Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 43 44 [45]
|
1321
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Sjeldne godbiter
|
på: desember 09, 2007, 19:55:14 pm
|
Noen som kan skryte av å ha denne liggende på hylla eller i bilen?? Ble annonser i Norge, men jeg har aldri sett den "live" her på berget. HVIS noen har - OG samtidig har lyst til å selge - så er det bare å si i fra til meg...
Hvad kan denne? Så en i en oval for 2 år siden i Hessich Oldendorf, men ved ikke hvad det er. Stemmer JS. Dette er en kartlampe med lys inni. Det sitter en pære og et speil inni som reflekterer lyset.
|
|
|
1323
|
Forum / Problemløseren / Sv: Batwing
|
på: desember 09, 2007, 15:47:24 pm
|
Har liggende en liter med ferdig matchet farge til Zwitter og oval 53. Passer ratt, rattstamme, seterammer mm. Vel og merke er dette en farge som kun passer biler som IKKE - opprinnelig fra fabrikken - var blå.
Knechten og jeg kan med sikkerhet kun si - ut i fra egen forskning - at sept 52 ikke hadde samme brunfarge som Zwitter november 52(?) og juli 53 oval. Zwitter og oval har samme brunfarge mao.
|
|
|
1325
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Sjeldne godbiter
|
på: desember 08, 2007, 18:05:54 pm
|
Synes nå selv dette er en skikklig godbit. Vet kun om to stykker VERDEN over, foreløpig.. En i Sverige og en i Norge. Begge er dessverre bakfangere.. Noen som har hørt om flere??
|
|
|
1326
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Sjeldne godbiter
|
på: desember 08, 2007, 14:10:40 pm
|
Eller hva med denne lille låsen til å feste reservehjulet til karosseriet.. Festeanordningen til låsen ble bare laget på bobler en kort periode, kun i 51 så vidt jeg vet. Hvor mange av disse låsene kan ha overlevd mon tro?
|
|
|
1327
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Sjeldne godbiter
|
på: desember 08, 2007, 14:05:08 pm
|
Noen som kan skryte av å ha denne liggende på hylla eller i bilen?? Ble annonser i Norge, men jeg har aldri sett den "live" her på berget. HVIS noen har - OG samtidig har lyst til å selge - så er det bare å si i fra til meg...
|
|
|
1328
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sjeldne godbiter
|
på: desember 07, 2007, 19:33:27 pm
|
Oppretter en tråd der alle kan vise frem sine sjeldne godbiter for andre. Jeg vet det finnes en del sjeldne deler liggende på hyller rundt om i landet. Grav det frem og vis det her! Kun en regel gjelder i denne tråden - reprodeler keep out Her er noen smakebiter fra mitt skattekammer Batwing hornring og Schenk ashtray "Smoke while you shift gears"
|
|
|
1329
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Lykteglass - Bosch og Hella
|
på: desember 06, 2007, 20:56:43 pm
|
Bosch har Bosch-logo og justeringsskruene klokka 12, samt justeringsskrue klokka 9 Hella har Hella-logo i bunnen og justeringsskruer klokka 5 og klokka 7.
Hvordan er det med naglen som fester skruen som holder lampene fast til skjermen? Har hørt sett noen lamper jeg tror er fra 40tallet - de hadde bare en nagle.
|
|
|
1331
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Lykteglass - Bosch og Hella
|
på: desember 05, 2007, 21:51:28 pm
|
Jeg har akkurat oppdaget at kunnskapen min angående frontlamper er skrekkelig mangelfull.. Har fått et tips om at det finnes en feiende flott tråd på www.thesamba.com, men fant den ikke.. Noen som vet hvor denne tråden befinner seg? Her er for øvrig bilde av lykteglasset jeg vil vite mer om. Slett glass helt uten skrift bortsett fra vwlogo i bunnen av glasset. Kromringen indikerer Hella, men det er ingen logo i bunnen..
|
|
|
1333
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp til grovretting av panser
|
på: desember 05, 2007, 20:43:37 pm
|
Her er bulken. Jeg har ikke særlig lyst til å begi meg utpå denne egentlig... Har retta mange småbulker tidligere, men denne skremmer meg litt. Spesielt fordi dette er et splittpanser jeg nødig vil ødelegge.
|
|
|
1335
|
Forum / Problemløseren / Hjelp til grovretting av panser
|
på: desember 03, 2007, 09:32:47 am
|
Jeg trenger hjelp fra noen som kan rette ut en enkelt bulk i panseret mitt. Noen som kan hjelpe der ute? Jeg tinnsparkler selv, trenger derfor kun hjelp til selve bankingen.
