mai 01, 2024, 18:38:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 189
91  Forum / Snikk-snakk / Sv: Porsche museum på: november 02, 2015, 10:18:29 am
Kult!
92  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skivebremse valg - Kerscher eller CSP? på: oktober 30, 2015, 15:08:55 pm
Husk også at bilen ikke godkjennes for 160 hk med mindre den har de bremsene OG den effekten.
Har du bare 120 hk i motoren så er det det som kommer i papirene, selv om bremsene er ok for 160 hk.
93  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Old school motorbygging på: oktober 28, 2015, 15:39:20 pm
Tommel opp! Det begynner å bli bra Burt faktor her nå... Gliser
94  Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC2016?? på: oktober 27, 2015, 09:35:37 am
Det øverste er Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen og det nedre er amerikaneren Mike Lavallee, som er mest kjent for å lakkere realistiske flammer. TrueFire.
Solvik-Olsen virket genuint interessert og ba oss komme med innspill i forhold til det å drive bilhobby i Norge.
95  Forum / Hva skjer? / Sv: JPM DynoDay 2015, 20 års jubileum! på: oktober 17, 2015, 17:25:35 pm
Det er helt korrekt.

Du du ta de med?

Mvh
Stian Reggestad

92612793

Har fått baklys, tar de med
96  Forum / Hva skjer? / Sv: JPM DynoDay 2015, 20 års jubileum! på: oktober 16, 2015, 09:39:10 am
Ja, fra Thomas Persson eller?
97  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Etterlysning, bilder av min Fastback på: oktober 14, 2015, 08:18:20 am
Tor er nok ikke på Forumet, men Tønsberg gjengen kjenner han. Karl Fredrik på Unneberg bil kan være et bra sted å begynne.
98  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Endringer i hjuloppheng og styring 1303s 74-75 på: oktober 13, 2015, 11:15:48 am
Ja, det ble dypere utsparing i rammehodet fra August 74 for å gi klaring til tannstangen, slik som Volkswagen har plassert den. Jeg vet at andre har plassert den litt anderledes å fått den inn uten å endre bunnplaten.  Her kan du se forskjellen og hvordan man får de inn på samme plass som VW: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,62759.0.html
99  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 69 Custom karosseri på: oktober 13, 2015, 10:50:43 am
Hva skal du ha for det da?
100  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Endringer i hjuloppheng og styring 1303s 74-75 på: oktober 13, 2015, 10:43:00 am
To-bolts golf bein kom i august 73. Og tannstangen kom i august 74.
101  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva slags utveksling og ombygging til IRS i splittbuss på: oktober 12, 2015, 08:13:10 am
Jeg var hos Kimm utenfor Sydney i 99 og alt da sto de å sveiset opp disse kittene. Det er egentlig early bay deler som blir sveiset om slik at de passer i dimensjoner til en splitt buss.
Lurer på om det ikke var lengden på irsarmen som ble endret mest. De er godkjennbare i Australia, men det betyr vel ingenting her på berget:-/
102  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva slags utveksling og ombygging til IRS i splittbuss på: oktober 10, 2015, 19:53:43 pm
Settet Pål skal selge er det som gir minst inngrep i bilens struktur/verdi. Det er bolt on og gir deg buss bremser på kuppet. Boble IRS er litt spinklere greier. Alle disse setene bruker fjærplater
103  Forum / Snikk-snakk / Sv: Rosenbauer brannpumpe - deler på: oktober 07, 2015, 14:21:37 pm
Hei, her får du tak i deler til magneten din, har fått overhalt magnet der selv.
http://donzig.com/vertex.html
104  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: oktober 06, 2015, 11:53:03 am
Bra den blir litt dekt til...   det ble litt Déjà vu dette her  Blunker Gliser
105  Forum / Problemløseren / Sv: Deling av motorblokk... på: oktober 02, 2015, 09:15:24 am
Om du tar av dynamotårnet vil du ha mye bedre adgang til rommet dette ligger i.
Slik det er nå så har du en fungerende motor med et lite problem, når du åpner den har du en haug med utslitte deler.
