april 20, 2024, 05:37:09 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31
841  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tistlo sin Barndoor (Svenneprøven) på: januar 25, 2011, 02:57:50 am
Skuret passer fint i terrenget!!
Gjennomtenkt.
Inn med vedovn og ein liten sofa til å drikke øl i no, så er du der Gliser

Perfekt til å gøyme seg litt bort i, utan at andre spør om kva ein heldt på med!


På seg sjølv kjenner ein andre....... Blunker
842  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '72 doka kjøreskolebil på: desember 14, 2010, 22:41:00 pm
Det er der det snakker spansk ja;) Lykken står den kjekke bi, ta med ekstra koffert!
"gerson@klassicfab.com
caicedogerson@yahoo.com
office: 1-305-921-9139
we are physically located in Bogotá Colombia at Calle 3ra No.14-38/42
our shipping is done via Fedex international priority service, door to door, you do not have to do a thing, except wait for your package, this is the most expensive option.
we also do cargo shipping, for larger orders, airport to airport.
for vehicles, we provide sea freight, port to port you will have to take care of customs at your end. Using Fedex, transit time is 2 days to the U.S., 4 to 6 days to Europe, and 5 to 10 days to Asia."
http://www.klassicfab.com/marcos.htm

Supert!
Då skal eg sjå ka eg får til.Tusen takk!

Tistlo:
Sorry for å ødeleggga ein super tråd, følger med frå dag-til-dag.
Har stadig planar om å droppa innom. T2 er jo "mi greie" Gliser
843  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '72 doka kjøreskolebil på: desember 14, 2010, 12:23:22 pm

Ellers so skal det snart forlata eit komplett lasteplan + ei sånn skille plata, frå colombia. har bestilt frå gerson. Ikkje heilt greitt å handla med han, ofte veldig treig å svara på meldingar, men nokon gongar super rask. hjelper å purra litt +

Colombia i SørAmerika eller Columbia i NordAmerika?? Hæ

Eg treng plater i massevis, og skal til SA...... Gliser
844  Forum / Problemløseren / Sv: renovere kjøleblekk på: desember 06, 2010, 11:34:29 am
Har nett gjort mine klar!
Den originale lakken er kjempenkel å bli kvitt, i lag med olje og skit.
Stor badestamp (som ungane har vokst frå), og 3 kg kaustik soda Gliser Gliser. Blanke stålet på alle deksla på under timen.
Spyl godt med høytrykk etterpå, og alt er blanke metallet.
Då er grunning og lakk fritt fram. Eg har OK resultat med felglakken til Biltema, til ein fornuftig pris.
845  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse fra 1968 bay. på: desember 03, 2010, 21:37:30 pm
Dobler Tistlo: 50,- + frakt Gliser
846  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Solli`s 72 bay på: november 22, 2010, 20:36:14 pm
Ser du sliter!
Punkt 5.1 er stygg.
Har sjekka med Unneberg, og dei er heilt tom for drivakselmansjetter framme til T2 Gliser Gliser Gliser

Lykke til vidare med ein elles svært så fin doning!
847  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: How to do? Svinghjul på: november 18, 2010, 20:59:11 pm
DER KOM'AN!!! Gliser
Det blei ein mellomting mellom alle innlegga. Langt (ca 2m) vinkeljern med to hull i. Prøvde først med to av hulla til trykkplata.
Resultatet blei at eg klypte bolten rett av, før eg hadde oppnådd på langt nær tilstrekkelig moment.
enda opp med å bruke dei to pinneskruene til gearkassa, som også vart skeive til slutt.
Låste veiven med ein 1/2" forlengar, tvers gjennom veivhuset.
Med ei røyr på ca 1m på fastnøkkelen, og ein BMI godt over det den burde, så måtte den gi seg.
Det viser seg at Locktite, i bøtter og spann, var fyllt inni. Tilogmed på kragen og flensen mellom svinghjulet og veiven!! Sjokkert
Hadde ein god halvtime før svinghjulet kom av!

