april 29, 2024, 17:40:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10
211  Forum / Problemløseren / Sv: Girkassa lekker olje :-( på: mai 26, 2010, 17:06:39 pm
Dette skjedde meg også for 2 år siden.Lekk ved det ene lokket.Har 1300S kasse i panelen.
Jeg tappet kassa for girolje,slakket på klemme på mansjetten.Dro mansjetten nedover akslen,skrudde av lokket.
Tørket bort olje og tørket med tynner på klut.Lot den gamle pakningen sitte der og smurte på ett tynt lag med pakknings silikon.
På med lokket,mansjetten og ny girolje.
Aldri lekket olje siden.
Hvis du skal/må bytte pakkningen så ville jeg ha klippet den.Dratt den over akslingen,montert den med klippet på topp med litt silikon.
Mvh Kim
212  Forum / Problemløseren / Sv: Retting av felg på: mai 22, 2010, 15:41:18 pm
Sunnaas hjulservice på Bjerke,retter,bredder og smaler felg.
Tlf:22647751 spør etter Terje.
213  Forum / Snikk-snakk / Sv: Madrass/vognputer? ikke til blodpris for ei med litt lite penger :P på: mai 18, 2010, 22:23:35 pm
Du får sjekke med skumplast senteret på Carl Berner i Oslo.tlf22377800
De skjærer det du måtte ønske deg.Veldig bra hvis du laget en mal du kan gi dem.De har haugevis av tykkelser og hardest grader av skummgummi.
Fikk skåret alle dele til sofaen i panelen der.Og så har de masse hippi stoff der.Ikke stoff til hippier Gliser
Ikke dyrt,ikke billig,men midt på tre`et priser.
 
214  Forum / Problemløseren / Sv: mottor som "koker" på: mai 18, 2010, 21:57:59 pm
Den klassiske papir eller annet skrot i vifta!!??
215  Forum / Problemløseren / Sv: Oljekjøler. på: mai 16, 2010, 20:23:52 pm
Må nok ut med motoren desverre.Og den sitter i viftehuset.
216  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ut på tur alltid sur på: mai 14, 2010, 21:07:51 pm
Husk at det lå ett sett med GRISEPIKKER der også Sjokkert Gliser
217  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ut på tur alltid sur på: mai 14, 2010, 21:01:22 pm
Gikk igjennom panelen før idag.Der under i sofa`en lå det også ekstra gasspedal,folierør i folie og i aluminium,gjengesett,grise-pikk sett,bremseveske,30meter skjøteledning,en pakke med 100 latex hansker,par sett med arbeidshansker,håndrens,lano,mekkebukse,mekke genser,locktite,brekkjern,crc spray,dekkshine,ekstra turteller,ekstra høytallere,clutsj vaier,2gass vaiere,bilens farge på sprayboks,bøtte med sikringer,lue,vannflaske,pakke med ekstra hjulbolter-både 12mm & 14mm,ett sett med noen finurlige piper for å trekke ut knekte pinnebolter,baufil+haug med blader,rull med søplesekker,lommelykt,12v arbeidslampe,komplett fordeler med vacum,50cm med 12mm kobber rør,batterilader med 6v & 12v,elektronisk skyvelær,multimeter,og en haug med småtteri.Alt dette + alt det andre jeg ramsa opp tidligere i tråden ligger bestandig i panelen.Sikkert mye som kunne ha ligget igjen i garasjen.Men man vet jo ikke hva man trenger når man trenger det.
Så da ligger det der da Gliser Det verste er at panelen går som ei kule med all denne ekstra vekta.
