Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4
|
33
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ingen start, skyter en gang i blant. -så var det på'an igjen... :o
|
på: juni 26, 2010, 14:17:35 pm
|
Gud så glad vi er i disse boblene... Så var det på'an igjen med å skru... ta ut motor og hele bøtteballetten... Det skulle jo selvsagt dryppe olje nå da... og ikke på de enkleste plasser nei... olja kommer ned mellom sylinderhusene, ergo toppene er som fryktet også ikke skikkelig skrudd fast med moment. Burde ringt ei bjelle når mutterene inne i topplokket ikke var starmme nok til blokka. At jeg aldri lærer med å stramme ALT når jeg først har motoren ute...
|
|
|
36
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ingen start, skyter en gang i blant.
|
på: juni 26, 2010, 11:01:04 am
|
Da kan jeg meddele at motoren fyrte og har ikke vært som dette før. Jevn og fin gange, drar bra på hele spekteret... Det eneste som må handles er ny reim, tror den er blitt større enn vanlig, svaier sinnsykt ved gange og får ikke stramt mer.
|
|
|
37
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ingen start, skyter en gang i blant.
|
på: juni 26, 2010, 09:48:46 am
|
Husk at bruker du fordeler fra T3, altså elektronisk tenning så er det forskjell på hvor ener'n er i forhold til t-1.
Mener den står 90 grader feil så du må sette kabler i forhold til dette. Kan ikke bare sette de som de sto på den gamle fordeleren.
Tjohei... Dette var viktig info. Det er ikke sånn at T3 har en annen tenningsrekkefølge ? Eller er det sånn at sylinder 1 på fordeler lokket T3 er den som er før/etter (90 grader) på fordelerlokket T1
|
|
|
38
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ingen start, skyter en gang i blant.
|
på: juni 26, 2010, 09:43:30 am
|
1. kontroller att alle pluggledningar stemmer overens i begge ender. altso att dei er kobla rett på fordelarlokket! 2. Ta av lokket og vri rundt motoren til hakket i reimhjulet(for tenningspunktet) kjem opp og står på linje med skjøyten i blokka. pass på att rotoren i fordelaren peker mot der pluggledningen for nr 1 er. vist ikkje so vrir du reimhjulet ein full runde til og sett den på merket igjen. då skal den stå på rett plass. 3. ta ein prøvelampe og sett på minus på coiln(der den grønne ledningen frå fordelaren er festa) so set du på tenninga på bilen og setter då prøvelampen i blokka så den jorder. So vrir du på fordelaren heil til lyset slokker/lyser, og finjusterar sånn att du har fordelaren vridd sånn att det akkuratt lyser i lampen. so fester du fordelaren, fjerner prøvelampe og fyrer igang
Heisan, Takker for svar... 1. Nye pluggledninger, og alle går fra fordeler ut til hver sin plugg, som også er nye. (åpning på plugg 0,8 mm grunnet el tenning). 2. Reimhjulet er satt på TDC og litt tilbake, ca 5 grader grunnet el.tenning. 3. Den der prøvelampe justeringa har jeg prøvd, men det er lys i lampa uansett, den lyser uansett hvordan fordeler står,
|
|
|
41
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ingen start, skyter en gang i blant.
|
på: juni 25, 2010, 09:15:40 am
|
Fordeleren skulle vært justert etter det ja, men hver gang noen spør så blir en usikker... Er det ikke også slik at elektronisk tenning med 2 vacuum slanger skal tenne 5 grader fær TDC ? og øvrig er det 7 grader etter TDC ?
|
|
|
42
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ingen start, skyter en gang i blant.
|
på: juni 24, 2010, 21:15:12 pm
|
Dette med fordeleren som er feste med en 13 mm mutter. Så er det en strammeskrue som gjør det mulig å vri fordeleren etter at den er festet. Kan være at den er vridd helt ut på jordet, og blir helt feil med tenningen..
