Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 42
|
38
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sentermutter foran - Hva passer?
|
på: juni 18, 2019, 14:22:48 pm
|
På min 1952 boble, så er det (selvsagt) to muttere med et mellomliggende låseblikk) for å feste trommelen til spindelen foran. Disse er links på venstre side, normalgjenget på høyre side.
Jeg vil gjerne ha et bedre opplegg, helst slik som er på 1966 og nyere boble, med en sentermutter med unbrako-skrue (se bilde)
[attachment=1]
Passer denne mht. gjenger og gjengestigning på en 1952 spindel?
|
|
|
45
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Sikkerhetsbelter i veteranbil - hva gjør DU?
|
på: mars 07, 2019, 10:35:27 am
|
Jeg drar opp denne tråden igjen.
Jeg har absolutt ikke lyst til å kjøre uten belter i min '52 ragtop. Det spiller ingen rolle for meg om "verdien på bilen forringes", eller liknende typer argumenter mot å "bore i karosseri eller bunnplate", er man skada for livet eller dau, så er det samma f... med verdien på bilen!
Er det noen som har beskrivelse (og gjerne bilder) av innsveiste muttere i B-stolpen? Jeg ser for meg at det blir problematisk å lage et midtre festepunkt i tunnelen, så jeg tenker hull i bunnplata, og en solid firkantet stålplate med påsveist mutter, under bilen. Det samme ved foten av B-stolpen. Men altså; øverst på B-stolpen tenker jeg er litt vanskelig, må jo unngå konflikt med pilene også.
Noen ideer? Innspill mottas med takk!
|
|
|
47
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Stoff-soltak - Deler og tegninger/beskrivelser
|
på: mars 05, 2019, 10:05:11 am
|
Hei Jeg har en 1952 boble med soltak. Dette er ikke originalt for bilen, men det legger jeg ikke vekt på, soltak er kult likevel. Etter hva jeg har hørt fra forrige eier, så er det sveist inn fra en 1957- eller 1958-modell. Jeg har altså det man kaller for et "to-folder", men det riktige skulle sikkert vært et "tre-folder" soltak. Jeg skulle gjerne hatt noen tegninger som viser hvordan de ulike delene til soltaket skal monteres, og gjerne også "sprengskisser" for hvilke deler som trengs til komplett soltak med alle skinner osv. Noen som har en (eller flere...) link(er) til noe sånt..? På forhånd takk! PS: Legger ved et bilde av bilen også : [attachment=1]
|
|
|
58
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekkasje mellom oljefilter og -holder
|
på: november 05, 2018, 13:45:01 pm
|
Takk for tips. Problemet har oppstått.to ganger, begge gangene på kald motor. Normalt har jeg ca. 5 bar oljetrykk på kald motor, kanskje opp mot 6 ved gasspådrag, så det er vel ikke ekstremt høyt...? Jeg bruker Gulf Racing 10W-60. Jeg er usikker på hvilken oljepumpe jeg har, og hvilke fjærer jeg har på reguleringsventilen, men Jørn T. vet dette. Jeg skjønte ikke helt hva du mente med sandwichplate, Roy? Jeg sjekker om anleggsflate er plan, og hvis den er det, så kanskje jeg går for CSP-holderen.
|
|
|
59
|
Forum / Problemløseren / Oljelekkasje mellom oljefilter og -holder
|
på: november 04, 2018, 17:01:35 pm
|
Hei Jeg kjører en 2,1 ltr oxyboxer med eksternt oljefilter. Jeg er usikker på hvilket fabrikat holderen til filteret er (trolig noe empi tjafs), men jeg bruker et Mann OC 102 filter. Så det er standard gjenger på dette. Jeg tighter filteret for hånd, og jeg har ikke hatt dette problemet før, men to ganger nå har tetningsringen på filteret vrengt seg ut, med et mega oljesøl som resultat. Har noen et tips for å unngå dette? Lager f.eks. CSP en ekstern oljefilterholder? (Jeg antar at dette vil ha bedre kvalitet) Hva bruker folket (type oljefilter og -holder)?
|
|
|
|