Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 42
|
124
|
Forum / Problemløseren / Synkronisert girkasse og 1500-motor mm. i splittboble..?
|
på: februar 06, 2017, 16:36:32 pm
|
Hei Jeg har en '52 boble stående som skal gjøres ferdig med tid og stunder, og jeg vurderer å få en synkronisert girkasse inn i denne. Jeg har også kjøpt inn en 1500 (H) motor til bilen. Noen som har noen tips om hva som er fornuftig her: 1. Fra hvilken årsmodell fikk girkassa på boble synkroniserte gir? 2. Er en slik girkasse bolt-on på en splittboble? 3. Jeg tenker lange aksler ut fra girkassa for bedre sidestabilitet og sporvidde, noe spesielt å ta hensyn til mht innfesting/støtdemperfester osv.? 4. Bredde/høyde på motor: Går det greit med en 1500-motor baki motorrommet? Jeg antar at motorblekk må modifiseres? 5. Jeg antar at 1500-luftfilteret ikke får plass i motorrommet heller? 6. Andre ting å være våken for i dette prosjektet? Litt bakgrunnsinfo: Bilen har innsveist ragtop (tror den er fra en '58). Solgt ny i Skien (litt moro siden jeg kommer derfra). Matching numbers på karosseri og bunn. Bilen er delvis restaurert før jeg fikk tak i den, rust er sveist, og den er lakkert (pen langt fra..) Jeg tenker å ha 12V i bilen, og CB senkespindler foran (disse gir nokså moderat senking), samt litt senking bak, noenlunde horisontal totalt, altså. Det er sveist inn nye kanaler for mer enn 20 år siden. Disse har ikke riktig uttak til varme osv., da det (såvidt jeg vet) ikke var mulig å få tak i riktige kanaler da. Så kanalene lar jeg være som de er, men flytter kanskje varmeuttaket til rett plass (har ikke helt bestemt meg ennå). Som dere skjønner, så er jeg ingen originalfrik, intet vondt om disse, men denne bilen koster det altfor mye (for meg) å få i original stand. Seriøse innspill mottas med takk Mvh Svein
|
|
|
129
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: SRVWK sitt treff 2017, dato?
|
på: januar 03, 2017, 09:55:30 am
|
Når planlegger dere treff i bærgen Svein ?
VWACB er 30 år i år, så det vil bli en litt større markering av dette, og det blir trolig gjort samtidig som vårt Bug Out treff. Men vi har ikke helt landet på dato ennå, dessverre. Jeg skal prøve å huske å gi dere info om dette så snart det er klart
|
|
|
130
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 66 Panel - Mørketidsprosjektet...
|
på: januar 03, 2017, 09:50:58 am
|
Du må sjekke nålelagerne ytterst i forstillinga mot bærearmene før du evt. dypper hele forstillinga (men det har du kanskje ikke tenkt å gjøre uansett?) Hvis disse er bra, så ville jeg beholdt de originale. Det kan være vanskelig å både få ut de gamle og få presset inn de nye og beholde de uskadet. Og de gamle originale er nesten alltid bedre enn det meste du får kjøpt 'nå for tida'... (alt var mye bedre under krigen, osv....). Det er forresten noen bakelittforinger (les evt. "bakelittråden" på nytt ved behov...) innenfor nålelagerne der også, som ikke tåler div kjemikalier, og de er VELDIG knotete å bytte... Lykke til, Arve!
|
|
|
146
|
Forum / Problemløseren / Hvilken Lambdasensor?
|
på: august 31, 2016, 11:57:41 am
|
Hoi Jeg kjører en 2,1 oxyboxer baki min '65 mikrobuss, med Microsquirt og en relativt "snill" kamaksel. Jeg skal optimalsiere og mappe datasprutet, og trenger en lambdasensor med èn ledning. Har fått anbefalt PLX, noen som har peil og gjerne en link (til plx og/eller alternativer)...? Mvh Svein
|
|
|
150
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: august 24, 2016, 08:04:09 am
|
Var du på stripa med 3R'en, Jørn? Så deg ikke, men vi dro mot Bergen kl 1330 på søndagen.
|
|
|
|