april 29, 2024, 04:00:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
31  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: VW Speed Shop trottle manifolds på: august 21, 2015, 18:59:27 pm
Ser BeetleBug bruker dem på turbo, men regner med at NA også går greit.

Lurte litt siden VW Speed Shop anbefaler de med doble spjeldhus.

Burde ikke være noe problem å bruke disse på NA, vil tro det fungerer veldig bra.
Men på NA ville jeg absolutt benyttet meg av to doble for mest mulig effekt.. På turbo er det ikke like kritisk (egentlig ikke noe poeng med doble), da det er andre prinsipp som gjelder. Glad
32  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: VW Speed Shop trottle manifolds på: august 21, 2015, 14:39:33 pm
Meeeeener Kalle / BeetleBug bruker disse med stor suksess.. Glad
33  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Anbefaling - oljesump - i tynn og god utførelse? på: august 21, 2015, 13:02:12 pm
Jeg kjørte lenge med 1.5L SSP-sumpen fra Unneberg. Holdt til 2332cc motor og 8'000rpm med 30mm pumpe uten noe som helst tegn til oljemangel. Glad

https://www.unneberg-bil.no/product/9694
34  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hall of Shame på: august 21, 2015, 12:01:38 pm
Siste for denne gang.. (Har sikkert mye mer jeg ikke kommer på).

SCC-debut i 2011. Jeg lar timing-slip'en snakke for seg selv. Første gang jeg satt bak rattet i bilen, med nybygd 2276 motor. Skal sies at vi justerte tenninga ganske kraftig etterpå. Neste run var 22sek, så kom det 15 og 14 sekundere utover helgen. Glad
[attachment=1]

Men det stoppet ikke folk fra å "mobbe" meg. Gliser Hjelper å ikke gi opp!
[attachment=2]
35  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hall of Shame på: august 21, 2015, 11:50:04 am
Boble..

Knust 1stk R/P på en std 1300 kasse. (Samme kasse jeg kjørte 12.8 med på SCC uten problemer). Denne knuste på våt asfalt mens jeg var ute for å teste nye clutchen.. Ikke noe bilde tilgjengelig, men spiste opp tennene på R/P.

På vei hjem fra Sandefjord til Vear (ca 20min kjøretur) skulle jeg kjøre forbi en bil nær Sandefjord, og jeg var vel oppi rundt 8'000rpm. Reima vrei/snudde seg, så den ble ekstremt slakk. Resulatet ble at jeg kjørte i 20min hjem så å si uten kjøling. Godt E85 kjøler sinnsykt - ellers hadde jeg aldri kommet så langt. Merket ikke problemene før jeg demonterte motoren for vinteren, var fult kjørbar.

Dette er 3/4 siden. 1/2 siden var perfekte - selv etter 20min i praksis uten kjøling. Det skal sies at jeg også kjører uten kjøleblekk rundt motoren. Jeg har kun doghouse + blekk over sylindere. E85 er Boblas venn!

[attachment=1]

[attachment=2]

En annen gang, rett etter å ha økt kompresjonen på 2332'n fra 12:1 til ca 13:1 (byttet kobbershims for å få lavere vendehøyde - ca 0.80mm) - ved første prøvetur "sprengte" lamellen ved giring på 8'000rpm. Fikk litt sjokk når jeg clutcha, men ingenting skjedde.  Øyerulling
Denne har jeg faktisk på video..


[attachment=3]


Ellers kan det nevnes at det lønner seg å ha på o-ringen mellom svinghjul og veiv. På min motor var det "ikke plass", så jeg monterte uten. Stussa litt over at 4-puck'en sluret med Stage 2 trykkplate, men fant ut hvorfor når jeg demonterte..
[attachment=4]




Har også én kraftig bøyd 3/8" Chromoly Manton støtstang liggende fra første utgave av motoren (2276). Ingen andre synlige skader!?
36  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hall of Shame på: august 21, 2015, 11:41:51 am
Fra Corrado'n..
Knust 3 girkasser på ett år, ved å ha for mye moment i motoren. Rundt 3500rpm "flexer" girkassehuset, og den "drever over". Knust ett 2. gir, ett 3. gir og ett 4. gir. Sistnevnte var på en nyoverhalt girkasse fra VW.   Tvilende

[attachment=1]

[attachment=2]

Nyoverhalt motor en uke før det skjedde, skulle ut på Rudskogen.. Var 20 år.
Dette var før jeg visste helt hvordan man skulle tune skikkelig, hva AFR og optimalt tenningstidspunkt var. Ga den litt mer fortenning, og den gikk bedre. Så litt mer fortenning - og gikk sinnsykt bra. 1bar ladetrykk, 7'000rpm og for små originaldyser dyser. Til slutt begynte det å ryke noe jævlig av oljeåndinga..  Hæ Fult kjørbar fortsatt, men så ut som om det brant i motorrommet.  Øyerulling

To av fire stempler så slik ut - de andre var "perfekte".

