april 29, 2024, 11:57:37 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10
211  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke "bilfilm" er filmen over alle "bilfilmer"?? på: juli 11, 2012, 23:58:56 pm
Hva med 'The Italian Job', både originalen fra -69 og kopien fra -03? Synes originalen er best, selv om det er mer action i den nye. Alt gikk litt roligere for seg før, selv om bilene var raske nok...
212  Forum / Problemløseren / Visningshjul med 5x130 boltsirkel på: juli 04, 2012, 22:59:08 pm
Fikk en 2'er på PKK p.g.a 175/70 foran og 185/65 bak. Dette er jo som alle vet en livsfarlig kombinasjon!

Har noen 4 like felger med 4 dekk med samme dimensjon som kan lånes et par dager/30km? Evnt. et par som tilsvarer et av disse:
175/70R15 på felg 5,5"x15 ET42
185/65R15 på felg 5,5"x15 ET42

Helst innenfor en times radius fra Drammen sentrum, Buskeruds navle.

NB! Originale skjermer og lange aksler, noe mer enn 185 på 5,5" blir trangt.

Og som nevnt 5x130 boltsirkel (Porsche fra ca. høsten 1963 og oppover)

Orker ikke skaffe TÜV-papirer og få dette inn i vognkortet akkurat nå, alle fornuftige folk hos SV er på ferie. Velger enkleste utvei og biter det i meg...
213  Forum / Snikk-snakk / Sv: BWBW meeting ? på: juni 19, 2012, 22:30:51 pm
Blir det noe torsdag 28. juni 2012?
214  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 62 T1 - 6v Selges i deler på: juni 17, 2012, 21:35:50 pm
Ratt med hendel,bud over kr 400,-

Legger inn bud på 400,- for ratt med hendel inkludert rattstamme og festebøyle.
215  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 65mod boble delebil. på: mai 25, 2012, 22:00:51 pm
Trodde denne allerede var hanket inn av Rocket?

Hvor i verden står den?
216  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 65 bahamablau bobla på: januar 03, 2012, 00:17:21 am
Velkommen i den eksklusive klubben! Finnes ikke mange originale -65 Bahamablå bobler med det originale grønn/grå stripete interiøret. Jeg har lett etter interiør i flere år uten hell. http://www.himmelservice.de/ har stoff som er av riktig type, men ikke riktig farge.

Er setene dine dårlige kan du jo bare velge repro-trekk som du liker. Jeg har byttet til OK seter med hvite/grå striper; riktig stoff - feil farge, men ser greit ut.
217  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: BAS svinghjulsbolter ø.kjøpt på: oktober 26, 2011, 22:56:45 pm
Trengte Porsche 8 stifter for å montere sitt svinghjul?

Jeg stusset også over dette, men fant ut at Porsches 8 stifter har diameter Ø6 mot VW's Ø8, og bare sitter 6mm inn i veiva mot VW's 8mm. Når man regner ut hvor mye moment disse stiftene da kan overføre uten å deformere hullene i veiva blir svaret det samme for VW's 4 og Porsches 8.

Men hvorfor Porsche gikk fra 4xØ8 til 8xØ6 har jeg ingen god forklaring på.
218  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: BAS svinghjulsbolter ø.kjøpt på: oktober 22, 2011, 21:46:14 pm
Så lenge vi er enige om at det er kraft som holder tingene sammen, og at strekket ellers kun er en funksjon av stivheten til bolten (likt for stål sånn ca) og arealet - så er vi over på riktig spor.

Vi er enige, jeg tenkte bare mer spesifikt på standard bolt vs. BAS bolt. Med samme kraft vil de i utgangspunktet gjøre samme jobb. Men siden BAS-bolten har en tykkere stamme vil mesteparten av tøyningen bli på en kortere lengde, større risiko for flyt og dermed brudd.

Samtidig øker friksjonen under tiltrekking p.g.a. pasningen i svinghjulet, som dermed øker risikoen for å ende opp med for lite kraft, dersom man skrur til basert på moment.
219  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: BAS svinghjulsbolter ø.kjøpt på: oktober 17, 2011, 23:05:34 pm
Mitt poeng med å referere til type 1 var bare for å vise at ingen ville ha kjørt den uten stifter samme hvor bra mutteren er ( tror jeg ). Stiftene har en funksjon når det glipper og jo flere jo mere krefter tar de i mot.

Jeg kjører type 1 uten stifter. De har ingen funksjon for kraftoverføring, det er bolten(e) som holder alt sammen.

HELT RIKTIG...
Jeg pleier å maskinere/dreie innerste del på BAS-boltene og de funker som f.. iallefall da....

Da har du jo egentlig laget standard bolter av BAS-bolter......

JHU; Jess; men du må skille klemkraft og strekk...

Men det er jo strekk i bolten som lager klemkraften. Jo mere strekk, dvs. elastisk tøyning, i bolten(e), desto høyere klemkraft.
220  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div. deler selges - mest til 1302 på: september 25, 2011, 22:50:46 pm
Panser, motorlokk, bakruter og ikke minst de supersjeldne baklyktene er fortsatt tilgjengelige for den som handler raskt. Når snøen kommer blir alt borte.....
221  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div. deler selges - mest til 1302 på: september 19, 2011, 20:35:24 pm
Panseret: uskadet?

Alt er relativt, jeg ser ingen skader dersom du mener bulker eller rust. Må selvsagt lakkeres for å bli strøkent.
222  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div. deler selges - mest til 1302 på: september 19, 2011, 20:33:19 pm
Har du fortsatt det komplette hengerfestet?