Etter dette var det nesten nedtur å kun skifte simmerring. Det burde jo ha vore ein "skikkelig" jobb i premie etter alt dette Osteaktig
848  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: How to do? Svinghjul på: november 18, 2010, 12:54:32 pm
Takker for fine tips, men sliter fortsatt med å holde igjen motoren.
Å utøve 25 kg moment på noko som kun veier 18 kg krever litt mothold......
Har laga meg ein tilsv svinghjulslås, og føler eg har ganske så godt moment på Biltema sin 36 fastnøkkel, men hjelper det???....nix! Tvilende
849  Forum / Teknisk, teori og praksis / How to do? Svinghjul på: november 18, 2010, 10:24:15 am
Skal skifte simmerring, men den dømrade bolten sitter som bare f... Sint
Motoren står laust på arbeidsbenken, så eg slit me å få ordentlig moment på verktøyet.
Heite triks her?? Ka er beste måten å låse rotasjonen på? Sylindrane er av. Hæ
850  Forum / Teknisk, teori og praksis / I serien "Hvor hører denne hjemme da?" I dag: Kjøleblekk på: november 07, 2010, 18:01:23 pm
På grunn av omorganisering (les: rydding) i verkstaden, så er det komme uorden i systemet kjøleblekket var plassert i. Blunker
Er det då nokon der ute som har utrulig god sprengskisse, forklaring, bortforklaring eller tilsvarande, som på ein lettfattelig måte kan gjere meg i stand til å få bruk for alle desse platebitane. Hæ
Helst uten aggressivt bruk av tungt verktøy.... Øyerulling
851  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Klokke til Variant 72 mod. på: november 05, 2010, 21:50:37 pm
...........og me er i gong med 200,- ink frakt Kult
852  Forum / Problemløseren / Sv: Hva bør man grunne gulvet med? Haster litt... på: november 05, 2010, 21:42:14 pm
Ja kanskje det funker bedre. Rust er jo ikke så greit å få bort. Teppene trenger ikke bli helt 100% heller, siden kanten ligger under gummimattene.
Noe erfaring med type flekkfjerning?
Til rustfjerning på tekstiler, taktrekk, koffertpapp osv har eg god erfaring med "Finns Rustfjerner" små blågrønne sprutflasker med kvit kork.  Gliser
Sjølvsagt om rusta kun er flekker, og ikkje heile teppet........
Til nesten all annan vask som er smuss og fettbasert, ta turen til Molo as i Bygdøy Allè (www.moloas.com). Kjøp Allbecks Linsåpe!!!!
Det finnes ikkje makan. I bilen, heimen, golvet, båten, hender, klær..... alt som toler vatn!
Reint naturprodukt, ingen kjemikalier som angriper lakk, lær og gummi Blunker
853  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 68 mod early bay selges på: oktober 20, 2010, 22:34:21 pm
Kom med litt fakta då!
Kor omfattande er rusta? Er det motor og kasse i den?
Sist den var på vegen/i gong?
Husk at tusen ord ikkje dekker ett bilde....   Gliser
854  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Walktrough på: oktober 17, 2010, 19:33:14 pm
Det var fronten ja, men korleis var andre enden?
Kunne hatt god bruk for ei fin ramme for T1 motor, inkl bakhjulsoppheng ........ Tvilende
855  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div. deler på: oktober 15, 2010, 10:19:59 am
200,- ink frakt for klokka
856  Forum / Snikk-snakk / Sv: Kåring av den dummeste tekniske kommentaren på: oktober 03, 2010, 12:13:20 pm
Har dere hørt den om det landet oppe i Nord?.... som ville holde penger innenfor landet for å bygge seg opp etter krigen?

Ved å innføre myndighets-begrenset salg av automobiler til folket (foruten de som kom fra Russland (som forøvrig var designet til så dårlig bensin at man måtte tynne ut norsk bensin med parafin for å få dem til å gå rent (det er en annen historie))) .... så begrenset man altså både folks mobilitet og penge-eksporten. Ikke dumt - men så til poenget:

En vakker høst-dag i 1960 innførte man til stor glede for folket: Frislipp av bilsalget... Hvem som helst kunne kjøpe bil til hva som helst... Og bil var noe nytt og skummelt og annerledes for dette folket i nord, og i de tidlige, glade 60-årene ble det bygget opp uendelig mange myter og "sannheter" om hva og hvordan man skulle forholde seg til denne automobilen.

