april 25, 2024, 01:33:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 6
1  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hjelp med oppussing av bunnplate t1. på: juli 29, 2015, 14:40:11 pm
Takk for svar. Skjønner det er enklest og best og levere det inn til sandblåsing, men nå har jeg allerede pusset den ned og sandblåst der det er litt værre og komme til. Så det er vell bare rengjøringen og lakkeringen som gjenstår  Blunker
2  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hjelp med oppussing av bunnplate t1. på: juli 29, 2015, 10:38:53 am
Har en 66 modell boble. Har tatt av karroseriet og pusset ned bunnplaten.
Lurer litt på hva folk flest bruker til og rengjøre bunnplaten med, og hva de bruker for og tektylerer og lakkere bunnplaten.
Noen anbefalinger ?  Glad
3  Forum / Problemløseren / Sv: Puma og bremsetrøbbel. på: januar 19, 2015, 11:19:02 am
Prøvd. Men da fikk jeg ikke hjula ut av hjulbuen. Og det er himla kjekt og kunne svinge Glad
4  Forum / Problemløseren / Puma og bremsetrøbbel. på: januar 18, 2015, 12:36:32 pm
Hei , har en 66 modell med puma forstilling, dropslindler og korte dempere. Problemet er og få den ett lite hakk lengre opp, er såpass lav at jeg ikke kommer meg opp til leiligheten. Jeg har prøvd og justere den flere ganger uten hell , har også tatt av støtdemperen og forsøkt og justere da, justering skruene er nesten helt oppe , men de vill ikke justerest den lille siste biten, er alt for stramt og har ikke nok krefter for og justere den lengre , noe tips ? Eller må orginale spindler på ?

Har også problemer med bremsene bak , står den over natt henger den ikke i det hele tatt, men med engang du begynner og kjøre blir de ekstremt varme att det ryker fra dem og de sitter så pass fast at jeg ikke klarer og bevege hjulet rundt forhånd. Er nye bremsebånd , rep sett , bremsesylindere, smørt opp og justert. Kan det være bremseslangene bak som er morkne innvendig att bremsevæsken ikke klarer og retunere skikkelig ? Noen som har erfaring eller tips ? Blunker Helt ok fremme
5  Forum / Problemløseren / Sv: Luftfjæring på: oktober 28, 2013, 22:31:59 pm
Sitter og lurer på om jeg skal gå får luftfjæring.
Lurer på om noen her inne har dette montert og har noen tilbakemeldinger om hvordan det er og kjøre med ?
Og hvordan er monteringen ? Er det ett H***** , eller en ok jobb ?
6  Forum / Problemløseren / Luftfjæring på: oktober 28, 2013, 22:30:39 pm
..
7  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: doka 76 på: oktober 11, 2013, 19:37:55 pm
Uuu  Glad
8  Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: HEI . på: juni 05, 2013, 15:20:56 pm
såg det nå , men da glemmer vi det :-)
9  Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / HEI . på: juni 04, 2013, 15:59:40 pm
Hei. Ser att vi har blitt en del folk her rundt i distriktet nå, og synes atte denne siden er veldig uoversiktelig.
Har opprettet en facebook gruppe , der det blir mye enklere og snakke med hverandre, få hjelp av hverandre, og skrive om treff.
Er også mye bedre og ha flere bilde katogerier , bilene til medlemmene, deler tilsalgs, og treff vi har vært rundt på .  Glad Søk på Vw luftavkjølt,haugalandet og gruppen vill komme opp  Blunker Denne gruppen er kun for oss rundt her.
10  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell på: juni 01, 2013, 19:26:09 pm
Lenge siden noe er blitt skrevet her gitt.

Det som har sjedd så langt er att den nyoverhalte motoren fra wankel er montert, og bilen er bygget om til 12v.
Har brukt bilen i 2 ukers tid hver dag nå , både til jobb og butikken :-) Og den funker perfekt, kjekt og endelig få bilen i gang nå som sommeren er her Glad Og bil nr 2 er solgt, så bobla er bruksbilen den dag idag, og kommer til og bli det en stund til  Gliser
11  Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: 6v batteri på: juni 01, 2013, 19:21:49 pm
Fekk du start på bilen nå som du har batteri ?  Blunker
12  Forum / Problemløseren / Sv: Justering på: mai 31, 2013, 20:39:11 pm
Justerte 0,10 idag, perfekt Glad
13  Forum / Problemløseren / Sv: Justering på: mai 30, 2013, 21:23:27 pm
1300 dp motor.
