april 20, 2024, 03:25:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 6
1  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2 x 45mm Dellorto DRLA. Helt nye! (ubrukt) på: juni 19, 2013, 12:01:44 pm
Hei.Byr 6000.- det haster så jeg trenger svar innen kl.14.Mvh Ingar. Glad


Det var veldig nærme prisen,
så da anser jeg disse som solgt Glad
2  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2 x 45mm Dellorto DRLA. Helt nye! (ubrukt) på: juni 18, 2013, 13:39:08 pm
T1

3  Bruktbørsen / Deler selges / 2 x 45mm Dellorto DRLA. Helt nye! (ubrukt) på: juni 18, 2013, 09:37:59 am
Komplett sett:

2 stk gassere
Innsug
Luftfilter
Stag
trakter

Kjøpt nytt på Hot Shop i 1991.
Ligget ubrukt etter dette.
Mangler 2 dyser.


Selges 6500,-
Men  det er lov å by Glad
4  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bygg din egen lamborghini :) på: oktober 13, 2012, 20:17:23 pm
Tar den et skritt ned... Gliser.   http://www.vgtv.no/#!/video/55805/jian-28-bygde-sin-egen-lamborghini
5  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -Garasjen "ferdig" se BILDER! på: februar 16, 2012, 10:33:41 am
Skal du male veggene bør du vurdere Silikatmaling.
Denne er diffusjonsåpen, og flasser ikke om de skulle være litt fukt i veggene.
bla. Weber har denne
6  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Ny byggd" HotShop motor, 1915. SOLGT på: august 15, 2011, 19:24:08 pm
SOLGT

Og testes forhåpentligvis på SCC Glad
7  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Ny byggd" HotShop motor, 1915. Bud innen kl. 20.00 (15.08) på: august 15, 2011, 16:15:45 pm
Sprekken går mellom setene.
Det er ikke sprekk i setene.
Det ser heller ikke ut at den er dypere enn setet.

Dette er vel ikke noe ukjent fenomen, og kan fungere i lang tid.
Men kan selfølgelig ikke garanteres
8  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Ny byggd" HotShop motor, 1915. UTVIDET BUDFRIST. ref. innlegg 12 på: august 15, 2011, 07:56:28 am

Bud inne på 6000,-

Lar denne stå til 20.00 i kveld.
9  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Ny byggd" HotShop motor, 1915. UTVIDET BUDFRIST. ref. innlegg 12 på: august 14, 2011, 19:43:20 pm
Takk for raskt svar.

4 eller 8 stifter i veiva? og vet du hvilke komp motoren har/hadde?

BB

Er 4 stifter.
Vet ikke hva kompen er.
Motoren var montert på "normal" måte. (uten topp pakninger)
10  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Ny byggd" HotShop motor, 1915 på: august 14, 2011, 18:51:09 pm
På bilde nr 2 av forbrenningskammeret. Er det en sprekk mellom ventilene man ser?

BB


Hei.

Var ute å sjekket nå.
Det er faktisk en liten sprekk ja.
Ser ikke ut til at den er dyp, men usikker på om den vil ha innvirkning.


BUDFRISTEN UTVIDES, så budgiver får tid til å vurdere budet sitt
11  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Ny byggd" HotShop motor, 1915 på: august 14, 2011, 18:07:11 pm
Nåværende bud er 6000,-

Følger med org. 1600 forgasser. med innsug osv
Følger med brukte varmepotter, men ikke eksos..
12  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Ny byggd" HotShop motor, 1915 på: august 14, 2011, 13:54:42 pm
Budrunde avsluttes i dag (søndag) kl. 20.00
13  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Ny byggd" HotShop motor, 1915 på: august 11, 2011, 21:50:34 pm
..
14  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Ny byggd" HotShop motor, 1915 på: august 11, 2011, 21:49:59 pm
..
15  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Ny byggd" HotShop motor, 1915 på: august 11, 2011, 21:49:17 pm
..
16  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Ny byggd" HotShop motor, 1915 på: august 11, 2011, 21:48:45 pm
..
17  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Ny byggd" HotShop motor, 1915 på: august 11, 2011, 21:41:33 pm
...
18  Bruktbørsen / Deler selges / "Ny byggd" HotShop motor, 1915. SOLGT på: august 11, 2011, 21:25:11 pm
Selges.