[attachment=3]

[attachment=4]
37  Forum / Hva skjer? / Sv: DRAGRACE KALENDER 2015 på: august 20, 2015, 10:44:58 am
Jeg tar nok også turen innom der for å se på, usikker på om det blir en eller begge dagene. Glad
38  Forum / Hva skjer? / Sv: Bilder og video ifra SCC 2015 på: august 18, 2015, 09:55:34 am
Øyvind Berdal med 10.5 i Buggy'en:


Kalle med 10.6


Kalle med launch uten antilag

39  Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC2016?? på: august 17, 2015, 08:58:08 am
At lille hvite kommer sterkt tilbake etter en fraværende 2015 sesong, nå med enda mer mosegrodd karosseri og lettere bil, samt ny motor. Sikter seg inn mot 11-sekunderen, med ørlite håp om en 10'er - avhengig av endelig oppsett - og hva som er lov.  Kult
40  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sveiseapparatet har kvelda på: august 12, 2015, 13:39:48 pm
Når du sier likeretter - tenker du da på en liten elektronisk komponent (type a'la bilde), eller en større enhet?

Er det en liten komponent kan den nok fint erstattes med en annen med tilsvarende specc. Har en del på jobben, og kan skaffe mye rart.. Er det en større sammensatt enhet blir det værre..

41  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Afr verdier -Lamba kit Aem uego på: august 05, 2015, 11:16:28 am
Jeg ville siktet meg inn mot rundt 12.5-13 fullgass, og 15-16 ish på cruising/tomgang til å begynne med tror jeg.
42  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Plugger for olje trykksventiler type 1 på: juli 21, 2015, 07:25:53 am
Jeg bruker kobberskive. Biltema og de fleste slike forretninger har. Glad
http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Sortimentboks/Skive/Kobberskiver-90-stk-2000035592/

Meget mulig du får kjøpt de løst mange steder. Samme som brukes på bunnpanneplugger på nyere biler osv. Glad
43  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Plugger for olje trykksventiler type 1 på: juli 20, 2015, 13:45:31 pm
Vil anbefale disse.
Da får du (stor) unbrako i stedet for de vanlige flatsporene. Glad

https://www.unneberg-bil.no/product/744

Ser slik ut:

44  Forum / Hva skjer? / Sv: DRAGRACE KALENDER 2015 på: juni 29, 2015, 14:19:04 pm
Tror ikke jeg får tatt fri fredagen, så har ikke anledning før utpå ettermiddagen.. Får se an litt når det nærmer seg hvordan det blir evt..  Flau
45  Forum / Hva skjer? / Sv: DRAGRACE KALENDER 2015 på: juni 29, 2015, 08:07:05 am
PS:
Pga familieferie har hjelpemannen min meldt avbud.
Er det noen som har lyst til og oppleve dette treffet, så har jeg ledig plass i bilen.

Når reiser du? Jeg er interessert jeg, rekker ikke bli ferdig. Glad
46  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: T1 innsug til dobble gassere ønskes kjøpt! på: juni 24, 2015, 09:06:04 am
Du kan se bilder og litt "målinger" her.
http://1drv.ms/1LAO65P

Trenger du noe mer info er det bare å spørre, så skal jeg prøve å skaffe det. Glad
Ca 51mm åpning mot gasserne. Matchportet mot mine Scat Wedge topper.
47  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: T1 innsug til dobble gassere ønskes kjøpt! på: juni 23, 2015, 13:20:17 pm
Meeeener jeg ga ca 1300kr for de i fjor her på forumet.. Brukt en halv sesong av meg.
Kan prøve å ta noen bilder/mål i kveld av portene, høyden osv. Hadde håpet på en høvding, da kan jeg spandere eventuell frakt.
48  Forum / Problemløseren / Sv: Tennpluggledninger og koblinger 500hk LS2 coil EDIS på: juni 23, 2015, 08:49:15 am
Har Summit alt, ville jeg bestilt der - og heller få det tilsendt hjem via JetCarrier. Blunker
http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp
49  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: T1 innsug til dobble gassere ønskes kjøpt! på: juni 23, 2015, 08:25:17 am
IDA? IDF?
Har noen innkortede IDA-innsug, men de er match-portede til mine topper..
50  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Jaycee Billet decklid standoff (rød) på: juni 23, 2015, 07:52:48 am
Sommerbump, snart kommer varmen  Gliser
51  Forum / Hva skjer? / Sv: DRAGRACE KALENDER 2015 på: juni 17, 2015, 07:02:51 am
Kommer hvis motor er ferdig og ting klaffer.
52  Forum / Hva skjer? / Sv: RACE KALENDER 2015 på: mai 27, 2015, 19:42:07 pm
Etter en aldri så liten "setback" de siste ukene har jeg fortsatt som mål å "debutere" med nye motoren i Fyresdal.. Vi sees. Håper jeg Glad
53  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fuglene kvitrer snart - hvordan ligger DU an? på: mai 01, 2015, 19:28:03 pm
Tok av presenningen på bilen. Nærmer seg..
Så noen subbemerker på stabstaget foran, er kanskje ikke så rart..  Hæ
Ta EU-kontroll til uka, blir moro.