En av de beste tekniske innretningene (og her kommer det egentlige poenget i historien).... var jo han som fant på at man kunne kurere bilsyke med ei lita skinnreim som hang ned fra bilen og slepet langs asfalten. En fantastisk "avleder for statisk elektrisitet" som altså førte til at Mor Åse forholdt seg u-kvalm under hele kjøreturen. Ikke bare var dette en god ide for denne ene oppfinneren - en hel nasjon med bilister gikk på denne "tekniske sannheten". Ganske spesielt...

Men forsåvidt..... en slik innretning er jo på linje med "vind-avvisere" på vindusviskerne, tepper til å dekke til dekkene for sollys ved parkering...og slike andre "tekniske sannheter".

Er langt fra bare landet i nord hvor den reima er populær. De har jeg oftest observert i Europa og i Sør-Amerika Glad Noe for resto-folket? http://www.mizter.com/
Alle som blir trøtte og slitne av å kjøre bil, bør investere kr. 200.- i en slik innreting.

Mine foreldre kjøpte bladgrønn Volvo 245 GL, i 1975.
Den hadde denne gummiremsa med streng/wire i, og med eit lyn prega inn i gummien. Ein stille svisjelyd på grusveg, for oss som sat i baksetet.
Syntes å huske at me spydde som griser...... Osteaktig Osteaktig

Vil ikkje sette penger på om denne innretningen virka som den var tiltenkt. Trur den knakk ein gong på 80-tallet.
857  Forum / Problemløseren / Sv: Antidugg ?? på: september 29, 2010, 21:59:23 pm
For i det heile tatt å greie å få dugg, må ein nødvendigvis ha temperaturforskjell.
Om ein ikkje det har, så får ein heller ikkje dugg!! Blunker
Mao like kalt inni som utenfor Gliser Gliser
Hadde det slik eit par vintre, nesten like påkledd som ein motorsyklist Osteaktig
Fritt for dugg så lenge det ikkje regna for mykje.........
858  Forum / Snikk-snakk / Sv: Spontan kjøp delux! - Fare for uro på hjemmebane på: september 29, 2010, 13:01:10 pm
Gjekk heilt greitt med Transporteren, men TRAKTORGTRAVEREN fra 50-tallet, uten lys og bremser, og som såg ut som om den hadde vore med i MadMax filmane!!!! Sjokkert
Trur det gjekk 3 veker før ho snakka til meg i det heile.........

Men etter å ha gravd rundtom i hagen i 2-3 år, så er den også blitt godtatt Gliser Gliser

Good Luck Guys!
859  Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan rengjøre og overflatebehandle girkassa utvendig? på: september 24, 2010, 11:44:20 am
Det som engelskmenn derimot gjerne har eit poeng med, er å ha + til jord. Sjokkert

Det får bli i ein annan tråd....... BoT:

Hmm. Med fare for å gli helt OT her så skulle jeg gjerne høre mer om hvorfor + til jord er bedre. Det var nytt for meg, så dette var litt spennende å høre om.

Drog i gong ein ny tråd på dette temaet, for ikkje å ødelegga for mykje Gliser
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28813.0.html
860  Forum / Snikk-snakk / Positiv jord, ikkje berre negativt?!? på: september 24, 2010, 11:42:34 am
Viser til digresjon på ein annen tråd, der eg plumpa ut med at +jord kan innvirke positivt på rust.
Min påstand er forankra i ein forklaring frå ein kjemilærar på Høgskulen (HIB) for ein del år sidan.
Det som er alment kjent er at rust er ein oksidasjon av ferro, FeOH.
Oksidasjon er kjemisk definert som "avgivelse av elektron" (henta rett frå formelsamlingen).
I tabellen for løslighetsproduktene finn ein:
Fe(OH)2(S) ↔ Fe2+(aq) + 2 OH-(aq)
Dette betyr i enkle forklaringer at for å få eit oksid, må ein mangle elekton (OH er blitt -)

Om ein ser på straum, er definisjonen av +, overskudd av elektron......
Ringer det ei bjelle? Blunker

Påstanden er derfor at om ein har positiv jord, så tilfører ein eit overskudd av elektron, som "veier opp" for det underskuddet ein vile fått ved oksidasjon.
Då vil ein med andre ord ikkje oppnå dette oksidbelegget som er underskudd på elektron!

