mars 28, 2024, 22:26:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 22
61  Forum / Problemløseren / Sv: Trenger festebolter til bremsekalipere T1 PRONTO! på: august 17, 2010, 16:21:46 pm
gå til nermeste vag forhandler å kjøp4 stk.  N90068902 så får du rett Glad

Er prøvd - "kan ikke leveres" sto det på sprengskissa til mannen.

Men jeg har fått tak i gamle, gode.

Takk for alle innspill, allesammen
62  Forum / Problemløseren / Trenger festebolter til bremsekalipere T1 - LØST på: august 16, 2010, 17:54:02 pm
Noen som har i oslo-området?
Skal ha til 1302-spindel, dvs. ca. 30mm lengde og 1.25 gjengestigning.
Hyl ut! Treffes på 94 38 27 88.

63  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hebmuller med isjasluker? på: mai 27, 2010, 21:16:42 pm
Ble hebmulleren noen gang levert med isjasluker, eller brant fabrikken ned før den modellen dukket opp? Hæ

Ikke isjasluker originalt på noen hebmullere. Det finnes en tofarga brun en (The south african heb) som har, men den har fått spleisa inn nyere front ved et tidspunkt.
64  Forum / Snikk-snakk / Sv: Rune54 fyller år i dag. Gratulerer. på: februar 20, 2010, 13:53:46 pm
Grattis!
65  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Ø.K: Spindler for skivebrems til 1302s eller 73-modell 1303s på: februar 13, 2010, 16:24:29 pm
Dette er da altså typen med 3-bolts feste mot fjærbein.

Gjerne helt komplette og i bra stand - men skal bytte boltmønster, så skivene trenger ikke være allverden.
66  Forum / Snikk-snakk / Sv: bredding av orginalfrlger på: februar 10, 2010, 22:14:25 pm
supert... har ikke nr dit... står vel i katalogen å kansje..

http://www.gulesider.no/gs/companyDetails.c?q=sunn%E5s+hjulservice&lineId=Z0I02VIQ Blunker
67  Forum / Snikk-snakk / Sv: bredding av orginalfrlger på: februar 10, 2010, 22:04:00 pm
Sunnaas Hjulservice i Oslo.
68  Forum / Snikk-snakk / Sv: Oldsrodders album på: februar 05, 2010, 14:00:06 pm
Var da NOEN som hadde peiling på den tiden og ser jeg Osteaktig

Flere da enn nå, etter bildene å dømme Blunker
69  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: januar 29, 2010, 08:49:26 am
Utrolig lekkert, Roy!
God start på en fredag, det her.


Den metoden har jeg klødd i fingra etter å prøve selv - nesten synd at jeg skulle ha helsorte sentre.

70  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: januar 28, 2010, 09:17:26 am

Hmmmm, hadde passet bra på mine telefon'er også. Tør jeg spørre hvor du får disse fra...?

Tja, det står jo Apex-logo på bildet Blunker
- neida, jeg prøvde å kjøpe direkte fra Apex på Ebay, men de sender ikke til Norge.

Men DBA Motorsport sender derimot world wide:
http://stores.ebay.com/DBA-MOTORSPORTS

Det fikser du med en konto på hos jetcarrier espen. de ordner alt, og frakten er billig!

Takk for tips - har jo hørt om det, men liksom ikke fått somla meg til å gjøre det. Så jeg valgte den late løsningen denne gangen Blunker
71  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: januar 26, 2010, 16:49:05 pm

Hmmmm, hadde passet bra på mine telefon'er også. Tør jeg spørre hvor du får disse fra...?

Tja, det står jo Apex-logo på bildet Blunker
- neida, jeg prøvde å kjøpe direkte fra Apex på Ebay, men de sender ikke til Norge.

Men DBA Motorsport sender derimot world wide:
http://stores.ebay.com/DBA-MOTORSPORTS
72  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: januar 24, 2010, 15:35:53 pm
Hm!  Blunker
[attachment=2]

Hm?  Gliser
[attachment=1]

Tipper det blir disse, gulkromatiserte, åpne stålmutre.
73  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: januar 23, 2010, 18:22:18 pm
Takk for info Hebfan.

Her er litt regler rundt pinnebolter;

5.2 Felger

- Hjulbolter til bakhjulene skal stikke minst like langt ut gjennom felgen som diameteren på bolten. Hjulmuttere skal gripe i hele sin lengde.



Takk! Det var mer lettfattelig og konkret ja!

Men jeg har et spørsmål - ser at noen anbefaler stålmutre fordi dette kreves av ymse sanctioning bodies for racing, mens originale porschemutre er alu.
Jeg finner dog ingen krav til materiale i noen norske tekniske regelverk - verken det generelle, ndrg sitt, eller for rally/hastighetsløp, autoslalom eller bakkeløp.

