Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3
|
34
|
Forum / Problemløseren / Hvilken olje på automatkasse?
|
på: september 12, 2013, 23:32:01 pm
|
Hei Skal bytte olje på automatkassa i fastbacken. Hvilken olje skal jeg bruke og hvor lønner det seg å kjøpe? Har lest et sted at det er Dexron B ?? Finnes den ennå eller erstattetbav en nye olje?
|
|
|
38
|
Forum / Problemløseren / Hvilken olje på automatkasse er best? Er det noen filter som bør byttes?
|
på: august 01, 2013, 13:18:29 pm
|
Har litt problemer med at bilen ikke går "ordentlig " i revers når den er varm Må ruse bilen en stund før den endelig rygger Har fått tips om å bytte olje, og sjekke vakum slangen. Hvilken type olje skal jeg kjøpe og er det noen oljefilter/sil jeg bør bytte? Og er det noe som vet om det er noen justeringsmuligheter, uten å måtte ha opp kassa.
|
|
|
40
|
Forum / Problemløseren / Sv: Justering av automatkasse
|
på: juni 16, 2013, 08:33:03 am
|
Takk for info Kim :-) Har Haynes boka og det står litt om det der, men skjønte ikke så mye av figuren/ tegningen der Skjønner vel kanskje mere når jeg jekke opp bilen og ser på det. Skal se litt på vwar.com også? Håper bare jeg slipper å ta ut , bytte/overhale kassa. Marius
|
|
|
41
|
Forum / Problemløseren / Justering av automatkasse
|
på: juni 15, 2013, 20:34:16 pm
|
Har trøbbel med å få bilen i R Går ikke i gir. Funker i D, 2 og 1. Noen som har/vet om bilder/video om hvordan jeg justerer overføringen? Er det mye jobb å bytte olje på girkassa?
|
|
|
43
|
Forum / Problemløseren / Bytte av øvre bærekuler på type 3
|
på: mai 21, 2013, 14:24:06 pm
|
Hallo :-)
Må bytte øvre bærekuler på fastbacken. Er det noen som har en god "oppskrift" på det? Har Haynesboka, men synes ikke det ble forklart godt der. Trenger jeg noe spesialverktøy til det?
|
|
|
44
|
Forum / Problemløseren / Bremseveske lekkasje :(
|
på: mai 14, 2013, 21:48:14 pm
|
Har fått problem med bremseveske lekkasje på hovedbremsesylinderen Lekker ikke mye, men merket at jeg gradvis fikk dårlig pedal etter et par dager etter at jeg luftet bremsene. Den hvite plastkoblingen som sitter på hovedsylinderen sitter ikke ordentlig på ser det ut til. Kan den tykkes ned på nytt eller er det noe som må byttes?
|
|
|
48
|
Forum / Problemløseren / Sv: komperasjons test
|
på: april 16, 2013, 16:10:25 pm
|
Har hatt mye av de samme problemene Jeg er langt fra en erfaren mekker og har fått mye hjelp av tips her inne :-) Mange som har god peiling her :-) Har sjekka over det som blir nevnt i forrige innlegg. Skal nå sjekke ventiljusteringen og kompen. Har forstått det som kompresjonen bør være over 6 bar og ikke for stor forskjell på sylinderne. Lykke til.
|
|
|
51
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lekk topp eller trengs det ventil justering??
|
på: april 14, 2013, 17:48:51 pm
|
At den gikk på 2 sylindre (er det mulig og fortsatt klare å få den i 80 ) var før jeg byttet til fordeler med en inngang på vakumklokka. Du har ikke en type 3 fordeler som funker tilovers da Dewil? Skal prøve å finne ut hvilken syl som evt ikke funker imorra.
|
|
|
53
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lekk topp eller trengs det ventil justering??
