april 29, 2024, 07:16:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 29 30 [31] 32 33 34
901  Forum / Problemløseren / Sv: Motorproblemer på: oktober 19, 2009, 06:39:06 am
Motornr. sitter rett under dynamofoten. -Lykke til med bilen. -send noen bilder Gliser
902  Forum / Problemløseren / Sv: alt fra bryter på ratt er klipt av..hva er til hva, lagt med bilde. på: oktober 15, 2009, 19:15:54 pm
Viss det er dette fra TheSamba du tenker på, har jo dette andre nummer på releet enn det som er på bildet:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_6869.jpg

På det danske har du J2 som er blinkrele  Blunker
Javisst... men tro hvorfor er dette ulikt Sjokkert
903  Forum / Problemløseren / Sv: alt fra bryter på ratt er klipt av..hva er til hva, lagt med bilde. på: oktober 15, 2009, 18:27:04 pm
På dette Danske kobl.skjemaet finn eg ikkje blinklysreleet... Sjokkert  -men på skjemaet til; The Samba.com, står releet oppført som J1. Der er det enkelt å følge ledningane frå blinklyshendelen til releet og til sikringsboksen, Print ut det og ta det med deg til bilen og følg nummereringen og ledningane so fer du forståelsen for dette. Glad
904  Forum / Problemløseren / Sv: 6v til 12v: forgasser og dynamo går i hverandre på: oktober 15, 2009, 16:56:51 pm
Kondensatoren driter vel i om det er 6 eller 12v for den er vant til å jobbe med fleire tusen volt, frå coilen Glad

Ellers så veit eg att det finst ferdige spacarar å få kjøpt til gassaren. Unneberg har vel sikkert noko kan eg tenkja meg
Nei Tistlo, dei hadde til pict 34 men ikkje til 28 og 31 som har mindre bolteavstand, fekk feil ifrå Unneberg i somar og då eg spurde etter rett type sa dei at det var vanskeleg å få taki desse...spurde ogso Hot Shop, og dei sa det same, derfor fikk eg Kapp Aluminium til å lage, der har dei lagt dette inn i dataen til vannskjeremaskina og kan dermed laga so mange som helst.
905  Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med å få "ny" girkasse i 1. gir (LØST) på: oktober 15, 2009, 14:47:20 pm
Om du kikker 5 cm videre nedover inne i tunnelen så ser du hvor foringen eller restene av den sitter.
Ja JHU, vi snakker nok om forskjellige modeller og utførelser her, og den typen som er avbildet har nok ikkje eg hatt så mykje med å gjera, men 64 bobla mi kan eg enkelt få i alle girene sjølv om eg stiller flensen oppå i fleire retningar. Det som slår meg er at det finns nok mange bobler m feil også uerfarne reparatørar ute i verden, og derfor bør nokon ta opp problemstillingane etter som dei dukke opp her. iallefall er det litt for letvint å berre anbefala at ein skal berre skyva girstonga litt fram eller litt bakover eller t.høgre eller venstre. Det kan løyse problemet, men kan også i visse høver være midlertidigt.
906  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW Boble 1962 vurderes solgt på: oktober 15, 2009, 11:25:37 am
Kjempefin bil Gliser
907  Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med å få "ny" girkasse i 1. gir (LØST) på: oktober 15, 2009, 11:15:58 am
Bra... Gliser Gliser det er alltid eit fenomen dette med gearstongi, men eg kan kanskje antyde at det er mulig at denne "pinnen" som du sa var berre ein liten kul?? kanskje er brekt av og derfor kan være ein liten grunn til at ette ennå ikkje er heilt som det skal?? Dersom du ser nedi der ein gong seinare, sjå etter om det er eit spor framover i dette leiet som kula i enden av gearstongi skal nedi? Dersom det er spor...er denne "kulen" ein brekt styrepinne. dette forårsaker da at gearstongi vil snu seg litegranne, og derfor blir det påny ein uregelmessighet.
-Til alle som har kommentert her; Denn justeringen som det blir snakka så mykje om her er ikkje heilt reell som løsning på disse problemene!!!!!!! Det skyldes meir at deler er slitt og ev.bulkete, feilmonterte eller deformerte. Derfor meiner eg at det er første prioritet å sjekka at alle delene her er heilt iorden. Dersom de er det, ja så virker ikkje dette med denne justeringen så mykje inn på om det vil virke eller ei. -Denne justeringen kan løyse eit problem på kortare sikt...og er alle delane i orden og rett montert, så influerer det ikkje så mykje på flytting av plata, anna enn at gearstonga fer ein annan plassering på toppen.
908  Forum / Problemløseren / Sv: blinklysa funker ikke på min 69 bobble. hvor sitter rele?? på: oktober 15, 2009, 07:23:05 am
rettelse; det skal være The Samba.com
-Tecnical
-Wiring
-T1         o.s.v.
909  Forum / Problemløseren / Sv: blinklysa funker ikke på min 69 bobble. hvor sitter rele?? på: oktober 15, 2009, 07:15:53 am
blinklysbryter'n..gir den jord eller strøm??
Tips: Gå inn på Samba.com og finn koblingskjema for din modell (Wiring) T1 1969. print så ut denne, så kan du enkelt fikse opp att el. anlegget ditt.
910  Forum / Problemløseren / Sv: 6v til 12v: forgasser og dynamo går i hverandre på: oktober 15, 2009, 07:10:48 am
Holder på å konvertere til 12V! Kult

