Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 52
|
31
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / AS Blokk
|
på: august 10, 2017, 06:52:53 am
|
Hei..
Er det noen her som sitter å ruger på en god AS blokk? Jeg er i såfall interessert i en slik blokk. Uten sprekker og kjempeslitasje i lagerbukkene.
Petter'n.
|
|
|
34
|
Forum / Problemløseren / Sv: Dellorto frd34 uten vacuum.....
|
på: mai 18, 2017, 12:45:48 pm
|
Er den vacuumporten plassert under spjeldet? Ofte så gjør man feilen ved å bruke en nippel som sitter over spjeldakslingen. Der er det dessverre ingen vakuum😀👍. Slangetilkoblinger og alt er skikkelig tett? For å søke etter falsk luft så kan du enkelt spraye litt startgass eller propan rundt forgassere mens moror går. Om den ruser seg opp, så er det tegn på at den trekker inn luft en plass..
|
|
|
35
|
Forum / Problemløseren / Sv: slakk i veivaksel T-1
|
på: april 18, 2017, 11:26:31 am
|
Hallois... Grattis med dagen forresten Jeg husker ikke hva type drev det er. Det er ikke cip-1, men det kan jo være andre drev som har samme kvalitet. Har en følelse av at det er her problemet ligger..
|
|
|
36
|
Forum / Problemløseren / Sv: slakk i veivaksel T-1
|
på: april 18, 2017, 11:07:15 am
|
Var heller jeg som var litt uklar.. Blokka er linjeborret, og riktige lager er montert. 1 over dim. Det som forundret meg litt, var at dette forsvant da jeg demonterte vippestell på begge sider. Det jeg sitter igjen med av teori er da: Vippestell med stive fjører gjør at kam går tungt. dermed kjennner jeg en liten dødgang mellom drevene når alt er på plass. Når jeg tar vekk vippestell, så går alt fritt og lett. Dermed klarer jeg ikke å kjenne den slakken. Det er derfor jeg lurer på dette med rettskårene drev. Om en her tydeligere merker minimal"dødgang" mellom tennene I forhold til på skråkuttede drev. Før jeg åpner blokka helt, så kan jeg prøve å holde igjen drevet på kammen via åpningen til oljepumpa, og se om jeg kjenner samme slakken da.
|
|
|
37
|
Forum / Problemløseren / Sv: slakk i veivaksel T-1
|
på: april 18, 2017, 10:39:34 am
|
Hei.. Jeg formulerte meg litt dårlig der. Når jeg sier sideveis, så mener jeg ikke "klakk klakk" frem og tilbake som om veiva er løs.. Jeg mener I rotasjonsbevegelse. (vri på svinghjul / reimhjul) Det med fordeleren kan vi nok se bort fra, for slik ser jeg det er på de andre motorene jeg har stående også. (orginale) Men grunnen til at vi merket det på denne motoren, var fordi den slakken var så kontant / tydelig. Det er snakk om 0,5 grader tipper jeg.
|
|
|
38
|
Forum / Problemløseren / slakk i veivaksel T-1
|
på: april 17, 2017, 23:13:23 pm
|
Hei.. Har en motor på verkstedet (T-1 basert 1776). Her er det oppdaget en liten dødgang på veiva i rotasonsretning. (Ikke endeslakk) Du kan ta tak i svinghjulet og rikke det sideveis frem og tilbake ørlite grann. samtidig står fordelerakslingen helt i ro. For å utelukke litt svar så kan jeg nevne følgende: Motoren har rettskårne kamdrev (stål / stål) og den har stivere ventilfjører enn orginalt. Jeg har tatt ut oljepumpen, og sjekket at kamdrevet ikke har løsnet fra kammen. Først tenkte jeg så drastisk som et ødelagt rådelager. Men da jeg begynte å plukke ned motoren endret dette seg litt. Etter at jeg hadde tatt avvippestell, så merket jeg ikke slakken lenger. Spørsmålet nå er: Er det normalt med en slik slakk når man har rettskårne kamdrev? At den blir mer merkbar enn ved vanlige skråskårne drev? Det kan virke som det er mellom disse drevene, siden slakken forsvant da jeg fikk tatt spennet av løfterene som presser mot kammen. Er det noen andre forklaringer?
|
|
|
41
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 57 koralbug
|
på: januar 31, 2017, 13:00:30 pm
|
Da er bilen oppe å gå. Fått tak i instrumenter til dashen også😀. Den fremskjermen som sees på bildene er jo feil. Har en ovalskjerm på lur som trenger lott sveis og lakk. Men den ser veldig mye bedre ut på andre siden der hjulet sitter riktig i skjermen😂🛠 Nå er det lakkrens og polering som står for tur. [attachment=1]
|
|
|
43
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Passasjersete 57 modell T-1
|
på: januar 10, 2017, 15:39:27 pm
|
Hei.. jeg trenger et fremsete som passer i en 57 modell T-1. Sannelig ikke sikker på om det er forskjell på førerstol og passasjerstol på denne modellen. Så jeg sier at den må passe på passasjersiden😂👍.
|
|
|
47
|
Forum / Snikk-snakk / god jul
|
på: desember 25, 2016, 00:29:57 am
|
Til alle oss som har dette forumet vårt hjerte nært fremfor facebook og andre stressmedier. Ha en riktig god jul. Håper dere har fått litt vw-pakker i år. Vi får i tiden fremover vil holde koken her inne😀🎁🎁. Det er jo på forumet det i alle år har vært mest moro. Det må vi ikke glemme. Alle gamle popcorntråder og gode diskusjoner. Det er her vi både har lært bort, og tatt i mot lærdom av andre. Stå på alle sammen. Det er her det skjer😀🛠🛠
|
|
|
48
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 57 koralbug
|
på: desember 14, 2016, 19:37:10 pm
|
So far, so good🏁👍. Neste steg nå er en prøvetur, vask og skikkelig polering. Så blir det å få tak i noen passende instrumenter til dashen.
|
|
|
51
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Trykkregulator
|
på: november 17, 2016, 20:33:28 pm
|
Noen som har en trykkregulator som klarer ned mot 3 psi liggende? Den må helst være med gjenger fremfor slangenippler. Gjerne med manometer også🏁😀
|
|
|
54
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 57 koralbug
|
på: november 17, 2016, 07:34:09 am
|
Stemmer det. Unneberg bil har. Fås i forskjellige farger👍😀 Fordelen med disse teppene er at de faktisk passer i bilen, så de er relativt takknemmelige å legge😂
|
|
|
56
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 57 koralbug
|
på: november 15, 2016, 11:52:21 am
|
Hey Mags. Pappen har jeg ikke prøvd enda, da jeg ikke har fått surra meg ut til Kai. Men jeg tipper den passer fint👍😀. Takk for kjapp service🏁
|
|
|
58
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 57 koralbug
|
på: november 14, 2016, 20:05:53 pm
|
Her har vi glemt oppdatering de siste månedene ja😂. Bilen har fått inn teppesett fra Newton, og bremser er på plass. Irs kasse bygd om til svingaksel med korte aksler er også montert. Motoren som står i foreløpig er en 1600 med 36mm dellorto. Alle blekk er pulverlakkert, og alt elektrisk er oppe å gå. Fyra bilen i går, så nå er det bare litt smådill igjen. [attachment=1]
|
|
|
|