Har da kjøpt meg en '67 1500 som skal få seg en liten oppdatering i vinter
Bilen er solgt i september i '66 men er altså en '67 modell. Det er 6V el.anlegg, men har en konverter så får brukt 12V stereo
.
Bilen har enten gått 92000km, 192000km, 292000km.. Har service historie kun til 55000km og det på 3 år så personlig regner jeg med 192000.. Det er særdeles lite rust!
Ikke noe i bunnplate eller hjulbuer, men lakken kunne trengt oppfrisking!
Siden kjøp har det blitt:
- Nye 8-Spoke felger i svart
- Nye skiver og klosser foran
- T-bars i chrome
- oppfrisking av el-anlegg
- og en polering
Dette er min første bil, veit.. Seint ute i en alder av 23, men har tung sykkel i tillegg
planen for vinteren er ikke veeeelig lang men har ett par punkter som
SKAL gjøres og noen som kommer hvis lommeboken tillater det!
Dette skal gjøres:
- Ut med motor
- 1641 sats
- nye forgassere, enten ett sett med Solex 32-34, hvis jeg finner stag og innsug, eller ett sett med Dellorto 34
-
RENGJØRING av hele motor, topper etc
- Nye J-tubes
- fikse varmepotter
- sjekke clutchlameller og bytte om nødvendig
- Urethan girkassefester
- quickshifter
- CD-spiller i hanskerom
- fikse risting i clutc/girkasse/motor ved start i 1.gir
- nytt trommeloppsett bak
Muligens:
- Senkespindler
- Nye dempere
- 12V convertion
- Justere speedoen helt riktig
Mange vil sikkert fraråde meg å kjøre en 1641sats på en 1500 motor, men skal ikke rævkjøres og er ingen lyskryssfantom. Det tar jeg på sykkel
da slår ingen meg uansett
har bare lyst på et lite extra push så man slipper å tyne motoren for å kjøre forbi, klatre bakker etc. Senere har jeg lyst til å bygge meg en 100hk motor som ikke trenger daglig ettersyn! Men alt i god tid
Innspill til en fersk bobleeier er å foretrekke
Tips fra folk som kan dette tas i mot med stor takk.
Erlend / bug66