april 29, 2024, 12:57:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 22
121  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Originalt hengerfeste, lang type på: mai 13, 2009, 14:52:56 pm
Det som mangler på dette feste er : 2 stk klammer bak , 2 stk klammer midt på og et jern som skal sitte i støtfangerbak som hengerfestet festes i + kontakt.

Mvh Alf

Takker og bukker; da ble jeg litt klokere iallfall.
122  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Originalt hengerfeste, lang type på: mai 13, 2009, 14:52:17 pm
Litt fler tilleggsopplysninger; har tolket id-plata, der står følgende:

VW
Type 774 (eller 114)   1200 kg
Loyds Industrier
 
Beklager hvis betegnelsen "originalt" isåfall er upresis/ukorrekt.
 
123  Forum / Hva skjer? / Sv: ANG DYNO DAG 23 MAI ALLE SOM ER PÅMELDT MÅ BEKREFTE SIN DELTAGLSE på: mai 13, 2009, 11:34:35 am
Me2 -i'm in
124  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Originalt hengerfeste, lang type på: mai 12, 2009, 22:08:34 pm
har du delene som mangler ?     byr 300.-

Selges "as-is". Har ingen anelse om hva som mangler, da jeg ikke har noen erfaring med disse.
125  Bruktbørsen / Deler selges / Originalt hengerfeste, lang type (solgt) på: mai 12, 2009, 15:27:15 pm


Kun overflaterust.
pris; bud.
Hentes i Skedsmo.

[edit] en liten tilleggsopplysning; dette kan leveres på strekningen Skedsmokorset-Fåvang, da kollegaen min (som er selger) ukependler.
Men festet ligger for tida på Skedsmokorset.

Litt fler tilleggsopplysninger; har tolket id-plata, der står følgende:

VW
Type 774 (eller 114)   1200 kg
Loyds Industrier
 
Beklager hvis betegnelsen "originalt" isåfall er upresis/ukorrekt.
 
126  Forum / Problemløseren / Sv: Rensemiddel til ufattelig inngrodde og skitne vw felger..? på: mai 10, 2009, 21:25:26 pm
Ikke prøvd, men skal vurdere det.
Tar det mer enn bare skiten?

tviler på at den tar original-lakk hvis det er det du tenker på.
1K/sprayboks-lakk ville jeg vært forsiktig med.
127  Forum / Problemløseren / Sv: Rensemiddel til ufattelig inngrodde og skitne vw felger..? på: mai 10, 2009, 17:49:33 pm
Prøvd 3M sitrus-rens? Limfjerner riktignok, men dog...
Bør brukes i friluft.
128  Forum / Problemløseren / Sv: ang chrom topplokkdeksler... på: mai 04, 2009, 08:53:20 am
Kast dem så langt du kan... Og sett på orginale, eller skrudde.
må man borre å gjenge i toppen når man skal ha skrudde??

Nope, du får med lange hylsemutre til vippestellet, som du så bolter dekselet i.
129  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Koble belysning av instrumenter opp mot hovedlysbryter? på: mai 01, 2009, 16:32:46 pm
Skal ha 4 ekstra instrumenter.. funker det å koble så mange på da? er det i det heletatt mulig?

Tja, ville kanskje prøvd å koble sammen to instrumenter i en kabelsko. Er vel to pærer i speedoen?
Jeg begynte å lure på om lyset muligens ble svakere med så mange instrumenter på samme sikringen, så og si.
Men det er jo ikke mange wattene de pærene der trekker.

Skal ha inn 2 eller 3 instrumenter til sjøl i tillegg til speedo og turteller, så vi får se.
130  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Koble belysning av instrumenter opp mot hovedlysbryter? på: mai 01, 2009, 16:18:16 pm
Jepp, dimminga funker, både på speedoen og ekstrainstrumentene.

Det sto forøvrig i monteringsveiledningen til turtellern min (ny Sunpro Super Tach II) at det skulle gjøres sånn.
131  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Koble belysning av instrumenter opp mot hovedlysbryter? på: mai 01, 2009, 15:17:00 pm
Er dette mulig?
Å koble pærene i ekstra instrumenter opp mot hovedlysbryteren så lysene i instrumentene kun lyser når man drar ut lysbryteren for å lyse opp speedometeret?
Hadde vært snasent Glad

Vet du?

Jepp, gjorde nettopp det når jeg kobla opp min egen turteller.
Jeg kobla ledningen fra turtellern inn på plussledningen til pæra i speedoen.

Satte bare en dobbel kabelsko (hunn, men med ei ekstra "hann" stikke på) på stikka til pæra. Så satte jeg original-ledningen på den igjen, sånn at jeg bare kan plukke den vekk igjen og få det tilbake til originalt. Men en strømtjuv eller annen fiffig løsning funker, det og Osteaktig
132  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1952 Kapteinen på: april 29, 2009, 12:13:21 pm
Håkon; du sier gummilistene har ligget i "gummifornyer" - vil du dele oppskrifta på vidundermiddelet?

