april 29, 2024, 17:14:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Orginalfelger til splittbuss ønskes kjøpt på: april 21, 2015, 06:48:58 am
Ønsker å kjøpe en eller flere orginalfelger til splittbuss 4,5x15
2  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Frontruter til splittbuss selges på: november 30, 2014, 17:46:18 pm
400,-
3  Forum / Problemløseren / Sv: porsche brannpumpe,tilpasses bil?? på: desember 11, 2009, 21:12:58 pm

Jeg legger meg flat..
Dette delenr. er det samme som som jeg har på min pumpemotor.
Jeg gir meg dog ikke på at disse dynamoene er kortere enn vw dynamoer, men det har jo ingen betydning.
Beklager forvirringen
4  Forum / Problemløseren / Sv: porsche brannpumpe,tilpasses bil?? på: desember 09, 2009, 12:24:07 pm
12v dynamo med liten diameter fantes på noen modeller boble (var det 67 mod med automat?) og det var standard på Porsche 912. Slike dukker opp for salg av og til. Jeg kjøpte en overhalt en fra en dynamo spesialist i usa via ebay. Følg med der.

Som jeg tidligere har skrevet passer ikke disse på industimotorene. Lengden (avstanden mellom viftehus og reimhjul) er ikke lik

Det tror jeg ikke noe på...

Jeg har selv bygget om en 356-motor til 12v på denne måten og jeg nekter å tro at industrimotorene har annen plassering på oljekjøler/viftehus og/eller veivaksel/reimhjul....enn bilmotoren. Da har du gjort noe annet feil...knotet med reimhjul eller tulle-vifter eller ett eller annet.

En EBay-kjøpt, original 12v Porsche 912-dynamo er bolt on på en industri-356-motor - det er jeg sikker på.

Splitman; Jeg er klar over at du er en av dem som kan mest om gammel VW og Porsche i Norge.
Men å overbevise meg om at disse dynamoene er like lange det kommer du aldri til å klare.

Bildet viser en øverst en dynamo fra en 1680 Porsche industimotor, nederst en vw dynamo
5  Forum / Problemløseren / Sv: porsche brannpumpe,tilpasses bil?? på: desember 09, 2009, 10:02:02 am
12v dynamo med liten diameter fantes på noen modeller boble (var det 67 mod med automat?) og det var standard på Porsche 912. Slike dukker opp for salg av og til. Jeg kjøpte en overhalt en fra en dynamo spesialist i usa via ebay. Følg med der.

Som jeg tidligere har skrevet passer ikke disse på industimotorene. Lengden (avstanden mellom viftehus og reimhjul) er ikke lik
6  Forum / Problemløseren / Sv: porsche brannpumpe,tilpasses bil?? på: desember 07, 2009, 14:13:10 pm
- Svinghjul trenger ikke byttes. Passer med 6v vw starter. Clutchlamel må byttes(standard vw passer)
- Fordeler bør byttes (standard vw passer)
- Eksos trenger ikke byttes. Må bare sveise på et enderør
- Forgasser bør byttes (standard vw passer på innsuget med litt filing og tilpassing)
- Kjøleblekk må tilpasses.

Hvis du skal bruke 12 volt, er dynamoen et problem. Her passer ikke 12v dynamo hverken fra vw eller 356.
12v dynamo til disse pumpemotorene finnes, men er vansklig å få tak i.
7  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Late bay 2/3 midtsete på: november 19, 2009, 15:42:33 pm
200,-
8  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bryter til Eberspächer BA-6 ønskes kjøpt på: oktober 14, 2009, 14:08:14 pm
Ønsker å kjøpe bryter til bensinvarmeren på min 77 bay.
Delenummer på bryteren er 411 963 107 C
Bryter fra boble passer ikke...

HAR KJØPT Glad
9  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Solex 34 pict3 ØK på: oktober 03, 2009, 07:38:21 am
KJØPT Gliser
10  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: Bay dobbeltcabiner ønskes kjøpt på: august 29, 2009, 09:36:29 am
Ja, jeg følger med på finn og autodb Glad
11  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Bay dobbeltcabiner ønskes kjøpt på: august 29, 2009, 09:27:19 am
Da har jeg kjøpt bil Glad
Takk for alle henvendelser Glad
12  Forum / Snikk-snakk / Sv: Porschemotorer til salgs fra forsvaret på: mai 05, 2009, 09:48:29 am
Ja, max turtall på disse motorene er 3600.
Bunndraget er veldig bra, og jeg synes motoren fungerer fint til vanlig kjøring. Den går helt klart bedre enn en orginal 1600 VW motor.
13  Forum / Snikk-snakk / Sv: Porschemotorer til salgs fra forsvaret på: mai 04, 2009, 11:05:50 am
Tør nesten garantere at dette er 1680 motorer, og det er ikke bare å sette dem inn i en boble som mange tror.

Kan jo nevne noe som må ordnes for å montere dette i en boble.

- Porsche 912 svinghjul og clutch
- Fordeler (Kan kjøre med magnettenningen)
- Eksosanlegg og varmepotter
- Forgassere
- Ombygging av kjøleblekk
- oljefilter + slanger
(Eventuellt 12V dynamo dersom man ikke har 6V anlegg i bilen)


Dette utgjør fort 15-20.000kr i deler, og da ender man vel opp med en motor på rundt 80-90hk

Hvis du skal bygge om denne motoren til 356 specs stemmer nok dette.
Men har du 6v bil og er fornøyd med tilnærmet fabrikksny porschemotor og ca 60+ hk, trenger ikke dette gjøres så dyrt og vanskelig.

