Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 191
|
64
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Pre-67 karosseri ønskes kjøpt
|
på: mars 27, 2020, 09:28:59 am
|
Har noen et pre-67, helst med små ruter, boblekarosseri stående?
Helst et som ikke er rustet i hjel, eller mangler halve bilen.
Helst ståltak da ragtop/cab blir litt styr med racing.
Preferert liste:
Ståltak Cab Ragtop
|
|
|
68
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back in beige...
|
på: februar 02, 2020, 02:49:32 am
|
Dags for oppdatering kanskje.... 2,1literen har fått en liten velfortjent overhaling. Har oppgradert til nye topper med litt større ventiler og litt turbo porting. Gamle toppene var 43,5 mm ventiler, nå 46mm inn. Blitt mange timer med portefilen! Nye, litt sterkere sylindere er også installert. Oppgradert nytt svinghjul med 2-skivet clutch. Svinghjulet var et std Kina 200mm wbx svinghjul. Dette var skeivt i nesten alle retninger etter diverse runder i fres og dreiebenk hos Tor Øyvind er det nå nesten klart for installering. Må kun rette av anleggsflaten mot svinghjulet og justere trust dybden.... Godt du klargjør motoren før den bytter garasje
|
|
|
69
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: corvair
|
på: januar 28, 2020, 15:29:52 pm
|
Originalt hadde vel ikke Corvair mer enn 180+hk i turboversjonen (?). Motoren veier ca. dobbelt av en type1 motor, vanskelig å få montert kontra en type1 motor.. Det er jo selvsagt litt kult å ha, men særlig effektivt er det ikke
|
|
|
72
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Glassfiberdører
|
på: januar 09, 2020, 11:15:42 am
|
Til en '569 boble ønskes kjøpt. Jeg har kontroll på nye i utlandet, men det er sikkert noen som har her på berget Enten helt ribbet eller med ruter etc. Farge spiller ingen rolle.
|
|
|
74
|
Forum / Problemløseren / Sv: Olje bakaksel
|
på: desember 07, 2019, 11:00:21 am
|
Har aldri ødelagt noe skralle, pipe eller fastnøkkel fra Biltema. Så kommer kanskje an på brukeren Kanskje du er for pussy når du bruker verktøy? Neida, har ikke noe behov for å være brutal. Har vel bare smartere måter å få gjort jobben på
|
|
|
77
|
Forum / Problemløseren / Sv: Run on - MSD 6 al2
|
på: november 25, 2019, 09:32:30 am
|
Jeg hadde tilsvarende problem med min ECU, uten at jeg vet helt hvordan MSD funker. Problemet mitt var at ECUen fikk strøm gjennom ladelampa, så jeg monterte en diode i serie så strømmen bare kan gå en vei. Da funket det.
MSD er koblet rett på batteriet, så kan være litt tricky å få stoppet.
|
|
|
78
|
Forum / Problemløseren / Sv: Olje bakaksel
|
på: november 25, 2019, 09:31:26 am
|
Det renner olje inn på bremsene, så jeg vil si at det er absolutt verdt å fikse ja... Er jo ikke spesialverktøy vi snakker om heller, så dette er noe de aller fleste kan fikse selv. Dersom du ikke kan det, burde du få et verksted til å gjøre det for deg; ingen er tjent med at det kjører biler rundt på veien med olje på bremseskoene Renner ikke olje inn på bremsene.. er drenering på baksiden Ja, men skal ikke mye skitt til på baksiden av bakplaten før hullet til dreneringen er tett og det flyter over i bremsene..
|
|
|
81
|
Forum / Hva skjer? / Sv: JPM Dynodag 2019
|
på: oktober 19, 2019, 11:58:56 am
|
Gratulerer med bra resultat Svein! Og om jeg kan spørre; hva bremset samme oppsett hos Jee? -BB-
Takk for det Motor bremset 189 hk med Wasp stage2 hos Erik. Men vi fikk ennå bedre resultat med Folke sitt Gene Berg 1 7/8´´ anlegg = 201 hk .. Men vi fikk ikke bytte og prøve dette hos Johannes Merkelige greier det der
|
|
|
82
|
Forum / Problemløseren / Sv: Vibrasjoner fra clutch - hydraulisk clutch
|
på: september 25, 2019, 21:05:17 pm
|
Får få litt hjelp av neste generasjon, og sette opp en gopro, kanskje.
Nei, har ikke kortet armen; du tenker på den armen som sitter på akslingen til utløserlageret?
Er det vanlig å bruke det festet jeg har, eller bruker man det originale?
Jeg bruker det du har, sto stødig hos meg. Uten å korte armen, fikk ikke jeg nok vandring på utløserlager. Hvorfor? Fordi mastersylinder ikke flytter nok væske til å trekke sammen slavesylinderen nok Har nok litt med plasseringen av hovedpumpa å gjøre også; jeg har nok en litt feil utveksling på pedalen, så jeg mistenker jeg har for lang vandring. Har en nylaget pedal på benken, men fokuset har vært å fikse to motorras de siste månedene, og ikke bytte pedal Om du har CNC sitt kit, så er det ikke nok væskeforflytning med verken 5/8’’ eller 3/4’’ master. Men jeg tipper vibrasjonene kommer av noe annet .
|
|
|
84
|
Forum / Problemløseren / Sv: Vibrasjoner fra clutch - hydraulisk clutch
|
på: september 25, 2019, 09:59:12 am
|
Får få litt hjelp av neste generasjon, og sette opp en gopro, kanskje.
Nei, har ikke kortet armen; du tenker på den armen som sitter på akslingen til utløserlageret?
Er det vanlig å bruke det festet jeg har, eller bruker man det originale?
Jeg bruker det du har, sto stødig hos meg. Uten å korte armen, fikk ikke jeg nok vandring på utløserlager. Hvorfor? Fordi mastersylinder ikke flytter nok væske til å trekke sammen slavesylinderen nok
|
|
|
86
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Flipfront
|
på: september 10, 2019, 09:33:43 am
|
Noen i det langstrakte land som ruger på en flipfront?
Par krav:
- Liggende lykter - Støp som går helt inn til kanten ved A-stolpen - "Vanlig" front
Ala denne:
[attachment=1]
[attachment=2]
|
|
|
88
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: august 28, 2019, 08:34:48 am
|
[attachment=1] Nye custom, ultralette ( 850g ), megafjonge, breie skjermer tillpasset og på plass etter ca 1,5 års ventetid.... Ting begynner å komme på plass bak nå da.
Rimelig frekk vekt på de skjermene
|
|
|
|