Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 10
|
4
|
Forum / Snikk-snakk / Roadster med lang motorluke?
|
på: mars 02, 2024, 13:39:12 pm
|
Mener å huske at det på slutten av roadster-hypen, dvs. slutten av 90-tallet, var et firma som introduserte et kit med lang motorluke. Hengslet så langt frem at man fikk tilgang til bagasjerommet foran motoren og selvsagt bedre tilgang til motoren.
Har lett i gamle VW-magasiner, dette var før internett ble vanlig, men finner ikke igjen noen annonser. Finner heller ikke noe på nettet.
Noen som husker noe?
|
|
|
7
|
Bruktbørsen / Deler selges / Mystisk viftehus - solgt
|
på: august 07, 2023, 22:09:25 pm
|
Tar med et viftehus til SCC som har en ekstra ring i luftinntaket. Har merke '540', men jeg finner ingen fornuftige M-koder som har noe med viftehuset å gjøre.
Forøvrig er det et helt ordinært 'dog house' viftehus.
[attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
8
|
Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: 1966; 1300 - Komplett motor/eksosanlegg/dynamo etc pris.
|
på: juli 03, 2023, 17:53:33 pm
|
Det var en lang, detaljert og uvanlig ærlig annonse!
Hva er nummeret på motoren som sitter i nå? F…..?
Å bytte motor er ikke allverdens jobb, å bygge om til 12V er litt mer. Alt det går strøm i, bortsett fra ledningene, må byttes; batteri, startmotor, dynamo, regulator, vindusvisker, horn og lyspærer. Alt må gjøres samtidig, kan ikke kjøre delvis 6 og 12. De fleste delene er enkle og rimelige å skaffe brukt, men det blir noen timers jobb som koster litt om du ikke kan gjøre det selv.
|
|
|
9
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC 2023!
|
på: juni 30, 2023, 21:42:17 pm
|
Jeg har hørt at Karsten Warholm kommer med egen boble og vil utfordre treffets eldste originalbil til 402m duell. Ikke med egen bil, men på egne bein!
Vinner Karsten må fører av originalbil kjøpe nye løpesko til Karsten siden det ikke er lov med trackbite på Bislett. Vinner originalbilen får føreren skoa til Karsten.
Karsten kjører høye 44'ere med en personlig beste på 44.87, usikker på 60fot tiden. Vil trackbite være en fordel eller ulempe? Klarer en fintunet Schwimm- eller Kübel å slå denne tiden?
|
|
|
10
|
Bruktbørsen / Deler selges / Fremre støtdempere T2 t2 71-
|
på: mai 26, 2022, 20:45:50 pm
|
Feilkjøp/feilleveranse fra CSP; det er forskjell på fremre støtdempere for 68-70 modell (trommelbrems) og 71-79 modell (skivebrems). Forskjellen er lengden på nedre pinnebolt: [attachment=1]
Har dempere for biler med skivebrems/lang pinnebolt: [attachment=2]
Bredde på festeøye er 42mm.
Helt nye og ubrukte siden de ikke passer på -69 modell. Selges for 500,- + evnt. frakt.
|
|
|
13
|
Bruktbørsen / Deler selges / SOLGT B-blokk og veiv
|
på: november 25, 2021, 00:20:17 am
|
Blokk fra singelport 1600, kode B (Type 2) med tilhørende veiv.
Blokka er utvendig i grei stand, men må linjebores. Er rom i lagerboringene og hadde betydelig endeslakk. Er en fabrikkoverhalt motor, men ser ikke ut til å ha vært linjeboret tidligere.
Veiva er standard 69mm med lagerbaner slipt til 1. undermål (0.25mm). Har ikke sjekket om lagerbaner til råder er slipt, men vil anta det.
Pakkepris ved henting 300,-. [attachment=2] [attachment=1]
|
|
|
22
|
Forum / Problemløseren / Sv: viftereim
|
på: november 07, 2021, 23:35:54 pm
|
Ikke vanlig å shimse hverken på veiv eller dynamo.
Kan det være at du har motor, dynamofot og/eller reimhjul på dynamo fra T2? Transportere har dynamo med høyere effekt som er litt lengre enn til T1. Kan stemme med 8mm avvik.
|
|
|
24
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Er Sika markedet borte?
|
på: oktober 05, 2021, 21:54:54 pm
|
Er vel ikke så mange SiKa’er igjen, dermed er det få til salgs. Samtidig er de vel kommet i skyggen av campere og paneler, dermed kanskje også færre kjøpere.
Enig med Tistlo, har du plass er det bare å beholde den. Har du ikke plass må du skaffe det.
Jeg beholder min, akkurat fikset sentralfyringsanlegget (=det midtre røret), så nå klar for noen kjølige høstturer før saltingen setter inn.
|
|
|
29
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Amerikansk nesekonforing?
|
på: mai 24, 2021, 20:57:23 pm
|
Har hjulpet til med noen utbedringer på en type 1 modifisert i USA og importert til Norge. I utgangspunktet en -63, fortsatt med original girkasse.
Det var uvanlig mye slark i girstangen (hockey-stick) ut fra girkasse/nesekon. Dette gjorde det vanskelig å få satt bilen i gir, spesielt 1. og 2. Antok at foringen var fullstendig utslitt, og fikk ved hjelp av hjemmelaget spesialverktøy trukket ut foringen med girkassa montert i bilen.
Ble forundret når det viste seg at foringen hadde en utvendig diameter på 19.05mm (3/4"), men enda rarere at innvendig diameter var 18.2mm, med en liten kant innerst på 16.3. Girstangen har diameter 15mm, så denne foringen har ikke gjort annet enn å holde simmerringen. Simmerringen har fungert også som lager, noe den naturlig nok ikke hadde forutsetninger for.
Fikk dreid en mellomforing med fine toleranser for å gi passende presspasning både mot boring i nesekon og mot en ny, standard foring med innerdiameter 15.1 og ytterdiameter 16.65. Det løste problemet. Bildet viser 'amerikansk' foring, mellomforing i aluminium og standard foring. [attachment=1]
Noen som har vært borti noe tilsvarende eller vet hvorfor amerikaner'n har gjort denne endringen?
|
|
|
|