mai 01, 2024, 23:54:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 42 43 [44] 45
1291  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 21, 2008, 16:19:19 pm
Jeg sier IKKE at du har feil, for det har du ikke... men det er noe litt Amish over "greia" di...
Men jeg kal lett se at du er på vei ned en blindvei....

Du vil ikke vaske bort spy... greit nok, en del av bilens historie

Du vil ikke rette den lille parkeringsbulken bilen fikk da Oddvar Nordli rygget inn i den etter Idrettsdagen i 59.. en del av bilens historie.

Du vil ikke fjerne steinsprutene bilen fikk under flukten fra raset i Rissa... en del av bilens historie.

Men du VIL bytte ut det nye moderne rattet som eieren vant i rebus konkurransen til Harrald A møller?

Og du vil også fjerne rusten bilen pådro seg da den var første bil som kom seg helskinnet over statthavet som dekkslast, på hurtigruta, i orkan?

Hvem bestemmer hvilken bit av historien som skal tas vare på?


Ahh!!
Dette er kanskje den beste tråden noen sinne   Glad Glad  Glad

Helt enig med T2man. Eieren bestemmer. Det interessante spørsmålet er: Hva har tidligere eiere gjort for å påvirke? Den store forskjellen går for meg mellom biler som bærer preg av tidens tann, kontra en bil som har blitt tilpasset og forandret for å passe inn i ny kultur og omgivelser. Mao JHU, jeg skiller mellom oppkast og rattbytte Blunker... Kortene må ikke blandes. Så misforstå meg ikke - her finnes ingen blindvei, og jeg er ikke en fundamentalist som konsekvent mener noe spesifikt på tross av ALT..  For hvem har egentlig sagt at jeg har et konsekvent forhold til dette?
For all del, bilen blir til mens dekkene slites  Blunker
Det roserøde bildet av 50tallet kan vel kalles nostalgi. Merker at jeg knapt tør nevne ordet etter diskusjonen med gode gamle diskusjonsvillige Mangokid på vw2you friskt i minnet.. Øyerulling Jeg er ikke av den oppfatning at ting nødvendigvis var så mye bedre før, men tiden og kunnskapen om hvordan delene og bilene faktisk så ut, interesserer meg allikevel. Interesse for historien og opprinnelsen henger derfor ikke nødvendigvis sammen med et rosenrødt bilde av fortiden. Jeg velger heller å se dette som en interesse for en periode i bilutviklingens historie.

Se det heller slik JHU:
Jeg setter mest av alt pris på en bil som bærer preg av å ha blitt brukt, men som også ikke bærer for mye preg av tidens tann.
Det å kunne hoppe inn i en autentisk bil, tilslitt på 50tallet, som kanskje ikke har sett dagens lys siden 1960 - DET er en stor opplevelse. Er masse byttet ut, forsvinner lett følelsen av 50tallet og erstattes av en masse blandede stilarter som ikke gir ett helhetlig inntrykk. Eksempelvis er splitt-dashbordet i Art Deco-stil. Putter man inn masse andre deler - som feks den oohhh-så-vanvittig-stygge-digre-Autometer-turtelleren - er det stilbrudd og vondt for øyet i mine øyne.
 
   
1292  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 21, 2008, 11:43:54 am
Da var det 13 mm hode som gjaldt. De skruene har tykt hode og er anderledes enn 14 mm.

Og FOR en nydelig bolt den tykkhodede Kamaxen er, selv om jeg liker den litt lettere looken Verbusen har, så er det Kamaxen som er grom gutten.


På en og samme bil kan det være en god blanding av Kamax, Rasche og Verbus.

Det finnes også en incognito som nok bruktes av samlebånd-arbeidere som var ute etter den clean'e looken.

Tykkhodede skjermbolter er bare en kjempe ide! Og hvem behøver 14mm grep for å skru inn en m8..  min påstand er ingen.

Her er da ikke snakk om hva man behøver eller ikke - bare autentisitet betyr noe for min del Glad Hvorfor i det hele tatt stille seg spørsmålet JHU?.. Jeg forholder meg strictly(vintage) til hva jeg kjenner ble levert fra fabrikken (lettere overdrevet utsagn) . HVORFOR "Ferdinand" valgte den ene eller den andre løsningen på 50 tallet er først og fremst interessant i et historisk perspektiv - IKKE for å finne forbedringspotensialet.
 
