april 26, 2024, 15:39:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3
1  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sveis og påbygg på Sola? på: januar 23, 2011, 15:31:49 pm
Har brukt dem til å fikse diverse på en haug gammel Toyota lett-lastebil på jobb.
Ble tilfeldigvis dem, da bilen ble avskilta i teknisk like ved flymuseet.
Ble positivt overasket over prisnivå, og det virker som de er litt av den gamle skolen, de bytter ikke bare deler, de fikser.
Siden den første reparasjonen for 5 års tid siden, har de tatt samme lastebilen på EU kontroll hvert år.
Fremdeles samme inntrykket. Fornuftige priser, og høyt innhold av sunt bondevett.

Men på sveis og diverse har jeg ingen erfaring med dem.

Så kanskje en urelatert referanse, men har ihvertfall god erfaring med dem på det jeg har brukt dem til.
2  Forum / Problemløseren / Sv: Bytte bremserør, noen som selger ferdig sett i kobber ? på: november 22, 2010, 17:40:28 pm
Det ER 2 er feil med lakka bremserør.

Skulle være smart en gang i tiden å sørge for at jeg aldri måtte bytte bremserør igjen, så de nye røra ble lakka etter alle kunstens regler.

B.T. var veldig sikre på at jeg skulle få legge de røra på ny.

I ettertid ser jeg jo at det i og for seg er en fornuftig regel.
3  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen forhandler for "Wolfbürg West" i Norge? på: oktober 27, 2010, 21:38:30 pm
Trenger ikke det.
Veldig greit å handle fra dem i USA.

Sist bestilling sendte jeg til dem torsdag kveld/natt.
Mandag formiddag sto en trivelig kar fra TNT på døra med pakken.
Hadde ikke trodd det skulle gå så raskt, nesten kjappere enn å vente på norsk post pakke.
4  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Låveglise på: juli 14, 2010, 13:39:14 pm
For å prøve å gi et svar på svart tank, fant jeg dette.
Gjelder min bil, 1958, men er vel trolig at dette og gjelder tanken på 57 en din.

"Gas tank, dash support bracket, heater tube covers under rear seat, passenger armrest support bracket inside door and the inside of the glove box are all painted L29 Blue Gray (black gas tanks are repaints, or replacement tanks)"
5  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Låveglise på: juli 13, 2010, 20:39:56 pm
Gratulerer!

Håper jeg ser denne på Bore neste sommer!
6  Forum / Problemløseren / Sv: Stiftjustering på: juli 08, 2010, 21:01:26 pm
Har dårlig erfaring med snau klaring fra tidligere vw motorer, riktignok tidlige vannkjølte maskiner, men allikevel.
Går litt små rufsete, så tror nok jeg holder meg til tyskerenes tall, for å ha utelukket denne feilen.
På ferie nå, men skal se på det til uka
7  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -forgasserlekkasje på: juni 29, 2010, 18:21:24 pm
Leste en tråd på thesamba om lekkasje fra forgasseren.

En kar som driver å overhaler gassere i stor skala hevdet der at en lekasje ut denne akslingen skyldes at flotørkammeret renner over med bensin.
Denne akslingen ble aldri laget for å være 100% bensintett.
Men kanskje en ide å sjekke om forgasseren renner over, og om det er denne bensinen som renner ut.
Søk litt på Thesamba.com i "beetle" forumet, så kanskje du finner noen svar der og.
8  Forum / Problemløseren / Sv: Stiftjustering på: juni 29, 2010, 12:52:58 pm
Kommer ikke til med tang nei.
Er jo en flathode skrue, så dårlig med tak i den.

Er ikke alltid så lett med de små lette tingene nei... hehe...
9  Forum / Problemløseren / Stiftjustering på: juni 29, 2010, 12:42:49 pm
Hei

Skulle justere stiftåpningen, da den er altfor liten (ikke mer en 0,15mm)
Den som har gjort dette sist, har rundet skruen som holder stiften ganske godt. Får ikke satt krefter på den med skrujern.

