Skal vel stoppe når trykket er høyt nok? Kan det være feil på trykkregulator eller enda verre; en lekkasje? Så kan det jo være feil på elanlegget også.
Jeg brukte også Jørn Tangen for noen år siden. Snakka nylig med ham og han har kjøpt inn mer maskiner til verkstedet,så han får helt sikkert hjulpet deg.
Jeg har senkespindler og 185-dekk. Subba når jeg hadde 2 i bilen... Har glassfiberskjermer(som er litt bredere enn standard). Kutta vekk noe av innerkanten på disse, og subber ikke nå. Er usikker på ET på felgene, da, Chromespoke felger[attachment=1]
Herlig tråd senior/Jr. Grelland. Nå er vi spente på hvordan dagen med prøveskilt har gått
Kort fortalt: Veldig bra. Skal legge inn litt mer info etterhvert, men vi begynte med å fylle litt bensin og sette inn seter, og en kort "shake-down" til bensinstasjonen viste ingen store problemer.
En litt lengre tur gjorde at vi ble veldig kalde, siden han utsatte å montere varmerøra
Et par-tre timer senere var de på plass, og vi fikk en lang og godt tur.
Eneste vi har konkludert med at vi må ordne før EU er subbing foran (antakelig en kombinasjon av offset på hjul, 175/65 dekk og droppa spindler, og en oljelekkasje. Lokaslisert til støtstangrør
Ellers er junior VEDIG fornøyd med at så mye funker som det skal etter å ha hatt hele bilen i molekyler, og her er en liten videosnutt av en drive-by som viser at det er hyggelig lyd og kraft i motoren. Ikke værst av en 16-17-åring (Det er jeg som kjører siden det ikke er lov å øvelseskjøre med prøveskilt)
Jeg har ca tilsvarende løsning i front, da montert på bunnplate, høyre side. Uten de snasne hurtigkoblingene da! Her har du jo superlett tilgang til pumpe og filter/trykkregulator! Har ikke plass i reservehjulsbrønn jeg, da. Der sitter radiator og IC... Lykke til videre i bygginga.
[attachment=1]Hei! Har bygd om kjøling til front på bilen. Bak sitter en 2,2 liter DJ usa-versjon(lavkomp). Har i tillegg turbo. Tuna til forsiktige 140 HK. Radiator som er anvendt er en GOLF/SEAT radiator 60x30 cm bruttoformat. Har koblet dette slik: uttak ifra toppene i front av blokka via varmeapparatregister til ekspansjonstank. Varmeapparatet gir godt med varme. Videre kobla meg inn på uttak i bakkant på den ene toppen for å få litt kjølevann til turbo, som går videre gjennom oljekjøler, så til ekspansjonstank. Til og fra radiator er kobla til inn og ut ifra vannpumpe/termostat. Standard termostat(82 grader)Er det en logisk brist i dette opplegget, for dette gir ikke god nok kjøling, ref avlesning av tempmåler for vann. Har forholdt meg til vedl skisse for hvordan koble til radiator, men har lest i dette forumet at frontuttak på toppene skal gå til radiator? 1. Å kjøre kjølevann til oljekjøler gjennom turbo gir for liten gjennomstrømming? 2. Blir det noen sirkulasjon i ekspansjonstanken med et slikt opplegg, slik at hele toppene får grei kjøling? Eller bør disse kobles mot radiator? Hvortil skal retur gå? 3. Er original vannpumpe i stand til å sirkulere tilfredstillende gjennom radiator i front(skulle tru den var designet for dette ref bruken i originalbiler). Pumpe ifra gammel type WBX er benyttet, med innebygget termostat. 4. For liten radiator? Dumme(?) spørsmål ifra en fersk selvbygger. Har lagt inn samme innlegg på VWBUS-forumet. Tusen takk for gode råd. :shock: Image
Tenkte jeg enten skal ha ceramisk coating på eksosen eller eksosbandasje/strømpe. Men sikker på at jeg har sett en strømpe en gang men finner deg ikke igjen nå når jeg leter.
Jeg kjøpte strømpe av Dalland for få år siden, funker fint.
Denne tråden peker seg ut. Uredd tilnærming for å få alle riktige detaljer på plass. 8)Veldig moro å følge med på, du er heldig som har en solid porsjon tid og tålmodighet, for det trengs her.
Jeg har enkelt spejldhus ifm turbo. Hadde et problem at med dagens gasswire fra pedal fikk jeg ikke fullt spjeldutslag på spjeldhuset, så viktig å sjekke det, så man får gitt FULL gass. Spjeldbevegelse kalireres og det er da kjedelig om man har såkalt full gass på 3/4 spjeldåpning. Dette problemet blir jo borte dersom man benytter DBW(elektrisk styring av spjeld), og "stiller inn(?)" dette riktig. Si ifra om jeg er fullstendig på jordet her!
Dersom man ikke tviholder på å bygge originalt(som for det meste er relatert til gassere), blir dette fort å betrakte som MEGET nødvendig basiskunnskap. Så supert å få høre litt om emnet! :-) (TMBryhn har forsøkt dytte inn kunnskap om dette i pappen min ifm prosjekt jeg har, og det er ganske fascinerende. )
Kan bekrefte at disse stolene er superfine, kjører rundt i prikk like sjøl. Også er det billig! Dette er kvalitetsstoler som passer fint i ei boble. LØP og KJØP!
Hei! Jeg senka ca 5 cm foran og bak og er fornøyd med senkespindler. Bytta rubb og stubb i forstillinga, så den er tight og fin, men har likevel grei fjøringsvei og komfort. Husk at det tilkommer en del avgifter/ toll osv når du kjøper i fra utlandet. LYKKE TIL! :-)
Teknisk spørsmål. Har en WBX-motor der oljekjøler har korrodert en del på inn- og utgang for kjølevann. Dette er vanskelig å få tett med slangeklemmer. Fins det noen vei rundt, eller må en kjøpe ny for å bli kvitt problemet? Hvor er det greit å kjøpe dette? Ser at tilsvarende kjøler benyttes i mange typer biler... Håper på gode råd! 🙂
Hvilken dimensjoner ville dere med erfaring brukt på tur-retur rør/slanger med tanke på at oljekjøleren blir plassert foran?
Jeg har brukt 16mm slange og passende AN-koblinger til og fra kjøler for så å gå over til alurør på transportstrekningen. Bøyes og festes med klammer. Oppsettet brukes til væskefylt IC. Med egen sirkulasjonspumpe og ekspansjonstank, så blir jo annerledes enn din løsning med olje. Jo større jo bedre?
Husk at inn og utløp ifra kjøleren bygger en del cm de også(regner med du kommer til å bruker AN-koblinger). Ser ut til å være plassert i hver sin kortende? Om du tenker å få plass til alt innvendig, tenkte jeg på.
Da er oljekjøler til fronten på vei i posten. Denne blir bak frontplata, planen er å få fabrikert en type scoop for å lede luften ifra hele opningen i frontplate rett inn i oljekjøleren. Grunnet til det er at kjøleren ikke blir stående helt inntil baksiden av frontplata.
Setrab 25 rader. L:33cm B:50mm H:19 cm
[attachment=1] Supert med bilder når du er klar for det. Spennende løsning! :-)
Hva med å tre igjennom en lang stålstreng/vaier først, som du siden trer røret innpå. Være 2 stk, en foran og en bak, så strengen kan holdes stram, samt justeres underveis.