[attachment=1]
54  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fuglene kvitrer snart - hvordan ligger DU an? på: april 30, 2015, 14:22:36 pm
Joda.... Er vel klar etterhvert..  Øyerulling

[attachment=1]
55  Forum / Problemløseren / Sv: Finnes det ventildeksler i originalstil som kan dekke Pauter high lift? på: april 29, 2015, 16:04:45 pm

Slike vipper har jeg..
[attachment=1]

[attachment=2]
Jeg ser du har montert mutrene "feil" vei, jeg tenkte og på det fordi det er nesten umulig å komme til å feste dem om ikke.
Men på Pauter sine Tech sider står det at vi ikke må gjøre det. Har du brukt dem slik? Eller bare prøvemontert?
Vi er flere som lurer litt på dette..

Ååh? Har ikke kjørt med disse nei - kun prøvemontert. Men takk for at du sier ifra, det må jeg sjekke ut!
Føltes ganske naturlig for min del å montere de slik, så man har "mutter-delen" lett tilgjengelig.. Jeg syntes at kontaktflaten mot vippestellet så litt liten ut, men tenkte ikke noe mer over det..  Tvilende
56  Forum / Problemløseren / Sv: Finnes det ventildeksler i originalstil som kan dekke Pauter high lift? på: april 29, 2015, 10:49:06 am
Takk for forslag. Hvis jeg skulle gå over til skrudde, noen som har prøvd disse? http://www.ebay.co.uk/itm/Custom-VW-Bolt-On-Rocker-Covers-x2-High-Lift-Beetle-Camper-Bus-Van-Aircooled-/251360039975?ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123
Tenkte å få : TURBO 500 eller noe slikt på dem ;-)

Ikke prøvd de, men så litt stilige ut! Vet du om de bruker original pakning? Kan se sånn ut, og det er en fordel i mine øyne. En del skrudde deksler bruker gummipakning - en løsning jeg selv ikke er helt fornøyd med fra mine gamle EMPI skrudde deksler. Dyr pakning som det var fort gjort å "skvise" i stykker.
Men du må huske på at du trenger andre bolter for å skru de fast i vippestellet ditt, og mulig må borre ut bolthullene i dekslene litt. Du har 10mm pinnebolt, original er 8mm. Glad
57  Forum / Problemløseren / Sv: Finnes det ventildeksler i originalstil som kan dekke Pauter high lift? på: april 29, 2015, 08:07:15 am
Jeg bruker disse, og de går klar mine Pauter 1.5 vipper med 15.5mm løft (gammel type vipper, ikke lik dine) etter bittelitt sliping.
Kan ikke garantere at disse går klar dine, men kan jo hende.. Evt JPM-dekslene som blir linket til burde fungere.
https://www.unneberg-bil.no/product/9422

Det jeg gjorde, var å spraye dekslet med "white grease" innvendig, så montere det uten pakning, så dro jeg motoren er par omdreininger, og så hvor det var slitt vekk. Der slipte jeg. Så gjentok jeg det, til det ikke touchet mer. Min tanke da var at om jeg har klaring uten korkpakningen når jeg turner motoren for hånd, har jeg også mest sannsynlig klaring med pakningen på 8'000rpm. Glad

Slike vipper har jeg..
[attachment=1]

[attachment=2]
58  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 2 stk straight fitting 3/8"NPT to -10 AN adapter ønskes på: april 29, 2015, 07:17:28 am
Perfekt:-)
Jeg har 2stk blå nye fra Russell du kan få evt som takk for lånet av ventilfjærdingsen.  Blunker
59  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Aeromotive bensintrykkregulator m/retur på: april 26, 2015, 13:07:07 pm
bud 1200,- med slangene til gassere

Lar den stå til i kveld. Er det ingen høyere er den din for det.
60  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Aeromotive bensintrykkregulator m/retur på: april 24, 2015, 23:40:22 pm
Å plugge returen blir bare tull dessverre, da denne regulerer trykket ved å sende ut "overskuddet" gjennom returen. Trist
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!