Kan jeg trygt bruke en slagskrutrekker nedi her?
Andre alternativet er å ta ut fordelere, og bore ut skruen.
Hvilken dimensjon er denne skruen.
Vil det gå å bore denne ut og gjenge opp, eller der det "farlig" å gjøre noe som helst nedi her.
10  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bakre kjøleblekk, 1958 T1 på: juni 27, 2010, 00:32:29 am
Etter 250 km i bil, har jeg endelig blekket, og denne jakten kan avsluttes
11  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kverdagsen, 1958 T1.... å da var vi igang på: juni 26, 2010, 11:55:53 am
Var toppdelen med kokosnøtthår jeg lurte på å dele, men har innsett at dette ikke er meninga, så, har slengt det i ei bøtte med noe godsaker.
12  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bakre kjøleblekk, 1958 T1 på: juni 26, 2010, 01:27:05 am
Har prøvd meg litt med vinkelsliperen i kveld.
Stemmer godt at de nyere blekka ikke passer så godt.
Er ufornuftig mye arbeid å få dette til å passe.

MEN, nå ser det ut som jeg kan ha et blekk på vei med posten til uka.
Så da er alt god stemning
13  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kverdagsen, 1958 T1.... å da var vi igang på: juni 26, 2010, 01:23:55 am
Så selve filterdelen av luftfilterboksen kan deles?
Må kanskje bare ta i noe mer da.
Eller legge hele filteret i noe avfetting, slik som vw har foreslått i instruksjonsboka
14  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Montering av bensin måler på: juni 26, 2010, 01:21:53 am
Mener jeg har sett et hefte som VW ga ut til sine forhandlere angående dette.
Enten på thesamba eller med å google.
Var ihvertfall med målsatte tegninger og dimensjoner på hull.

Disse tankene er vel noe høyere en de senere tankene som hadde måler som valg, (tror jeg) så hvordan flotørvandringen stemmer med måleren på oval tanken er jeg usikker på.
Er jo uansett enkel mekanikk, så det går vel an å justere seg til selv
15  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Montering av bensin måler på: juni 25, 2010, 20:12:16 pm
Denne hendelen er å få kjøpt hos blant annet WolfsburgWest, Volkswarenhaus og diverse andre.

Mulig du får tak i fra norske leverandører og.
16  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kverdagsen, 1958 T1.... å da var vi igang på: juni 25, 2010, 20:07:52 pm
Takket være jentekveld i heimen fikk jeg et supert påskudd til å flytte meg og kverdagsen til verkstedet.

Skal bli spennende å begynne å skru litt, se hva jeg har kjøpt.

Har fått tak i kjøleblekk fra en 64, så det må sveises og bankes litt, men tett skal det bli.

Har og planer om å få på original luftfilteret.

Det jeg lurer på i den forbindelse er om det går an å dele selve filterhuset/toppdelen, slik at jeg kan få vasket dette skikkelig.
Vurderer og å glassblåse og lakke det hele, men gjør ikke dette om jeg ikke får delt det, tror det kan være kjedelig med så mye småpærler inne i filteret.
17  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bakre kjøleblekk, 1958 T1 på: juni 22, 2010, 22:20:53 pm
Unneberg greier ikke å skaffe nytt til 1200.

Så.

Sikker på at du ikke har et slik liggende i en krok?
18  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bakre kjøleblekk, 1958 T1 på: juni 19, 2010, 00:35:53 am
Kan og greie meg med et nyere blekk, som ikke passer umiddelbart.
Kan kappe og sveise, så om det er et med hull til varmeslanger skal dette og gå fint, så lenge det passer med motor og motorrom.

Er sommer, vil kjøre
19  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bakre kjøleblekk, 1958 T1 på: juni 18, 2010, 15:50:32 pm
For å slippe å stjele deler fra BP 73 komplette motor, håper jeg det finnes noen andre som har dette blekket liggende.

Gjerne noen Rogalendinger for logistikkens skyld.

Om dette er noe noen forhandlere har liggende, er det også interessant.

Eirik

20  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bakre kjøleblekk, 1958 T1 på: juni 13, 2010, 21:08:02 pm
Prøver meg igjen.

Trenger det bakre kjøleblekket til en 1958 T1.
Skulle VELDIG gjerne hatt det til neste helg, så jeg kan ta turen ut til Bore og srvwk treff.

Noen som kan ha dette liggende?

[attachment=1]
21  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: grå-1956 på finn.no på: juni 13, 2010, 21:05:20 pm
Denne kom vel innom Sørlandets VW treff, helt mot slutten av søndagen.
Mener det må være denne, bulken i fremskjermen var på samme sted ivertfall.
Gikk for egen maskin. Noen småbulker hvis jeg husker rett.
Mix av pakninger med cromelist og standard/cal look pakninger.
Så ganske pen ut da

Eirik
22  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kverdagsen, 1958 T1.... å da var vi igang på: juni 11, 2010, 09:37:13 am
Da hadde jeg luftfilter og panseremblem i hus.
Tok en hyggelig tur til Kverneland rundt midnattstider.
Takker så mye for delene tmatre kunne avse.  
Håper du har den flotte Bayen på veien snart!

