Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 83
|
61
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Topper med store ventiler ønskes kjøpt
|
på: september 09, 2015, 12:06:22 pm
|
Jeg har nye Competition Eliminator 46x40 ventiler. Og nye 044 wedgeport 44x37 ventiler på hylla. Pris.. litt billigere enn om du skal bestille de selv. ca 20% billigere.
Ellers ett sett med orginale ombygde topper med 42x37 ventiler. Brukte, vet ikke noe om de bortsett fra at de trenger porting. 2500,-
Alle toppene er tatt opp til 94mm
|
|
|
67
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC2016??
|
på: august 25, 2015, 19:30:10 pm
|
Har hørt at med en ti sekunders drivlinje går bilen til Erlend høye elvere.. Siden den gikk høye tolvere med en 11 sekunders drivlinje.. Du er ikke hårsår du
|
|
|
68
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: august 20, 2015, 23:06:54 pm
|
Trodde ikke det skulle være mulig å bøye de rådene der.. Men du beviser nok en gang det umulige
|
|
|
69
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hopper ut av gir.
|
på: august 20, 2015, 20:14:01 pm
|
Trenger normalt ikke bytte noe som helst. Da det mest sannsynlig er en skiftegaffel som sitter litt for langt mot 3de gir. Slik at den ikke får nok inngrep på 4de. Er lett og flytte på. Løsne en bolt og skyve skiftegaffelen 1 mm. Problemet er bare at en må splitte hele girkassen for å komme til den bolten
|
|
|
70
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hall of Shame
|
på: august 20, 2015, 15:36:40 pm
|
Dyno kjøring 2014
Bom stopp på 8000 rpm etter at en bit av spirolocken til kryssbolten ble sugd inn i pumpa.
Resultat. Bøyd veiv og blokk som slo seg pga varmen.
|
|
|
73
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: august 20, 2015, 09:29:03 am
|
Om du ikke er raskest. Så kan du trøste deg med at du ihvertfall har en av de fineste bilene som kjørte på stripa i år. Bilen blir nevnt i 2 av 3 samtaler i etterkant av årets SCC. Thumbs up!
|
|
|
78
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC2015, Konstruktiv tilbakemelding ønskes
|
på: august 18, 2015, 12:22:11 pm
|
Jeg har ikke med treffet å gjøre. Men kan opplyse om at det stod tlf nummer til "låsvakt" på porten. Og at treffet starter FREDAG. At de da som kommer Torsdag ikke kan forvente seg ferdig dekket bord med alle severdigheter før etter offisiell åpning. At porten låses ser jeg på som ett stort pluss. Selv om det kan by på enkelte problemer. Men fartet selv ut og inn etter stengetid, og ventet maks ett kvarter etter at det ble ringt til "lås gutta". Skilting rundt i nærområdet er også litt vrient da statens vegvesen har trafikkstasjon ett steinkast unna. Og har tidligere fjernet skilting om de har blitt satt opp for tidlig.
Jeg vet det er vanskelig å gjennomføre. Men jeg drømmer stadig om oppsamling av bilene ved målgang av dragstripa. Og felles tilbakekjøring foran tribunene. Husker jeg hadde stor glede av dette som barn, når dette ble praktisert gardermoen. Gøy å se bilene i sakte bevegelse med synlige sjåfører.
|
|
|
79
|
Forum / Snikk-snakk / Takk for en meget hyggelig helg folkens!! SCC
|
på: august 17, 2015, 10:13:30 am
|
Må benytte sjansen til å takke for ett glimrende arrangement. Og en kjempe takk til alle som stiller til utallige dugnadstimer både i for og etterkant av dette treffet. Jeg nevner ingen navn. Men stor takk til deg som i går kveld var litt over middels sliten og tenkte for deg selv.. "hvorfor gidder jeg å stille opp på dette" Jeg kan fortelle deg at din innsats er grunnen til at vi har dette treffet å gå til. Uten deg ville det ikke eksistert. Så til deg litt slitne kvinne eller mann. Jeg takker deg for en meget hyggelig helg på Gardermoen. Er evig takknemlig.. Du bidrar til mitt årlige høydepunkt.
|
|
|
81
|
Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2015...
|
på: august 12, 2015, 10:15:53 am
|
Jeg har ikke bare hørt.. men vet at dette blir ett helt normalt SCC. Det vil bli regn. Det vil bli masse kjøring. Det blir ennå mer juging. Og at det nå skrus rundt I mange garasjer for å bli klare til årets happening. Og vurderer du og bli hjemme pga påstander fra metrologer som titter i glasskuler Bør du revurdere hobbyen din. Vi som reiser vil få en uforglemmelig helg uansett.