Noen bruker kreativiteten sin til å gjøre VOLDSOMME modifikasjoner på bilen sin - som foreksempel å bytte ALLE boltene ut med syrefast Rekker tunge - andre bruker kreativiteten sin til å finne "nye veier til Rom" (lete i årevis etter dokumentasjon for å finne ut når ulike endringer kom, samt finne såkalte "period pictures")     

Heck!
Jeg vil ha følelsen av gammel bil når jeg setter meg bak rattet!
Det SKAL lukte gammal ull og hestetæggel.
Det SKAL være litt krøkkete å gire med usynka kasse.
Bilens historie SKAL ikke ligge bak 5 lag lakk, sparkel og TMI-interiør (Grøss)
Det SKAL være originalt 50talls oppkast bak baksetet.
Det SKAL være... nei nå holder det kanskje...

Hadde bilen min vært som ny bil, uten kraftig vining ved relativt lave turtall ville det tatt knekken på all sjarm for min del Glad
Artig med Okrasa, Denzel, Pepco, Express og 356 osv osv, men min grense går definitivt et eller annet sted ved den grusomme delte dymanofoten, og noe jeg tror kalles dobbel-portedhet som visstnok enkelte obskure miljøer har en interesse for. (GRØSS og GRU)  Kult

***And all this is comming from a guy with a Kvikk Service engine in the back...***
Tru det eller ei Sjokkert
1293  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 20, 2008, 15:00:11 pm
Jeeeeesp! Bilen ser både fin og godt restaurert ut, men det har jo ingenting med VW å gjøre? Denne bilen har så mange nye og uspennende duppeditter at du like gjerne kunne handle en Honda. Noen ganger lurer jeg på om de som bygger slike biler liker VW/folkevogner i det hele tatt. Jeg mener ikke at alt må være orginalt, men det er moro når mest mulig av det er der. Selv holder jeg akkurat på å restaurere de brune gummimattene til splitten.

Selv om ikke alt er der, og man har fiksa opp litt i forhold til orginalen. Bla efekt økning. Så har det faktisk mye med vw og gjøre. Det handler om at man kan forbedre alt. Men samtidig beholde sjarmen. Du er velkommen til å bli med en tur i sommer og se hva jeg mener. Blunker

Hvis man først skal være flisespikker så kan jo jeg feks velge å henge meg opp i utsagnet: "Det handler om at man kan forbedre alt". Nei, det handler om at DU ønsker å forbedre. For MEG blir dette helt feil. Jeg er ikke ute etter å forbedre noe som helst, noe neppe Oval57/Håkon er enig med deg om heller. JEG feks, er bare ute etter å bevare, eller å restaurere slik at det blir slik det opprinnelig var. Skal jeg forbedre noe for å få bedre kjøreegenskaper eller større effekt enn hva man kunne få på 50-60 tallet (tidsriktig forbedringer), ville jeg valgt en nyere/annerledes bil.
Jeg liker bobla for det den er, og ikke for hva jeg kan få den til å bli.
Hvem som VELGER å mene noe om dette har - eller ikke har noe med VW å gjøre, er knekkende likegyldig.
1294  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 20, 2008, 14:45:42 pm
Vi snakker ikke lenger om "biler" når vi er på dette nivået, det eneste som gjenstår når ting har sklidd slik ut er VANSKELIGHETSGRAD...  for meg er det vanskelighets grad som er greia, jo vanskeligere jo bedre.

Å finne en ukomplett splitt å få den akkuratt slik den kom ut av butikken er vanskelig, ja kanskje nesten helt umulig.

Å bare finne bilen er også vanskelig... eller umulig.

Å finne sannheten om hvordan ting VAR er vanskelig.... eller um..øh.. nei det skal jeg ikke si.

Å bygge en modifisert bil er LETT

Å bygge en modifisert bil som er PEN og funker ev vanskelig, noen tror det avhenger av penger og arbeidstimer...