Så, skal jeg ha alu eller stål? Hipp som happ?
74  Forum / Problemløseren / Sv: tips om pulver lakkering. på: januar 23, 2010, 18:15:32 pm
Peer Sandblåsing og Service på Kløfta.
Samarbeider med Busch Eloxal på Frogner - som pulverlakker, elokserer osv.
75  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Duck-tail 1302/03 Ønskes kjøpt. på: januar 22, 2010, 20:19:43 pm
Tiiiistloooo!  Glad
76  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: januar 22, 2010, 19:59:36 pm
Se det se det.. pent.

Hvordan gikk du frem og hva sprayet du dem med?

Mvh
BB

For å ta det siste først; brukte silkematt sort Quick sprayboks (!). Med 2 strøk Quick universalgrunning "mot rust" under, også på sprayboks.

Fremgangsmåte? Tenkte å dele felgene, men det holdt ikke å skru ut skruene nei... Sitter som støpt. Så da gjorde jeg det enkelt. Anleggsflatene skal jo ikke lakkes uansett - kun det som er synlig. Maskerte med 14-dagers "blåteip" fra Jernia (tesa tror jeg). På disse er senteret frontmontert og ikke "sandwichmontert" (montert mellom felgbanene), og ytterkanten (på senteret) er rund både foran og bak, så det lot seg gjøre å skvise teipen godt inntil "sprekken". Festa svart plastsekk godt innpå teipen og dekka til alt som het "bane". Maskerte også godt rundt senteret på baksida, altså inni felgen. Fikk dermed tetta skruehulla og slapp sprut inni banen. plasten ble så festa på teipen på baksida.

Disse felgene var jo "fully polished", så jeg dro over med 3M "sandblaster" pusseklut med 220-korning over hele senteret for å gi grunninga godt "bitt".
Fant pussekluten også på Jernia - fins i et utall forskjellige korninger. Myk og fin skumgummi-ish klut - nydelig å jobbe med. Ble fort slitt og la igjen små skumgummibiter overalt, men alt i alt en positiv erfaring.

Vaska GODT med rødsprit rett før lakk for å få vekk fett, slipestøv o.a.
Jeg dusja også gulvet der jeg holdt på med vann, for å binde støvet litt, så det ikke skulle virvle opp når jeg bevega meg rundt.

Så var det bare å svinge sprayboksen. Fikk tips om å ha felgen stående på høykant mens jeg lakka for å unngå at støvet setter seg, men jeg tok sjansen på å lakke liggende, siden jeg dusja gulvet (og skrudde av alt av vifter og ting som kan virvle støvet rundt). Dessuten ville det bli vanskelig å komme til på kanten av senteret, med felgen stående.
Jeg reiste dog felgen opp på høykant mens grunninga tørka (10 min. pr strøk), og helt til slutt når jeg var ferdig.

Hadde litt uflaks (eller flaks?) med lokalet - vi gikk tom for fyringsolje akkurat den kvelden, så det var neppe mer enn 10-15 grader der.
Dette, kombinert med at jeg la på tynne lag fra lang avstand, førte til at finishen ble litt "grainy" på grunninga, men jeg tenkte at pytt, det jevner seg sikkert når jeg legger på svart. Men det gjorde det jo ikke - det ble akkurat like "ru" overflate pga at lakken ikke fløt ut skikkelig.

Men; når det er sagt så likte jeg finishen bedre sånn den ble, enn hvis den hadde vært helt glatt og jevn.

Lærte forresten et lite triks av en med-Slacker (takk, Ernst!) sist jeg lakka felg - selv om boksen anbefaler 2 eller flere strøk med en time tørk imellom, så er det lettere å få det pent ved å legge på flere syltynne strøk med 4-5 minutters mellomrom (tipper vel at jeg lakka i 6-7 runder) - ikke nok til at det forrige tørker, men nok til at det "setter seg" og du unngår sig. Men du kan altså ende opp med en litt "ru" finish - spesielt hvis lokalet/lakken/objektet er litt i kjøligste laget Blunker
Lot greiene tørke en time, men da var den litt blank og litt matt om hverandre - så definitivt ikke ut som jeg ønska!
Så jeg lot den stå og tørke over natta. Og det hjalp.

Og thats it egentlig. Gjenstår bare å få skrudd greiene sammen igjen på skikkelig vis.







77  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: januar 21, 2010, 21:48:22 pm
Ok, jeg oppfattet det som at dette med gjenger var spes. viktig ved skrudde felger - så jeg antok at det hadde med skruene å gjøre - men det er da altså ikke så viktig?

Nei det gikk mer på at skrudde felger er en race attributt som på en måte legger veien åpen for flere i samme sjanger... som utstikkende pinnebolter

Aha, skjønner - kul ide! Da lærte jeg jaggu noe i dag og.

Takk for info, gutter
78  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: januar 21, 2010, 14:41:06 pm
Å kopiere porno er veldig vanlig har jeg hørt....

