Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 51
|
1
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Motorblokk 1600
|
på: januar 09, 2024, 01:24:56 am
|
Hvis du skal bygge ny så kan du jo bruke en 1300 blokk/veiv og. Trenger ikke starte med 1600 men trenger 1600 (1641) sylindre/stempler og gjerne 1600 topper/innsug/forgasser. Anbefaler også 1600 svinghjul/clutch.
Regner med at du allerede vet dette, men kanskje noen nye som ikke vet.... er jo også mange gode motorbyggetråder på forum.
Alt dette uten å maskinere :-)
|
|
|
3
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eu-godkjenning uten støtfangere
|
på: juli 12, 2023, 22:02:59 pm
|
Du kan spørre BT direkte, det tar litt tid å få svar, men du får det skriftlig slik at du kan bruke det ved PKK (selv om verkstedet selv også burde vite dette).
Gjorde det når jeg fikk feil på avgass på PKK selv og det ikke var krav til det, og verksted ville ikke godkjenne før jeg skaffet dokument fra BT :-)
|
|
|
13
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Smalne inn forstilling "Boble"
|
på: mars 31, 2022, 08:32:15 am
|
Kapping/maskinering ytterst blir jo ikke skjøting av rør, derfor min kommentar om at det kreves erfaring og utstyr........ noe ikke alle har, selv om en har tilgang til Youtube.
Innlegget starter jo med "kabber på midten og flytter fester" stor forskjell i forhold til å kappe/maskinere ender og flytte støtdempertårn.
|
|
|
15
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Smalne inn forstilling "Boble"
|
på: mars 30, 2022, 13:48:28 pm
|
Hvis du ikke har erfaring med en slik jobb, og godt utstyr, så er det tryggest å kjøpe en som er ny, da får du også justerbar senking. De som selger, kan også levere ferdig tilpassede fjærpakker og styrestag, anbefaler å kjøpe av firma, da har du dokumentasjon når bilen skal godkjennes..
Kapping på av forstillingsrør, på midten eller sidene er ikke en god løsning, det er store påkjenninger, som kan resultere i brudd.
|
|
|
|