Byttet dynamo, men denne er større i diameter og interfererer derfor med forgasser.
Finnes det en brakett som forhøyer forgasseren noe (ca 1-2cm), slik at det blir klaring til dynamoen?
(65-, 1300 med 30pict forgasser)...

Og så var det tomgangsdyse 12v: på denne forgasseren står det en meget slank liten 6v sak, men på motsatt side av hvor den pleier å sitte på 12V nyere forgasser, (dvs den sitter på samme side som hvor choke er).
Finnes slike i 12V, eller er det likeså greit å få fatt på en 30pict 12V forgasser?
(Bilder vil dukke opp hvis uklart) Blunker
Siste sak: hvordan vet man om kondensatoren (v/stifta) er 12V eller 6V? Serienr på den?
Vinterbil snart på veien Gliser...
Når det gjelder braketten du spør om så kan du ta kontakt med KAPP Aluminium på Nes i Hedemark, de har akkurat laget to stk, pefekte til meg. (mål innv. diameter og senteravstanden på bolthola)

911  Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med å få "ny" girkasse i 1. gir på: oktober 14, 2009, 16:36:09 pm
Det varierer dersom det er feil der.
912  Forum / Problemløseren / Sv: Lufting av bremser på: oktober 14, 2009, 16:35:20 pm
Hovedpumpa er deffekt Sint Noen som har liggenes? som passer til en 63 t-1? Glad
Ja tenkte meg og det, men siden du hadde pedal i utgangsp. var det nok verdt et forsøk. Typisk når bilene har stått i lang tid.
913  Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med å få "ny" girkasse i 1. gir på: oktober 14, 2009, 14:18:38 pm
For en tid tilbake kjøpte jeg en 1500 girkasse av Jon her på nettet. Han hadde ikke prøvd den i bil men regnet med at den fungerte fint. Den var også sandblåst av forrige eier (før Jon) og jeg regner derfor med at den var i orden når han valgte å gjøre dette.Siden det kun var selve girkassa jeg kjøpte har jeg nå plukket armer og "halvmåner" fra en annen girkasse slik at den nå er komplett. Det er fylt på olje og den er nå satt på plass i prosjektbilen min (uten motor).
Problemet nå er at girkassa ikke vil i 1. gir, men går greit i alle andre (jeg tror også at den går greit i revers, men dette er litt vanskelig å vite for sikkert at det er revert og ikke 2. gir). [/bDette har jeg gjort - Åpnet luke under baksetet for å sjekke at skruen sitter i hullet på girkassenesa (det gjør den) - Løsnet skruene ved girstanga og prøvd å få den i gir mens "hylsteret" beveget seg fritt  - Skrudd de to skruene helt løs og fått bekreftet at plata som sitter ved girstanga er same vei som på den bobla jeg har som er i orden (og i Haynes boka) (plate ligger slik at den stikker opp på hver side, samt at den bygger mer inn fra høyre side enn fra venstre mener jeg at det var.)- Prøvd å vri litt på koblingen under baksetet mens en annen prøver å gire. (dette for å sjekke om det kanskje var feil posisjon når jeg girte Spørsmålet mitt er da. - Hva er galt? - Må jeg ta ut girkassa og splitte den helt ?- Hvordan gjøres i tilfelle dette og hva bør en huske på/ se etter?- Ca hvor mye koster det i tilfelle dersom jeg får noen andre til å gjøre det?Vedlagt finner du bilder av hvordan koblingen ser ut i de forskjellige girposisjonene. i 1. gir føles det ut som om den butter i mot noe, den glir med andre ord ikke langt fra friposisjonen.Hva kan være feilen
Eg føreslår at du ser litt på gearstongmonteringen din igjen. Sidan den "sentreringsplata" synest å ligga rett veg, bør du sjekka om du har fått gearstonga langt nok ned i "leiet sitt"...det er et lite spor framover, som det skal ned en splint som sitter på nederste delen av stonga, (trur ikikje den viser på Haynes manualen)for å sjå dette må du lyfte opp mansjetten m fjøra, å lysa nedi der...kan og være deformasjoner nedi der...dette er ofe en feil som blir gjort. Trur ikkje det er noko galt med kassa di, håpa det stemmer.