Noen må vel ha dette kjøleblekket liggende?
Ingen problem å betale noen kroner for det, men jeg må ha tak i det.
23  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power" på: juni 10, 2010, 21:00:00 pm
Var så heldig å se denne i går kveld.

Var med Atle en tur for å snike noe deler av han.

Utrolig bra garasje/bygg dere har der. Får håpe leilighetsplaner skrinlegges, så dere får beholde dette.
Er jo ikke mulig å ha bedre sted. (eller kanskje, hvis det hadde hatt noe mindre naboer)

Uansett ser den jo kanonbra ut så langt. Håper ting ordner seg, både med lokaler og lakk, for jeg har troen på at dette blir jævlig stas ferdig.

Eirik

24  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kverdagsen, 1958 T1.... å da var vi igang på: juni 10, 2010, 20:55:11 pm
Takker så mye folkens.

Bilen har fått 145/15 foran. Uvant smalt, men for all del, ser helt rett ut. Bilen ble jo plutselig en drøm å kjøre. Slipper å være redd for å rive av banjo rattet, og det er god klaring for å justere pumaen litt rett vei.

Mangler det bakre kjøleblekket i motoren.
Trodde det var løst da jeg fikk lånt et av Atle (Mr Jack), men dessverre passet ikke dette på min. Hans motor hadde ei annen bensinpumpe, så min bensinpumpe krasja i blekket. Føler ikke jeg kan kappe i lånte deler, så får fortsette leitinga.

Mangler og original luftfilteroppsett. Vil kvitte meg med "sportsfilteret". Det ser ikke rett ut på denne bilen.

Har og funnet ut, etter et bomkjøp av emblem, at panseret er 1964 ->. Hater å se de 3 tomme hullene på panseret.

Så, om noen av dere har noe av det overnevnte, ikke nøl med å gi lyd.

Skal ut å kikke i en garasje her i byen, håper det kan hjelpe noe.

Skal få tatt noen bilder av gliset en dag.

Her er uansett hjertet.

[attachment=1]
25  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen med god kunnskap til kjøretøyforskriftene? på: juni 08, 2010, 19:23:12 pm
Det er bare å stå på krava om paragrafer.
Har faktisk blitt hjulpet kraftig av Biltilsynet en gang.
Leverte i all hast russebilen på eu kontroll, en chevy g20.
Valgte første verksted som hadde ledig. Premietabbe.
Da jeg skulle hente bilen lo kontrolløren godt, og tilbød seg å kjøre bilen på skroten for meg.
Fikk en liste over to sider, 2 er feil i alle mulige former.
En av de virkelig fine var deffekte el vindusheiser. For hva om vi havna på taket i ei elv å ikke fikk opp dørene? Når jeg spurte hvor stor sansynligheten var for at elvinduene funka når en lå på taket i elva, mistet jeg tilbudet om gratis transport til knoksen. Hører og med til historien at jeg hadde montert vindusknusere/setebelte kuttere tilgjengelig for alle passasjerer.
Litt oppgitt, men mest forbanna tok jeg kontakt med Biltilsynet. De så over bilen, og oppretta sak mot bilverkstedet. Det jeg endte med var å polere lyktereflektorene forran og lappe litt eksos.
På den andre siden har jeg og stått med tuv papirer og møtt blånekt og vrangskap, men har uansett en positiv erfaring som trekker opp.
26  Forum / Prosjektgarasjen / Kverdagsen, 1958 T1.... å da var vi igang på: juni 07, 2010, 22:50:27 pm
Må jo ha ut en liten "prosjekttråd" på min bil.
Kjøpte bilen for en snau måned siden, og den har siden stått trygt å ventet på at jeg skulle få mer fritid.
Med eksamens fjas unnagjort er det kun full jobb å tenke på, så det åpner for ettermiddager fylt av "finne ut hva jeg har kjøpt" tid.

Kjøpte bilen i skien, å kjørte de 550km hjem tilnærmet problemfritt.
Oppdaget allerede da denne bilens unike evne til å tiltrekke folk som vil snakke om gamledager, hvilke bobler de selv har hatt, mekkehistorier og annet småprat.
Kjempetrivelig!

