Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
|
93
|
Bruktbørsen / Deler selges / Ryddesalg syl/stempler T1/eksos potter T4
|
på: november 08, 2015, 21:22:24 pm
|
Rydder i garasjen for vinteren, har 2 sett 1300 sylindere/stempler og 2 sett 2l stempler/sylindere SOLGT liggende fra motorer jeg har demontert. Tilstand ukjent, men vet noen av kjøleribbene er knekt på sistnevte... Noe som trenger?
|
|
|
100
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bremser/hjullager
|
på: september 19, 2015, 19:29:54 pm
|
Hei! Vet ikke om det er samme problemet på din... Da jeg byttet kasse/akslinger på min -64, måtte jeg bruke "pakkboksen" (den firkantet platen m/4 hull du ser på bildet ditt ) fra min bil, ellers satt hjulet bom fast.....
Danny
|
|
|
111
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Senking atter en gang :)
|
på: september 03, 2015, 19:24:03 pm
|
Det skal vel kanskje være sånn, er strammet til det jeg kan. Den er fin å kjøre om det er helt flatt, men i små skarpe dumper slår det fælt synes jeg. Vanlige fartshumper går greit, men er de bratte, slår det, selv i lav fart. Kan være de gassdemperene mine er for harde til å ha forann, kanskje prøve med de originale. Også skal jeg måle om jeg kanskje bør ha kortere dempere. Men har den ikke stilt den så lavt forann. Mener og tror jeg jeg slept den et knepp ytre bak, og den er høyere forann.. Blir helt forferdelig om jeg slipper den ned forann, så bilen er level. Mulig jeg blingsa da jeg senket den bak, bare rart at jeg klarte å gjøre det likt på begge sider må vel ta og sjekke det også. Har negativ camner bak, og det skal ikke være så mye av det med bare et klikk eller...?
|
|
|
114
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Senking atter en gang :)
|
på: september 03, 2015, 14:19:46 pm
|
Har sveiset inn senke "braketter" i forstillingen på -64 type 1. Bilen blir helt j%#$ å kjøre, selv med bare litt senk. Har prøvd å senke med begge fjærene likt, og nå med å senke max på den øvre, og heise til ønsket høyde med den nedre. Det blir litt bedre, men fremdeles ikke godt over små dumper ol. Er det bare sånn det blir, el gjør jeg noe feil. Har forøvrig std lengde gassdempere forann.
En annen ting jeg stusser på selve senkebrakettene, de er av typen Sway way, det er ingen annen låsing enn en bolt som låser nedover. Når bilen jekkes opp, har hjula full vandring nedover, er dette riktig??
Vurderer å hive av hele dritten, og kun montere senkespindeler på std forstilling.
|
|
|
115
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lufte bremser T1 66 med vakum
|
på: august 14, 2015, 21:54:39 pm
|
Hmm, er vel ikke vakum, men trykk du mener eller...? Jeg brukte el chepo metoden Klipte en sykkelslange i 2, knute i ene enden, den andre tredde jeg over bremseveskebeholderen. Pumpa opp dekket så det ble trykk. 1/2 l Colaflaske med en gjennomsiktig slange tredd gjennom et trangt hull i korken + et lite hull ved siden av, for å slippe ut trykket. Fylte litt bremseveske i flaska, så slange enden er godt under. Åpne ventilen ved hjulet, og vente til bremseveska pipler ut i slangen uten luftbobler. Gikk litt treigt, da jeg ikke klarte å pumpe nok trykk på slangen, uten at den gikk av beholderen, men hjalp til litt, med noen få pump på pedalen. Egentlig holder det med bare flaska ved ventilen, rolige trykk på pedalen, ut å se om det er luft i slangen, om ikke, steng og ferdig danny
|
|
|
|