Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 6 7 [8]
|
212
|
Forum / Problemløseren / Sv: Godkjenne senking på 61" Type 1 med Puma, erfaringer ønskes.
|
på: mai 30, 2013, 09:18:56 am
|
Når de godkjente den ene bilen min med (relativt lav) senking, kjørte jeg opp på ganske høye klosser med v.s. foran og h.s. bak, for å simulere "maks fjæringsvei". Så ba han meg svinge maks til venstre/høyre, mens han sjekket med lommelykt inni hjulbuehuset om det tok tak noe sted.. :-)
Dette var dog ikke noe luftkjølt VW, men tenkte å vise eksempel på måte de kan teste det på..
|
|
|
219
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: mars 29, 2013, 02:59:04 am
|
Hmm, tror bare vi har Chevy rådelager i overstørrelse..
Sist jeg var innom mener jeg at det hang et sett med standard på veggen, men kan jo være at det er solgt i ettertid.. FK89 bliver vel ikke brugbar for en bil på gaden eller?
Hadde jo FK89 i min, syntes den var helt nydelig å kjøre jeg.. Men er vel kanskje litt med hva man er vant til også
|
|
|
223
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: februar 28, 2013, 23:34:59 pm
|
Da var merged header + stinger + mondo-potte lagt hos Unneberg for å bli plukket opp i morgen tidlig.. Håper det hjelper dere litt på veien med feil-eliminering.. Utrolig merkbar forskjell når jeg bytter mellom mondo-potte og stinger, så tror jeg ville gått rett på stingeren.. Potta føles ganske restriktiv.. (ps: Fant ikke kobber-eksospakningene når jeg gravde frem anlegget, men håper dere får løst det uten alt for store problemer...) Utseendet står ikke helt i stil til resten av Putte-motor, men.. Mer "tilpasset" min "rat"-bil.. [attachment=1]
|
|
|
224
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: februar 28, 2013, 10:20:05 am
|
Om det kan hjelpe; Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss. Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Det hadde vært supert! Ønskes det noe mer enn eksos? Har stort sett "alt" (utenom fancy tenningsutstyr)...
|
|
|
225
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: februar 28, 2013, 09:42:04 am
|
Om det kan hjelpe; Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss. Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Sweet! Har i praksis motoren fra signaturen min liggende i deler på en pall.. Så har det meste om noe skulle trengs.. :-)
|
|
|
226
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: februar 28, 2013, 09:11:01 am
|
Er samme monteringstegninger (side 3) på mine Wiseco stempler.. (Har den varianten med "store" ringer, du har vel den med "små" ringer på Putte..?)
|
|
|
227
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: februar 28, 2013, 08:42:54 am
|
Klør meg i hue.. Om noen har en 1 3/8" merged header eller større å låne Putte v.3.0 kunne såklart dette vært morsomt å prøvd.
Jeg har 1 3/4" merged header med både stinger og mondo-potte liggende.. Befinner seg i Tønsberg, så er jo på "feil" side av dammen(?).. Skal brukes på min motor, men er fortsatt flere uker til jeg får bruk for det selv... :-) Har også mer eller mindre "alt" av deler liggende løst også, om noe annet ønskes prøvd.. 51.5mm IDA med 44mm halsringer og mye annet..
|
|
|
228
|
Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2012
|
på: august 13, 2012, 20:52:51 pm
|
Har hørt noe rykter om at den hvite bobla som kjørte 45.9 sekunder i fjor satser på å kjøre litt raskere i år..
|
|
|
230
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Motstand 10.000 ohm 0,5 watt
|
på: august 13, 2012, 14:15:21 pm
|
For min del hjalp det ikke med motstand, men en diode (1N4007 (evt 1N4005 eller 1N4006)) gjorde susen. Før hoppet den mye opp-og-ned, og viste en del for mye.. Etter at jeg monterte dioden oppførte den seg pent. Dioden fjerner støy og annet fra signalet fra coilen, som kan være ditt problem. Er iallefall det som er løsningen med VDO og Autogauge (den billige fra Taiwan) når det skal kobles til gammel VW.
Har begge deler på jobben (både diode og motstand), og kan prøve å ta med noen til SCC om du ikke får dette andre steder...
|
|
|
|