Om andre har påstander, erfaringer eller kun er kranglete, så fyr laus!! Gliser

Denne tråden er meint for å fucke opp tankevirksomheten litt, og kanskje spre litt info eller anna tull.

PS! har hatt "skamrusta" engelskmann med + jord  Osteaktig
861  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Early Bay forstilling på: september 24, 2010, 05:53:27 am
Er dette noko som var på veien til i sommar, eller er det ein haug, som du fann bak låven?? Blunker
Komplett med tromler & bånd og syl? Rust på torsjonsrøyret?
Husk at bilder forteller meir enn....... Osteaktig

Ser ut til at ting roer seg litt no....
Så då prøver eg meg igjen, siden eg ikkje er heilt uinteressert i det som skal avhendes Gliser Gliser
862  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Early Bay forstilling på: september 23, 2010, 17:05:35 pm
Er dette noko som var på veien til i sommar, eller er det ein haug, som du fann bak låven?? Blunker
Komplett med tromler & bånd og syl? Rust på torsjonsrøyret?
Husk at bilder forteller meir enn....... Osteaktig
863  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: masse små plukk (skrot?) på: september 21, 2010, 20:55:08 pm
150,- for bay rasket
864  Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan rengjøre og overflatebehandle girkassa utvendig? på: september 21, 2010, 20:35:00 pm
Som ein lettvint løysning, for å sleppe 2K lakk, som er meir arbeidskrevande, har eg tidlegare tatt ein lett sandblåsing, avfetting og så toppet med Biltema sin felglakk. Den er litt tjukkare og meir "emaljeaktig" enn anna spray. Vil på det sterkaste advare mot å slipe lakken bort frå ribbene igjen, då fukt & salt får supre anaerobe forhold under lakkanten. Pass også på flensen mot motor! Dette holder til daglig bruk i alle fall 3-5 år.

Som det var antyda lenger opp i tråden, var engelske bilar forsøkt sikra mot korrosjon vha anoder. Dette fungerer fint på båtar, som er nedsenka i ein elektrolytt. Vesentleg verre for bilar som er både oppe og under ila kort tid. Her får korrosjonen for stor tilgang til luft, til at det hjelper. Det som engelskmenn derimot gjerne har eit poeng med, er å ha + til jord. Sjokkert

Det får bli i ein annan tråd....... BoT:
Godt alternativ ville ha vore glass/sand blåsing, 2K syregrunning for alu og 2K alulakk. Elles har ein jo pulverlakk, for dei som ALDRI får det godt nok Osteaktig
For min eigen del, ville eg ha eloksert, for eit 100% resultat!! Det krevest desverre at kassa må i sine enkelte molekyler.
Ingen avskrekkande priser, nesten fritt fargevalg osv Absolutt noko å tenke på for alle alu detaljer Gliser
865  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Brannpumper i fleng på: september 13, 2010, 12:24:59 pm
Stor auksjon på Lillehammer, med ca 27 stk brannpumper med T1 1600 motorer, og nokon Porsche:
http://www.auksjon.no/forsvaretauksjonsliste.aspx
Løp & Kjøp Gliser
866  Forum / Problemløseren / Sv: Ene bremsen hugger til på: september 13, 2010, 08:27:54 am
Pass på at når du har sundt trommelbremser, så er det veldig viktig å file av ein fas på kanten av bremseskoene på "påløpskanten". Det er denne kanten som får trommelbremser til å "lugge".
andre enden av belegget er mindre viktig, men ein kan då oppleve lugging når du rygger!
Fasen bør være Typisk 10-15mm lang. Blunker
867  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Simmerring på veiv T1 på: september 13, 2010, 04:52:42 am
Supre greier altso! Gliser
Tusen takk. Då er det berre å manna seg opp......
868  Forum / Teknisk, teori og praksis / Simmerring på veiv T1 på: september 11, 2010, 19:56:48 pm
Hei! Er det mulig å bytte simmerring på veiven, uten å dela blokka? Hæ
869  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt på: september 07, 2010, 12:02:43 pm
Hadde tilsvarande problem med rammelager på ein Honda 100, for tusen år siden.
Kjøpte Hermetite sin lagerlåsing, som er gapfyllende inntil 2mm!! uten å svekkes.
De funka som f... Blunker
870  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: transporter ønsket kjøpt på: september 05, 2010, 20:13:43 pm
PM Gliser
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!