Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 22
|
95
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: september 07, 2009, 07:45:52 am
|
Det ble en liten tur til Nesøya, med ny tank, funka veldig bra! Se kort snutt fra turen :
Nais, morten!
|
|
|
98
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW-kunst tråden
|
på: august 27, 2009, 21:14:20 pm
|
Rhinoceros! Og Flamingo som raytrace-plugin. Rhino er kurve-basert (NURBS) istedet for polygon-basert - kjappere og mer naturlig å modellere med for meg som er vant til vektor/kurver. Men; den suger tilsvarende på polygonbehandling www.rhino3d.com og www.flamingo3d.com
|
|
|
100
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Dokumentasjon.
|
på: juni 11, 2009, 16:07:50 pm
|
om man itte har noe vognkort?? EU godkjenner de den da også går man nytt vognkort i posten?
Ta en telefon til biltilsynet og hør om fremgangsmåten da vel. Om du må vise den på biltilsynet for å få registrert den igjen, det kommer an på grunnen til at den ble avskilta i sin tid. Endringer på bilen er det biltilsynet som godkjenner, ikke et hvilket som helst EU-verksted. Beltene er vel uproblematisk å få godkjent sålenge de er montert fornuftig, og hvis det ikke er noe støykrav på årsmodellen din, så skal de vel i prinsippet godkjenne potta og. Men; biltilsynet utfører vel også EU-kontroll - så da er det kanskje greit å ta alt på en gang? Men som sagt; hør med dem.
|
|
|
101
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Dokumentasjon.
|
på: juni 11, 2009, 13:33:23 pm
|
Er vel itte lenge til je skal godkjenne min og har et sett med seler fra 75 som skal i bobla+ et litt bråkaanlegg som je lurer litt på åssen er å få godkjent.' Må man da reise til biltilsynet for å skrive dette i vognkortett eller gjør man det på EU kontroll?? Bobla ble avskilta i 93 så noe vognkort har itte je.
Godkjenning av endringer er det biltilsynet som tar ja. EU-verkstedene (skal) forholde(r) seg til det som står i vognkort.
|
|
|
102
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: juni 11, 2009, 13:21:35 pm
|
Øverste er vel lakka med noe søl som brenner av etter første turen, AKA "transportlakk". Nederste er ceramic coated og holdbart. Derav prisforskjellen. Hvis du gir f... i hvordan det ser ut etter et år (du skal kanskje ha eksosbandasje på allikevel?) så gå for den billigste.
|
|
|
107
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW for småfolket
|
på: juni 02, 2009, 17:48:05 pm
|
Tåler en reprise denne ja. Hadde vel premiere på BugRun 2008 om jeg ikke husker feil - ganske nøyaktig et år siden. Byggherren er regga her på forumet som Hebster52.
|
|
|
108
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Empi GT 2Tip eksos
|
på: juni 01, 2009, 09:42:42 am
|
Nettopp kjøpt av EspenX på forumet, men passer ikke pga oljefilter. Selges for 500,-. Som nytt. For bilde, se unneberg sine sider Pokker og, joachim, passa det ikke? (Meg du har kjøpt det av forresten, ikke espenX
|
|
|
111
|
Forum / 1302/1303 / Sv: Er dette jubileumsmodellen av 1302S ?
|
på: mai 19, 2009, 10:03:04 am
|
begynner å demre for meg at det nok ikke er noen jubileumsmodell etter å ha googlet mer. Felgene er de samme som marathonfelgene. (de har bare blitt malt opp igjen), den har også oppvarmet bakrute og polstret dashbord som i jubilee-modellen. men den har ingen plaketter og fargen er for turkis og mørk. ref: http://www.1302super.com/page11.htmldet er nok bare en bastard, blandingsrase. Sjekk fargekoden da vel - skal sitte på en lapp i bagasjerommet foran. mener det er på høyre side. Er det L96M (marathon) eller L95B (turqoise)?
|
|
|
115
|
Forum / Problemløseren / Sv: "klonke"-lyd fra syl 3 eller 4
|
på: mai 14, 2009, 19:40:01 pm
|
Justerte ventilene på nytt i dag til null klaring og da forsvant lyden nesten helt. Blir det litt mer støy fra vipper osv med dette oppsettet kontra en orginal motor?
Men jeg mistenker at det er noe galt med komp'en på en sylinder. Er det noen i Oslo som har en kompresjonstester for 12mm plugghull som det hadde vært mulig å få lånt? Den jeg har er bare til 14mm og 16mm.
Jeg har - med konisk gummidings i enden som antagelig passer det meste. MEN den er type stutt, ikke munnstykke+slange+klokke, her sitter munnstykke/gummidings mer eller mindre rett på klokka - men med såpass vinkel at jeg tror det går. Har dog ikke testa. Ligger i Slackers.
|
|
|
119
|
Forum / Problemløseren / Sv: plutselig tap av bremser og røyk/damp fra bremseveske beholderen...
|
på: mai 13, 2009, 22:19:21 pm
|
har jo pumpa igjennom bremsevesken når jeg pumpet bremsene... fylte opp beholderen flere ganger så vil jo tro at alt er nytt men. får vel prøve å pumpe bremsene igjen og håpe at det hjelper... eller er det noe som er ødelagt nå som vesken har kokt?
Usikker på det. Må isåfall være gammel væske som har kokt, ikke den nye. Men har du fukt i systemet, så er vel egentlig det beste å tømme helt og starte fra scratch med ny væske. Vil jeg tro.
|
|
|
|