Og når jeg skal på tur/treff.Så pakker jeg lett 50kg til.Gassgrill,kjøleskap,gass,tv/dvd,sengetøy,den berømte BLENDEREN,vanndunk,+++ Osteaktig
218  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ut på tur aldri sur på: mai 13, 2010, 17:07:57 pm
I bobla hadde jeg alltid jekk,en bukk,verktøy,viftereim,gassvaier,plugger,rotor,fordeler lokk,kondensator,stift,korkpakninger til ventildeksler,brannslukker,slepetau,olje+++++
 
Men nå som jeg kjører T2,har jeg følgenende ALLTID liggende i Panelen:Jekk,2bukker,metervis med bensinslanger i 6mm og 8mm.Slangeklemmer i alle størrelser,mange diverse pressa slanger til fullflow og ekstern oljekjøler,4sett med plugger,2oljeskift(20/50 olje-15liter)sikkert 10viftereimer,hel haug med rotorer,kondensatorer,fordelerlokk,stifter og pluggkabler,ekstra el.bensinpumpe,2mekaniske pumper med bakkelitt og stang,paknings sett til sikkert 3-4motorer,ekstra ventildeksler,alt av lyspærer,metervis med ledning,kabelsko sett,hjul lager,paknings sett til aksel,fett,girolje,girolje pumpe,fjær sett,splint sett,coil,diverse mutter og skrue sett,12v til 230v omformer+dremel sett,masse diverse endestykker/nipler til pressa koblinger,brannslukker,slepetau,strips,race teip,2førstehjelps skrin,starter,alt av verktøy(sikkert30kg),stempelring presse,bensinfilter,2 Fram HP1 oljefiltere,reservehjul,2bokser rep.hjulskum,fotpumpe,både 6v og 12v regulatorer,+++++++++++
Sikkert bortimot 80kg ekstra i førstehjelp til panelen.Men så har jeg alltid kommet meg hjem hvis noe har skjedd også da.
Så hvis noen trenger noe for å komme seg hjem fra treff eller lignende,så er jeg ikke vanskelig med hjelp.Hvis jeg har delen med meg.
                  
219  Forum / Problemløseren / Sv: blir daff på 2000 apm på: mai 13, 2010, 00:17:14 am
Kanskje toppene er løse Sjokkert Må dras til.Grei på tomgang og null komp/kraft ved belastning.
Starter motoren "lett" da??
220  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: gule pærer 12v på: mai 01, 2010, 22:24:53 pm
Har jeg Bjørn.
221  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ny kraftig 96 raders øljekjøler med vifte. på: mai 01, 2010, 14:23:39 pm
Har en slik montert under panelen min.Kjøler UTROLIG bra Glad Glad
222  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 3/8" vinkelfitting på: mai 01, 2010, 14:00:29 pm
De selger 90graders fittings med "løs" mutter på Hydroscand.
Så du kan bestemme åssen du vil ha den stående,får du strammer til fittingen.
223  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 3/8" vinkelfitting på: april 30, 2010, 23:14:54 pm
Jeg kjøper alt av fittings og pressa slanger hos Hydroscand a/s i Oslo.
De har 3/8 45 og 90 graders vinkelfitting.Tlf:22918900 eller sjekk gulesider.
De er ca.60-70% billigere enn Tess.
F.eks Tess skal/skulle ha rundt 1200,- for en meter slange med pressa skrudde koblinger
i hver ende.Tåler 160grader olje og en haug med trykk.
Samme slange hos Hydroscand kostet meg under 500,-å få laget.
224  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skifting av clutch, men..... på: april 30, 2010, 22:57:11 pm
Skralle,17mm pipe med forlenger funker på den siste bolten din.
Den firkanta greia som "sitter" i veien,er der motoren kvitter seg med varmlufta etter
at den har gått igjennom oljekjøleren.
225  Forum / Hva skjer? / Sv: Loppemarked Ekeberg 8 mai. på: april 25, 2010, 20:19:06 pm
Bare Bayer??Og egen kokk??Du kan jo ikke koke vann uten å svi det Terje Gliser
226  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Best mulig plassering av temp-sender? på: april 24, 2010, 21:55:28 pm
Har kjørt med Vdo dipstick & Vdo temp.meter siden 1994 på de bilene jeg har hatt.
Fungerer utmerket.
Jøran på Grefsen(Vdub2you)selger slike.
Vdo Dipstick kr.325,-
Vdo temp.meter kr.395,-
Tar deg null komma niks tid å montere,etter at du har dratt ledningen fra motorrommet til dashen.
Annbefaller å kjøpe en 5meter tilhenger kabel fra Biltema.
Den har 5 ledninger i kabelen,så drar du den fra venstre side i motorrommet.Og over i taket & ned så den kommer ut ved A stolpen
bak ved dashen.Så har noen ekstra ledige ledninger i tilfelle du skal ha turteller,oljetrykkmeter...etc senere.
Mvh Kim
227  Bruktbørsen / Deler selges / NYE 175/65/15 Selges på: april 21, 2010, 14:48:06 pm
Kliss NYE Vredenstein 175/65/15 selges,vært montert på felg og rullet kanskje 500 meter.
Selges p.g.a at de ble 1cm for høye for meg.
Ny pris kr.1100,-pr.stk.Har kvitto. Selges for minimum kr.1200,-for begge.Eller bud.
