Kort fortalt. Det er en venneforening uten medlems kontingent for eiere med spesielle kjøretøy. Medlemmene har Amfibier og ex militære veteranbiler av mange slag. Foreninga er idealistisk med fokus på kunnskap, bevaring og bruk. Vi har et treff i året med årsmøte, gjerne sammen en veteranbilklubb. Eget kontaktorgan. Noen få av oss deltar her med VW interesse.
Sette inn tidlig varebil reduksjonsbokser og forstilling hever bobla. Noen bobler ble produsert slik under krigen men med montert diff. sperre i gir boksen. Denne konstruksjonen ble det senere vare bil konseptet uten sperre med forsterkede torsjons fjærer.
Skjønner ikke vitsen med å gjøre dette. For øvrig brukes konseptet med boble bunn på krigsmodeller replika.
Den manuelle gamle boble kassa fungerte med begge løsninger og som du sier diffen må snues når bokser monteres.
Noen deler er det vel i Norge, men som du skjønner så er de tatt vare på som reservedeler og gull vært for eieren. Det kan være rimeligere og lettere å kjøpe et gearkasse hus for oppbygging, om en har noe innmat. Det skal være diff. sperre på en kubel og de er i produksjon. Noen har løst problemet med å sette inn de gamle varebilkassene med reduksjonsbokser. Foresten hva slags prosjekt er dette?
Hei, du fikk direkte privat melding fra meg med bud, mens annonsen sto tils. Har ikke lagt inn bud her inne, det var heller ikke krav. Skjønner at det stokket seg litt og det kan jo skje. Svar og kontakt er helt ryddig og helt ok for meg.
Minner om årsmøte på Høytorp Fort fredag 8 august kl 18,30. NB. Avviklet.
Det kan tilføyes at det var en meget vellykket sammenkomst, ei kjempehelg fra a til å fra torsdag til søndag. 3 lækre kubelwagen, 1 kettenkrad og noen schwimmwagen + Arves duckwater gjorde susen for VSN. Også det at flere møtte opp uten kjøretøy av forskjellige grunner. Takker for et hyggelig samvær på alle måter.
God sommer til alle. Treff video, ikke dårlig for 70 år gamle biler. Vel møtt på Høytorp treffet i augst 2014 hvor det blir tur på vei for alle og i vassdraget for de som kan.
Det er sjelden jeg legger inn bilder her. (Fila er for stor og redusert kvalitet er vel de fleste kjent med.) I alle fall videreformidler en sommerhilsen fra Bart, red. for VW.166.Com
Utrolig, hadde jeg ikke visst bedre så kunne jeg tro det var Bjørn for 50 år siden. Det er kanskje bedre med en schwimm på taket en i låven. Cab. med VW 166 som hardtopp ikke dårlig det ?
Tror det var Bart som hadde et bilde av en landrower med en schwimm fastsurret på taket.
Tirsdag skal vi sjekke vann løypa på Høytorp-treffet.
Bilde under: Tidene forandrer seg, en nylig transport fra et låvefunn av en schw.
Det er gledelig å konstatere at det er innkjøpt en Schw. fra det store utland. Den har komplett krigs og etterkrigs historie også fra Normandie. Et fantastisk prosjekt og det vil si en total renovasjon av et komplett originalt kjøretøy. Det er gledelig å se at noen ser potensialet i en myte omspunnet og sjelden bil. Gratulerer til eieren, dette blir en glede med tilvekst som det må følges med på.
Det er også en opprinnelig Schw. til som har ligget lenge i gryn og ryktene går om at nå begynner det å skje noe, det vil si at den også blir restaurert etter hvert og kommer på veien.
Endelig noe tilvekst og jeg vil oppfordre de som bygger opp krigsmodellene til å legge inn noen bilder fra prosessen. Vel møtt på Veien folkens.
Har vært med Facebook i noen år nå. Hjelp! til stadighet er det noen som skal bli venn, mennesker jeg ikke kjenner eller vet hvem er. Helt uten interesse. Så er det venner, venners venner og venners venner i gen. Hjelp, jeg har ikke kapasitet til dette og det stjeler verdifull tid i bøtter og spann. Har et avslappet forhold til slike forum, men nye sniker seg inn og det baller på seg.
Jeg må vel atter ta en runde med sletting med mulighet for at de som blir slettet tror at jeg ikke liker dem eller er høy på pæra.
Det eneste jeg kan ønske rundt dette forumet er kontakt med nære familie og nære venner. En sjelden gang deltagelse i fag, lukket forum. Ser oldreforeldre setter pris på dette forumet og det kan jeg forstå når det gjelder familie og barnebarn.
Trekke meg ut, det er trolig, har ikke tid til bob-bob ei heller behov for all verdens meninger og skryt. Ser folk som har bare gått 1 avd. juss uten opptak videre skryter av sine studier på universitetet osv. Her er det også lett å fiske personopplysninger med tanke på identitets tyveri synes jeg.
Direkte Mail og svar på din annonse fra meg er logført ut 31.12. Kl.20.17. Jeg spurte deg om et bilde og har fremdeles ikke mottatt noe svar på min henvendelse. ?
Så var det husken rundt annonsen, det beklager jeg. Sjekket ikke men nå er det gjort i ut - boksen. Allikevel lykke til med dine videre salg.
Matra vinkelmåler JA. Skulle ønske at flere kontrollerte forstillinga med en slik. Godt gjettet det også. Dere 3 er sikret en tur på vannet når anledningen byr seg Kanskje på SCC ?
He,He. Noen var nok der før ja. Svorkmo bilen ble kjøpt av Odd Grendahl. Han var VW forhandlerern som startet VW agentur allerede i 1948 nordenfjells. Den ble solgt ut fra forsvaret i 1946 kjøpt av Odd Grendal. Så havnet den hos en bonde på Ulsberg, brukt som arbeidsbil tidlig på 1950 tallet så videre til Svorkmo. Også et opphold i Trondheim, videre til Nærsnes og den er reddet. Fremdeles i Norsk eie i motsetning til mange andre som har havnet i det store utland. Denne bilen er fullt oppegående i dag, i god stand og den kjøres på vannet.
Synes det er fint med interesse rundt de eldste VW, faktisk i vår tid. Lykke til videre!
Takker for samarbeidet på vegne av V.S.N. med takk for året som har gått til alle våre venner og selvfølgelig, vi ønsker også oss selv en god JUL og et godt NYTTÅR!
Så håper jeg for min egen del at det dukker opp noe å finulere på helst uten lurium, har feid pipa så der skulle det være like rent som i motoren så Nissen er nå velkommen. Sven Ole.