Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 6
|
3
|
Bruktbørsen / Biler selges / 1968 VW Notchback prosjekt solgt
|
på: oktober 21, 2019, 21:05:37 pm
|
Da jeg ser jeg ikke klarer å kombinere studier med å restaurere bil så må drømmeprosjektet desverre selges. Bilen er en 1968 Vw type 3 Notchback. Bilen er et kjempegodt utgangspunkt da disse har veldig god forstilling og dette er første året med IRS bakstilling. Bilen har glassfiber forskjermer. Her må det påberegnes en del arbeid. noen bulker i taket, rust i gulv, rust i skjermer og bilen mangler stort sett alt av deler med unntak av ratt, rattstamme, oppheng foran og bak og vinduer. Med andre ord så må den hentes på biltralle. Men nå er det jo tross alt prosjektsesongen i gang følger med takutkapp, nye kanaler og alt av paneler samt glass er på plass. har også viskermekanismen og litt ymse som ny pakning til gulv/karosseri. Jeg vil helst se til at denne ikke blir spiker, da disse er relativt sjeldene her til lands. ang pris så er det bare å komme med et bud.
|
|
|
5
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: as41 blokk i god stand
|
på: oktober 23, 2017, 21:19:39 pm
|
Kva er prisleie for ei slik blokk om dagen? Trur gjerne eg har ei i god stand liggande, som skal vekk, så snart eg har fått gravd meg ned i den haugen......
har ikke sett noen til salgs på ei stund så har ikke peiling. send meg en PM hvis du finner ei i haugen du vil kvitte deg med
|
|
|
8
|
Bruktbørsen / Deler selges / deler til 2276 selges
|
på: juni 22, 2017, 21:31:31 pm
|
heisann, selger unna delene jeg kjøpte inn til et 2276 prosjekt som har blitt liggende på grunn av studier. delene er helt nye og ubrukte med unntak av toppene, kun testmontert i åpen blokk.
CB smidd 82mm 4340 veiv, vw journaler 2300,- ferdig balansert solgt AA 94mm slipped skirt stempler og sylindere, slenger med spiral lock da 2 av låseringene mangler 1700,-
manton cromoly dual taper støtstenger 1000,- solgt engle fk8 kam 600,-
CB 044 topper 43mm og 37,5mm ventiler, doble ventilfjærer, lett portet. trenger muligens en ny styring. 4000,- solgt
bilder kommer.
|
|
|
10
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: forsterkning av orginal blokk
|
på: juni 21, 2017, 13:33:22 pm
|
heisann. hva alternativer har man egentlig hvis man skal forsterke orginal as41 blokk. planen min er å få satt inn styrehylser til rammeboltene, og gjennomgående bolter, samt å sveise opp bak sylinder nr3. er det hensiktsmessig å gå for 6 sylinderbolter?
Kjell
Hvorfor ønsker du å gjøre noe slikt? -BB- jeg skal bygge en 1776 så jeg trenger ikke blokk som har plass til større veiv, og orginalblokka veier rundt halvparten av ei autolinea blokk. men jeg tenker at hvis jeg plutselig får lyst å montere turbo så hadde det vært greit å ha tillit til at blokka holdt. Man kan lade opptil 3 bar på en original blokk. Over det så begynner toppene å flytte på seg. Det er overhodet ingen grunn til å forsterke en original blokk før man har ambisjoner om å nå 500+ hk. Jeg hadde bygget en 1835ccm motor basert på en bra 69mm veiv, AA thick wall sylindre med 92/94mm, Mahle 92mm stempler og CB Mini Wedgeport topper. Jeg hadde brukt 10mm originale pinnebolter evnt RaceWare 8mm og noen kvalitetsråder. Deretter hadde jeg kjørt på med ladetrykk til jeg var fornøyd. 450hk på 2 bar burde være fullt mulig med en slik kombinasjon av deler. Mvh BB men hvor holdbart blir et slikt oppsett til gatebruk og bøllekjøring? har ingen ambisjoner om så mye hk, tenker mer i 200hk området. planen er å gå for ei 69mm dpr motvektsveiv, muligens knife edge, jeg har helt nye CB h-beam råder som jeg vil bruke. 90.5mm AA sylindere. men, som en digresjon uten å trå noen på tærne. hvorfor velger så mange å gå for nye dyre blokker hvis den orginale holder til så mye ladetrykk?
|
|
|
11
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: forsterkning av orginal blokk
|
på: juni 21, 2017, 11:22:45 am
|
Spennende løsning, men blir den sterkere (og billigere) enn en ettermarked alu blokk av god kvalitet ? Her kommer det nok en del svar :-)
jeg aner ikke hva maskineringsarbeidet vil koste, magnesiumstilsett koster en del. jeg ser for meg at det totalt sett vil koste rundt det samme som en autolinea blokk, tåle mindre men også veie ca halvparten men det er jo flere som kjører mye hk gjennom orginalblokk, men har ikke peiling hva folk gjør med blokkene for å få dem til å holde.
|
|
|
12
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: forsterkning av orginal blokk
|
på: juni 21, 2017, 10:18:29 am
|
heisann. hva alternativer har man egentlig hvis man skal forsterke orginal as41 blokk. planen min er å få satt inn styrehylser til rammeboltene, og gjennomgående bolter, samt å sveise opp bak sylinder nr3. er det hensiktsmessig å gå for 6 sylinderbolter?
