april 26, 2024, 07:37:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 35
931  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva synes folkevognfolket om VW New Beetle?? på: april 27, 2008, 10:27:00 am
Den er ikke veteranbil ei heller luftkjølt og hører ikke hjemme her i forumet. Det er i alle fall min mening.
932  Forum / Snikk-snakk / En TAKK til Veteran VW Klubben. på: april 27, 2008, 09:22:53 am
Blikktreff i Kodal lørdag 26.04.08. En takk til klubben og sliterne for et fint treff og vårmarked. Et fint tiltak som vi alle satte pris på i et fint vårvær hvor flere fant godbiter til veteranen.
933  Forum / Krigsmodeller / Sv: HVA SKJER. Marked, treff etc. på: april 26, 2008, 16:45:00 pm
To bilder fra Veteran VW Klubben,s treff og delemarked på Kodal 26.04.08. Her var det faktisk flere som fant godbiter til hjertebarnet. Desverre var ikke VW type 92. 1943 mod. (bobla) til salgs. Takk for et fint arrangement og en takk til sliterne for et fint treff for oss alle i vårsola.    Glad



Bilde: Over   VW. type 82, 1942 mod.
        Under  VW. type 92, 1943 mod.
934  Forum / Krigsmodeller / DAGENS lille NØTT ? Ingen kom med forslag. Se svaret. på: april 25, 2008, 21:46:32 pm
En liten kunskaps test for alle. Det er lov å gjette.
Hvor sto retningsviser- bryteren hø/v. plasert i en 1943 mod. VW. boble. Hæ
(Samme sted for noen tiligere, senere års modeller også etter 1945)  

Svar, øverste bryter. 
935  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ein Gammal Vossing på: april 23, 2008, 19:42:23 pm
Motor ser tilsynelatene orginal ut. Med untak av forgasser og vippe. Orginalmotor skal være på 1131 cc. Boring 75 mm. Opgitt til 25 hk på 3000 rpm. (Denne motor ytelsen kom i produksjon i mars 1943.)

Info fra Harald A. møller, produksjon i 1949 på 46.000 eksemplarer, hvorav 200 til Norge.
Morro er det i alle fall at de gamle veteranene lever. Vi får håpe den er på veien også.
936  Forum / Krigsmodeller / Sv: HVA SKJER. Marked, treff etc. på: april 17, 2008, 08:44:41 am
Vi er invitert på veteranbil treff, på vegne av Stokke bygdetun og Stokke historielag. Fra programmet kan nevnes Tønsberg Swing Jazz Group spiller fra 12.30 til 16.00. Kafe og bygdemuseum er åpent.
Husk plakat med kjøretøy og eier.
                              Søndag 22 juni 2008. Kl.12.00 til 16.00 Bokemoa Stokke.

Nevner for ordens skyld at vårt eget treff  i hovedsaken går på lørdag denne helga.
937  Forum / Snikk-snakk / Sv: Advarsel på: april 06, 2008, 16:13:27 pm
Her er det ennå en kjeltring på ebay når det gjelder salg av VW deler. Lurte meg for 163 ero. ca.kr 1300,- Dro ut tiden, ved flere purringer skulle varene sendes hver gang. Selvfølgelig med betalingen fra meg på forskudd. Peter Buker. loehrkaroserie@arcomail.de
938  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skrekk og gru for "The hippie wagon " vw på: april 02, 2008, 22:55:39 pm
Ikke dårlig å kjøre/parkere uten motor, gearboks og bensintank. Synd å kverne en slik miljøbil. Ikke tok den fyr heller.    Blunker
939  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skrekk og gru for "The hippie wagon " vw på: april 02, 2008, 21:51:11 pm
Dette var litt av en makulasjonsmaskin. Midt i blinken for de grønne som vil ha reduksjon av CO utslipp og gå gater med sykkelsti. Får håpe dette ikke blir den nye aksjonsformen.
940  Forum / Krigsmodeller / Sv: Schwimmwagen observert på langfredag på: mars 26, 2008, 21:54:02 pm
Det var ikke bare Schwimmwagen av VW veteranene som var på tur i påsken. Her er det en til.
941  Forum / Krigsmodeller / Sv: Schwimmwagen observert på langfredag på: mars 24, 2008, 13:47:32 pm
Det var en av de siste vikinger uten blå tær.

Sørgelig var det at værgudene ikke var så vennlig med oss i påsken, påsketuren ble vel også noe glissen. Er det noen som vet hvor mange som deltok? Jeg uteble i hvert fall på grunn av fryyyys.

