april 29, 2024, 03:26:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14
91  Forum / Problemløseren / Sv: Dokumentasjon typegodkjenning for VW 1303 på: september 28, 2011, 09:10:41 am
Hvilket senkesett er det snakk om?
92  Forum / Snikk-snakk / Sv: Nei nei nei.. (link fra VG tv) på: september 27, 2011, 18:17:02 pm
Huhh - nå trodde jeg virkelig at dere hadde røyka sokkene deres - klikka på linken og kom til et klipp der Obama ble kalt for antikrist. Så oppdaga jeg at jeg ikke hele linken var klikkbar. Øyerulling
93  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: demonterer 59 mod løp og kjøp. på: september 26, 2011, 17:13:21 pm
Er midtkonsollen solgt? Hvis ikke er jeg interessert i den.
94  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Enda mer ekstrautstyr og deler selges! på: september 26, 2011, 12:39:23 pm
Jeg kjøper tidsur til eber til 300,- og "bear claws" til 250-.
95  Forum / Problemløseren / Sv: Pakninger rundt vindu på: september 24, 2011, 18:27:13 pm
Veeel, tror ikke det. Da ville ikke pakningene på bobilen min som er 3 år gammel lage mørke spor ned under vinduet. Deter ikke gamle pakninger på den. Derimot blir det fort mørke render dersom en har brukt avfetting på pakninga. Da forsvinner litt av det som binder overflaten på gummien.
96  Forum / Snikk-snakk / Sv: "gjett effekten, vinn t-shirt!" på: september 23, 2011, 19:55:09 pm
315 hk og 367 Nm
97  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div deler selges. på: september 22, 2011, 12:40:25 pm
Jeg tar gjerne høyttalerplater front hvis de ikke er solgt.
98  Forum / Problemløseren / Sv: Hvorfor ser ventilen slik ut? på: september 22, 2011, 07:51:01 am
Kanskje litt sliping gjør susen Glad
99  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken type laderele? på: september 21, 2011, 14:11:52 pm
Det er 6V - ingen tvil.
100  Forum / Problemløseren / Sv: Hvorfor ser ventilen slik ut? på: september 21, 2011, 14:11:11 pm
Jeg heller til forklaringen om at den ikke er helt tett. Da blir den varmere på grunn av at de varme forbrenningsgassene slipper forbi før ventilen åpner.
101  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: STANGE GARAGEN på: september 21, 2011, 11:09:03 am
Jeg har hatt ei fin stund med å lese noe av denne fine tråden fra Stange. Mye flott i garasjen deres. Dere har fått til noe virkerlig bra! Jeg er på ferietur til mine søsken på Ottestad hver sommer. Hvis dere har faste mekkekvelder så hadde det vært utrolig morsomt å få lov til å stikke innom dere en gang. Lykke til videre!
102  Forum / Problemløseren / ryggelysbryter på speedometervaiern på: september 15, 2011, 12:36:13 pm
Jeg skulle så gjerne ha fått tak i en sånn, men jeg tror ike det produseres lenger. Er det noen som vet om det finnes leverandører som har?
103  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1974 1303S Big hugges på: september 15, 2011, 10:11:32 am
Når akslene er skrudd av tipper jeg den går i posten. Det blir vel noe ekstra å betale fordi pakker blir tung, men jeg betaler frakta. Maks vekt hos posten er 35 kg. Jeg tror det går.
104  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1974 1303S Big hugges på: september 15, 2011, 09:54:11 am
Jeg trenger gearkasse - sender du? Pris?
105  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som føler seg mindre mandig? på: september 15, 2011, 07:44:20 am
Noe sier meg at det er VW New Beetle de mener. Vi må skille snørr og barter Glad
Enig med deg. Lite trolig at en veteranbil er med i en sånn jålete spørrerunde Osteaktig
106  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: ryggelysbryter? på: september 15, 2011, 06:59:30 am
Finnes denne bryteren kun som god gammel brukt del, eller kan den kjøpes som ettermarkedsdel?
107  Forum / Problemløseren / Sv: TÜv-papirer på senkefjærer til 1303 på: september 07, 2011, 10:44:44 am
080 kan indikere at det er Kerscher sine fjærer "Progressive Fahrwerksfedern "KERSCHER 080""
Senker ulikt alt etter årsmodell:
Satz, Tieferlegung bis Bj. 7/73 ca. 50-60mm
Satz, Tieferlegung ab Bj. 8/73 ca. 60-70mm