Begge hengerfester er solgt.
223  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div. deler selges - mest til 1302 på: september 19, 2011, 20:31:54 pm
Har gjort oppdateringer i første post. Fortsatt deler igjen.
224  Bruktbørsen / Deler selges / Div. deler selges - mest til 1302 på: september 17, 2011, 21:13:52 pm
Panser, komplett til 1302 - 1000,-
[attachment=1]
Motorlokk, inkl. innvending dreneringssystem, til 1302 - 1000,-
[attachment=2]
Skjermer, noe bulker og rust men fullt brukbare - 250,-/stk. SOLGT
[attachment=3]
Bakrute m/varmetråd, 41 cm, 300,-/stk.
[attachment=4]
Baklykter, komplett (nesten) - 300,-
[attachment=5]
Baklykteglass - 30,-/stk.
[attachment=6]
Hengerfeste, komplett - 500,- SOLGT
Hengerfeste, ikke komplett - 300,- SOLGT
[attachment=7]
Takgrind 300,- SOLGT
[attachment=8]

Alle deler ligger i nordre Vestfold. Kan fraktes innen en snau times radius fra Drammen mot drivstoffgebyr.
225  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 914 deler/delebil på: september 14, 2011, 21:30:43 pm
Er interessert i 'rattakselkonsoll', dvs. alt mellom ratt og første ledd på akselen. Bud 500,-.

Også interessert i høyre, bakre 1/4-part av karosseri, fra ca. midt på dør og bakover, selv om det antagelig er noe grums i innerkanalen under batteriet. Bud 1000,-.
226  Forum / Ghia / Bit av rød vinyl til T34 ønskes på: september 05, 2011, 22:54:39 pm
Har noen en liten bit av original rød vinyl 'Brick red' fra dør- eller setetrekk til en 62-65 T34? Samme materiale skal visstnok være brukt også på T2 samme årganger.

Helst fra et sted (i bilen!) der sola aldri skinner.....
227  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side på: mai 29, 2011, 20:39:05 pm
Er det ikke omvendt? Dersom man senker IRS-biler mye blir cambervinkelen veldig stor. Bytt om armene og flytt feste for støtdemper så blir den mer normal, selv ved kraftig senking.
228  Forum / Snikk-snakk / Sv: Pittelitt OT men ordet "svits". på: mars 18, 2011, 22:50:31 pm
Noen østlendinger som vet hva en undikk er?

Det er noe som bergensere har krabbeklør i..?
229  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Weber DCNF 40mm? på: februar 15, 2011, 23:22:57 pm
Har sånne i min -65 på standard 1600 dp. Fungerer veldig bra, synes jeg.

Prisen fra HotShop var meget gunstig, har brukt 2-3 ganger det beløpet på å fikse opp de gamle jeg har....
230  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Pop out ruter fra 1965mod og nyere. på: februar 04, 2011, 23:52:34 pm
Er dette originale, brukte i god stand eller noe repro-greier?
231  Forum / Snikk-snakk / Sv: Varmepotter orginal vs repro på: desember 15, 2010, 22:32:56 pm
Her er et bilde av original og repro. Trenger vel ikke forklare hva som er hva....[attachment=1]
232  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: desember 04, 2010, 00:36:13 am
Kanskje investere i denne http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=107012 isteden for popcorn?

Tog, spesielt godstog, har meget begrenset akselerasjon og retardasjon. I tillegg er skinner mye jevnere enn vei, med mye større svingradier. På de fleste biltog er det tilstrekkelig å sette bilen i gir og dra på håndbrekket.
233  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: pinnebolter vs gjengeinstatser på: november 16, 2010, 23:32:30 pm
Hm, skal sjekke i nedre Røyken imorgen. Er et bra verksted der som har litt av hvert....

Ellers må du ta en tur til Fadum og få utgiftsført noe.
234  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: pinnebolter vs gjengeinstatser på: november 15, 2010, 23:39:34 pm
Helicoil har spesielle gjengetapper, det er innsiden som teller der.

Likevel, det er en bra måte å få fordelt kreftene på fra pinnebolt til blokk. Men tror det blir for lite gods å gå fra M12 til M10, Helicoil er i utgangspunktet laget for å reparere gjenger, f.eks. fra ødelagt M10 til M10.

Finnes det ikke tynne pinnebolter med M12 gjenger?
235  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boble nostalgiker? ikke se på dette! på: november 15, 2010, 23:34:26 pm
Utrangerte drosjer?
236  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: irs t3 på: november 09, 2010, 22:34:31 pm
Halv høvding, med forbehold siden tilstand er ukjent. Henting i Vestfold er inkludert, før jul en gang.
237  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 64 prosjekt selges på: september 27, 2010, 21:59:07 pm
Disse er til -68 modell og nyere, så da er det ingenting for meg, dessverre.

Men takk for bilder!
238  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 64 prosjekt selges på: september 25, 2010, 22:09:46 pm
Er interessert i de 2 ekstra dørene dersom de er til 65-modell (smal ramme, firkantknapp), komplette og rimelig bulk- og rustfrie.
239  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: innsug weber dcnf på: september 04, 2010, 21:01:22 pm
Har et par sånne i bra stand, trenger en vask og evnt. polering. Kan overhendes for en halv høvding.
240  Forum / Problemløseren / Memminger Sebring-kopi eksosanlegg på: august 27, 2010, 21:50:45 pm
Kjøpte et eksosanlegg fra Memminger som jeg har fått montert etter endel ekstra jobb.

Dette var et relativt kostbart anlegg, men kvaliteten var ikke spesielt god. Måtte sveise om alle fire stusser for å få det til å passe på motoren og innenfor karosseriet. I tillegg var ikke sveiser og finish imponerende. Men lyden er bra!

Flere som har samme erfaring, eller hadde jeg bare uflaks og fikk et anlegg som var satt sammen mandag morgen av en bakfull tysker?



Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!