Å bygge delene bilen er laget av selv er vanskeligere

Å bygge så strøkent som den grå er vanskelig

Å bygge den SELV så strøken som den grå er vanskeligere



Det er nok av folk på nett som klapper og blir kjempe happy for bilder av biler... det er ikke feil med meninger med litt innhold i.


Helt enig! Vanskelighetsgrad er stikkordet. Hvis vi skal trekke dette eksempelet videre til feks til premiering av originale VWer på treff, så mener jeg at nettopp samme stikkord kan brukes: Hva er mest vanskelig å stille opp med? Jo, en bil som er så nært urørt av menneskehender etter samlebåndet på Wolfsburg som det lar seg gjøre. ALT som er gjort med bilen vil derfor være trekk fra totalsummen. Eks: Hvis en urestaurert oval med 60000 på telleren kommer med ny lakk, dekk, to uoriginale skjermer og nyere glass i frontruta, vil den oppnå maksimalt kanskje
80% av totalscore ved bedømming. Mao INGEN bil vil få 100% score ved bedømming og de som skal bedømme bør ha peiling for å si det sånn. DET ville vært bedømming etter vanskelighetsgrad. ALT som ikke er inntakt i forhold til autentisitet må dommerne forsøke å oppdage under bedømming. ALL annen bedømming av originalbil SYNES JEG ER HELT meningsløst.  - Men der har De meg, som Hr. Klinke sa i teaterstykket Den Spanske flue. Glad
1295  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 20, 2008, 13:45:46 pm
Jeeeeesp! Bilen ser både fin og godt restaurert ut, men det har jo ingenting med VW å gjøre? Denne bilen har så mange nye og uspennende duppeditter at du like gjerne kunne handle en Honda. Noen ganger lurer jeg på om de som bygger slike biler liker VW/folkevogner i det hele tatt. Jeg mener ikke at alt må være orginalt, men det er moro når mest mulig av det er der. Selv holder jeg akkurat på å restaurere de brune gummimattene til splitten.

Selv om ikke alt er der, og man har fiksa opp litt i forhold til orginalen. Bla efekt økning. Så har det faktisk mye med vw og gjøre. Det handler om at man kan forbedre alt. Men samtidig beholde sjarmen. Du er velkommen til å bli med en tur i sommer og se hva jeg mener. Blunker

Dette fører ingen steds hen gutter  Glad
Dere har to vidt forskjellige utgangspunkter. Den ene mener bobla blir tøffere med tekniske forbedringer, den andre mener det tøffeste er å beholde mest mulig av det originale, men med noen tidsriktige modifikasjoner.

Jeg sier bare:
1. Smaken er som baken
2. Kult eller stygt - det må du selv avgjøre
3. Ingen har rett og ingen tar feil.

Vil dere diskutere rett elller galt kan dere heller snakke om korrekt fargekombinasjon på rattstamme, girstang og brekk fra 50-51 i forhold til bilens opprinnelige farge. DA GÅR DET I HVERT FALL AN Å HA RETT ELLER TA FEIL
 Blunker

Poenget mitt er ikke hva som er rett eller galt når det gjelder org/ombygd. Poenget mitt er at det er ganske drøyt å si at den bilen dette startet med og da veldig andre med den ikke har noe med vw og gjøre. det er å ta ting litt feil retning..






Det kan du si, men dette dreier seg fremdeles om meninger spør du meg. At en person sier at dette har- eller ikke har noe med VW å gjøre, er ingen opplest og vedtatt sannhet.
Jeg mener fremdeles at det dreier seg om smak og behag.
Legg like gjerne denne ballen død først som sist. Glad

Det må da være lov å ha meninger du synes er drøye?
Jeg har sikkert også en masse drøye meninger om VW  Glad
Leser i hvert fall daglig andres meninger om VW som jeg synes er drøye Glad
1296  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 20, 2008, 13:20:19 pm
Jeeeeesp! Bilen ser både fin og godt restaurert ut, men det har jo ingenting med VW å gjøre? Denne bilen har så mange nye og uspennende duppeditter at du like gjerne kunne handle en Honda. Noen ganger lurer jeg på om de som bygger slike biler liker VW/folkevogner i det hele tatt. Jeg mener ikke at alt må være orginalt, men det er moro når mest mulig av det er der. Selv holder jeg akkurat på å restaurere de brune gummimattene til splitten.

