mai 01, 2024, 23:18:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 12 13 [14]
391  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag?? på: januar 20, 2010, 17:29:34 pm
Unneberg leverer kjapt! Prøvde avdragern til oljepåfyllinga - et utrolig lettvint verktøy! Anbefales.
392  Forum / Rat-look / Sv: En rusten bilde-/videotråd på: januar 20, 2010, 12:06:57 pm
Min er i allefall patinert -hehe. Kurvelysene er originale de og. Sto på bobla som jeg vokste opp i. En 1960 mod. som fattern kjøpte ny i juni 1960. Disse lyktene ble plukka av i 1967, da en ny ford cortina ble innkjøpt og bobla solgt. Lyktene, som hadde gule pærer den gangen, ble tatt vare på. Så også med bryter, monteringsfot inni støtfangerhornet, rele og kabler. Bosch-merke på foten også faktisk. Bare til å sette på da jeg fikk tak i denne gamle -61 modellen. Må vel nevne at det er original lakken som står på fortsatt. Kun noe rustsveis som er utført av meg i de seinere år.
393  Forum / Rat-look / Sv: En rusten bilde-/videotråd på: januar 19, 2010, 18:34:24 pm
Hva er egentlig en Ratlook? Hvor mye rust må egentlig til?  Blunker
Er min -61 rusten nok eller? Er senking et kriterium?
394  Min klubb / Volkswagen Auto Club Mjøsa / Sandblåsing på: januar 18, 2010, 15:14:03 pm
Jeg er ikke medlem av VACM, men jeg spør likevel: finnes det noen i mjøsområdet som tar på seg sandblåsing og grunning av et sett med originale 1303S-felger (5 stk.). Jeg fikk kjøpt et sett på Hamar. De ligger nå i kjellern hos brodern på Ottestad. Hadde vært greit at de hadde vært klare for lakkering før han sender de opp til meg her på Melbu.
395  Forum / Problemløseren / Sv: Farris på: januar 18, 2010, 13:09:04 pm
Til diesel finnes et produkt som heter Hammerdown. Det er en emulsjon som får vann i drivstoffet til å inngå i forbrenninga og dermed rense forgrenningskammeret og samtidig øker effekten på motoren. Har selv brukt det i båtmotoren (diesel) for å få ut vann i drivstoffet, etter at jeg begynte å bruke det behøvde jeg ikke å tømme vannutskilleren og motoren gikk jevnere. Vet ikke om dette stoffet (som ikke er lurium, men som brukes på store dieselmotorer i skip og av mange vogntogsjåfører) finnes for bensin, men det skulle ikke forundre meg. Importeres av et fima på Sortland tror jeg. Jeg har hørt fra eldre bilmekanikere at de brukte "selters" til rense sure dieselmotorer i lastebiler. De tok av luftfilteret og fikk en til å gi litt gass på motoren, så ristet de opp "seltersen" og holdt for tuten slik at det liksom feis inn i manifoilen. Det var viktig at det ikke ble for mye. Bare slik at turtallet gikk litt ned. Ble det for mye stoppa motoren og da ventet som oftest motoroverhaling;)
396  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som har erfart at Cip1 krever kopi av sertifikat og kreditkort? på: januar 18, 2010, 10:29:29 am
Jeg handlet med Cip1 før jul. Rask levering (tok like lang tid til Melbu som biltema-pakken fra min svigerfar i Kristiansund). Betalte med statoilkortet (m/kreditt) som vanlig. Eneste som jeg ikke likte var at transportselskapet fakturerte meg for 400,- i etterkant. Men men - noe skal det vel koste å ha gammel boble som hobby.
397  Forum / Problemløseren / Sv: Motorolje på: januar 12, 2010, 22:19:18 pm
Jeg har hørt at det skal være forskjell mellom oljemerkene hvor mye kondens som dannes i dynamofoten. Hvilket er best?
398  Forum / Problemløseren / Motorolje på: januar 12, 2010, 18:46:33 pm
Jeg kjører både 1200 og 1600 originalmotorer også i den kalde årstid. Hvilken olje gir minst kondens i dynamofoten/påfyllinga. Fryser det det i veihusventilasjonen så blir det et j... griseri (har skjedd en gang for meg i 10 gr. minus). Mulig dette emnet er behandlet i en annen tråd, men sikket aktuelt likevel.