Motoren er bygget på 90 tallet av HotShop. Finner desverre ikke igjen kvitteringer.
Aldri hvert startet, kun lagret i diverse garager.
Så det trenger en reall vask...

Info.
F blokk, tatt opp til 94mm
"Nye" lager.
"Ny" olje pumpe
"Ny" pickup med "skvalpe" panne
"Ny" trimkam. Husker desverre ikke betegnelsen. Mener det er Engele.
"Nye" Mhale syl. satser.
Org veiv. og råder, med "nye" lager, ikke svinghjul.
Org topper tatt opp til 94mm. lett portet.
"Nytt lite alu reimhjul, med reim. følger også med stort\ vanlig alu reim hjul.
"Nye" empi toppdeksler.

Motor var satt sammen når jeg kjøpte den, men delt for inspeksjon.

Nye deler, kjøp på bla. CB. (kjøpt i senere tid)
Bilett fordele klemme.
Tysk pakningsett.
NGK plugger.
Paknings tuber
Chrommoly 10mm syl bolter.
Topp pakninger.
Ny fordeler aksel med drev
Race spacer.
Innkjørings pasta.

Følger med deler fra brukt "strippet"  (1600) motor.
Bla.
009 fordeler
Lite brukt bensin pumpe.
org. forgasser med innsug.
Kjøleblekk.
Støtstenger..
Olje kjøler.
Div andre deler.


Skal være det meste av deler for å få en fungerende motor.
Men noe små deler kan mangle. (svinghjul mangler, brukt clutsh følger med)
Her har du mulighet (med litt jobb) til å få en ovehalt motor med litt ekstra skyv.

Med et sett forgassere og ormbol vil jeg tippe 80- 100 hk.

Usikker på på pris.
Selges høyeste bud.
Alle bud blir oppgitt i tråden.
Avsluttning av budrunde blir det informert om.

Utropspris: 6000,-

NB: Må hentes på Hamar.




19  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: boble turbo 1600 på: mars 27, 2011, 11:16:15 am
har et sprsmål.
kan jeg sett retur fra turboen på denne.lag en plugg siden av.har lest en plass at det skulle gå bra men har også hørt at oljen stopper opp og ikke klarer å ta bort oljen.
håper noen vet noe. Tvilende jeg har CB turbo grenrør for turbo.turboen ligger under motor rom

er ekstra olje panne denne

Hei.

Om du setter retur i denne, gjør du som CB anbefaler.
http://www.cbperformance.com/turbocharging.asp
At det er olje i sumpen skaper ikke stort mottrykk. (husk, en høyde på 10meter olje gir 1 bar).
Er ofte et like stort problem at mengden og trykket (på oljen) inn i turboen er for stort. (Olje systemet i turboen står for trykkoppbyggingen).
Men husk. God veivhusventilasjon, "tynn" oljetilførsel til turbo og "grov" retur slange.. Så er nok ikke dette det største problemet dit;)

Om det er snakk om egen oljepumpe, vil jeg tro, det er et eget "lukket" sytem for turboen.  (egnen trykk pumpe til til turboen, for å ha kontroll på trykk\ mengde inn på turboen)


20  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power" på: mars 09, 2011, 16:05:17 pm
http://www.rimsntires.com/specs.jsp

Med 125 dekk så er du vel nesten der...
Er jo også mulig å ta noen mm på bremseskiva.
Evnt. på felgen, om tykkelsen tillater det..

Eller 2" smaling, så sitter de nær som orginalt..
21  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling type 4 på: februar 14, 2011, 22:26:18 pm
Er det tilgangen på E85 eller det at du skal bruke bilen året rundt (sesongvariasjoner på E85) som er årsaken for at du har valgt 95 okt?

Personlig mener jeg at de få negative sidene med E85 overskygges over de mange positive egenskapene, spesielt på en turbomaskin.