Selv om ikke alt er der, og man har fiksa opp litt i forhold til orginalen. Bla efekt økning. Så har det faktisk mye med vw og gjøre. Det handler om at man kan forbedre alt. Men samtidig beholde sjarmen. Du er velkommen til å bli med en tur i sommer og se hva jeg mener. Blunker

Dette fører ingen steds hen gutter  Glad
Dere har to vidt forskjellige utgangspunkter. Den ene mener bobla blir tøffere med tekniske forbedringer, den andre mener det tøffeste er å beholde mest mulig av det originale, men med noen tidsriktige modifikasjoner.

Jeg sier bare:
1. Smaken er som baken
2. Kult eller stygt - det må du selv avgjøre
3. Ingen har rett og ingen tar feil.

Vil dere diskutere rett elller galt kan dere heller snakke om korrekt fargekombinasjon på rattstamme, girstang og brekk fra 50-51 i forhold til bilens opprinnelige farge. DA GÅR DET I HVERT FALL AN Å HA RETT ELLER TA FEIL
 Blunker
1297  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 20, 2008, 13:12:34 pm
Deilig å lese at vi alle er forskjellige... Gir meg selv et forsøk på å forklare meg, om mulig, litt bedre;

Jeg finner begge bilene sjelløse, overrestaurerte, oversminkete og kjedelige men Eldiablo byder meg opp til dans på en måte den brune overhodet ikke gjør. Jeg kunne gledet meg til å fyre Eldiablo opp, kunne glodd på gasserne, varve 8000 og jeg kunne misbrukt den totalt på stripa.

Eller enklere forklart; begge bilene er for meg som en smellvakker blondinne. Kjekk å kose med for en kort periode men ikke noe å bygge et forhold på. Den ene er bare vakker mens den andre er vakker og jævlig god i senga.

Mvh
BB



Hehe. De språklige bildene dine er hysterisk morsomme. Osteaktig 
Litt av en sammenligning.
Enig i at det finnes mer artige biler enn begge disse to. Hadde jeg hatt råd til å velge fra øverste hylle, ville ingen av disse stått øverst på listen for å si det slik. Urestaurert - litt frynsete splittcab står øverst på min liste Kult

Jeg tenker på begge disse bilene som smellvakre blondiner med altfor mye sminke. Den ene er sjeldent pen, mens den andre likner til forveksling på en rekke andre pene blondiner. Uansett, jeg "har ingen sjanse" på noen av disse damene okke som... Way out of my league anyway Flau


 
1298  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 20, 2008, 11:50:05 am
Som jeg har skrevet over så er det et UTMERKET (?) restaureringsobjekt for å bli en fin bil i klassen for "det folk tror er original" (for de som husker de legendariske diskusjonene på VW2you).

De som har originaldeler de vil bli kvitt, bare ta kontakt! Jeg har UMBRACO å bytte med  Rekker tunge

Are you quoting me?  He he.

"Gratulerer du har vunnet prisen i klassen: Det folk tror er original" var en artig tråd.
Moro når temperaturen stiger litt på forumet.

Når det gjelder 25 hk, synes jeg egentlig det er noe av det tøffeste ved den brune. Og hva er egentlig kjedelig med 25hk? Jeg synes det er en kjempespennende motor. Den har en masse smådetaljer som skiller den fra 30 hk. Artig å finne forskjellene og samle til seg alle særegenheter som er riktig for tidsepoken. Nettopp dette er det flotte med den brune splitten. Den har mengder av disse særegenhetene. Glad
1299  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 20, 2008, 11:46:09 am
Denne bilen gir meg INGENTING! Finner den rett og slett drit kjedelig. Pen? tja.. men skal en stå å glo på bilen? 25hk? Javel... går jo knapt fremover. Og dette har vel kanskje nåværende eier og samler også funnet ut?

Denne er i samme klasse men 100 ganger mer morsom og $10 000 rimeligere; http://www.oldbug.com/diablogris.htm

Mine two cents...