|
|
|
43
|
Forum / Problemløseren / Ingen start, skyter en gang i blant. -så var det på'an igjen... :o
|
på: juni 24, 2010, 20:32:08 pm
|
Har en 1600 som jeg har gått gjennom og justert det primære.. Byttet toppdeksler, justert ventiler. Nye plugger, og nytt for året er en fordeler fra en T3 med elektronisk tenning. Gått over pluggledninger, gått over fordeler lokk... Da det store høydepunktet med å starte ble en fort banka ned på jorda... Der var det ikke mye futt nei... motor pumper inn bensin, sviver rundt, men det eneste som skjer er noen radikalt høye smell... Mistenker sterkt det er noe med ny fordeler ja,,, vacum slange er på fordeler, en over spjeldet og en vacum slange under spjeldet på forgasser/innsug. Det er ikke blitt helt motsatt, fordeler satt inn 180 grader feil.. tenningsrekkefølge er helt ute på fiskeskjær ?? Noen kloke hoder med masse ideer ?
|
|
|
46
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ventiljustering
|
på: juni 20, 2010, 10:26:00 am
|
Dette er en 1600 AD blokk. Har lest at det var som sagt 0,10 klareig, men justert opp til 0,15. Rart med dette her, først begynner å graver... fant jeg også ut at toppen ikke var strammet med 25Nmmpå disse her 8 mm boltene... Vet snart ikke kor langt eg tør undersøke...
|
|
|
47
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ventiljustering
|
på: juni 20, 2010, 09:26:22 am
|
Med disse faste skruer og muttere er det ikke rart forrige eier har justert noe.
Men det skal være sagt at bilen har funka fint, stertet og godt som den skulle, men det er kanskje ikke så graverende disse feila ?, eller vil jeg merke forandring etter en justering til 0,15 mm ?
|
|
|
48
|
Bruktbørsen / Deler selges / Motorvarmer T1
|
på: juni 19, 2010, 19:28:45 pm
|
Til min store overaskelse fikk jeg tak i en delemotor med Motorvarmer.
Så hvis det skulle være noe interesse for den er et bare å skrike ut. Har ikke ide hva sånt går for.
Bilde kommer...
|
|
|
49
|
Forum / Problemløseren / Ventiljustering
|
på: juni 19, 2010, 19:13:25 pm
|
Dette her med ventiljustering...
Gikk over med føleblad, og åpningen på de fire varierte fra 0,10 - 0,25 mm. Har var det rom for å justere litt, men det var her det virkelig stoppa... Låsemutter satt jo sinnsykt fast, og etter at knokene ble banka opp og blodige fikk jeg løsnet noen. Hjalp ikke så mye, da selve skruene ikke var å justere inn eller ut...
Er det normalt at dette sitter sinnsykt hardt fast ??
|
|
|
54
|
Forum / Problemløseren / Sv: Solex 32-34
|
på: juni 12, 2010, 12:21:13 pm
|
Trodde muligens det verste var å få plass på sidene med Gasserene til Veggen mot Kupeen. Mine innsug er nok sikkert av den lave sorten, så som du sier... får en utfordring der med dynamoen.
|
|
|
55
|
Forum / Problemløseren / Sv: Solex 32-34
|
på: juni 12, 2010, 11:17:03 am
|
Takker for svar =o))
Må det gjøres noe spesielt med tanke på dette med bensinpumpe ? Blir kanskje for mye mating a fuel til 2 gassere fra den originale bensinpumpa ?
|
|
|
56
|
Forum / Problemløseren / Solex 32-34 monter på en T1
|
på: juni 12, 2010, 09:39:32 am
|
Hmmm... Dette er kanskje ikke noe som er kjent ? Å ha 2 gassere 32-34 (solex) på en T1, dette er ikke noe som lar seg gjøre ? eller ikke en helt vanlig problem stilling ?
|
|
|
58
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Gasswire
|
på: juni 07, 2010, 15:01:04 pm
|
Ikke noen som har ei gammal boble med en gasswire de kan trekke ut ? =o))
Trenger en gasswire... 1970 mod. (tror den er rimelig lik de fleste årganger)
|
|
|
60
|
Forum / Problemløseren / Solex 32-34
|
på: mai 22, 2010, 21:29:41 pm
|
Dette her med Solex 32-34 forgasser.
Noen som har noen linker / info om å få diise montert på en Type 1 motor ? Mener jeg har sett noen side fra det store utland som viser dette, men klarer helt ikke å finne tilbake til dem.
|
|
|
|