april 23, 2024, 16:47:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Mekkeplass i nærheten av Trondheim på: august 12, 2016, 13:43:55 pm
Heisann!

Har en boble som skulle vært EU-godkjent for lenge siden. Har nå flyttet til borettslag og det er lite populært å skru på bilen på fellesparkeringsplassen, har heller ikke tilgang på strøm.

Jeg er derfor på utkikk etter en plass å stå i vinter i nærheten av Trondheim, noen som vet om et sted jeg kan stå og skru i vinter?

Trenger ikke mye plass, skal sveise en del rust rundt om kring, fikse forstillingen, bytte bremserør, drivstoffrør osv.

Ta kontakt her eller på PM om dere vet om noe Glad
2  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Pipeholdere/brilleholdere! på: august 22, 2013, 20:30:45 pm
Hmm, ble litt interessert jeg også Glad Kjører jo "gubbebil" så må jo ha pipe i frontruta!
3  Forum / Problemløseren / Sv: Bort med cal look vinduene! på: juli 31, 2013, 12:26:54 pm
Selvfølgelig, men vil helst slippe å lakkere dørene Blunker Har bestilt nok av deler til bilen nå, så nå må jeg bare vente på at studielånet kommer inn på kontoen i august før jeg kan handle mer  Øyerulling
4  Forum / Problemløseren / Sv: Bort med cal look vinduene! på: juli 29, 2013, 17:14:18 pm
Okey, da blir det vel det  Glad Takker for kjappe svar
5  Forum / Problemløseren / Bort med cal look vinduene! på: juli 29, 2013, 14:46:26 pm
Heisann!

Nå er jeg LEI cal look vinduene mine... Detter ned hele tiden og er langt i fra tett. Kjøpte med dette montert og vil ha det tilbake til originale vinduer.

Hva må jeg bytte for å få til dette? Er dette noe jeg klarer å få tak i brukt, eller noe jeg må kjøpe nytt? Lettest å kjøpe to brukte dører og plukke ut innmaten? Skal straks bestille deler fra utlandet så dette kan jo kanskje bestilles i samme slengen.

Er snakk om en 69 modell boble.
6  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Caliper på: mai 05, 2013, 14:40:09 pm
*bump*
7  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Caliper på: april 28, 2013, 19:15:14 pm
Hei!

Min venstre caliper framme har låst seg helt på min 69 boble... Prøvde å overhale den, men det ser ut til at hele caliperen er i litt for dårlig stand til å være verdt å fikse.

Noen som har en til overs? Bor i Trondheim.
8  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Soltak, takgrind, pakningssett, ekstralykter på: oktober 12, 2012, 07:27:23 am
Om du kjører forbi her så tar jeg det for 1200  Gliser Bor ved Tyholt, dvs ikke langt i fra IKEA Glad
9  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Soltak, takgrind, pakningssett, ekstralykter på: oktober 12, 2012, 06:43:07 am
Sender du takgrind? Hvor mye vil det evt koste? Bor i Trondheim
10  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Megasquirt - tips til oppsett på: juli 29, 2012, 01:33:32 am
Den butikken har jeg sett på før Glad

Han selger et kit her til $1600:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=612604

Absolutt noe å vurdere Glad
11  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Megasquirt - tips til oppsett på: juli 29, 2012, 00:04:25 am
Takk for det, da har jeg noe å lese i natt Blunker

Motoren er helt orginal 1600, bortsett fra en sterkere oljepumpe. Tenkte å bruke MS til tenningen også, ja. Er vel flere måter å gjøre det på, men det har jeg ikke sett så mye på ennå.

Angående IAC så tenkte jeg det var greit pga kaldt vær, men hvis det skal gå greit uten er det vel ikke noe problem Glad
12  Forum / Teknisk, teori og praksis / Megasquirt - tips til oppsett på: juli 28, 2012, 21:35:18 pm
Har akkurat kjøpt meg boble! Gliser Har bare eid den rett over en måned, men har allerede blitt glad i den. Gikk fra en 97-modell BMW 5-serie med relativt sprek motor, til boble... Dette er en bruksbil, men kommer til å vinterlagre bobla da jeg ikke er avhengig av privatbil og ikke vil den skal ruste helt bort med det første.

Forgasseren er ikke helt god, selv om den fungerer greit etter å ha justert den litt. Forbrenningen er ikke som den skal og regner med det er en kombinasjon av feil tenning og feil blanding. Har hatt lyst til å bygge om mine eldre biler (golf mk2, jetta mk2 osv), men har aldri kommet så langt, så nå er vel tiden inne!

Har søkt litt på forumet her, men det var lite info her...

Har sett på flere løsninger, det ene er 2 doble innsug:



Én dobbel:




Bare lurer på om det er verdt å gå for to doble innsug? Mister pre heatingen samt at det blir vanskeligere å få til IAC (Idle Air Control), men vil lyden og en evt. effektøkning være verdt prisen? Vil bli 2-300 $ dyrere om jeg husker riktig.

Fordelen med å gå for én dobbel, er at det vil være mindre ombygning hvis jeg en gang skal bygge om til turbo senere, men det er uaktuelt...

Om noen har tips, innspill osv er det bare å skrike ut Glad


Tråder jeg har lest (mange jeg har glemt, så oppdaterer etter hvert):
http://vwmegasquirt.freeforum.ca/1-vt47.html
http://www.cbperformance.com/Nov2008b.asp


En liten teaser av bilen... Brukte bobla til et bryllup forrige helg:


Regner med det kommer prosjekttråd når planleggingen har kommet ordentlig i gang Glad Er også student så må også samle opp nok penger til dette.
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!