Gjerne! Første runde med gummi fikk smake AmorAll sin. Det funket det også. Men AutoGlym sin til dekk er helt utrolig. Det blir så glatt og smidig atte Osteaktig Jeg veit at det funker siden vindusgummien er prøvemontert på bilen før lakk av taket.

Takker og bukker. Har brukt AutoGlym selv, riktignok ikke på gamle lister, men de nye var liksom litt tørre og grå og "pudrete". Men at hønngamle lister blir som nye etter et bad i guffa, var nytt for meg.
Liker Autoglym-produktene.
133  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Der seltsame fall des kotflügel und kasten på: april 29, 2009, 09:46:49 am
Hmm... fogelkasse til der adler?
134  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1952 Kapteinen på: april 29, 2009, 09:43:43 am
Håkon; du sier gummilistene har ligget i "gummifornyer" - vil du dele oppskrifta på vidundermiddelet?
135  Forum / Snikk-snakk / Sv: Gratulerer med dagen, Ernst (98Super) !! =) på: april 19, 2009, 18:05:03 pm
Grattis, gæmle kåbbåi!
136  Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med horn ved montering av Flat 4 GT-ratt på: april 06, 2009, 13:59:23 pm
Jepp, det skal du, hvis du tenker på plastringen med kobberbane. Det er den som fører strøm videre til tuteknappen.Plukk den av originalrattet og skru den på flat4-bosset, og så kobler du ledningen inni røret på ene stikka på tuteknappen.
OK, var det jeg regna med. Men den ledningen som kommer fra tut-knappen, hvor skal den skrus fast?

Den skrur du til gods i rattstamme eller boss - jeg satte den under en av skruene jeg festa plastringen med.
Brukte en sånn flatstift/gaffel type kabelsko så den ikke skulle bygge så mye.
137  Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med horn ved montering av Flat 4 GT-ratt på: april 06, 2009, 12:09:49 pm
Jepp, det skal du, hvis du tenker på plastringen med kobberbane. Det er den som fører strøm videre til tuteknappen.Plukk den av originalrattet og skru den på flat4-bosset, og så kobler du ledningen inni røret på ene stikka på tuteknappen.
138  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: mars 30, 2009, 18:33:12 pm
Alle stoffene fra TMI (som jeg antar dørtrekket ditt kommer fra) kan også kjøpes pr løpemeter. Da er du garantert match.
Unneberg skaffer for deg, prisen er 420,- pr løpemeter (1.40 bred rull) eller altså 300,- pr kvadrat.
139  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: mars 30, 2009, 07:20:35 am
No problemo  Kult

Ble VÆLDIG bra detta. Popouts for president!

Dremel og kappskiver er alltid kjekt Blunker Må si at den kappskivepantenten du hadde fått tak i til den var helt genial.
Må ha det..bare MÅ ha det!

Og ja, jeg trenger nok ett par ekstra hender når RestoRod'en triller inn i Slackers Garage over påska Blunker
Blir greit å trekke NED gjennomsnitts-høyden på bilene i garasjen litt. Og jeg LOVER å ikke lage riper i gulvet Blunker hehe

De fulgte med Dremel-settet faktisk.

Men, ryktet sier at Clas Ohlson har de:
http://www.clasohlson.no/Siteseeker/Search_o.aspx?q=speedclic

140  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: mars 29, 2009, 22:23:37 pm
Så har det skjedd litt i garasjen igjen.

Jeg kjøpte et par originale popouts for en halv evighet siden, dette var bare vinduene (m/ramme og "knappen" på utsida av vinduet) pluss et par hengsler og ei noe sliten haspe.
Men; billige var de! Vinduene var i bra stand, og det fulgte med nye pakninger til rammene fra West Coast Metric. Kvalitetsvare, men et lite helvete å få på plass!
Men meget bra passform når jeg fikk lirka den på. Tight og fint alle veier, og pakningen tetter 100% hele veien. Ikke en selvfølge i reproverdenen, har jeg skjønt.

Valgte å kjøpe hasper, karosseripakning (pinch welt) og deksler på vwparts.net og er ikke helt imponert over haspene. Det satt faktisk original knott og hengselpinne i de,
disse er litt mindre i den delen som låser mot haspa, og dermed går hengselpinnen rundt når man prøver å stramme knotten. ikke et problem hvis man skal ha vinduet helt oppe eller helt igjen - men halvveis oppe går det ikke å låse. På ene sida løste jeg dette ved å benytte en originaldel fra den haspa jeg fikk med rutene.
Det var også betydelig forskjell på formen på "knappen" som sitter på utsiden av glasset i forhold til originale - valgte å bruke de originale her, siden de var i bra stand.
Ble en salig miks av repro og originalt til slutt Osteaktig

Men jeg skulle altså gjerne hatt tak i den ytre delen av ei originalhaspe (den bua delen som hengselpinnen går igjennom).


