april 26, 2024, 21:30:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
61  Forum / Problemløseren / Sv: Hvor kjøpe SAFARI BAKVINDU til 1961 Transporter? på: juli 19, 2012, 17:02:34 pm
CSP selger Creative-engineering sine.Ser at de har opptil 4 uker leveringstid på ruta til 61mod.
Unneberg bil skaffer vel.
62  Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting på: juni 22, 2012, 19:54:12 pm
Stemmer det sØrfer`n Øyerulling
63  Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting på: juni 22, 2012, 17:14:39 pm
Ser ut Holmsen,han har sykt stuuuuk på brødboksen sin.Hjemmemekka eksos ut på høyresiden og broooommmer fælt..
64  Forum / Hva skjer? / Sv: Mantorp 2012 på: juni 05, 2012, 20:50:06 pm
Reiser torsdags morgen fra Oslo.Ikke for å banne i kjerka,men skal kjøre Polo i år.
65  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: TÜV godkända skivbromsar till Splitbuss på: mai 03, 2012, 15:40:03 pm
This vented disc brake system is designed for all Buses from 1950 to 1970, as long as if aftermarket 15'' wheels or 16'' original steel wheels for Buses pre February 1955 are used.

The basic layout of this vented version is identical with the regular solid disc brake model and differs mainly in the use of discs with 280x21 mm diameter and specially enlarged calipers.

Every kit is complete with CNC machined cast alloy hubs with rotors and wheel bearings installed, CNC machined caliper brackets, new calipers with pads, stainless steel grease caps, stainless steel dust covers (if applicable), brake hoses and fitting instructions in English. Only the master cylinder has to be purchased separately, depending on the type of Volkswagen you use.

Not for use with 14'' wheels! You can find a disc brake system designed especially for 14'' wheels under part number: 499 263 5205-14

A TÜV certification is available for all disc brake systems listed on this page. It is included in your order if it is of relevance in your country.

66  Forum / Problemløseren / Sv: Bremsetrøbbel på: april 25, 2012, 15:42:10 pm
Har du byttet til 2 krets masterpumpe??Hvis ikke må du nok gjøre det.
67  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bensinpumpe på: april 09, 2012, 21:16:18 pm
Styr unna Biltema sine el.bensinpumper.Vet om 3 tilfeller der pumpa har tatt kvelden før det har gått 2 dager.
Hvis du skal ha en el.pumpe så kjøp en Facet med en gang.
68  Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan få opp mutter til bremsetrommel bak på: april 09, 2012, 13:33:11 pm

