Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 22
|
121
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Originalt hengerfeste, lang type
|
på: mai 13, 2009, 14:52:56 pm
|
Det som mangler på dette feste er : 2 stk klammer bak , 2 stk klammer midt på og et jern som skal sitte i støtfangerbak som hengerfestet festes i + kontakt.
Mvh Alf
Takker og bukker; da ble jeg litt klokere iallfall.
|
|
|
125
|
Bruktbørsen / Deler selges / Originalt hengerfeste, lang type (solgt)
|
på: mai 12, 2009, 15:27:15 pm
|
Kun overflaterust. pris; bud. Hentes i Skedsmo. [edit] en liten tilleggsopplysning; dette kan leveres på strekningen Skedsmokorset-Fåvang, da kollegaen min (som er selger) ukependler. Men festet ligger for tida på Skedsmokorset. Litt fler tilleggsopplysninger; har tolket id-plata, der står følgende: VW Type 774 (eller 114) 1200 kg Loyds Industrier Beklager hvis betegnelsen "originalt" isåfall er upresis/ukorrekt.
|
|
|
128
|
Forum / Problemløseren / Sv: ang chrom topplokkdeksler...
|
på: mai 04, 2009, 08:53:20 am
|
Kast dem så langt du kan... Og sett på orginale, eller skrudde.
må man borre å gjenge i toppen når man skal ha skrudde?? Nope, du får med lange hylsemutre til vippestellet, som du så bolter dekselet i.
|
|
|
129
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Koble belysning av instrumenter opp mot hovedlysbryter?
|
på: mai 01, 2009, 16:32:46 pm
|
Skal ha 4 ekstra instrumenter.. funker det å koble så mange på da? er det i det heletatt mulig?
Tja, ville kanskje prøvd å koble sammen to instrumenter i en kabelsko. Er vel to pærer i speedoen? Jeg begynte å lure på om lyset muligens ble svakere med så mange instrumenter på samme sikringen, så og si. Men det er jo ikke mange wattene de pærene der trekker. Skal ha inn 2 eller 3 instrumenter til sjøl i tillegg til speedo og turteller, så vi får se.
|
|
|
131
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Koble belysning av instrumenter opp mot hovedlysbryter?
|
på: mai 01, 2009, 15:17:00 pm
|
Er dette mulig? Å koble pærene i ekstra instrumenter opp mot hovedlysbryteren så lysene i instrumentene kun lyser når man drar ut lysbryteren for å lyse opp speedometeret? Hadde vært snasent Vet du? Jepp, gjorde nettopp det når jeg kobla opp min egen turteller. Jeg kobla ledningen fra turtellern inn på plussledningen til pæra i speedoen. Satte bare en dobbel kabelsko (hunn, men med ei ekstra "hann" stikke på) på stikka til pæra. Så satte jeg original-ledningen på den igjen, sånn at jeg bare kan plukke den vekk igjen og få det tilbake til originalt. Men en strømtjuv eller annen fiffig løsning funker, det og
|
|
|
132
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1952 Kapteinen
|
på: april 29, 2009, 12:13:21 pm
|
Håkon; du sier gummilistene har ligget i "gummifornyer" - vil du dele oppskrifta på vidundermiddelet?
Gjerne! Første runde med gummi fikk smake AmorAll sin. Det funket det også. Men AutoGlym sin til dekk er helt utrolig. Det blir så glatt og smidig atte Jeg veit at det funker siden vindusgummien er prøvemontert på bilen før lakk av taket. Takker og bukker. Har brukt AutoGlym selv, riktignok ikke på gamle lister, men de nye var liksom litt tørre og grå og "pudrete". Men at hønngamle lister blir som nye etter et bad i guffa, var nytt for meg. Liker Autoglym-produktene.
|
|
|
136
|
Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med horn ved montering av Flat 4 GT-ratt
|
på: april 06, 2009, 13:59:23 pm
|
Jepp, det skal du, hvis du tenker på plastringen med kobberbane. Det er den som fører strøm videre til tuteknappen.Plukk den av originalrattet og skru den på flat4-bosset, og så kobler du ledningen inni røret på ene stikka på tuteknappen.
OK, var det jeg regna med. Men den ledningen som kommer fra tut-knappen, hvor skal den skrus fast? Den skrur du til gods i rattstamme eller boss - jeg satte den under en av skruene jeg festa plastringen med. Brukte en sånn flatstift/gaffel type kabelsko så den ikke skulle bygge så mye.