914  Forum / Problemløseren / Sv: Lufting av bremser på: oktober 14, 2009, 14:02:02 pm
Trenger noen tips her. Jeg har skiftet bremsebånd,sylindre og bremseslange på alle hjula, når jeg skal lufte bremsene så pumper jeg til pedalen er hard, så venter jeg i 3 sekunder og pumper igjen så går den helt i bånn. Har luftet alle nipplene ingen tegn til luft. Bremse væsken spruter ut foran, men bak kommer det tregt. Bilen hadde stått lenge og det var tomt med bremsevæske på bilen før jeg begynnte. Noen som kan hjlepe meg her? Glad Bremsebånda ligger på
Ja, du beskriver bra... du må få med deg en medhjelper som kan åpne luftepluggene etter tur, når pedalen er hard. dere snakker så sammen om når pedalen nærmer seg botnen, fordi då skal han som har åpnet pluggen stenge den. (skru den igjen) (så pumpes det opp "pedal" igjen) Dette må gjørest gjentatte ganger, helt til all luften som tidligere hadde samlet seg opp i hovedsylinderen har kommet ut igjennom luftepluggene på alle hjulene. Start med bakhjulene og avslutt med framhjulene.
Lykke til Gliser
915  Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan forsikre en bil som er under oppussing på: oktober 14, 2009, 13:13:13 pm
Det er mulig at det er lettere å få til slike avtaler dersom en er totalkunde i et forsikringsselskap...særleg dersom eieren av husa forhandler på vegne av seg og sitt utstyr. men skulle likevel tro at en eller annen avtale kan la seg gjøre å få til likevel Tvilende
916  Forum / Problemløseren / Sv: Problemar med gir! på: oktober 13, 2009, 20:41:33 pm
Nei ei plate som sentrerer H-gearinga og reversen som ligg rett oppå tunellen.
917  Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan forsikre en bil som er under oppussing på: oktober 13, 2009, 17:37:40 pm
Du kan få noke som heiter "garasjeforsikring" antagelig alle andre plasser enn hos Gjenstridige !!!
-det har eg hatt i Sp.b 1.forsikring...
918  Forum / Problemløseren / Sv: Problemar med gir! på: oktober 13, 2009, 17:33:41 pm
Eg er ganske sikker på att eg har prøvd alle justeringsmuligeiter.. men eg skal testa ut tipsa straks Glad
Ja den skal liggja med "oppkanten" til høgre framover. sjekk at den ikkje er bulkete. trur det er den som gjer det, sidan eg såg teikninga di.
919  Forum / Problemløseren / Sv: Problemar med gir! på: oktober 13, 2009, 12:19:37 pm
Ja, men h. og v. også... sjekk i Haynes manualen s. 208    Stop plate no 5 og litt lenge nede figur 13.25   no 2 stopplate (skravert felt) Glad
920  Forum / Problemløseren / Sv: Problemar med gir! på: oktober 13, 2009, 11:07:37 am
Takk for tipset! Det er godt mulig att skrua har løysna litt for mykje! Glad
Sjekk den plata under gearastongi Tistlo, kanskje den er snudd feil veg eller noko slikt? monterte gear på ein 64modell i dag og såg då at det wr faktisk muleg å legga denne opp ned eller feil då. Tvilende
921  Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting på: oktober 12, 2009, 22:21:26 pm
Prøver igjen å få med fleire bilder.
922  Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting på: oktober 12, 2009, 22:15:26 pm
Var å såg på nyvinningen til en kompis og som hadde tatt ut motoren.. som hadde musereir bak alle kjøleblekka Sjokkert
Bilen er en midt femtitaler splittbuss og er en "VW transporter kombi" altså panelvan med vinduer. Bilen er et serdeles godt objekt.
923  Forum / Snikk-snakk / Sv: elbil:) på: oktober 11, 2009, 22:15:54 pm
Rart det ikke har kommet noen krigsrop fra 6Volt gjengen,
Ille nok å gå over til 12 V  Blunker Osteaktig

