april 20, 2024, 03:00:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 171
61  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben. på: desember 19, 2023, 18:18:10 pm
LogMech alu støtstenger kom i posten. Så nå kan Dyret motoren kompliteres.[attachment=1]
62  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben. på: desember 19, 2023, 18:16:03 pm
Her går det mest i karosseri.

Nye tankfester til Splittdokan skal snart på plass
Blir bra (:
63  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben. på: desember 17, 2023, 20:47:18 pm
Ferdig med å frese av toppen av styringene og klare for montasje.[attachment=1]
64  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben. på: desember 12, 2023, 20:32:33 pm
Motoren til Dyret har fått seg Gene Berg vippestell og JayCee støtstangrør. Fant så ut at jeg må frese 1,2mm av toppen på ventilstyringene for å få nok klaring mellom talerken og styring.[attachment=1][attachment=2]
65  Forum / Hva skjer? / Sv: Juni 2024; Bad Camberg 21.-23. og EBI 28.-30. på: desember 10, 2023, 19:27:16 pm
Jeg og mr TrettenNullTo stiller med bobler til EBI og kanskje BC. Med nymodifisert og nybygd motorer😎
Kult Kult
66  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Bildekalender 2024 på: desember 09, 2023, 15:17:18 pm
14 stk er nå bestilt opp.

Klare til levering 15. des.
67  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: desember 06, 2023, 21:58:04 pm
Sweet.  Kult
68  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: desember 03, 2023, 20:56:43 pm
 Kult Kult Kult Kult Kult Kult Kult Kult Kult Kult Kult Kult Kult Kult Kult Kult
69  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Bildekalender 2024 på: desember 03, 2023, 20:55:39 pm
Bestilt :
Elisabeth V
Rune L
Håvard J
Halvardo N X2
Horn X2
OA
medlem No.50
Heinreich
TomTom x2
Svein S
Dag E
70  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Mjøstreffet 2023. på: september 26, 2023, 20:39:44 pm
Grættis  Glad
71  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: september 26, 2023, 16:29:24 pm
Det var meget interessant å sjekke alle spesifikasjonene på kammen. Lærte noe nytt i dag, da det viste seg at dette er viktig å sjekke nøye.
Veldig! Første gang det har vært interessant og få bad news  Kult to be continued
Det har du helt rett i..
72  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89 på: september 26, 2023, 16:28:12 pm
Utrolig strøken lagerplass.
Blir jo lett inspirert til å skru med så fett utstyr.


Forøvrig så har Facebook sugd balle siden dag en.     
73  Forum / Hva skjer? / Sv: Juni 2024; Bad Camberg 21.-23. og EBI 28.-30. på: september 24, 2023, 17:01:58 pm
Planlegger å kjøre Boble på den europaturen.
74  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 S Co.02 på: september 23, 2023, 19:53:37 pm
Det ble etterspurt om jeg kunne belyse noen av erfaringene og tankene jeg har gjort meg så langt vedr. top-shot injection.

Med unntak av litt eksperimentering med staged injection i dyno-sammenheng, har top-shot-settet stått ubrukt siden innsugene ble montert tilbake i 2020.
Jeg definerte top-shot-settet som primærinjectorer for aller første gang på fredagskvelden på SCC, og varmkjørte for å se hvordan det ville oppføre seg.
Første inntrykk etter at driftstemp var oppnådd, var at jeg kunne justere tomgangen enda lavere enn med port-injectorene, samt at gangen virket smoothere.
Throttle-respons opplevdes der og da som svært god uten modifikasjon av tilskuddsparametere.

Fikk tatt to drag på lørdagen med logging for å justere litt fuel-tabell, før Jarle tok over bilen Blunker Justeringen var trolig nødvendig pga. en litt annen transisjonskarakterestikk enn hva man får med port-injectorer. Motoren leanet kraftig ut på første draget før jeg fikk opp turtallet, men dette bedret seg på andre drag etter at jeg fikk kompensert med litt mer fuel enkelte steder ved WOT.

På hjemveien fikk jeg brukt litt mer tid på å jobbe med fuel-mappet, hvor trenden var at jeg måtte trekke av fuel i cruisingområdet for å hente meg inn på lambda-target - det kan være en indikasjon på økt blandingsgrad imellom drivstoffet og oksygenmolekylene i brennkammeret, som igjen kan være et resultat av forbedret forstøving.
Hypotesen vedr. økt forstøving ved dellast/cruising dreier seg om den ekstreme akselerasjonen og de-akselerasjonen gassen må gjøre idet den smyger seg forbi spalten til et tilnærmet lukket spjeld.
Dette skaper trolig en kraftig turbulens i luftstrømmen på baksiden av spjeldet, som potensielt kan bidra til ytterligere blanding. Ved lavere statisk trykk senkes også kokepunktet for væsker, hvilket også kan være en medvirkende årsak til økt forstøving. Dette er kun tanker jeg har gjort meg opp som en mulig forklaring på det observerte fenomenet uten at jeg per i dag verken kan bekrefte eller kvantifisere noe av dette.

Dagene etter SCC jobbet jeg litt med kaldstart, da det naturlig nok er en større utfordring når drivstoffet skal skytes mot et lukket og kaldt spjeld og med relativt lav gasshastighet.
Med en kombinasjon av tilstrekkelig priming, og noe økt spjeldstilling/fuel delivery ved cranking, så oppfører motoren seg nå svært likt ved kaldstart som da den ble operert med port injection.
Jeg har deaktivert overrun fuel cut for å forsikre meg om at motoren er kontant og responsiv ved pådrag etter lengre perioder med motorbrems.