14  Forum / Problemløseren / Sv: Justering på: mai 30, 2013, 21:23:10 pm
Helt standard støtstenger.
15  Forum / Problemløseren / Justering på: mai 30, 2013, 21:20:04 pm
Har idag justert forgasser og ventiler på min nyoverhalte motor. Nye stempelringer og div.
Justerte ventilene på kald motor, 0,15 som folk flest sier men synes det ble en del tikking. Har også gått over det en gang til og alt stemmer. Noen som har vært borti det samme , og vet om kansje 0,10 blir bedre og får vekk lyden?  Hemmelig
16  Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: 6v batteri på: mai 25, 2013, 23:26:49 pm
Jeg har akkuratt bygget fra 6 v til 12 v og har ett liggende . Stått i bilen siden 2004 , men har brukt det en mnd tid og ser ut til og fungere :-)
17  Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: Sentrerings verkøy til clutch. på: mai 16, 2013, 22:58:25 pm
Den kom med litt riksing og raksing til slutt :-)
18  Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sentrerings verkøy til clutch. på: mai 16, 2013, 21:02:14 pm
Holder på og montere den nye motoren og konvertere resten av bobla til 12 volt.
Har akuratt prøvd og sentere clutchen ved hjelp av noe tulle verktøy i garasjen og øyemål , men nå som jeg prøver og få entret motoren til girkassen så får jeg den ikke på , mangler vell en eller to cm før den er helt på , så er vell muligens sentreringen som er problemet her ? Vill ikke bruke alt for mye makt for og få den til og entre mtp att kansje det er clutchen som ikke står rett. Noen tips evt noen som har sentreringsverktøy ?  Glad
19  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse "snop" til bobla. på: april 07, 2013, 12:52:25 pm
Hei . Jeg som har budet på eksos stussene , og jeg skal til kopervik på ett ærend om rundt 2 timer . Mulig og hente dem da :-) ?
20  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell på: april 06, 2013, 22:12:13 pm
Ja, greit med svingradius Glad
21  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell på: april 06, 2013, 20:56:11 pm
[attachment=1]
22  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Leithen's 66-modell på: april 06, 2013, 20:51:54 pm
Bump
23  Forum / Problemløseren / Sv: 6v til 12v 66 boble. på: april 06, 2013, 19:26:53 pm
Bra og enkel forklaring :-) var litt usikker pga 5 av 5 personer har sagt at kun de originale ledningene skal brukes og ingen nye skal legge opp :p men det stemmer jo ikke.
24  Forum / Problemløseren / Sv: 6v til 12v 66 boble. på: april 06, 2013, 14:05:29 pm
Stemmer . Men på den nye dynamoen er det ingen ledninger på dynamoen . Skal eg legge opp to nye da ?
25  Forum / Problemløseren / Sv: 6v til 12v 66 boble. på: april 06, 2013, 13:19:32 pm
Her er den nye dynamoen .
[attachment=1]
26  Forum / Problemløseren / Sv: ta ut setene i bobla? på: april 06, 2013, 10:14:23 am
Du holder bare inne den du justerer sete frem og tilbake med og drar sete helt ut .
27  Forum / Problemløseren / Sv: Senking bak , hvor mange hakk ? på: april 06, 2013, 09:24:26 am
Jeg gikk for to hakk , og føler det blir akkurat passe . Ikke blod lavt men heller ikke for høyt. Har fortsatt passelig klaring.
28  Forum / Problemløseren / Sv: 6v til 12v 66 boble. på: april 05, 2013, 21:06:27 pm
Som dere ser på bildet over så er det kun 3 ledninger som går på den gamle regulatoren. Men viss alle de 3 ledningene skal over på den nye regulatoren , så står jo dynamoen uten ledninger :p
29  Forum / Problemløseren / Sv: 6v til 12v 66 boble. på: april 04, 2013, 06:06:38 am
Har dessverre allerede bestilt .
30  Forum / Problemløseren / Sv: 6v til 12v 66 boble. på: april 03, 2013, 20:50:38 pm
Poenget her er at eg ska over til 12 v . Vill ikke ha 6 volt.
Sider: [1] 2 3 ... 6
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!