106  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Mulig vi har et Petri ratt liggende... på: oktober 01, 2015, 08:12:18 am
Dette rattet er ikke til verken Porsche eller VW. Petri laget ratt til alle som ville ha.
107  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: september 30, 2015, 08:28:38 am
Jeg ber alltid om dataark, der pleier det å være lettfattelig informasjon som hjelper en glad amatør.
108  Forum / Hva skjer? / Sv: Zita 2015, første torsdag hver måned! Luftkjølt VW, burgere og softis! på: september 30, 2015, 08:24:38 am
Kommer
109  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fjerne rust fra bensintank på: september 22, 2015, 12:39:42 pm
Når du er fornøyd med resultatet så bør du kjøpe tanksealer fra Eastwood, da får ikke rusten tak på nytt.
Tror Gasolin har dette på hylla.
110  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kanskje en 90talls klassiker gjenoppstår..... på: september 21, 2015, 09:15:24 am
Det er ikke lokk, det er en sveiseforsterkning av rammehodet. Jeg åpnet opp hullet der du trekker ut giroverføringen når jeg gjorde det.
111  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Berger`s raser bil, "Rabalder" på: september 18, 2015, 12:29:26 pm
I tørrtråkkings situasjoner skal vel masteren etterfylles av reservaret?
112  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan oppfører bensinen seg inni tanken ved kraftig akselerasjon? på: september 18, 2015, 08:54:46 am
Unngå hele problemet, se filmen:
https://www.holley.com/products/fuel_systems/hydramat/parts/12-924
113  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan oppfører bensinen seg inni tanken ved kraftig akselerasjon? på: september 17, 2015, 17:53:51 pm
Du kan simulere kraftig akselerasjon ved å løfte opp tanken i forkant, 45grader er 1g akselerasjon. Da ser du fort at å flytte utsuget rett ned med kopp ikke bedre situasjonen stort. Hvis nivået er for lavt til at orginaltuten ligger i luft, så gjør en nedflytet pickup det også, selv om den da har en halv kopp med bensin å dra inn først.
114  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: COLLECTOR 4 - 1 i rustfritt på: september 17, 2015, 08:04:21 am
Burns lager fine collectorer, om enn noe dyrt kanskje.
http://www.burnsstainless.com/
115  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny "racingklasse"? VolksKart. Idemyldring! :-) på: september 16, 2015, 15:03:02 pm
Hvis ting rekker å bli som NDRG ønsker seg på Gardermoen så vil vi ha rikelig med plass også inne på området til å sette opp en bane for dette initiativet. PS: Jeg håper og tror at vi også skal få flytte slalomen inn på selve området.
Stå på Geir!
116  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Cosmic på: september 16, 2015, 09:31:19 am
Har et sett med Enkei "slotmags" som kan selges.
117  Forum / Snikk-snakk / Sv: Støtdempere på: september 14, 2015, 09:31:13 am
Spennende at du gikk for denne løsningen, håper du gir tilbakemelding på hvordan de fungerer.
Jeg har i ettertid snakket med fler som lakker opp gamle originaldempere for den rette komforten.  Blunker
118  Forum / Snikk-snakk / Sv: Støtdempere på: september 11, 2015, 21:18:34 pm
Markedet for å lage slappe dempere til originalbiler har nok forsvunnet for lenge siden. Det er ikke mange biler som skal ha så slappe dempere som en boble foran, så alle andre dempere som passer blir litt oppgradering i hardhet. Det sies at wolfsburgwest får produsert dempere for å kunne tilby noe som blir helt rett, de hadde nok ikke gjort det om det var slik at det som var på markedet var helt innerrtier. Spennende emne, håper forhandlerne våre kan overraske positivt på dette feltet.
119  Forum / Snikk-snakk / Sv: Støtdempere på: september 11, 2015, 00:09:56 am
Kjøp dempere som er laget for bilen, ofte får man bare en demper som har rette lengden men som er alt for stiv.
120  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Frontfanger splittbuss. på: september 10, 2015, 13:58:33 pm
Bud under 600?  Glad
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 189
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!