Her er i alle fall en av påskeharene på langfredag. Men det var faktisk flere rundt om kring i kongeriket.             Blunker
942  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: CAMPINGBIL VW SELGES på: mars 24, 2008, 13:17:35 pm
Lurte på hvilken VW det var siden den dukket opp her? Det er mange gratis anonsemuligheter også for disse. Men jeg synes det kan tåles litt romslighet, det kan jo være en gromsak som eieren ønsker skal komme videre i et trivelig miljø, altså hos brukerne her.
Litt pusterom synes jeg også det må tåles når det gjelder salg og kjøp.
Alle kan ikke allt, det kan komme nye inn på forumet som ikke kan alle reglene. Synes ikke at det skal brukes slegge på dem, i vært fall ikke med en gang hodet stikker opp.
943  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Brannpumpe med VW 1200 selges på: mars 20, 2008, 20:03:15 pm
Det var info om motoren jeg ønsket.    Glad
944  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Brannpumpe med VW 1200 selges på: mars 20, 2008, 19:59:17 pm
Hvor mange timer har den gått. På viftehuset skal det være et skilt, info om årstall/motor???
945  Forum / Krigsmodeller / Sv: 1943 Kubelwagen SELGES på: mars 17, 2008, 10:54:10 am
For den rette eier kan denne bli et nydelig eksemplar. Her er det et fint prosjekt og en spennende utfordring for den som kan jobbe alsidig. Heller ingen u-pris når en ser på hva som følger med.

1943 mod. med 25 hk. motor og stang mellom trekk krokene er favortitten min. En god investering med gratis rådgivning fra andre eiere i dette miljøet.

Allt av detaljer/deler/karoseri til denne bilen er å få kjøpt.
                                                         
                                        LYKKE TIL     Glad
946  Forum / Krigsmodeller / Sv: Hvor mange Kubler i Norge? på: mars 16, 2008, 12:57:10 pm
Kjempefin biledserie.
Fra Norge og ut av landet har det blitt solgt mange kjøretøyer med historisk bakgrunn. Fint er det å se at noen veteran kjøretøyer bli innkjøpt fra det store utland. Gratulerer Kristansund og kyst-norge med denne invisteringen.
947  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 51 motor deler - trekkes tilbake fra salg. på: mars 05, 2008, 17:35:48 pm
Du lovte å ringe meg tilbake etter min forespørsel på fordeleren. Det har du ikke gjort.
Synes du skal holde dine egne forslag med avtale. (Ser du har endret annonsen.) I alle fall, jeg er ikke interesert lenger.     
948  Forum / Krigsmodeller / Sv: SOLGT. (NY EIER TIL KUBELWAGEN TYP.82 ?) på: mars 04, 2008, 23:32:50 pm
Om den ikke ble revet bort så har den fått ny eier her i Norge. Det er topp, for disse kjøretøyene har hatt en tendens til å forsvinne ut av Norges historien og videre til utlandet. Og det kan vi vel alle si, at det utfallet er et tap for etter krigs historien og VW miljøet her i gamlelandet.

Ønsker den nye eieren lykke til med vidundret, og så håper vi at denne 82,en blir å se på VETERAN treff og videre ut på veiene i sommer.
949  Forum / Krigsmodeller / Sv: TYPE 82 og 166. STORT OG SMÅTT på: mars 03, 2008, 15:53:24 pm
Disse gutta er tøffe. Skitt au. Tenk å kjøre en over 60 år gammel veteran i saltvann. Lurer på hvor mange turer det blir???  Sjokkert      Men det var vel ikke det store problemet vil jeg tro.
950  Forum / Krigsmodeller / Sv: TYPE 82 og 166. STORT OG SMÅTT på: februar 27, 2008, 00:08:20 am
                                                  ETTERLYSNING
 Trolig Norges eldste VW. Er det noen som har bilde av denne bilen VW type 82. 1941 mod. nr. 001451 ?