På en 5.5" bred felg så går de rett opp.Ingen ballong utenfor felgkanten.
Sender ikke.Kan bli levert i Kodal til helgen,Ekebergmarkedet om 14dager,VW til 1000,Bug Camp.
Eller rett & slett hentes i Oslo.
Mvh Kim
Tlf:95159260
228  Forum / Snikk-snakk / Sv: Kul logo til dørene: TIPS?? på: april 20, 2010, 11:22:59 am
Bestemt gruppe Rune!!Eller Vernet"bedrift"vennegjeng?? Gliser
229  Forum / Snikk-snakk / Sv: Knasten og knoten fyller år! på: april 18, 2010, 16:16:33 pm
Grattis Jørn.Eller som Holmsen kaller deg "Knasten-knoteblekk" Gliser
230  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nye Weber 48IDF selges på: april 15, 2010, 14:17:00 pm
Type 1 innsug bak gasserne på bilde Øyerulling
231  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag?? på: april 08, 2010, 19:09:32 pm
30hk viftehus med doghouse,gasswire,44idf Weber gasser kit,ventildeksler & luftinntaks scoop til t2.
Fått i posten å fått i posten.
Annnnnkommmmmmmmeeeeeeet JEE idag fra over there.
Alt for en latterlig liten penge.
232  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Kendall motorolje på: april 06, 2010, 21:43:50 pm
Tar en kartong 20/50 vegard.
Er prisen fortsatt 500,-??
233  Forum / Snikk-snakk / Sv: T2 motor i T1 eller omvendt (1600) på: mars 20, 2010, 22:37:08 pm
T3 blokka som du lett bygger om til T1 kjøling.
234  Forum / Problemløseren / Sv: Tomgang vil ikke ned, kadron 40mm gasser... på: mars 13, 2010, 23:49:43 pm
Det med at dynamoen ladet for lite,resulterte i at batteriet ikke fikk strøm fra dynamoen.Og at motoren tok strøm fra batteriet.For liten gnist/spenning til pluggene.(har kjørt nesten 25mil kun på batteriet en gang,uten lys eller annen form for bruk av strøm i bilen).
Gikk fint det,men det var ikke mye futt i det batteriet når jeg kom hjem.Det var regulatoren som hadde tatt kvelden.På slutten var det ikke så mye skyv i bilen,og det smalt og hosta baki der.
235  Forum / Problemløseren / Sv: Tomgang vil ikke ned, kadron 40mm gasser... på: mars 13, 2010, 23:34:46 pm
Jeg fjernet chocken ved å hekte av stanga,skru av chock spjellet og fjernet ledningene til coilen.Da virket gasserne som vanlige Kadroner uten chock.Har også vært borti skyting i potta/gassere ved at dynamoen lader for dårlig.
236  Forum / Problemløseren / Sv: Tomgang vil ikke ned, kadron 40mm gasser... på: mars 13, 2010, 23:21:09 pm
Har vært borti at gasserne med chock har hatt forskjellig lengde på "stanga" som åpner spjellet.Så når chocken har stått på,så har det ene spjellet stått mye mer åpent enn det andre.Regner med at det ettermarked Kadroner(Empi/Solex).
237  Forum / Problemløseren / Sv: Tomgang vil ikke ned, kadron 40mm gasser... på: mars 13, 2010, 23:14:07 pm
Gasserstaget er justert riktig,så begge gasserne gir like mye?
238  Forum / Problemløseren / Sv: Tomgang vil ikke ned, kadron 40mm gasser... på: mars 13, 2010, 23:09:11 pm
Gasserne er uten elektrisk chock?Og tenningsrekkefølgen på pluggkablene er riktig?Rene luftfiltere/nye?Korkepakninga er på plass mellom gasser og luftfilterskåla?
239  Forum / Problemløseren / Sv: Tomgang vil ikke ned, kadron 40mm gasser... på: mars 13, 2010, 22:41:20 pm
Regner med at du har slangen mellom innsugene på plass også.Og ikke bare blendet innsugene??!!
240  Forum / Problemløseren / Sv: Tomgang vil ikke ned, kadron 40mm gasser... på: mars 13, 2010, 19:48:13 pm
Har du prøvd å justere den "lille" skruen helt på høyre siden av gasseren??(når du ser rett på gasserne)Bitteliten skruetrekker skrue.
Er vel blandings skrue.Har hatt 40mmm kadron på 1584,1603 og 1680motorer uten problemer.
Mvh Kim
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!