Så kjøpte jeg et skruesett i rustfritt fra ei sjappe på ebay som heter VolksBolts - bra kvalitet, men samtlige skruer var 2-3mm for lange! Men man har Dremel og kappeskive, så nå passer de Osteaktig

Stor takk til DrLaban, som kom og hjalp, og hadde et par lure triks på lager. Hjelper selvsagt til med montering av restorodden når den kommer i hus - just say the word.

Bilder må vi ha:







Bytta også ut empi GT twotip-eksosen som sto på med et turbotrip/hideaway. Litt sintere lyd og litt kulere look Osteaktig. Empi GT-anlegget er til salgs.
Takk til mine gode hjelpere holmsen, X og Børge.




 

141  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sprintstar fargekode?? på: mars 26, 2009, 11:09:15 am
RAL 9006 er ikke langt unna iallfall.
142  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tri mil eksospotte på 1680?? på: mars 26, 2009, 11:01:33 am
Espen S Andresen kan ha ett slikt anlegg til salgs. nummeret står i profilen hans.


Det er korrekt, har dette anlegget til overs nå (Empi 2-tip GT):



Brukt svært lite, ca 2 mndr i fjor høst.
Lakkert med sort matt høytemp-lakk.

Som du ser, er rørlengdene litt annerledes på dette enn på tri-mil'en, jeg mener dette er mer gunstig ift. flow.

Kom med et fornuftig bud.
143  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 100% strøken fanger bak T1 68-73 ...eller? Ligger på finn.no på: mars 25, 2009, 12:52:13 pm
Teip eller gummilist litt avhenging av år og modell.
144  Forum / Snikk-snakk / Sv: BeetleBug har bursdag på: mars 24, 2009, 09:20:20 am
Grattis, begge to!
145  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Luftfilter på: mars 22, 2009, 00:27:47 am
Løsne klemma under luftfilteret - var stjerneskrue på min. Så er det bare å trekke det rett opp.
146  Forum / Snikk-snakk / Sv: Nå kan det snart shoppes! USD på vei ned i kjellern... på: mars 20, 2009, 18:53:47 pm
For ikke å snakke om salg på markeder og treff - igjen hvis vi snakker om samme forhandler.

Dessuten er det dukket opp en ny forhandler (dog med flere tiår med erfaring og kompetanse) i den senere tid, så jeg føler vel ikke at situasjonen er helt håpløs.
Men at det er kostbart å sitte med enorme varelagre og butikklokaler få besøker, det er det vel liten tvil om.

Hei Håkon - om vi tenker på samme butikk så er det bare butikklokalet som legges ned, det blir postordre som før - så de som bor laaangt unna vil ikke merke så mye av dette. Just my 2 cents Glad

Jeg kjøper stort sett av norske forhandlere. De har min støtte! Jeg driter i om det er noen kr i forskjell. Vi ser nå at en norsk forhandler avvikler butikken pga konkurransen som er blitt pga internett. Det er utrolig synd, da han hadde masse deler og kompetanse. Over 20 år med norsk vw historie legger nå ned pga det ikke er økonomisk forsvarlig å drive en slik butikk.

Jeg håper for all del at de resterende norske fohandlerne holder ut. Vi må ikke flagge ut alt vi har i dette landet. Hvor er solidariteten hos det norske folk?
Dette gjelder ikke bare VW, men industrien generelt. Tjener ett selskap penger, blir det stort sett solgt til ett utenlands selskap og pengene forsvinner ut av Norge. Men kompetansen sitter hos det norske folk!

min 50 øre...








147  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jubilant :) på: mars 20, 2009, 17:11:47 pm
gratulerer!
148  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ambulance farge splittbuss på: mars 16, 2009, 22:41:36 pm
i RAL-vifta mi har RAL 1014 navnet "ivory". Fort gjort å forveksle med L62 som også heter "ivory".  Men om det er forskjell på fargene, vil jeg tippe at tyske myndigheter, med sin sans for ordnung, har definert korrekt farge for utrykningskjøretøyer etter gjeldende fargestandard i tyskland, som er...RAL.
Kort sagt; jeg tipper det er myndighetene som har bestemt eksakt hvilken farge sykebiler skal ha, og ikke VW. Jeg ville brukt RAL 1014.
149  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 411 på: mars 16, 2009, 08:52:50 am
Øy! gratulerer med da'n!
150  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse smådeler til boble selges på: mars 15, 2009, 17:12:30 pm
Har du popout-hasper til sen boble i noenlunde stand, klaus?
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 22
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!