BB

Artig at du sier det.
For min del er det helt og totalt motsatt.
Den du lenket til synes JEG er gørkjedelig i forhold til den brune.
1300  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 19, 2008, 22:07:40 pm
Ja, jeg ser nå at det er en god del svakheter med denne bilen Gliser Lot meg antagelig blende av den blanke lakken, det er en tabbe folk gjør gang på gang - patinert original er så definitivt MYE bedre! Osteaktig Og hjulene hører vel heller hjemme på en Porsche om jeg ikke tar feil - nok en tabbe av eieren! Øyerulling Får en fatt i Kamax lenger da, dere som er inne på OG-Stuff? Og i såfall hvor?

Kamax er å få tak i.
Óg hvis du i tillegg ikke tar til takke med 13mm bolter, men bare MÅ HA 14mm - slik som de fleste av oss i 6V OutlaVWs - er det bare en utvei: Samle én og én inntil du har nok til hele bilen. Glad
Det finnes også hele kit til salgs, men jeg er skeptisk til om dette faktisk er originalvare.

Jeg synes det mest imponerende med denne bilen er detaljnivået. Alt man alltids kan kjøpe over disk for penger enten det er snakk om tjenester eller deler, imponerer meg egentlig ikke. Det er kun ett spørsmål om hvor tjukk lommebok du har.
En helt annen sak er den nitidig letingen etter alle delene som må ligge bak.
Du skal følge med en god stund for i det hele tatt å komme over disse delene.
1301  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 19, 2008, 13:35:35 pm
Jeg synes faktisk det er på sin plass å si at denne bilen er mer original enn mange originalbiler som finnes ute i den store vide verden. Selv om den helt klart har brølere som umbraco, feil farge på interiørdetaljer, senking og felger osv.. har den også  originaldetajler som horder av originalfreaker bare kan se langt etter. F.eks: Jacketed K-manifold, OG "brass tag" over fordelerlokket, Batwing hornring og for ikke å snakke om pre 52 popouts som i seg selv er verdt en liten formue.
 
Jeg synes denne bilen er ganske tøff, men det har ikke noe med senking og felger å gjøre. Det er alle sjeldne smådeltaljene som fasinerer meg. Enig med kommentaren lengre opp - bilen trenger sårt
----KAMAX----

 Blunker Blunker
1302  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Herlig svensk splitt på: februar 11, 2008, 18:55:57 pm
Kom igjen norske brødre!!
Kjøp denne så den forblir i Scandinavia.

Herlig bil i mine øyne Glad
1303  Forum / Problemløseren / Sv: Oljetemp måler - restaurering på: januar 29, 2008, 14:05:03 pm
Takk for svar Glad Dette skal jeg prøve.

Andre tips?
1304  Forum / Problemløseren / Oljetemp måler - restaurering på: januar 28, 2008, 18:32:29 pm
Jeg har funnet en svært sjelden mekanisk oljetemperaturmåler som jeg mer enn gjerne skulle fått til å fungere. Dessverre er den hule kobberledningen røket slik at all eteren innvendig er borte. Eteren skaper trykk pga meget lavt kokepunkt - dette trykket gir utslag på tallskiven. Hvem kan fikse en slik måler her til lands?Hæ?


Jeg har en måler som fungerer på akkurat samme måte, men levert fra et annet firma. Kan denne kanskje brukes som donor??
By the way: Norsk speedometerservice kan ikke hjelpe. Har allerede spurt i dag.

Andre tips?Hæ
1305  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Switter på finn i Stavanger på: januar 26, 2008, 01:06:30 am
Når det gjelder Zwitterdeler er vel kanskje bensinpumpa - som skal ha 6mm rør og ikke 8mm rør - DEN delen som de færreste kjenner til, men som allikevel er helt spesiell for Zwitter og oval 53. Tilsynelatende ser den helt ut som splittpumpa, bortsett fra smalere gjengediameter og en VWlogo.

En annen særegen forskjell er at forgasseren - som tilsynelatende ser lik ut 28 pci - ikke har uttak til vakuumrør. Ser man nøye etter, har den heller ei den samme skriften på siden. Istedet har den bare en stor logo.