.LP

Hehe, 6 volts el-bil Osteaktig
Ja he he, med grøvre ledningar og breie børster og eit stooot 6volt batteri kan ein kanskje få trykt ut nokon fleire hestar... Gliser
924  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Trenger lokaler! (Løsning) på: oktober 11, 2009, 17:13:09 pm
Ja, hvis en skal lakkere i samme cont. så burde en spyle reint etter sandblåsingane, må då ha tette lysarmaturar å dekka til stikkontakter o.l. før spylinga, ein bør vidare lage seg eit avsug der ein legg ein ganske stor flat ventilasjonskassa (avtrekk) under bilen, som ein då koblar til via vent.røyr til ei kraftig utsugvifte. Då går dette som fot i hose.
-Poenget er at dersom ein har containerar so kan dei vere svært anvendelege provisoriske i forhold til dyre permanente opplegg... som jo må være ganske omfattande i ferdige lokaler då.
-Ja frysekontainer er lurt, ferdig isolerte, mot vanlege uisolerte kontainere som må somregel kles utvendigt med plastbelagte matter, om ein ynskjer å bruka dei mykje om vinteren.
925  Forum / Snikk-snakk / Sv: Oval på: oktober 10, 2009, 18:05:53 pm
Grattis,  Gliser Gliser såg bra ut denna. lykke til.
926  Forum / Snikk-snakk / Sv: elbil:) på: oktober 10, 2009, 11:16:12 am
En liten praktisk ting... nyregisterte el-biler får regnummer EL 00000, dette er da til hjelp for de OFFENTLIGE parkeringskontorene og bomringselskapene når de skal identifisere den som en som slipper og betale, det kan jo være en issue å huske om man konverterer. Ellers jentene som ble nevnt lengre oppe : http://www.ba.no/puls/article4326278.ece+ http://www.elbil.no .LP
Trur dette snart blir virkelighet eg... men det spørst då kor godt tilrettelagt dette blir...om forumet her ser nødvendigheten til å driva den rette "lobbyvirksomheten"...kvifor forsto ikkje fabrikken i Mexiko hvor ideell bobla kunne vore å konvertert til elbil?? framtida låg rett framfor føttene deires Øyerulling 
927  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Trenger lokaler! (Løsning) på: oktober 10, 2009, 07:55:12 am
har hatt mange timer i slike løsninger med kontainer
funker som faen

det er bare fantasien og takhøyden som er hindring
hadde tre slieke i kosovo og det fungerte helt topp.
stå på så blir det bra fort og billig Glad
Jada, eg har seinare fløtta ut frå kontaineren, med skruvingen til hobbyen, og til bedre plass, men har beholdt kontaineren til "sandblåsebu" Har skaffet meg en Atlas Copco 3,5m3 skrukompressor og holder nå på å rigge dette til. Kan bruke opp igjen sanden og stå tørt med det meste av blåsing.
928  Forum / Snikk-snakk / Sv: elbil:) på: oktober 09, 2009, 13:17:04 pm
framtida Hæ Hæ
929  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Trenger lokaler! (Løsning) på: oktober 08, 2009, 21:32:23 pm
Jo du seller de når du har "vokst fra" de... Gliser
930  Forum / Snikk-snakk / Sv: elbil:) på: oktober 08, 2009, 15:15:03 pm
Ja hvis man vil gå andre veien, så har fattern en knottgenerator til salgs
ja ha, ha. nesten som ei dampmaskin og, m svær kjel. Gliser Gliser
Sider: 1 ... 29 30 [31] 32 33 34
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!