Dette er antageligvis en smal sak for rett person.
|
|
|
1337
|
Forum / Rat-look / Sv: En rusten bildetråd
|
på: november 23, 2007, 09:18:56 am
|
Kan ikke ha starter i bilen. Viktig å få ned vekta på doningen Neida.. Så vidt jeg husker hang dette tauet her på et tidspunkt da vi jobbet med å få liv i motoren. Jepp. Disse sugekoppdekslene er noe jeg har hatt liggende på hylla i en del år. Svenskproduserte. Bare å sleike litt på innsiden av sugekoppene, så sitter de en hel sommer Skulle gjerne ha lagt inn bildet direkte her, men det fikk jeg ikke til... [/quote] Kul bil! Er det sånne steinsprutdeksel med sugekopper som står på? Hvorfor henger det en svær krok midt under bilen? [/quote]
|
|
|
1339
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: deluxe vs. standard
|
på: november 20, 2007, 16:53:08 pm
|
Helt det samme for meg hva du gjør med den Dog tar jeg meg friheten til å mene at en standard-ragtop-split er way mye tøffere (les sjeldnere) enn en deluxeutgave. Fake eller ikke fake - samme kan det være. Tenk ikke minst på all krom du slipper å bruke penger på også :-) Så detaljene er jeg egentlig bare interessert i fordi jeg er nysgjerrig. Ikke fordi den skal gjøres så original som mulig. Det løpet er kjørt for lenge siden.
|
|
|
1340
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: deluxe vs. standard
|
på: november 20, 2007, 12:28:30 pm
|
Hvis du har matching nr. chassis og karosseri så bør jo understellet ditt bære preg av konvertering fra kabelbremser til hydrauliske også. Og som alltid - legg gjerne ut bilder slik at vi får se
|
|
|
1341
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: deluxe vs. standard
|
på: november 20, 2007, 10:57:33 am
|
Er det ikke mulig å sjekke idplaten bak reservehjulet da? Den bør fortelle deg om dette er en bil levert som en 11C eller 11A. 11A tilsier standardutgave.
|
|
|
1342
|
Forum / Originalprat / Sv: Hvorfor endre en vinner?
|
på: november 20, 2007, 10:53:41 am
|
Jeg tror mange har et ønske om å skille seg ut fra mengden i dag. Sette sitt personlige preg på egen bil. Samtidig tror jeg det ligger noe langt der nede i VW-genene som forteller enhver entusiast at man ikke skal kødde med opphavet.. Husker når Volkswagen lanserte beetle på 90tallet. Har sjelden hørt så mye klaging fra vwentusiaster som da.. For øvrig var/og er jeg helt enig i sytingen... Inspirasjon og ideer til den nye beetle ser utelukkende ut til å være hentet fra 1302 og 1303. Tenk så masse flott inspirasjon fra 40-50 tallet designerne kunne brukt fra bobla i stedet!!!..
|
|
|
1344
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: deluxe vs. standard
|
på: november 19, 2007, 13:45:36 pm
|
Det kan også nevnes at de aller fleste deluxemodeller hadde brune matter - untatt den azurblaufargede utgaven som hadde svarte. Alle standardmodellene hadde også svarte gulvmatter. Jeg er også usikker på om standardutgaven ble levert med luker. Ah, herlig å kunne spørre om dette der det hører hjemme :-) Hva er de mest obvious forskjellene på en T1 mars 52 deluxe og T1 mars 52 standard? Listverk er jo en synlig sak, men hva med list på panser? Skal standard ha lakkerte støtfangere? Andre typiske forskjeller?
|
|
|
|