Mvh
BB


Har hørt rykter om at det er E75 på pumpene i vinterhalvåret.
Stemmer det??
22  Forum / Snikk-snakk / Sv: Denne er lav nok - Selv for senkepøbler fra Vestfold på: februar 12, 2011, 20:46:03 pm
Så ut som en campingvogn Gliser

Sa du campingvogn Gliser
Disse er rå!!
23  Forum / Snikk-snakk / Sv: Denne er lav nok - Selv for senkepøbler fra Vestfold på: februar 11, 2011, 17:40:03 pm
Mye kule busser...
24  Forum / Drag-race / Sv: fete drag-biler på: februar 01, 2011, 21:55:35 pm
God, gammel og FET. Gliser
25  Forum / Cal-look / Sv: En feit bildetråd... på: januar 31, 2011, 21:15:44 pm
....
26  Forum / Hva skjer? / Route V8 Rock'n'Race Weekend!! på: januar 25, 2011, 20:50:40 pm
Route V8 arangerer treff 27-29 mai 2011

På Flishuset i Løten komune, dette er ett utefestlokale, med overbygget scene/dansegulv og tilhørende utearealer, det er plass for telting på gamlemåten, primitive toalett ordninger, å mulighet for å vaske seg i elva der:-)
Det vil bli Liveband fredag + Lørdag(Flere band og musikkere har meldt sin intresse, mer info kommer etterhvert som ting kommer på plass)

Vi stenger ingen ute, men old school rods og custom`s vil være tema:-)

Til dere som skal ønsker å kjøre race på Rock'n'Race Weekend. det vil hjelpe oss mye om så mange som mulig sender oss noen enkle ord om seg selv å evt kjøretøy de ønsker å stille med, bla trenger vi litt fakta om bil eller sykkel, motor osv(dette for å hjelpe den som skal være speaker under racene til å gjøre en bra jobb der for publikum) Vi ser frem til dette å håper vi kan gi alle en minnerik helg i slutten av Mai:-)


Program så langt(mer kommer)

Fredag.

Innsjekking fra kl 14.00 + påmelding til evt race:-)

Kl 17.30 Felles kjøring fra flishuset til Flystripa.
Kl 18.00 Dragrace på Grusbane med kjøretøy før 1965:-)
(vi satser på å kjøre 200 meter med flaggstart å førstemann i mål:-)
ca kl 21.00 Premiering av Dragrace vinner)
Live band på Scena(mer info kommer)

Lørdag

kl 10.30 Felles kjøring til Stange travbane for race der.
kl 11.30 Race!!!!
ca kl 15.00 Cruising i retning Flishuset i Løten igjen:-)
Nå vil jeg tro det er tid for noe mat...
Kl 18.00 Premiering av Rundbane racet.Med etterfølgende kåring av Miss Route V8:-)
kl 20.00 Musikk på scena(mer info kommer)

Søndag blir det sikkert stille å rolig...

Mer info kommer etterhvert som ting kommer på plass:-)


http://www.facebook.com/update_security_info.php?wizard=1#!/event.php?eid=144833002239463&notif_t=event_invite
27  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: bytte? gokart mot komplett dellorto gassersett på: januar 21, 2011, 08:43:08 am
Morn..

Er ikke helt inne i gokart klasser.
Er dette kart for de minste-. 5-6 år???
Er ramma kort eller lang?

Kan være av interesse..
Har et komplett sett 45mm, som er nytt/ubrukt
28  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tørrsump med remdrevet pumpe? på: januar 21, 2011, 08:33:32 am
som extra sikkerjet ,kan man jo også lage en forigling med oljebryter, når oljetrykker forsvinner så kutter motor.?

Kan bli litt vond å starte  Øyerulling Osteaktig
29  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på IDF? på: november 26, 2010, 22:29:24 pm

Helt uten akseltettinger og turbo emulsion tube??



YESCJ, nå skal det sies at jeg hadde da dellorto den gang var de i tillegg nye. brukte ikke noe av det du nevner her


Interessant.. for nå har jo jeg dellorto, nye (ubrukte) er de å Glad



Cbperformance anbefaller akseltettinger (krever noe maskinering) og den tuben..
Står også en gammel artikel fra cb om dette, på nettet et sted..
30  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på IDF? på: november 26, 2010, 10:13:30 am
hadde dette selv, på en dobbelkabiner for en tid siden, gikk så det plystret...
Malpassi bensinregulator (gik-turbo)
Aeromotive bensinpumpe (tef-racing, forøvrig flinke folk)
CB har trykkbokser for å montere oppå gasserne
Dette funker helt fint opp til 1bar...

Helt uten akseltettinger og turbo emulsion tube??
Sider: [1] 2 3 ... 6
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!