen som selger nye hjulsylindre og/eller rep.sett? - Er det forskjell på dim. foran og bak, eller er det identisk? - Hvilken masterpumpe bør jeg velge for å gå over til 2-krets?
TTT - ting tar tid Har nå fått løsnet hjulsylindre og innmaten i disse, ser ikke så verst ut, og satser på at en honing gjør susen her. Det er forresten ikke vanskelig å få tak i rep.sett fra USA for en billig penge, om du ikke MÅ ha ATE.
|
|
|
|