                                     ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Bilde under. Produksjonsplate. Disse ble festet i motor rommet.
951  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper hele tiden. på: februar 25, 2008, 19:31:25 pm
Kunne vel ønsket noen flere oplysninger, men jeg tror ikke du finner noe ved å dele motoren.
Jeg tenker bensin. Det kan skje at den bakelitten bensinpumpa står på, sveller over tid. I tilegg kan aksling og slitasjedeler gjøre sitt.  Skift bakelitten og sett på ei ny pumpe. Da tror jeg temperatur problemet med stopp gir seg. Går selvfølgelig ut i fra at forgasser, ventil just. og tenning er sjekka ut.
952  Forum / Krigsmodeller / Sv: TYPE 82 og 166. STORT OG SMÅTT på: februar 25, 2008, 14:50:37 pm
Her er det også litt info. Schwimwagen in detail.  Denne videoen er laget i den Czech Repubilk. Disse gutta kan det med restaurering av VW. De har laget et hefte med samme tittel, ISBN 80-86416-12-7. + ett for type 82. Begge i bokhandelen. De er ment som info. beregnet til de som restaurerer kjøretøy, ønsker info. eller bygger modell.

http://de.youtube.com/watch?v=RmQ_CDYqqbQ
953  Forum / Krigsmodeller / Sv: DIV. VW KRIGSMOD. Gamle bilder av u-kjendt og kjendt opprinnelse. på: februar 24, 2008, 21:28:33 pm
Her er det en hittil ukjendt Svensk reg. VW. Type 166. Trolig solgt ut fra Norge, Molde? Den ble i alle fall malt i den Svenske nasjonal farven ved ankomst.     Flau
954  Forum / Krigsmodeller / Sv: Medlemmenes biler - en presentasjon: på: februar 24, 2008, 17:30:50 pm
Her er det også en medlemmsbil type 166. 1943 modell. Den blir vel å se på Tyrifjorden til sommeren vil jeg tro.      Blunker
955  Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med pedalsettet på: februar 24, 2008, 14:07:26 pm
Hvis det er som i gamle dager så må du få ut splinten og fjerne pedalen. Så kan du drive ut akslingen. Varme hjelper nok.
956  Forum / Krigsmodeller / Sv: HVA SKJER. Marked, treff etc. på: februar 21, 2008, 12:26:20 pm
 Rekker tunge      DET BLR PÅSKETUR LØRDAG 22 MARS. RUNDTUR PÅ HURUMLANDET. Det er en hyggetur med veteranen. Ta med venner, barn, noe mat, primus, vann etc. + godt humør og fluktstol for hyggelig samvær. Lunsj med rast. Oppmøte v/ Kolberg Carspari  ved brannstasjonen. Asker. Kl. 11.00
957  Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp! Hjulmutter sitter DØNN fast! på: februar 19, 2008, 15:00:42 pm
Borring. Husk kjørnerslag, begynn med mindre hi-sped borr, lav hastighet osv. Bruk borrolje for kjøling og smøring (spray på biltema) Bare fjern hodet på bolten. Det er lov å bruke det andre hodet på resten.
958  Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp! Hjulmutter sitter DØNN fast! på: februar 19, 2008, 13:02:02 pm
Du var jo svert heldig med felg typen ser jeg. Jeg har i slike tilfelle banket på bolte hodet for å løsne litt. Det er litt forskjell på kopper, tommer/milimeter men neste trinn er å ofre en kopp. Finn en passe underdimensjon kopp og bank den på så den sitter godt, men uten å ødlegge firkanthullet for skralle på toppen. Så kan du prøve.

Har alltid kommet ut av problemet med dette så jeg har sluppet neste trinn.

En mulighet er også å borre vekk hodet, da får du felgen av for å gå videre i prosessen. lykke til.
959  Forum / Krigsmodeller / DIV. VW KRIGSMOD. Gamle bilder av u-kjendt og kjendt opprinnelse. på: februar 18, 2008, 14:14:09 pm
Her kan du legge inn gamle bilder av VW krigsmodeller i en eller annen sammenheng. Uten  kjenskap til nåværende eierforhold etc. Kanskje vi finner ut noe mere om dem?

Disse bildene er av historisk interesse og vi er glade får å få dem inn her.   Glad

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Bilde under, tatt for flere år siden. Undres på hvor dette kjøretøyet hører hjemme? I alle fall Norsk flagg?
960  Forum / Krigsmodeller / Sv: Hvor mange Kubler i Norge? på: februar 18, 2008, 14:02:12 pm
Rundt 1950 kunne passe. Jeg lurer på om den gikk i Trondheim eller omegn?

I så fall gikk trolig papirene og sjassi nr. til Eilif i Trondheim. Hvorav den opsto som boble med kubel understells nr.
Understells nr. ble flyttet og loddet på tunellen foran gearspaken, hvis de ikke brukte bunnen. De tok inn boble toppen på bromlisens fra Sverige. Det var rasjonering på biler i Norge på denne tiden. Derfor var dette svært atraktivt og det pågikk helt til tiden rundt 1963.
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 35
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!