- Svinghjul trenger ikke byttes. Clutchlamel må byttes(standard vw passer)
- Fordeler bør byttes (standard vw passer)
- Eksos trenger ikke byttes. Må bare sveise på et enderør
- Forgasser bør byttes (standard vw passer på innsuget med litt filing og tilpassing)
- Kjøleblekk må tilpasses
- Oljefilter -hvorfor det?

Har du f.eks en delemotor stående behøver altså ikke denne ombygginga å koste ei eneste krone..
14  Forum / Ghia / Sv: Din Karmann Ghia (bildetråd) på: februar 11, 2009, 10:15:58 am
Min
15  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1967 Split Pickup på: februar 07, 2009, 22:01:30 pm
Hehe - ikke lett dette nei. Modellbetegnelsene ligner veldig, men det er av betydning hvorvidt det er "bindestrek" etter T'n
eksempelvis:

T-3  er det samme som Squareback,  Fastback, Notchback, og Type 3 Ghia
mens
T3 er modellbetegnelse for Transportermodel T3 (80'tallstypen)



http://www.thesamba.com/vw/archives/dic/t.php     (scroll nedover på siden også....)

T2-splitt, som du kaller deg betyr altså bay-splitt..
16  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: brannpumpe motorer. på: november 28, 2008, 08:54:27 am
Noen som kunne tenke seg å selge pumpen Hæ som "blir til overs" når de har tatt ut motoren?

Ja, hva byr du?
17  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1915 selges på: oktober 31, 2008, 19:19:20 pm
Denne kjøper jeg
Du har PM
18  Forum / Snikk-snakk / Sv: 57 Panelvan på: oktober 21, 2008, 06:53:31 am
56 panel veier i følge vognkortet 920 kg, -så  i overkant av 800 uten motor stemmer nok bra det.
19  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Utkapp splittbussvinduer på: oktober 09, 2008, 09:35:18 am
Jeg har, akkurat det du har markert i bildet ditt. Dvs tre hull på rekke.
Hva byr du?

2500
20  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Utkapp splittbussvinduer på: oktober 09, 2008, 08:10:15 am
ingen?
er villig til å gi noen tusenlapper...
21  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Cargodører splittbuss på: oktober 09, 2008, 08:09:21 am
ingen?
22  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Cargodører splittbuss KJØPT på: september 28, 2008, 07:46:45 am
Ønsker å kjøpe cargodører med vinduer(hull til vindu).
Disse kan godt være rustne i bunn bare område rundt vinduet er ok.

resaland@yahoo.no
91397935
23  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Utkapp splittbussvinduer KJØPT på: september 28, 2008, 07:43:39 am
Ønsker å kjøpe utkapp av sidevinduer til splittbuss.

resaland@yahoo.no
91397935
24  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Type2 splitt 11w delebil på: september 23, 2008, 15:46:37 pm
Ønsker å kjøpe en splitt med minst 11 vinduer som er så rusten at den kan brukes som delebil.

resaland@yahoo.no
25  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1600 AS Motor selges - komplett på: juli 29, 2008, 08:04:22 am
2000,-
26  Forum / Problemløseren / Sv: Forgasser låser seg på full rulle på: mai 13, 2008, 16:32:31 pm
Høres ut som den går for langt, altså forbi full choke.
Det skal sitte en liten splint som skal forhindre at dette skjer.
Tipper du mangler denne.
27  Forum / Problemløseren / 12v dynamo på Porsche industrimotor på: april 16, 2008, 20:43:30 pm
Jeg driver å setter inn en 1680 Porsche industrimotor i min 70mod Karmann Ghia.
Industrimotoren er 6v og bilen 12v. 6v dynamoen ser ut som en 6v bobledynamo, bortsett fra at den er ca 1,5cm kortere.
En 12v bobledynamo er dermed både for tjukk(dynamofoten passer heller ikke omhverandre) og for lang.

Noen som har forslag på hvordan 12v dynamo som kan passe?
Finnes det flere lengder på bobledynamoer?
Kan en 12v dynamo fra en 356 eller 912 passe?
28  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Swampcooler på: januar 27, 2008, 16:32:34 pm
Noen som har en komplett swampcooler tilsalgs?

resaland@yahoo.no
29  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken forgasser passer? på: desember 06, 2007, 10:20:53 am
Det stemmer.
Dette innsuget har en innvendig diameter på ca 35mm. Den industrigasseren som satt der var 32.
Kan det stemme at avstanden mellom festeboltene på 34pict er ca 6mm større enn på 30pict? Eller er det mer?
30  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvilken forgasser passer? på: desember 05, 2007, 12:39:31 pm
Noen som vet om en VW gasser som passer rett på innsuget på en Porsche industrimotor, avstanden senter senter på festeskruene til forgasseren er ca 58 mm. Solex 30pict passer ikke. (Avstand ca 52mm)

Passer Solex 34pict, eller er avstanden mellom festehullene på denne enda større?
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!