|
på: april 14, 2013, 15:56:06 pm
|
Får prøve å finne ut hvilken sylinder det er og sjekke ventiler. Jeg bor i Halden, så hvis det er noen i nærheten som kan bidra til å se på bilen Hadde jeg blitt glad :-) Ps. Sist jeg kjørte med den gikk det ok å holde fartsgrensen i 80 sona på flatmark, men en liten bakke så ble lite futt Snakket med flere som sa at den ikke gikk på alle sylinderne. Da jeg kom hjem sjekket jeg plugg rekkefølgen (den var riktig) og tok av pluggledningen for å.sjekke evt hvilken sylinder som ikke funket. Tok første av syl 3 , ingen forskjell og så syl 4 i tillegg og fortsatt ingen forskjell jeg merket !! Høres for meg merkelig ut at den kan gå på bare sylinder 1 og 2!! Har som dere skjønner liten peiling på motor :-)
|
|
|
55
|
Forum / Problemløseren / Lekk topp eller trengs det ventil justering??
|
på: april 14, 2013, 14:26:27 pm
|
Har fortsatt trøbbel med å få motoren til å gå ordentlig Har bytta fordeler og justert tenning etter boka. Motoren skyter og vil ikke går pent Har snakket med en mekaniker (jobber med Ford) Han mener at det er en sylinder som er lekk. Går ikke på alle sylindre. Kan han ha rett, eller er det nok at en eller flere ventiler "henger" eller er helt feil justert? Bør jeg jeg ta en komprisjonstest? Og er det enkelt å gjøre? Begynner å gå tom for ideer og begynner å bli skikkelig lei trøbbel nå Hilsen en som vil ut å kjøre og er lei mekking!!!
|
|
|
56
|
Forum / Problemløseren / Sv: Er fordeleren på "vanlig" 1600 boble motor og en type 3 1600 lik?
|
på: april 10, 2013, 21:12:15 pm
|
Takk for tipsa :-) Ingen bevegelse eller lyd når jeg suger i slangen Når jeg "dytter på" platen nede i fordeleren flytter den på seg, men synes den går tråkt. Er det mulig å smøre den opp litt med olje eller 5-56? Håper nye tenningsdeler og service/fiksing på fordeleren gjør susen :-) Hørte en tidligere vw mekaniker som rett og slett hadde blenna hele vacumsystemet på sine bobler og det hadde funka bra (men den har jo kun 1 gasser så da er det vel enklere enn med 2)
|
|
|
58
|
Forum / Problemløseren / Sv: Er fordeleren på "vanlig" 1600 boble motor og en type 3 1600 lik?
|
på: april 10, 2013, 17:14:58 pm
|
Har funnet ut at motoren ikke går på alle sylinderne, kunne ta av pluggledningen til syl 3 og 4 uten at det motoren gikk anderledes !!!! Har gått over venstre forgasseren og sjekket pluggene. Hjalp litt men fortsatt ikke helt sikkernpå om den går på alle syl (måtte gi meg med mekkingen for idag da) Lurer på om problemet ligger i fordeleren! Det står,stemplet 9f på fordelerlokket mitt. Er det riktig lokk til type 3? Kan tenningsproblemene skyldes at fordeler er satt inn/ned med styresporet feil vei? (vet ikke om det er mulig heller ??)
|
|
|
60
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor trøbbel :(
|
på: april 07, 2013, 00:15:04 am
|
Skal mekke litt imorra, starter med tenningen, stifteåpning og vakum mm som foreslått over. Håper feilen ligger der. Skal også sjekke "kick down" funksjonen. Med "turtall i N" mener jeg at jeg kan ruse motoren i fri. Bilen har automatkasse, og når jeg kjører ( giret i D, 2 eller 1) får jeg ikke opp omdreiningene/turtallet. Ikke noe særlig futt og kraft Virker som om "sentrifugefunksjonen" (kommer ikke på noe bedre navn) i fordeleren ikke henger med. Kommer tilbake her med resultatet når jeg får sjekka litt :-)
|
|
|
|