Her er dagens værrapport på Gardermoen!
|
|
|
83
|
Forum / Drag-race / Sv: Spec på sprengkåpe til clutch hus
|
på: august 10, 2015, 13:25:23 pm
|
Si som en annen kjent nordmann som ble stoppet for dette i teknisk.. " jeg har sånn spesial hus på girkassa mi jeg. Så det trengs ikke noe sprengkåpe!" Hvorav teknisk svarer.. "OK.. da er det vel i orden da".
Dette er en av reglene som tydelig bare tar for seg en type bil. En annen regel som ikke passer oss er plassering av utvendig hovedstrømsbryter. De fleste har frontmontert batteri. Og hovedstrømsbryter SKAL være bak på bilen. MAO går det en usikret feit strømkabel gjennom hele bilen. Ikke smart om uhellet er ute.
Jeg har sett på løsninger på problemet. Og på bilen min lar det seg ikke gjøre med de motorfestene og avstivninger som blir brukt per i dag. Så må fortsette og diskutere en stund til.
Er fast bestemt på at kravet er 6mm stål. I Alu.. ennå tykkere. Det stod i regelboken tidligere ihvertfall.
|
|
|
84
|
Forum / Problemløseren / Sv: Får jeg reklamasjon på dette?
|
på: juli 04, 2015, 19:18:05 pm
|
Ikke som jeg vet om.. men det finnes sikkert. Problemet er at pris alene ikke er pekepinn på kvaltiet. Cheap chit delene selges dyrt av noen av levrandørere.
Men du trenger jo kun gummi. Kulene er normalt helt greie. Sikker noen som har noen gamle kuler liggende.
Det er i teorien garanti på monterte slitedeler også.. Ja. Men om selger ikke tar ansvar... og du tar det rettslig videre. Blir slitedelen dyr. Da du har en tapt sak i det øyeblikket delen ble montert på bil. Du kan på ingen måte bevise bruk osv.. Med mindre man ser fabrikasjonsfeil. Noe sprukket gummi ikke er. Regner ikke med at de var sprukket ut av esken.
|
|
|
85
|
Forum / Problemløseren / Sv: Får jeg reklamasjon på dette?
|
på: juli 04, 2015, 17:12:23 pm
|
Helt normalt. Vi vil ha billige deler. Og det får vi. Tviler sterkt på at det nytter å reklamere på en montert slitedel. Tips til neste gang. Bytt over gummien fra de gamle endeleddene neste gang. Den sprekkfrie 50 år gamle gummien går 50 år til
|
|
|
89
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-med tilsynets velsignelse
|
på: juni 25, 2015, 23:33:20 pm
|
Bare noen besserwisser tips.. Du har sikkert kontroll men alikevel Du sjekket først at radien i bunn av sylinderen ikke tuller til kontrollmålingen. Det er alltid en radie i overgang anlegg mot blokk og den delen av sylinderen som går inn i blokken. Noen tar ikke høyde for dette ved maskinering av blokken. Og lager en perfekt 90 graders vinkel. En runding passer dårlig i en firkant... med resultat av sylinderen ikke vil få riktig anlegg. Og målingene blir feil. Enkel løsning er å bruke sylindershims i bunn på sylinder ved måling. Da disse har så elendig passform at de fint passer utenpå radien Du har målt vendehøyden med sylinder trekt med minimum 2 kilo? Og på alle 4 sylinderne. Og regnet kompresjon ut fra dette? Isåfall er du good to... order parts. Hvis ikke, er det bare å begynne på nytt. Veivene kan ligge opp til 0,4mm ut av senter på blokkene fra fabrikk. Og andre ganger på skrå. Og 0,4 forskjell i vendehøyde er verdt å ta hensyn til Og ikke minst er det verdt å sjekke at alle rådene er like lange. Noe som absolutt ikke er en selvfølge. Bruk samme sylinder og stempel i alle hullene først. For deretter å kontrollmåle med den sylinderen og stempelet du har tenkt å bruke i de forskjellige hullene til slutt. Vendehøyde bør på en luftkjølt boksermotor som skal brukes på bensin.. og brukes til normal bruk. Ikke være under 1,2mm. Race- (hyppig kontroll og sotrengjøring) og e85 motorer ikke under 1mm. Sist, men ikke minst. 1mm kobbershims. Måler ikke 1mm montert på motor. Ikke engang ut av pakken er de 1mm. Så når delene har ankommet. Er det bare å begynne å måle på nytt
|
|
|
|