Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10
|
212
|
Forum / Problemløseren / Visningshjul med 5x130 boltsirkel
|
på: juli 04, 2012, 22:59:08 pm
|
Fikk en 2'er på PKK p.g.a 175/70 foran og 185/65 bak. Dette er jo som alle vet en livsfarlig kombinasjon!
Har noen 4 like felger med 4 dekk med samme dimensjon som kan lånes et par dager/30km? Evnt. et par som tilsvarer et av disse: 175/70R15 på felg 5,5"x15 ET42 185/65R15 på felg 5,5"x15 ET42
Helst innenfor en times radius fra Drammen sentrum, Buskeruds navle.
NB! Originale skjermer og lange aksler, noe mer enn 185 på 5,5" blir trangt.
Og som nevnt 5x130 boltsirkel (Porsche fra ca. høsten 1963 og oppover)
Orker ikke skaffe TÜV-papirer og få dette inn i vognkortet akkurat nå, alle fornuftige folk hos SV er på ferie. Velger enkleste utvei og biter det i meg...
|
|
|
216
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 65 bahamablau bobla
|
på: januar 03, 2012, 00:17:21 am
|
Velkommen i den eksklusive klubben! Finnes ikke mange originale -65 Bahamablå bobler med det originale grønn/grå stripete interiøret. Jeg har lett etter interiør i flere år uten hell. http://www.himmelservice.de/ har stoff som er av riktig type, men ikke riktig farge. Er setene dine dårlige kan du jo bare velge repro-trekk som du liker. Jeg har byttet til OK seter med hvite/grå striper; riktig stoff - feil farge, men ser greit ut.
|
|
|
217
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: BAS svinghjulsbolter ø.kjøpt
|
på: oktober 26, 2011, 22:56:45 pm
|
Trengte Porsche 8 stifter for å montere sitt svinghjul?
Jeg stusset også over dette, men fant ut at Porsches 8 stifter har diameter Ø6 mot VW's Ø8, og bare sitter 6mm inn i veiva mot VW's 8mm. Når man regner ut hvor mye moment disse stiftene da kan overføre uten å deformere hullene i veiva blir svaret det samme for VW's 4 og Porsches 8. Men hvorfor Porsche gikk fra 4xØ8 til 8xØ6 har jeg ingen god forklaring på.
|
|
|
218
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: BAS svinghjulsbolter ø.kjøpt
|
på: oktober 22, 2011, 21:46:14 pm
|
Så lenge vi er enige om at det er kraft som holder tingene sammen, og at strekket ellers kun er en funksjon av stivheten til bolten (likt for stål sånn ca) og arealet - så er vi over på riktig spor.
Vi er enige, jeg tenkte bare mer spesifikt på standard bolt vs. BAS bolt. Med samme kraft vil de i utgangspunktet gjøre samme jobb. Men siden BAS-bolten har en tykkere stamme vil mesteparten av tøyningen bli på en kortere lengde, større risiko for flyt og dermed brudd. Samtidig øker friksjonen under tiltrekking p.g.a. pasningen i svinghjulet, som dermed øker risikoen for å ende opp med for lite kraft, dersom man skrur til basert på moment.
|
|
|
219
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: BAS svinghjulsbolter ø.kjøpt
|
på: oktober 17, 2011, 23:05:34 pm
|
Mitt poeng med å referere til type 1 var bare for å vise at ingen ville ha kjørt den uten stifter samme hvor bra mutteren er ( tror jeg ). Stiftene har en funksjon når det glipper og jo flere jo mere krefter tar de i mot.
Jeg kjører type 1 uten stifter. De har ingen funksjon for kraftoverføring, det er bolten(e) som holder alt sammen. HELT RIKTIG... Jeg pleier å maskinere/dreie innerste del på BAS-boltene og de funker som f.. iallefall da....
Da har du jo egentlig laget standard bolter av BAS-bolter...... JHU; Jess; men du må skille klemkraft og strekk...
Men det er jo strekk i bolten som lager klemkraften. Jo mere strekk, dvs. elastisk tøyning, i bolten(e), desto høyere klemkraft.
|
|
|
224
|
Bruktbørsen / Deler selges / Div. deler selges - mest til 1302
|
på: september 17, 2011, 21:13:52 pm
|
Panser, komplett til 1302 - 1000,- [attachment=1] Motorlokk, inkl. innvending dreneringssystem, til 1302 - 1000,- [attachment=2] Skjermer, noe bulker og rust men fullt brukbare - 250,-/stk. SOLGT [attachment=3] Bakrute m/varmetråd, 41 cm, 300,-/stk. [attachment=4] Baklykter, komplett (nesten) - 300,- [attachment=5] Baklykteglass - 30,-/stk. [attachment=6] Hengerfeste, komplett - 500,- SOLGT Hengerfeste, ikke komplett - 300,- SOLGT [attachment=7] Takgrind 300,- SOLGT [attachment=8]
Alle deler ligger i nordre Vestfold. Kan fraktes innen en snau times radius fra Drammen mot drivstoffgebyr.
|
|
|
225
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 914 deler/delebil
|
på: september 14, 2011, 21:30:43 pm
|
Er interessert i 'rattakselkonsoll', dvs. alt mellom ratt og første ledd på akselen. Bud 500,-.
Også interessert i høyre, bakre 1/4-part av karosseri, fra ca. midt på dør og bakover, selv om det antagelig er noe grums i innerkanalen under batteriet. Bud 1000,-.
|
|
|
226
|
Forum / Ghia / Bit av rød vinyl til T34 ønskes
|
på: september 05, 2011, 22:54:39 pm
|
Har noen en liten bit av original rød vinyl 'Brick red' fra dør- eller setetrekk til en 62-65 T34? Samme materiale skal visstnok være brukt også på T2 samme årganger.
Helst fra et sted (i bilen!) der sola aldri skinner.....
|
|
|
229
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Weber DCNF 40mm?
|
på: februar 15, 2011, 23:22:57 pm
|
Har sånne i min -65 på standard 1600 dp. Fungerer veldig bra, synes jeg.
Prisen fra HotShop var meget gunstig, har brukt 2-3 ganger det beløpet på å fikse opp de gamle jeg har....
|
|
|
234
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: pinnebolter vs gjengeinstatser
|
på: november 15, 2010, 23:39:34 pm
|
Helicoil har spesielle gjengetapper, det er innsiden som teller der.
Likevel, det er en bra måte å få fordelt kreftene på fra pinnebolt til blokk. Men tror det blir for lite gods å gå fra M12 til M10, Helicoil er i utgangspunktet laget for å reparere gjenger, f.eks. fra ødelagt M10 til M10.
Finnes det ikke tynne pinnebolter med M12 gjenger?
|
|
|
236
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: irs t3
|
på: november 09, 2010, 22:34:31 pm
|
Halv høvding, med forbehold siden tilstand er ukjent. Henting i Vestfold er inkludert, før jul en gang.
|
|
|
240
|
Forum / Problemløseren / Memminger Sebring-kopi eksosanlegg
|
på: august 27, 2010, 21:50:45 pm
|
Kjøpte et eksosanlegg fra Memminger som jeg har fått montert etter endel ekstra jobb.
Dette var et relativt kostbart anlegg, men kvaliteten var ikke spesielt god. Måtte sveise om alle fire stusser for å få det til å passe på motoren og innenfor karosseriet. I tillegg var ikke sveiser og finish imponerende. Men lyden er bra!
Flere som har samme erfaring, eller hadde jeg bare uflaks og fikk et anlegg som var satt sammen mandag morgen av en bakfull tysker?
|
|
|
|