I motorsport er det viktig at hjulene sitter fast, så de har en regel som går på hvor mange gjenger som skal være i inngrep i forhold til diameteren på pinnebolten. Med tette bolter blir dette masse kål å få sjekket, så derfor kjører man heller med åpne muttere og gjenger som faktisk stikker ut slik at teknisk kan se at ting er riktig bare ved å kaste et halvt øye på de...  og det er de fem store det er snakk om Glad

Ok, jeg oppfattet det som at dette med gjenger var spes. viktig ved skrudde felger - så jeg antok at det hadde med skruene å gjøre - men det er da altså ikke så viktig?
79  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: januar 21, 2010, 13:53:20 pm
Godt å se at det ikke ble vaskemaskinlakk (pulverlakk)
Dette blir nok nice på bilen, hva tror du om gulkromatiserte hjulmuttere? Med skrudde felger så håper jeg vel du lar pinneboltene stikke ut gjennom mutteren slik at teknisk kan telle gjenger...  it's all in the details...

Gullkromatiserte mutre er porno det, men jeg kan ikke kopiere mr. Prosser til punkt og prikke heller Blunker  Har ikke bestemt meg ennå.

Telle gjenger? Det er en detalj jeg ikke har fått med meg - fortell?  Gjengene er flush med muttern på baksida (hvis du snakker om boltene rundt kanten)
bortsett fra på et hjul. Hadde egentlig tenkt å skaffe kortere bolter på det ene -  sier du at jeg heller burde skaffe lenger på de 3 andre?
Eller snakker du om de 5 store boltene?

80  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: januar 20, 2010, 19:58:54 pm
Og nei, jeg har ikke stygge riper i den polerte banen - det er limrester etter teipen.

 Blunker[attachment=3]
81  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: januar 14, 2010, 15:48:33 pm
Takker folkens! De vil nok endre utseende ganske mye når jeg får detaljert dem skikkkelig, forhåpentlig ikke til det verre Osteaktig
82  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: januar 14, 2010, 15:24:59 pm
Der var de på plass ja :-) Godt ikke du også ble forsøkt svindlet...
Utrolig kule

Hehe ja, var ikke fritt for at jeg tvilte - spesielt etter at det dukka opp en likelydende annonse som bare var svindel, like etterpå.
Men dette viste seg å være fast fisk - selger har vært ryddig hele veien.
Nå mangler bare detaljering - er overhodet ikke aktuelt å ha så mye bling Osteaktig
83  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt på: januar 13, 2010, 22:10:00 pm
Osteaktig
84  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lid+Silverbig = sant på: januar 11, 2010, 23:29:06 pm
Steike! Jævlig bra, Øyvind!
Og 4cm flares blir helt kanon.
85  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Daddy's got a new VWan.. på: januar 07, 2010, 10:15:57 am
Respekt, mann! Grattis med kjerre.
86  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trimming på: januar 05, 2010, 14:06:51 pm
Hvis du søker på forumet er det masse tråder om akkurat det du spør om.
Jeg gjorde følgende med samme blokk:
1641sats
110 kam
009 fordeler
2 dobble 40 weber
1600 topper med std ventiler
1,4mm vendehøyde
veide råder og stempler innenfor 1g diff
justerte og justerte og justerte etter sammensatt
ligger rundt det du spør om


Hva ligger kompen på med 1.4mm vendehøyde? Jeg spør fordi dette oppsettet er omtrent identisk med mitt, og jeg anslår effekten i min til å være ca. 70hk, dog uten vektjustering og med original komp.
87  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power" på: desember 30, 2009, 20:20:01 pm
Gleder meg til å følge tråden din Morten. Lykke til Glad
Btw hvor skaffet du senter koppene til fuchs, etter et lite garasjebesøk hos meg selv så jeg at den ene min manglet.

Jøran har lignende (vdub2you.com), ellers har disse en haug varianter, dog dyre:

http://www.eagleday.com/potiac.html
88  Forum / Problemløseren / Sv: noen bilder med turbo trip eksos på: desember 23, 2009, 21:34:04 pm
blir dette laveste pungt på bilen?bilen jeg skal sette det på er ganske lav.vil det subbe?takk for svar

Jeg mener bestemt bunnpanna er minst like lav, men du har et poeng - min har ræva aldri så lite i været Blunker
89  Forum / Problemløseren / Sv: noen bilder med turbo trip eksos på: desember 23, 2009, 20:46:05 pm
Har et bilde her. Merk at jeg tok dette bildet godt nedenfra - når jeg står i normal høyde bak bilen synes egentlig bare enden av røret.

90  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Senkefjører 1302 72 mod på: desember 22, 2009, 22:43:59 pm
Osteaktig ingen u pris det nei ,men må jeg også skifte støtdemperne eller kan jeg bruke di orginale som jeg har .Går ut fra at disse senker ca 5 cm

Du kan bruke de originale hvis de ikke er utslitt, noe mine var. All olja lå igjen i bånn av fjærbeinet og demperne bare pistra det i.
Greit å sjekke tilstand før du bytter, så slipper du å gjøre jobben dobbelt.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 22
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!