Legg til bremsebåndet på den ene siden så mye det går og dra på brekket.
Tre ett laaaaant hult stålrør på latmannsarmen til 36mm pipa.Og vips Rekker tunge
Regner med at du har tatt ut splinten i mutter`n Gliser
69  Forum / Problemløseren / Sv: Løs rørepinne på: april 09, 2012, 11:58:02 am
Skru av spaken igjen,og snu plata under 180grader.Den har sikkert klart å snu seg uten at du merket det Gliser
Seriøst.Siden revers sperra har blitt borte.
70  Forum / Problemløseren / Sv: Hvilket 12V batteri er bra...? på: mars 28, 2012, 21:46:50 pm
Batteriebutikken Sønnak i Brobekkveien 101 i Oslo.tlf22074700 selger Optima.
Felleskjøpet selger optima.
Torshov bilrekvista selger/solgte før ihverfall.
Mvh Kim
71  Forum / Type 2 / Sv: Din type 2 på: mars 28, 2012, 14:04:15 pm
Det stemmer det Jon Hroar Gliser
72  Forum / Problemløseren / Sv: hva er galt? girkassa? på: mars 26, 2012, 17:00:49 pm
Får håpe det er en trommel som er gåen og ikke girkassa di.
Det tar vel omtrent 5minutter å bytte en trommel.Mens det går med noen timer på å bytte kassa.
73  Forum / Problemløseren / Sv: hva er galt? girkassa? på: mars 26, 2012, 16:35:54 pm
Men har du sjekket at det er trommelen som er gått??Det sjekker du kjapt ved å få noen til å titte på drivakselen om den går rundt
inni trommelen når du gir på litt i første gir.Ta av senterkopp/hjulkapsel først Gliser
Den siden som går rundt er gåen,og den som står stille er ok.
Mvh Kim
74  Forum / Problemløseren / Sv: Trenger jeg termostat på min buggy? på: mars 26, 2012, 13:50:19 pm
Kjørte uten termostat på Baja`n jeg hadde på 90tallet.1915motor m/doghouse kjøling.
Ble fort "varm" 90-95grader på olja etter 5-7minutter med vanlig kjøring.Og der holdt den seg også.
Kjører nå 2110cc med doghouse kjøling+ekstern kjøler under panelen,uten termostat.
Når ca.90grader på olja etter 10minutter vanlig kjøring(60-80km/t)
Kommer seg til 90grader på 5minutter hvis det er 30grader++ ute.
Mvh Kim
75  Forum / Problemløseren / Sv: hva er galt? girkassa? på: mars 26, 2012, 13:40:44 pm
Har selv kjørt i stykker splinesa i 4-5 tromler de 2 siste sessongene.Og da blir du stående der uten framdrift.
76  Forum / Type 2 / Sv: Din type 2 på: mars 26, 2012, 13:37:56 pm
Fikk endelig tatt av folien og malt på logoen.
Slik den opprinelig var påført.Uten at jeg kan se noen merkbar forskjell Osteaktig
77  Forum / Problemløseren / Sv: problemer 009 - brenner stifter på: mars 19, 2012, 22:39:57 pm
Bytt kondensator.
78  Forum / Snikk-snakk / Sv: Eksos på: februar 27, 2012, 23:00:09 pm
Forvarming til orginal innsug.
79  Forum / Snikk-snakk / Sv: Eksos på: februar 27, 2012, 18:14:38 pm
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=74307449078&rub1=Exhaust%20%2F%20Heating&rub2=Exhaust%20System%2DModified%2CComplete%20Exhaust%20Systems%2CBug%2FKarmann%20Ghia&artnr=20049a&pn=0&sort=0&all=
80  Forum / Snikk-snakk / Sv: starter på: februar 27, 2012, 18:02:21 pm
Ring å hør med Triconor i Ole Deviks vei24.Kanskje de har flere liggende.12volt starter med 6volts krans.Bastard starter for boble som de kaller dem der nede.Tlf:22382050 De overhaler dynamoer/regulatorer & startere.Selger nytt også da.
Mvh Kim
81  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Topp 1600 motor komplett på: februar 27, 2012, 15:39:49 pm
En Trønder som selger.
En Trønder som kjøper.
Og en kokk som må skru.Vet ikke om det er plass til noe motor foran der jeg Magne.Sitter jo en bensintank i veien Gliser
82  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Oljekjøler med vifte på: januar 28, 2012, 22:36:00 pm
Jeg kjøpte min for noen år siden på Hotshop.Tror jeg ga rundt 2500,-
Så denne som Pål selger er jo ett KUPP!
83  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Oljekjøler med vifte på: januar 28, 2012, 22:06:52 pm
Jeg kjører uten termostat på min,som er montert under på panelen.
Har bryter som jeg kan sette på vifta ved behov.Men bruker den aldri da oljetempen ligger på rundt maks 90-95grader.
Tror jeg har samme kjøler som på bilde.
84  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CSP varmepotter 38mm på: januar 28, 2012, 15:16:16 pm
Jeg bruker også 38mm CSP varmepotter på Panelen min.
85  Forum / Snikk-snakk / Sv: kjøling 1915 på: januar 25, 2012, 21:54:24 pm
Sørger for at sylinderene får kjøling under også,ikke bare på toppen.
86  Forum / Snikk-snakk / Sv: kjøling 1915 på: januar 25, 2012, 21:32:11 pm
Jepp+eventuelt de som heter "Lower tinware kit" hos Unneberg.
87  Forum / Snikk-snakk / Sv: kjøling 1915 på: januar 25, 2012, 21:27:22 pm
Du trenger kun disse her+blikket over sylinderene som viftehuset er festet i.
88  Forum / Snikk-snakk / Sv: kjøling 1915 på: januar 25, 2012, 21:21:04 pm
Se hos unneberg under T1/T2 motor.Kjøling og så baffle plate.kr.20,-pr.stk.Du trenger 2stk.
 
89  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 86mm type 1 sylinder ønskes kjøpt på: januar 18, 2012, 14:49:35 pm
Pm tilbake.
90  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 86mm type 1 sylinder ønskes kjøpt på: januar 17, 2012, 19:15:17 pm
Har fire stk. med Jp stempler med lommer og 2 sett med stempelringer.
Når jeg tenker meg om så har jeg bare 3 sylindre.Da det 4.har blitt litt ovalt.
1603 sats med 69 veiv.
Mvh Kim
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!