Bilen er stort sett original, og ser veldig hel og pen ut.
Har puma, Rader felger og noen veldig hvite setetrekk, ellers er ting originalt
Har ikke funnet noe rust av betydning, det er veldig lovende.

Har handla for noen tusen i servicedeler (rep.kit. til forgasser, bensinpumpe, plugger, pluggledninger, rotor, kondensator, fordelerlokk, dynamobørster, pakkningsett, olje og enda litt småplukk), så nå er det på tide å bli kjent med bilen, å studere tilstanden på den.

Har enkelte andre deler som og må skaffes, men har allerede kommet i kontakt med flere trivelige entusiaster som kan hjelpe meg med å få tak i dette.

I morgen går turen til min dekkpusher for å få nye dekk foran.
Bilen ruller nå på 195/65/15 rundt hele, og selv om dette er akseptabelt bak, er det altfor mye fremme.
Så i morgen skos fordekkene om til 145/15
Regner med dette skal se mer rett ut, og samtidig muliggjøre litt senk ute å ta i skjermene så mye som det gjør nå.

Ellers lurer jeg veldig på i hvor stor grad de ulike delene står i forhold til hverandre når det gjelder alder.
Har studert litt på thesamba, og alle delene ser ut til å være ivertfall innenfor et par måneder, kanskje mindre, fra hverandre.
Tror allikevel nummerene er for ulike til at alt kan være originalt, ivertfall motor.
Hva mener dere?

Motor                                    2426929  sen mai?
Bunn/idplate foran                1885283  sen feb?
Karosseri                               241890    sen feb?

Hvilket nummer bør jeg ta utgangspunkt i for eksakt alders identifisering? Har jo lyst på en attest fra Vw museet. Regner med det er bunn/idplate.

Lurer og på originalfarge, bilen er omlakkert utvendig, så utvendig farge er en anelse anderledes en inni.
Utifra nummerene sier thesamba at dette må være L 334 glacier blue eller L 335 capri. Hva tror dere?

Kan forresten anbefale en tur til Wolfsburg på det varmeste. Meg og fruen startet en Europa ferie der for to år siden (hadde akkuratt kjøpt en ny Golf GT, så da var det naturlig at første stopp på første langtur var i hjembyen.)
Fabrikkområdet, Volkswagen sitt opplevelses senter, med alt tilhørende og det "uofisielle" Volkswagen museet var alle opplevelser de fleste volkswagen entusiaster vil kose seg stort med. Fikk og en fin tur i fabrikken hvor bilen min hadde blitt produsert noen måneder tidligere.
Selv fruen storkosa seg.
Resten av byen er desverre ikke noe særlig, men hva gjør vel det.

Har satt kompaktkamera på lading, så skal få ut noen bilder etter hvert. Synes det er kjekt å se hva andre driver på med, så da må en jo bidra selv og!
Har smertelig erfart at D90 skal få ligge hjemme når jeg skal skru bil.

Legger ut noen bilder fra salgsannonsen sålenge. Håper selger synes det er greit.

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
27  Forum / Snikk-snakk / Sv: Forsikring. på: juni 04, 2010, 11:25:12 am
Betaler rundt 400 i året for min. Bor midt i stavanger sentrum.
Eneste spørsmålet jeg fikk var om bilen var verd over 200 000.  Gliser
If skadeforsikring.
Kan ha noe med at forsikring på min og fruens bruksbiler, samt leilighet, reise, helse, bunader og rask gjør at jeg allerede genererer skikkelige sommerbonuser for de ansatte i If da.
28  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: sørlands treff mandal... på: juni 01, 2010, 14:29:01 pm
Kommer nok innom treffet på søndagen.
Er på hytta (lindesnes) i helga, så det er jo like borti veien.
Får desverre ikke kjørt 58en ned, men håper det er mye fint å se på.

Eirik
29  Forum / Problemløseren / Sv: Skifte fronrutepakning. på: mai 21, 2010, 22:04:57 pm
Er ikke 8/64> opp til august 64, og 8/64< fra august 64 og oppover?
Aldri vært helt sikker på disse tegnene, da noen bruker dem feil også....
30  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen som har erfaring med GPS tracker for bil. på: mai 21, 2010, 12:08:22 pm
Har gps/sporingsett fra defa på Bilradiospesialisten ivertfall.
Kosta nok någet mer en ebay, men kjekt å ha ein disk å smella det i når det ikkje funke.
Sider: [1] 2 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!