Per nå, etter noen dager med fikling, så føler jeg at jeg har tilnærmet meg kjørbarheten og brukervennligheten jeg hadde mens jeg kjørte port injection, hvor bekymringer rundt momenter som throttle-respons og kaldstartsegenskaper, nå er lagt døde. Det får meg til å tenke i de baner at dette kan være et fullgodt alternativ til et mer konvensjonelt "port injector"-oppsett i biler der liten plass ut mot sidene i motorrommet kan være en utfordring. Ved utvikling og design av "bolt on"-kit anser jeg det som essensielt at behovet for modifikasjon av chassis rundt motorrom faller bort fullstendig - av samme årsak er vi nå oppe i fire revisjoner av innsugsdesignet i et forsøk på å få dette til å smette inn så smidig som mulig uten behov for å finne frem vinkelkutter og sveiseapparat Osteaktig

Det ble etterspurt luftfilterløsning over; top-shot-implementasjonen ble designet etter "skjult anlegg"-prinsippet, hvor injectorer og fuel rail er gjemt innenfor et helt alminnelig IDF-filter.

Det mest utfyllende svaret på et spørrsmål  jeg har lest på lenge.
Dødskult å høre at du har fått dette til å fungere, og ditt tankesettet rundt "bolt on kit" er det flere som bør ta til etterfølge.
75  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: september 23, 2023, 19:43:44 pm
Det var meget interessant å sjekke alle spesifikasjonene på kammen. Lærte noe nytt i dag, da det viste seg at dette er viktig å sjekke nøye.
76  Forum / Snikk-snakk / Sv: Youtube video tråd på: september 23, 2023, 19:33:16 pm
   Glad
77  Forum / Snikk-snakk / Sv: Youtube video tråd på: september 23, 2023, 19:23:53 pm
   Kult
78  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Singelport innsug 13/15/1600. på: august 14, 2023, 19:49:50 pm
Har et innsug liggende, men vet ikke om det er til 1200 eller 13/15/16oo.

Synlig forskjell?
79  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben. på: juli 29, 2023, 21:52:00 pm
Takket være Bug_Man for kjapp handel av JPM støtstang rør [attachment=1]
fikk jeg bygget sammen motor, og Le Bug show ser nå mer realistisk ut.[attachment=2]
80  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Livis 60 modell på: juli 27, 2023, 09:04:08 am
Godt jobba med taktrekket a. Hørt det er et helvete å montere, så aldri turt å prøve selv.

Snart i mål Glad
81  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben. på: juli 27, 2023, 08:59:21 am
kjøpte meg et 1 mm bor og forsøkte å lage tredje progresjonahull i gasserne [attachment=1]

gass porta stempelringer[attachment=2]
The big bang teori eller kun high tec
Tredje prog hull skal vistnok funke som snus på IDA.
Hadde "Groved" venturier fra Gene Berg som fungerte meget bra, men nå er de bygget om til JPM specs, og han anbefaler det tredje hullet, så da ble det så.

Gass porta ringer fra Total Seal er erstatning for å bore opp gass porter i ytterkant av stempeltoppen. Kjappere gasstrykk bak ringene, som igjen gjør at de tetter bedre mot sylinderveggen.
82  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben. på: juli 26, 2023, 22:57:42 pm
Oljelekkasje funnet og motor på vei inn? Sliter med å finne kvalitetsstarter som passer den nye (gamle) kassa. Ønsker ikke å montere Classic Line deler,eller tilsvarende.
I den forbindelse fant jeg ut at startere med samme Bosch nummer og samme VW nummer ikke er like. Kostet med 5 timer med feilsøkning samt inn og ut montering av 2 stk. Startere.  Hæ
Triconor har hatt startere til luftkjølte, dog kina produkt, men funker som snus og mye mindre og lettere.
83  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben. på: juli 26, 2023, 22:49:25 pm
kjøpte meg et 1 mm bor og forsøkte å lage tredje progresjonshull i gasserne [attachment=1]

gass porta stempelringer[attachment=2]
84  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben. på: juli 26, 2023, 22:46:42 pm
Det går rykter om en hard og travel 2024 sesong på Røa og Asker traktene Sjokkert
[attachment=1][attachment=2]
På Vinterbro skifter vi litt etter utetemp.[attachment=1]
Osteaktig Osteaktig
85  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben. på: juli 17, 2023, 13:37:24 pm
 Kult Kult Kult
86  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eu-godkjenning uten støtfangere på: juli 09, 2023, 21:29:15 pm
Sjekk ut siden til Veteran VW Klubben.  https://www.vvwklubb.no/digitaliserte-kjoretoyforskrifter/questions/

87  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben. på: juli 09, 2023, 21:07:12 pm
OA og jeg fikk rulla bandasje på xosanlegget og laget batterifeste på Racebilen[attachment=1][attachment=2]
OA har og bytta samtlige bensinslanger og kobla opp bensintankene
88  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval på: juni 19, 2023, 15:43:28 pm
En god dag med mr trettennullto Kult


Så absolutt  Blunker Gliser
89  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben. på: juni 19, 2023, 15:40:08 pm
Hærlig  Osteaktig
90  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboys cal-look "oval" (konebilen).... på: juni 16, 2023, 18:10:34 pm
Kult med senka horngrill  Kult
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 171
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!