399  Forum / Snikk-snakk / Sv: Denne var vel på et vis tøff. Eller? på: januar 12, 2010, 16:47:27 pm
Huff og huff. Jeg får noen grusomme flashbacks av interiørbildet. Hadde lignende "pels" i en 1972 simca 1501 en gang i 1979 - dama røyka og satte full fyr i dashbordet. Er kvitt både bilen og dama for masse år sida heldigvis. Grøss................
400  Forum / Problemløseren / Sv: Beste bilbatteriet? på: januar 09, 2010, 15:54:50 pm
Jeg kjøpte mitt hos Jan Erik Skau i Hillestad. Vet ikke hvordan hans batterier er i forhold til Biltema, men jeg kjøpte (på hans anbefaling) en elektronisk 6v lader med 1,2 A ladestrøm. Den har vender for 12v også og ødelegger ikke elekronisk utstyr. Jeg hqr forstått det slik at 6v batterier fort ødelegges på grunn av overlading. Det var det som skjedde med det gamle jeg hadde. Har hatt batteriet fra Jan Erik i to år nå og det er aldri noe problem med strøm. Lader med den lille laderen ca. hver 2 mnd. Ladesystemet i -61 originalen min var nok ikke bygget for å kjøre med hovedlysene på hele tiden så ekstra lading hjelper på.
401  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ombygging til el-bil på: januar 09, 2010, 15:41:20 pm
Har hørt at ei boble med 96v el. conversion vil veie omtrent det samme som T3. Med lithium-ione batterier så vil trolig ikke totalvekt og vektbalanse foran/bak være et stort problem å løse. MEn de er sikkert j... dyre Tvilende
402  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ombygging til el-bil på: januar 09, 2010, 11:59:17 am
Jeg har vært i kontakt med Bodø Vgs som bygget om Pelle. De sa at så lenge all dokumentasjon fantes så var ikke godkjenning noe problem. Pelle er godkjent.
403  Forum / Snikk-snakk / Ombygging til el-bil på: januar 08, 2010, 19:48:47 pm
Har sett at det er flere firma i USA som tilbyr komplette elektriske ombyggingssatser spesielt til bobla. Jeg vet at Pelle Politibil (egentlig halvbroren) har fått installert et slikt kit. Er dette noe som noen av dere i forumet har prøvd eller har jeg allerede banna i kjerka ved å nevne temaet Tvilende
Har ikke umiddelbare planer om å prøve meg på noe sånt, men kanskje noen har prøvd. Pris i Norge?
404  Forum / Problemløseren / Sv: Kobling av bensinvarmer på: januar 08, 2010, 14:14:59 pm
Her finner du mye nyttig om eberspächer: http://w1.111.telia.com/~u11107929/html/varme_.htm
405  Forum / 1302/1303 / Sv: Skistativ til 1303S på: januar 08, 2010, 13:46:58 pm
I tillegg har jeg krok på bilen. Det gjør det jo ikke akkurat enklere å få det til å passe
406  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: frontruter kontra modeller på: januar 08, 2010, 12:57:18 pm
Ja det mener jeg den er.
407  Forum / 1302/1303 / Sv: Skistativ til 1303S på: januar 08, 2010, 12:54:21 pm
Den øverste delen av skistaivet passer jo fint. Siden det er andre støtfangere fra-68 og framover så var jeg veldig i tvil om det vil passe med et stativ fra før -68. Derfor skulle jeg gjerne sett et bilde av denne løsninga dersom den finnes.
408  Forum / 1302/1303 / Skistativ til 1303S på: januar 07, 2010, 22:00:46 pm
Jeg har T1 i daglig drift. Den gamle - en -61 mod har skistativ. Det har ikke -74 modellen. Er det noen som vet om det lar seg gjøre å montere skistativ på støtfangeren bak som på de eldre modellene. Har noen evt. et bilde av dette? 

Sider: 1 ... 12 13 [14]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!