De ellers synlige og kjente spesialitetene på en Zwitter er følgende (noen av disse deles med oval 1953 også):
-Interiørlys uten knapp
-Helstøpt håndtak til panser foran i lettmetall
-Startknapp (egentlig ikke spesielt fordi oval 53 også hadde dette)
-Tenningsmekanismen der nøkkelen stappes inn (egentlig ikke spesielt fordi oval 53 også hadde dette)
-Speedometeret har to små piler som indikerer at pilene er på, istedet for en felles pil, samt at de røde girmarkeringene er plassert annerledes enn på senere modeller pga 25 hk motor. (egentlig ikke spesielt fordi oval 53 også hadde dette)
- Håndtaget till varmen har svart skrift som indikerer "A" og "Z" (egentlig ikke spesielt fordi oval 53 også hadde dette)
-Tankrør og lokk er mindre (denne endringen kom egentlig noen uker før Zwittermodellen ble lansert)
-Alt utvendig listverk til Zwittere var laget av polert alu uten profil.
-Askebegeret har ikke håndtak. (Oval 53 var første bil med håndtak på askebegeret.)
Ratt, rattstamme, stolramme, brekk, bensinkran, girstang og lasteblekket bak baksetet hadde en spesiell beige farge som var litt mørkere enn senere modeller. Dette gjelder alle Zwittere bortsett fra de levert i Azurblau utførelse. (egentlig ikke spesielt fordi oval 53 også hadde dette)
-At bakrutene ble levert uten interiørlys i midten innvendig, kan også sies å være spesielt for zwitteren.

Dette skal utgjøre delene som er spesielle deler for denne modellen. Andre deler som Zwitteren deler med andre modeller bortsett fra oval 1953, er ikke med i denne listen.

Har jeg glemt noe???
1306  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Switter på finn i Stavanger på: januar 25, 2008, 20:32:40 pm
Ut i fra VWs egne delelister mener jeg at første bil med slette piler hadde chassisnummer 508 701.
Altså, en bil levert en god stund etter siste Zwitter - som hadde chassisnummer: 454 951 (10.03.1953).

Når det er sagt, så har jeg også sett - i løpet av en 7 års periode - flere låvefunn og (etter all sannsynlighet urørte) zwittere og 1953 ovaler med profierte piler.
Samtidig vil jeg også si at jeg meget sjelden jeg hevder noe med skråsikkerhet angående VW og datering.
MEN at en god del Zwittere - så vel som 1953 ovaler - ble levert med splittpiler, mener jeg er hevet over en hver tvil.
Allikevel, dette betyr IKKE at jeg avfeier at Zwittere absolutt aldri ble levert med slette piler. Jeg mener bare det er SVÆRT LITE SANNSYNLIG:)

Det har vært diskutert om de tidligste zwitterne kom med profilerte og de siste med slette sider, likesom at hjertebaklysene kom med og uten  dreneringshull til zwitter, men finner ingen god dokumentasjon på dette. Mine egne piler til min zwitter har tilsynelatende org farge/lakk og de er slette. Min zwitter er en sein utgave.
Legger ved en link på de klassiske detaljene på zwitter.

http://www.folka.se/zwitter/

OG som folka.se/zwitter sier om dette temaet: ??-01-53    Släta "Pilar"  !? Osäker på detta!
Ergo: kilden er ikke til å stole på angående akkurat denne referansen.
1307  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Drømmen som brast. på: januar 21, 2008, 21:28:47 pm
AU AU AU Gråter

Veldig kjedelig.

Custom Coach Werks reddet en Samba Barndoor som var ganske skjev i taket.
Kanskje det er noe å lære i tråden på forumet der i forhold til hvordan man kan redde et slikt tak???  
1308  Forum / Snikk-snakk / Sv: Minneord for Bjørn Tommy på: januar 20, 2008, 22:40:00 pm
Det var veldig trist å høre.
Jeg husker godt fjeset hans bak disken på Nordlie Auto fra midten på 90tallet.

1309  Forum / Rat-look / Sv: En rusten bildetråd på: januar 04, 2008, 13:19:54 pm
jeg har no bilder jeg kan dele med dere . fra ett vått treff i sverige







ikke så rusten men tøff sak med fly kompressor  Osteaktig





god jul.

