Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 39 40 [41] 42
|
1201
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min første bil
|
på: april 28, 2008, 14:45:26 pm
|
Oy, sjef!
Åssen går'e med EU-godkjenning? Fått dempere/fjærbein på stell? Fikk dere solgt noe på Kodal? Eller kjøpt noe...?
Med hilsen fra våtmarkene Sv.
|
|
|
1205
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: På gjengrodde stier fortsetter.....
|
på: mars 25, 2008, 12:15:54 pm
|
jeg har ikke vært å sett på den sjøl, det var en kompis som var der og handlet en bil som tok bildene og han sa at den stod utenfor allfarvei..
Sune, André og jeg så på den (Garnes/Arna-panelen) en mørk og snøtung kveld. Den står nederst på et jorde. Er nok ikke noe å restaurere på! Men noen få deler er sikkert brukbare.
|
|
|
1206
|
Forum / Type 2 / Sv: "Original" type 2
|
på: mars 18, 2008, 12:00:05 pm
|
...og nå er den på originalhjul igjen, nice! (dette er jo tross alt en originaltråd hehe)
|
|
|
1209
|
Forum / Type 2 / Sv: Kapsler til original felger
|
på: mars 01, 2008, 13:41:03 pm
|
Som jeg skrev, vanlige kapsler til fem bolt boble (før 67) passer på felgene dine uten jobb. Tror det må bli '65 og tidligere. '66 og '67 boble har flate kapsler med annen innfesting.
|
|
|
1210
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: OFF piste.. men ON topic!
|
på: februar 22, 2008, 16:39:29 pm
|
Var jo innertier den panel i programmet, noen her sin - "kokken"? BTW & way OT: Pia Tjelta med koffertsamlingen... har hun vokst opp i " Tjelta-splitten", mon tro? Øker vel i såfall bare affeksjonsverdien etter kveldens episode! Mer Tjelta!!!
|
|
|
1213
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Miller Tungsten Iodine fjernlys
|
på: februar 22, 2008, 12:08:11 pm
|
Jeg har ett ekstralys, men vil gjerne ha to, derfor:
Ønsker å kjøpe et "Miller Tungsten Iodine" fjernlys. Helforniklet med forniklet "pupp" i midten (Bilde kommer!)
Det skal monteres på en 65 11w-buss når den er ferdig restaurert.
Har du et slikt liggende, eller du vet om en annen som vet hvem som har...?
Ta kontakt på epost eller sms til 916 97 108
mvwh Svein
|
|
|
1215
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Din type-3/ type-4
|
på: februar 20, 2008, 13:05:39 pm
|
Sånn skjer min ut....
Nydelig bil, original! Sikler veldig på ekstralysa dine... Jeg har ett, men trenger to, jeg syns det var veldig likt det jeg har, jeg har et "Miller Tungsten Iodine" fjernlys. Regner med at du ikke vil selge de du har på bilen, men kanskje du har eller vet om et ekstra...? Skal monteres på en 65 11w-buss når den er ferdig restaurert eller noen andre som vet om en annen som vet hvem som har...?
|
|
|
1217
|
Forum / Type 2 / Sv: Din type 2
|
på: februar 19, 2008, 19:45:21 pm
|
Hei tom ivar! Har du et litt større bilde av 15w'en din? Har veldig lyst til å se de andre splittene dine også
|
|
|
1219
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: vurd. ny bruksbil passat
|
på: februar 18, 2008, 12:48:24 pm
|
Jeg har kjørt ca 40 tkm på biodiesel, ingen negative erfaringer (bortsett fra at enkelte kompiser mobber meg litt for at det lukter pommes frites bak bilen...). Biodieselen skal holde ned til -30 grader på vinterstid. Møller har jeg sluttet å høre på for lenge siden, dessuten står det i instruksjonsboka at denne bilen er godkjent av VW for å bruke biodiesel (etter en spesiell DIN-norm, husker ikke tallet). Problemet her i Bergen er at det har vært litt vanskelig tilgang på biodieselen i perioder, men nå har det kommet noe mer permanent på Lønningen ved Flesland. (sjekk http://bvenergi.no/ )
|
|
|
1220
|
Forum / Type 2 / Sv: Din type 2
|
på: februar 18, 2008, 12:36:03 pm
|
Her er bilde av mitt prosjekt. Det er en '65 9-seters Mikrobuss som har fått navnet "Bløygen". Originalfarger er sealing wax red og beige grey, den skal få denne fargekombinasjonen tilbake. Er under restaurering, bildet er tatt før resto'en er påbegynt...
|
|
|
1221
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: vurd. ny bruksbil passat
|
på: februar 18, 2008, 12:29:41 pm
|
Hei Jeg kjører en 2001 Passat 130 hk TDI stv., nå gått 115 tkm. Motoren er råsterk med 310 Nm, drar helt fra bånn, og bilen trekker stor tilhengervekt. Den går som en kule, og har masse plass, vanvittig god å kjøre og ingen problemer utover byttet radiator og luftmassemåler ved ca 100tkm. Husk at Passat stv. har vesentlig større plass enn Audi A4 stv. (har hatt begge deler). Jeg kjører også på 100% biodiesel, denne er jo 1-3 kroner billigere på literen enn vanlig diesel. Forbruket ligger på under 0,6 ltr/mil med blanda råkjøring. Ville anbefale deg å kjøpe 2001-modell eller nyere Passat TDI. 1.6-literen (bensin) hadde jeg på Audi A4-stv min, den er ganske mye mindre sprek enn 130 TDI'en for å si det sånn Ta deg en prøvetur så finner du fort ut av det. Løp og kjøp, og lykke til!
|
|
|
1222
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Two Toned Paint
|
på: februar 11, 2008, 00:44:15 am
|
Moderert tråden pga for mange personlige meninger!
Mvh BB
Ehhh?? Er det ikke tillatt med personlige meninger her...?
|
|
|
1223
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Two Toned Paint
|
på: februar 10, 2008, 19:15:28 pm
|
Hvorfor ikke prøve en vw-klassiker? Sealing Wax Red og Beige grey er en kanonkombinasjon på splittbuss i alle fall! (så kan du jo sjøl velge hva som skal være hvor ) Viser bilde av T2Man sin strøkne Samba (riktignok i regnvær) for å gi deg et inntrykk:
|
|
|
1225
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: stor motor og kontroll
|
på: februar 07, 2008, 10:17:45 am
|
DIN betyr Deutsche Industrie Normal SAE kommer etter Society of Automotive Engineers (USA) (Se Transportøkonomisk institutts nettsider ( http://www.toi.no/) for andre motor- og kjøretøyrelaterte definisjoner og forkortelser) 1 hk DIN tilsvarer 736 Watt 1 hk SAE = 0,92 hk DIN 1 kW SAE = 1,25 hk DIN 1 kW DIN = 1,36 hk DIN
|
|
|
1227
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: stor motor og kontroll
|
på: februar 06, 2008, 16:14:05 pm
|
PS betyr PferdStärke, som direkte oversatt blir hestekrefter på norsk, altså en måleenhet for effekt (ikke kraft). Helt analogt med "norske" hestekrefter, så altså 1 HK = 1 PS.
1 kW (kiloWatt) er forøvrig lik 1,36 HK eller PS.
|
|
|
|