Fargen på bildet her er grønn, men det tror jeg du kan se bort fra.
http://kerscher-tuning.de/kaefer/index.php?gruppe1=Fahrwerksteile&gruppe2=Fahrwerksfedern
Hvis du rengjør fjærene forsiktig og tar bilde av merkingen kan du evt. maile til Kerscher og spørre pent om dette er fjærer fra dem, og i såfall om det er mulig å få kopi av papirer
Dette var viktige opplysninger. Jeg skal følge dit råd Glad
108  Forum / Problemløseren / Sv: TÜv-papirer på senkefjærer til 1303 på: september 07, 2011, 06:39:48 am
Siden mine to fjærer sto på bilen da jeg kjøpte den så har jeg ikke annet enn nummeret å gå etter. Det står ikke noe merke på dem. EU kontrollen avslørte fjærene på farga - de er røde.
109  Forum / Snikk-snakk / Sv: synkronisering av en enkel forgasser. på: september 07, 2011, 06:37:00 am
 Gliser
110  Forum / 1302/1303 / Sv: senke 03 på: september 06, 2011, 19:35:29 pm
Er det noen av dere som har TÜV papirer på denne fjæra?  VW040V 080/00
111  Forum / Problemløseren / Sv: TÜv-papirer på senkefjærer til 1303 på: september 06, 2011, 19:11:03 pm
Hm - her sto det mye på tysk. Etter det jaeg kan se så står det ikke  VW040V 080/00 noe sted. Spørs om dette er godkjenning på fjærer fra en annen leverandør?
112  Forum / Problemløseren / Sv: TÜv-papirer på senkefjærer til 1303 på: september 05, 2011, 20:26:47 pm
Nå er jeg spent Osteaktig
113  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tilsetning i synt olje på: september 05, 2011, 07:59:28 am
Er du sikker på det? Tror neppe oljeprodusentene har råd til å lage motoroljer som ikke tåler å blandes.
114  Forum / Problemløseren / Sv: TÜv-papirer på senkefjærer til 1303 på: september 02, 2011, 06:29:08 am
Tak for tipset Glad
115  Forum / Problemløseren / Sv: TÜv-papirer på senkefjærer til 1303 på: september 01, 2011, 17:58:48 pm
Jeg har et par fjærer som sto på bilen da den ble kjøpt. Disse ble ikke godkjent på EU. De er røde - sikkert derfor. Fjærene har et nummer og skal være godkjente, men sålenge jeg ikke har TÜV-papirer på dem så får jeg ikke godkjent bilen med disse fjærene. Derfor står bilen med nye originale sorte nå. Jeg vil gjerne får den litt ned foran - har ikke tatt noen mål.
116  Forum / Problemløseren / Sv: TÜv-papirer på senkefjærer til 1303 på: august 31, 2011, 14:40:16 pm
Ser mørkt ut dette. Bumper likevel.
117  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Noe nytt, noe NOS, noe hit og dit på: august 31, 2011, 14:38:54 pm
Trenger egentlig nye speil til min 1303S. Er du sikker på at de speilene du selger bare passer til cab? Mine ser kliss like ut?
118  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Den beste motoren? på: august 31, 2011, 06:55:23 am
min 1600 DP med 34 pict gasser stopper kun når jeg vrir nøkkelen helt til venstre Gliser
119  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Antenne på 66 T1 på: august 30, 2011, 15:17:18 pm
Hmmm, der røyk den sikre plasseringen... Tvilende

Har du forresten alle de Simca og Talbot'ene? Gikk læretiden og tok fagbrev på slike for maaange år siden...  Glad
[/quote]

Ja jeg har alle de bilene som er ramset opp og alle sammen utenom 1 er kjørbare,
[/quote]

Skal ikke ødelegge tråden, men siden Simca 1501 spesial var min første bil (et mareritt - aldri mer Fransk) så vedder jeg på at det må være den som ikke er kjørbar Blunker
120  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Den beste motoren? på: august 30, 2011, 15:13:09 pm
Hm.. Jeg kjører både 1200 34hk og bigboble med 1600 DP 50hk. Jeg liker begge, men holder en knapp på 1600 DP likevel. Dette på tross av at svigers (gammel boblemek.) skråsikkert påstår at -67 1500 er den beste utgaven av bobla Gliser
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!