Hekkan!!!
Er det en Pepco kompressor?Hæ Übersjeldent, hvis ikke det er en flykompressor da (juks..).   
1310  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Bildetråd: Din splitt/oval på: januar 04, 2008, 13:05:27 pm
Og her er min urestaurerte 51 splitt.
1311  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Bildetråd: Din splitt/oval på: januar 04, 2008, 12:58:19 pm
Her er min urestaurerte 53 oval. Originale skjermer, lakk (+ litt benga..), interiør.
1312  Forum / Snikk-snakk / Sv: Linker på: desember 30, 2007, 22:58:30 pm

Her har vi samlet en bråte lenker og bilder av ting som kan være vriene å få kloa i:

http://6vsources.blogspot.com/
1313  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Denzel 1300 til salgs... på: desember 30, 2007, 20:02:40 pm
Denne har vært til salgs en god stund. Noen som vet om den noen sinne ble solgt??
www.oldspeed.ch har en del info om den slags motorer og lignende.

Denzel er helt konge  Kult
1314  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Fin 50 splitt? på: desember 27, 2007, 10:36:35 am
Førsteinntrykket er absolutt bra. Tar man det selger skriver for god fisk, virker dette som et godt kjøp i mine øyne.
Dog helt umulig å si om den er verdt pengene uten flere bilder..

Etter min smak stiger prisen når interiøret er originalt og pent, lite rust er å finne, korrekte skjermer sitter på og motoren er matchingnumber. Er disse delene tilstede er sannsynligheten for at mye annet er tilstede også stor. En bil som har gått langt har som regel fått mange nye deler underveis, og som regel er det nettopp disse dyre godbitene som "ryker" først.


1315  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Amerikanske fangere på zwitter på: desember 22, 2007, 02:58:39 am
Har ingen kalde, harde fakta liggende nå, men sannsynligheten for at Zwittere ble levert med am.fangere er enormt liten..
Tro meg hvis du vil :-)

Ble zwitteren noengang levert med amerikanske fangere?
fikk med originale am.fangere når jeg kjøpte bilen men har hørt at det kom senere. noen som vet?
1316  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Sjeldne godbiter på: desember 18, 2007, 12:31:53 pm
Her har du bilder av en del forskjellige hanskeromslokk.
Noe repro og noe originalt.
Obs! Etter min mening er de svarte lokka overpriset.

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=533629
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=57017
http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/1497832.jpg



SplitMan: Ja, det er til splitt. De er av stål,mulig festerammen er alu. Mangler gitter og nøkkel til låsene, samt at det runde hullet i det ene lokket er litt forstørret. Satt i min -51, antageligvis eneste tidsriktige del på hele bilen.( 80-talls pastell-looker...) Gøy å høre hva slikt ligger på i pris, tror ikke jeg selger dog...
1317  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Sjeldne godbiter på: desember 18, 2007, 09:41:52 am
Det finnes en rekke forskjellige typer girlåser. I mine øyne er dette helt klart en morsom liten greie, men slett ikke umulig å få fatt i hvis en vil.
Finnes en del på det åpne marked.
 

Jeg lurer også på hvor skjeldent en dings på bilen min er. har ikke kjørt så mye vw så vet liksom ikke.
Girlås synes jeg iallefall høres så fancy ut at jeg må spørre Glad

1318  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Sjeldne godbiter på: desember 13, 2007, 15:36:20 pm
Hva med dette gassersettet for 30hk - stemplet Abarth Kult :

http://outlavws.blogspot.com/
1319  Forum / Problemløseren / Sv: Biltilsynet - hva må til for å ha det man trenger i vognkortet? på: desember 11, 2007, 11:54:14 am
(...)hvor det står at bremsebåndene må være av slik og slik dimensjon, og at det stilles krav til stab.stag forran. Disse papirene er skrevet i 2007 og ble bestilt mtp. min 1961 Type 1 1200.

Interessant! Kan du fortelle hva slags dimensjon det står at bremsebåndene måtte ha? Hvordan vil det være å søke om godkjenning med 356A- eller B bremser feks?

1320  Forum / Problemløseren / Sv: Batwing på: desember 10, 2007, 11:34:05 am
Var ikke lett dette her

Dette er jo halve moroa spør du meg Glad
Er helt over meg av begestring hver gang det dukker opp en modellendring som jeg tidligere ikke visste om  Glad Glad Glad

****Unntaket bekrefter regelen****
Sider: 1 ... 42 43 [44] 45
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!