|
|
|
139
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt
|
på: mars 30, 2009, 07:20:35 am
|
No problemo Ble VÆLDIG bra detta. Popouts for president! Dremel og kappskiver er alltid kjekt Må si at den kappskivepantenten du hadde fått tak i til den var helt genial. Må ha det..bare MÅ ha det! Og ja, jeg trenger nok ett par ekstra hender når RestoRod'en triller inn i Slackers Garage over påska Blir greit å trekke NED gjennomsnitts-høyden på bilene i garasjen litt. Og jeg LOVER å ikke lage riper i gulvet hehe De fulgte med Dremel-settet faktisk. Men, ryktet sier at Clas Ohlson har de: http://www.clasohlson.no/Siteseeker/Search_o.aspx?q=speedclic
|
|
|
140
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt
|
på: mars 29, 2009, 22:23:37 pm
|
Så har det skjedd litt i garasjen igjen. Jeg kjøpte et par originale popouts for en halv evighet siden, dette var bare vinduene (m/ramme og "knappen" på utsida av vinduet) pluss et par hengsler og ei noe sliten haspe. Men; billige var de! Vinduene var i bra stand, og det fulgte med nye pakninger til rammene fra West Coast Metric. Kvalitetsvare, men et lite helvete å få på plass! Men meget bra passform når jeg fikk lirka den på. Tight og fint alle veier, og pakningen tetter 100% hele veien. Ikke en selvfølge i reproverdenen, har jeg skjønt. Valgte å kjøpe hasper, karosseripakning (pinch welt) og deksler på vwparts.net og er ikke helt imponert over haspene. Det satt faktisk original knott og hengselpinne i de, disse er litt mindre i den delen som låser mot haspa, og dermed går hengselpinnen rundt når man prøver å stramme knotten. ikke et problem hvis man skal ha vinduet helt oppe eller helt igjen - men halvveis oppe går det ikke å låse. På ene sida løste jeg dette ved å benytte en originaldel fra den haspa jeg fikk med rutene. Det var også betydelig forskjell på formen på "knappen" som sitter på utsiden av glasset i forhold til originale - valgte å bruke de originale her, siden de var i bra stand. Ble en salig miks av repro og originalt til slutt Men jeg skulle altså gjerne hatt tak i den ytre delen av ei originalhaspe (den bua delen som hengselpinnen går igjennom). Så kjøpte jeg et skruesett i rustfritt fra ei sjappe på ebay som heter VolksBolts - bra kvalitet, men samtlige skruer var 2-3mm for lange! Men man har Dremel og kappeskive, så nå passer de Stor takk til DrLaban, som kom og hjalp, og hadde et par lure triks på lager. Hjelper selvsagt til med montering av restorodden når den kommer i hus - just say the word. Bilder må vi ha: Bytta også ut empi GT twotip-eksosen som sto på med et turbotrip/hideaway. Litt sintere lyd og litt kulere look . Empi GT-anlegget er til salgs. Takk til mine gode hjelpere holmsen, X og Børge.
|
|
|
142
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tri mil eksospotte på 1680??
|
på: mars 26, 2009, 11:01:33 am
|
Espen S Andresen kan ha ett slikt anlegg til salgs. nummeret står i profilen hans.
Det er korrekt, har dette anlegget til overs nå (Empi 2-tip GT): Brukt svært lite, ca 2 mndr i fjor høst. Lakkert med sort matt høytemp-lakk. Som du ser, er rørlengdene litt annerledes på dette enn på tri-mil'en, jeg mener dette er mer gunstig ift. flow. Kom med et fornuftig bud.
|
|
|
146
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Nå kan det snart shoppes! USD på vei ned i kjellern...
|
på: mars 20, 2009, 18:53:47 pm
|
For ikke å snakke om salg på markeder og treff - igjen hvis vi snakker om samme forhandler. Dessuten er det dukket opp en ny forhandler (dog med flere tiår med erfaring og kompetanse) i den senere tid, så jeg føler vel ikke at situasjonen er helt håpløs. Men at det er kostbart å sitte med enorme varelagre og butikklokaler få besøker, det er det vel liten tvil om. Hei Håkon - om vi tenker på samme butikk så er det bare butikklokalet som legges ned, det blir postordre som før - så de som bor laaangt unna vil ikke merke så mye av dette. Just my 2 cents Jeg kjøper stort sett av norske forhandlere. De har min støtte! Jeg driter i om det er noen kr i forskjell. Vi ser nå at en norsk forhandler avvikler butikken pga konkurransen som er blitt pga internett. Det er utrolig synd, da han hadde masse deler og kompetanse. Over 20 år med norsk vw historie legger nå ned pga det ikke er økonomisk forsvarlig å drive en slik butikk.
Jeg håper for all del at de resterende norske fohandlerne holder ut. Vi må ikke flagge ut alt vi har i dette landet. Hvor er solidariteten hos det norske folk? Dette gjelder ikke bare VW, men industrien generelt. Tjener ett selskap penger, blir det stort sett solgt til ett utenlands selskap og pengene forsvinner ut av Norge. Men kompetansen sitter hos det norske folk!
min 50 øre...
|
|
|
148
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ambulance farge splittbuss
|
på: mars 16, 2009, 22:41:36 pm
|
i RAL-vifta mi har RAL 1014 navnet "ivory". Fort gjort å forveksle med L62 som også heter "ivory". Men om det er forskjell på fargene, vil jeg tippe at tyske myndigheter, med sin sans for ordnung, har definert korrekt farge for utrykningskjøretøyer etter gjeldende fargestandard i tyskland, som er...RAL. Kort sagt; jeg tipper det er myndighetene som har bestemt eksakt hvilken farge sykebiler skal ha, og ikke VW. Jeg ville brukt RAL 1014.
|
|
|
|