Kjell
Hvorfor ønsker du å gjøre noe slikt? -BB- jeg skal bygge en 1776 så jeg trenger ikke blokk som har plass til større veiv, og orginalblokka veier rundt halvparten av ei autolinea blokk. men jeg tenker at hvis jeg plutselig får lyst å montere turbo så hadde det vært greit å ha tillit til at blokka holdt.
|
|
|
13
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / forsterkning av orginal blokk
|
på: juni 20, 2017, 23:40:38 pm
|
heisann. hva alternativer har man egentlig hvis man skal forsterke orginal as41 blokk. planen min er å få satt inn styrehylser til rammeboltene, og gjennomgående bolter, samt å sveise opp bak sylinder nr3. er det hensiktsmessig å gå for 6 sylinderbolter?
Kjell
|
|
|
14
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: custom a-arm forstilling
|
på: mars 03, 2017, 21:57:06 pm
|
see på mendola sine da
ja har lurt litt på deres design, men siden dette skal på type 3 så blir rammehodet kappet vekk og jeg kommer nok bare til å bygge forstillinga rett i buret. men spørsmålet er nok litt dårlig formulert, jeg lurer egentlig på hvordan jeg bør gå frem med tanke på bumpsteer, ackerman og hvor lange a-armene bør være. Kanskje lettere å bygge med mc person fjærbein, litt færre deler å lage, samt utvalget i fjærbein/bremser er nesten uendelig, både brukt og nytt :-)
ja helt sant, men litt av baktanken var å lære litt mer om forstillingsgeometri og design.
|
|
|
15
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / custom a-arm forstilling
|
på: februar 23, 2017, 21:23:47 pm
|
heisann, driver å planlegger litt hvordan jeg vil ha opphenget i min 68 notchback, det blir egenprodusert a-arm system og lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg kan gå frem og hvilke spindler etc jeg bør bruke? Ideen nå er sene boble balljoint skivebrems spindler, og heim-ledd inne. det hele skal festes i buret på en eller annen måte. har aldri gjort noe lignende før og vet veldig lite/ingenting om hva jeg må ta hensyn til med tank på opphengsgeometri, rørtype og dimensjon etc. det skal bur i bilen og den skal kun kjøres på bane
|
|
|
20
|
Bruktbørsen / Deler selges / Dellorto Drla 45 selges (solgt)
|
på: august 29, 2016, 08:45:29 am
|
selger mine dellorto drla 45, kjøpt for 2 år siden og aldri montert eller brukt av meg. følger med stag, luftfilter og innsug til T1. tror det skal være helt komplett. kan ta flere bilder hvis det ønskes. selges for 5000.
|
|
|
26
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: vatring av karosseri
|
på: mars 07, 2016, 08:18:02 am
|
du vatrer vel i lengderetning på tunellen mellom brekk og gir, for så å vatre på tvers på rammehodet foran, kontrollerer deretter på gaflene bak, da vil du se evt vridning
da prøver vi det. takk for tips
|
|
|
27
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: vatring av karosseri
|
på: mars 06, 2016, 11:39:11 am
|
VW setter sin lit til at dørstokken er der man bør måle.
men hvis karosseriet er tatt av flyndra? når jeg vatrer av på tunellen der shifteren hører til så blir rammegaflene samt bakre ende av tunellen skjeiv. risikerer jeg å ha rammeskjeiv bil? har aldri vært kollidert
|
|
|
29
|
Forum / Problemløseren / hjelp til retting av tak?
|
på: februar 17, 2016, 19:52:25 pm
|
hei, noen som har noen tips til hvordan jeg skal få bulkene ut av taket? vet ikke hvor synlig det er på bildet, men er masse små bulker og noen store. kommer ikke til på baksia overalt
|
|
|
30
|
Forum / Type 3 og 4 / type 3 glassfiberskjermer
|
på: januar 05, 2016, 19:41:25 pm
|
heisann. var dårlig med respons på "deler selges" så prøver her før det ryker. Har ett sett forskjermer i glassfiber til min 68 notchback som jeg ikke vil bruke og hadde håpt noen ville byttet dem i noen i stål? er litt slitte og trenger litt plastring spesielt med flensen. har også litt andre deler til type 3 liggende som går på skroten hvis ingen vil ha dem.
har blandt annet glass og trekantvindu til passasjersida, og vindussveiv. fekk og med det som skulle vær frem og bakvindu til notchen men mistenker det er til type 4 (?) var for store til å passe i ramma. har også en bakfanger som er litt flassete. har også to kasser med mindre deler som styresnekke, en bremsekaliper, en spindel eller to og annet diverse. send en PM hvis noen vil ha noe. ryker i bosset i løpet av en uke eller to hvis ingen melder interesse.
ligger på stokka i stavanger.
|
|
|
|