5611
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Tilbakemeldinger på forumet?
|
på: november 21, 2007, 22:16:59 pm
|
Kjempeforum! her blir jeg.
Kun et ønske, har plagd noen her inne med ideen allerede, men hva om man på deler/biler selges la inn tekten SOLGT når noe var solgt, så slapp man "kaste" bort verdifull mekketid på å surfe på deler som allerede er solgt?
.LP
Om noe faktisk er solgt hadde det vært fint om selgeren fjernet annonsen ved å trykke på "slette" knappen.
|
|
|
5612
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Senke "innvendig"
|
på: november 21, 2007, 19:12:07 pm
|
Senkingen gjøres ved å vri trosjons staven. Driv akselen på en svingaksel bil avgjør derimot hvor mye camber det blir siden den er leddet bare helt innerst ved kassa.
|
|
|
5614
|
Forum / Rat-look / Sv: Rat-Look bildetråd
|
på: november 21, 2007, 14:15:02 pm
|
Han siste karen her er nok ganske unik på flere måter. Ikke bare har han fått amputert ut ca 20 cm fra mitt på leggen, men han eier en av veldig få "county buggys" med seksjonert og oppflyttet motor. Seriøst slappe PS skills...
|
|
|
5616
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 21, 2007, 10:03:29 am
|
Har du lyst til å forklare hva runding av svingen opp til ojepumpa går ut på? Bruke gjerne et av bildene i tråden til å forklare!
Den svingen jeg snakker om er der hvor kanalen fra oljepumpa møter kanalen fra "pick up tube'n" Den svingen kan avrundes litt, og hvis det sitter en slål "sleve" i kanalen opp til pumpa kan også den fjernes, for å holde mest mulig jevn størrelse på denne olje kanalen. Jeg brukte fresen for å pusse "sleven" tynn og trakk den ut med en tang.
|
|
|
5620
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 20, 2007, 10:14:26 am
|
Kansje du vil runde svingen opp til oljepumpa mens du er i gang. Mens blokka er grisete liksom. Match porting av oljepumpa mot blokk er også greit å gjøre nå. Dægern for et bra tips det var med den superfila... Og sånn flaks at du hadde en sånn Trond... hvem anbefalte deg den??
|
|
|
5622
|
Forum / Originalprat / Sv: Nå som vi flytter inn...
|
på: november 20, 2007, 09:42:12 am
|
- Ghia og "annet" (herunder både Puma, hjemmebygg, Porsche og coachbuilts)
Den der er jeg litt betenkt over siden hele poenget med denne gruppa er å holde originalpraten for seg selv. Det er allerede oppretta egen gruppe for porschelooks og ombygd under "smak og behag" Det dekker vel? Foreløpig forbeholdt jeg den da for ghia prat Jeg mente "Porsche" as in 356-relaterte ting....og hjemmebygg som gamle hjemmelagde sportsbiler...og Puma som i Brazil-produksjon....alt som er gammelt og originalt. Naar man skal diskutere Hebmullere i Norge...restaurering av Rometsch...og slikt....da er det i denne kategorien under originalrommet man opererer... A valid point
|
|
|
5624
|
Min klubb / Screwdrivers / Sv: yeaa
|
på: november 19, 2007, 14:21:11 pm
|
# 5 bør passe på å jobbe når han først er innom jobben sin en skjelden gang... # 2 kan photoshoppe litt selv.... og hva skejer med #4 og #1 er de gått i dekkning?
#5
|
|
|
5627
|
Min klubb / Screwdrivers / Sv: yeaa
|
på: november 19, 2007, 12:17:47 pm
|
Jeg er missunelig på den der #3, den kommer til å bli fet med noen andre hjul! Hvor langt har den kommet nå? Er den på plass til Hjulebordet?
#5
|
|
|
5628
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: DKL
|
på: november 19, 2007, 11:24:00 am
|
LandsDELSgjennomsnittet.. Og med det tenkte jeg altså sørvestlandet. Og dermed ligger lista betydelig lavere Landsgjennomsnittet ja... et meget greit mål! Og sikkert gjennoførbart også Ups, forleste meg jeg... men etter hva jeg har sett/fått med meg så tror jeg vi kan vente oss ting OVER landsgjennomsnittet... LETT! Stå på
|
|
|
5629
|
Forum / Problemløseren / Sv: Wide five til 5x112?
|
på: november 19, 2007, 11:15:26 am
|
Der har du nok en utfordring. Siden leddbolt forstillingene (offisiell VWNorge terminologi?) har en fembolt trommel med stor kon i mitten lar de seg ikke bore for mindre boltsirkel. Så den muligheten du har da er adapter, eller CB senkespindler http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=486 som gir deg muligheten til skiver. Kan ikke se at du har noen annen mulighet enn å gå omveien om skiver. Med mindre du setter på bærekuleforstilling forstilling, for da kan du montere 1966-> tromlene som ER flate i senter (visse av de), og da kan du borre. Ikke lett den der
|
|
|
5632
|
Forum / Cal-look / Sv: En feit bildetråd...
|
på: november 19, 2007, 09:25:58 am
|
Du tar fantastisk fine bilder Anders! Ikke rart prosjekt tråden din er så fin! Hvor blir det av den forresten?
|
|
|
5634
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Berger`s Oval
|
på: november 19, 2007, 09:15:48 am
|
Dette høres ut som et drømmeprosjekt da. Med en så klassisk bil i sikte bare VET jeg at den blir FET. Er det "oval" forskjermer på den eller?
|
|
|
5635
|
Min klubb / Klubbsnakk / Sv: HUMBUG 2007
|
på: november 19, 2007, 00:20:18 am
|
Det kommer til å bli super trivelig, tenker du bør låne mic'n på SCC scenen neste år og informere om hva som skjer helgen etter
|
|
|
5636
|
Min klubb / Klubbsnakk / Sv: HUMBUG 2007
|
på: november 19, 2007, 00:05:57 am
|
Trøster meg med at jeg har GOD tid når HumBug går av stabelen neste år.... skammer meg for i år..
|
|
|
5637
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Her blir det fint å være !
|
på: november 18, 2007, 20:55:15 pm
|
"Screwdrivers" er en norsk VW-klubb, og jeg forsto det slik at man skulle åpne for at klubber fikk sin egen kategori her inne på vwnorge. Ergo foreslår jeg Screwdrivers sine sider - kan jo være nyttig for publisering av diverse.
Jeg tok dette om med nummer 3, og han ville ikke at folk skulle se aktivitet nivået.... men du er jo høyere på rangstigen så du bestemer! #5
|
|
|
|